رواية حب خارج سيطرتي الفصل الثامن والعشرون بقلم فاطمة اشرف
رواية حب خارج سيطرتي الفصل الثامن والعشرون
"بقيت مكسووور ومش هنكررر ياعمرييي وارضييي وبلاديييي ما فيههه رجاااالة في الدنيا بيكسرهاا الفرااق عااادي💔😥 " احمد كامل
ليان بصت قدامها كانت دينا واقفة قدامها وحطة المسدس في وش ليان
دينا بغل :يا اهلا بلي مكوشة على كل حاجة كانت ليا
أدهم حط ليان ورا ضهره واتكلم بعصبية :ايههه اللي انتي بتعمليهههه ده نزليييي المسدس بقوووول
دينا بغضب :مش قبل ما اخلصكككك من حبيبة القلب عاوزة اعرف بتحبها على ايهههه ليههههه تسبني انا وتحبها هيييي ليههههه
أدهم بغضب اكبر :بقولككككك نزليييي المسدس هتتسجني وهتروحي في داهية نزليييي السلاااح
دينا بعند اكبر :لااااااا انا هقتلها قدااام عنيككككك
وفجأة
ياتري حصل ايهههه؟!
"مين كان يصدق يوم ميجمعناااش مكاان💔 " حماقي
مراد بصدمة :بتحبينييي ده اللي هو اززييي احنا مش قفلنا الموضوع ده
نغم دموع بقت نازلة زي الشلال ازي ضعفت واعترفت له بحبها ليههه :انااا قصدييي بحبككك زي اخويا وادايقت من اللي انت عملته
مراد قرب منها :والله اسف وانا والله بحبككك انت اختي يا نغم
نغم بسخرية :اختكككك
مراد بإستغراب :فيههه ايهههه يا نغم
نغم مسحت دموعها :مفيش حاجة وكانت سايباه وماشية مسكها من ايديها
مراد :مش هسيبككك غير لما تقوليلي مااالك وبتعيطي كدا ليههه
نغم بإنهيار :مفيش يا مرااااد مفيشششش سيبنيييي بقاااا ارجوككككك سيبنيييي في حالييييي
مراد صعبت عليها شدها لحضنه وطبطب عليها
نغم بقت بتموت وهي في حضنهههه اززي مش حاسس بيها ازيييي فاكر انها بتحبه حب اخوييي ازييي معقول هو مش بيحس للدرجادي غمضت عنيها ودموعها نازلة اكترررر وماسكة في التيشيرت بتاعههه
مراد فضل ضممها ليههههه :خلاص بقا يا نغم قوليلي فيكي ايههه بس والله انا اسف يارتني مت قبل ما أمد ايد عليكي أو المسك حتى
نغم خرجت من حضنه :بعد الشر عنككك انا مش زعلانة منككك
مراد رجع شعرها ورا ودانها ومسحهلها دموعها :امال مالككك ايههه اللي مدايقككك
نغم بصتله بعيون كلها دموعها ازي حنين معاها كدا ومش عاوزاها تحبه اتنهدت :مفيش حاجة ماما بس تعبانة وانا خايفة عليها
مراد بخوف :ليههههه مالها
نغم بهدوء :انت ناسي يا مراد انها عندها السكر خايفة تدخل في غيبوبة من تاني
مراد طبطب عليها :متقلقيش مامتك هتبقى زي الفل وهجبلها احسن دكاترة يعلجوها
نغم ابتسمت بحزن :شكرا يا مراد انا مليش غيرها في الدنيا دي
مراد بهزار :وانا روحت فين انا اخوكي يا نغم
نغم متغاظة منه:اه طبعا انا هنزل اشوفها بقا
مراد :هنزل معاكي اطمن عليها
نغم دخلت المطبخ تسأل علي مامتها قالولها انها في اوضتيها
نغم بإستغراب :غريبة يعني لحد دلوقت نايمة
مراد :متقلقيش اتلاقيها مريحة شوية
نغم جريت على اوضة مامتها ومراد وقف برة
نغم بصدمة : مااماااا كانت مامتها واقعة على الأرض :مرااااااااد الحقنيييي
مراد جري: هي مالها في ايههه
نغم بدموع :معرفش لقتها واقعة في الارض
مراد شلها وحاولوا يفوقهوها مش بتفوق بس كان فيه نبض
نغم بدموع :مااماااااا رديييي علياااااااا فوقهاااا يا مرااااد
مراد طلع فونه :الو جهزلي عربيتي قدام القصر حالا
نغم :ياماماااااا ردييي عليا
مراد دماغه بدأت توجعه :نغم قوميها معايا لازم نروح المستشفى بيها
نغم حاولت تساعده ومراد شلها وراحوا في طريق المستشفى
فماذا سيحدث ياتري؟!
"لا ملامة على اللي حبوااا لا ملامة ❤️🔥" حماقي
جروب الكاتبة فاطمة اشرف أنضم ليههه لان كل رواياتي هنزلها هناك
في المطار
وفجأة وليد كان ورا دينا واخد منها المسدس
دينا حاولت تجري بس وليد لحقها
وليد :على فين يا حلوة مش هتفلتي بعملتكك المرة دي
دينا بتوتر :اناااا اناااا
وليد :بلا انا بلا مش انا انتي فلتي من حكاية الخطف بس انتي خلاص اتمسكتي متلبسة وشاور للامن ياخدوها
أدهم كان حاضن ليان طول الوقت ده كانت بتعيط في حضنه وهما كلهم حوليها
ام ليان :خلاص يا بنتي اهدي اهي هتاخد جزائها حسبي الله ونعمة الوكيل
ابو ليان بغضب :اهووو قربها منككك جيبلها الكفية انا غلط لما امنتكك عليها
أدهم بصله بغضب وسكت هو مش حمل خناق
ليان بدموع وهي ماسكة في أدهم :انا تعبانة عاوزة امشي
أدهم باسها من شعرها :تعالي هنروح البيت
ابو ليان بغيظ :قصدكم بيتي انا
أدهم بغضب :افندم
ابوليان :بنتي هتيجي بيتي انا عاوزها تقعد معانا معززة مكرمة
أدهم بصله بغضب: وبردك هي في بيت جوزها معززة مكرمة
ام ليان بتهدي الدنيا :مش وقته يا ابو ليان البت تعبانة معلش يا بني خدها على بيتنا علشان ارعيها باين عليها التعب يعيني
أدهم متكلمش وركب العربية مع وليد وفضل حاضن ليان طول الطريق بيهدي فيها وليان دموعها مغرقها من الأحداث اللي حصلت لهااا مهما كانت بتضحك وبتهزر بس هي فعلا تعبانة من جواها من كل حاجة بتحصلها وكان باين عليها التعب والإرهاق وخست جامد اتنهدت و دفنت وشها في حضن أدهم ونامت من التعب
وادهم دموعها بتاكل في قلبه هاين عليه يقتل اي حد يقربها واقسم انه طول ما هو عايش استحالة يخليها تزعل او تعيط في يوم من الايام
وصلوا عند بيت باباها وادهم لقا ليان نامت شلها والدتها شاورتله على اوضتيها دخلها تنام بهدوء وغطاها بحب وابتسم و بص علي اوضتيها هادية وطفوليه في نفس الوقت
ام ليان :متزعلش يا حبيبي من عمك ابو ليان هو قفل شوية وخايف على بنته
أدهم :لا عادي يا ست الكل مش زعلان هي مهما كانت بنته وخايف عليها
ام ليان :ماشي يا حبيبي خليك جمبها بقا ريحلك ساعتين ولا حاجة انت بقالك يجي اسبوعين مش بتنام
أدهم :لا هقوم اروح بقا
ام ليان :لا ازي خليك جمبها والنبي دي ممكن تنط من الشباك لو صحيت وملقتكش جمبها بنتي وعارفها
أدهم :ههههه ماشي
ام ليان :ربنا يهنيكم يا حبيبي يارب ويديمكم لبعض ومتتحرمش من بعض ابدا
أدهم :امين يارب
ام ليان خرجت وادهم دخل اتوضي وصلي ركعتين شكر لله على رجوع ليان بالسلامة و قعد يدعي انهم يفضلوا مع بعض طول العمر خلص وقام قعد جمبها وملس على شعرها وابتسم على ملامحها الهادية ليان مهما كانت طفلة بملامحها بكل حاجة فيها
ابتدت تبربش بعنيها فتحت عنيها لقت أدهم قدامها ومبتسم بس هي كانت مجهدة جدا :ادهمم
أدهم مسك ايديها :عيون أدهم
ليان قعدت واتنهدت لما افتكرت اللي حصلها وعيونها بدأت تتجمع فيها الدموع :هو انا وحشة للدرجادي انه يحصلي كل ده
أدهم مسحلها دموعها :انتي اجمل انسانة شوفتها في حياتي انتي مش وحشة ابدا ده ربنا بيديكي دروس مش اكتر بيشوف قوة تحملكك هتكون عاملة ازي اياكي تقولي على نفسك وحشة ابدا
ليان بدموع :امال دينا بتكرهني ليههه هو اخدت منها ايههه علشان تعمل معايا كدا ربنا يعلم انا اتعذبت قد ايه في حبككك مشافتش كل ده وشافت بس واحنا مع بعض ليههههه بيستكتروا عليا الحاجة اللي تعبت فيها
أدهم صعبت عليها ولعن نفسه مليون مرة انه مكنش حاسس بيها طول الوقت ده حضنها جامد :انا اسف انا كنت غبي لما عميت عيني عنكك اسف اني خليتك تتعذبي طول الوقت ده والناس دايما مش بيشوفوا الوحش اللي في حياتك دايما يشوفوا ايه الحلو وعاوزين يوحشوا اكتر عاوزين يخدوه منككك هيي دي خلاصة الناس متزعليش ابدا ده قضاء ربنا يا ليان
ليان خرجت من حضنه ومسحت دموعها :ونعمة بالله ربنا يخليك ليا
أدهم حط ايده على خدها :ويخليكي ليا يا قمر فكي بقا متزعليش
ليان ابتسمت وباست ايده اللي على خدها:أدهم
أدهم :ههههه طلباتككك كترت
ليان بهدوء :هي دينا عندها بنت
أدهم :اه ليههه بتسألي
ليان بحزن :ذنبها ايههه البنت تتبهدل بسبب امها انا زعلانة على بنتها اووي
أدهم :بالعكس دي بنتها هتعيش احسن مما كانت هي فيه حتى مش هتعيش مع ام كذابة وانانية بالشكل ده
ليان :ربنا يتولاها
أدهم :هتقدرى تروحي بكرة يخدوا أقوالك
ليان :تمام
ام ليان دخلت ومعاها صنية اكل :قلب ماما عاملة ايه
ليان ابتسمت وباست ايدها : الحمدلله تسلمي يا ست الكل متحرمش منكك
ام ليان باست دماغها وحضنتها :كانت حاجة نقصاني وانتي بعيدة عني يا نور عيني
ليان: ههه رجعتلك تاني هقعد في اربيزكك
أدهم :ههههه طب اقوم امشي انا
ام ليان :لا يا اخويا انا اللي همشي انا اللي بقيت عزول بس انا عاوزة افهم ايهههه اللي حصل وانتوا في بلاد برة بقيتوا سمن على عسل اللهم لا حسد
" فيه اقتباس تمثيلي لاعتراف ادهم لليان بحبهه في جروب الكاتبة فاطمة اشرف روحوا شوفوهه
أدهم بص لليان بطرف عينه وليان بصت بعيد عاملة نفسها من بنها
ام ليان :ايههه يا عيال في ايههه متردوااا
ليان بخجل :هيكون حصل ايههه يعني محصلش حاجة
ام ليان فهمت خجل بنتها وفرحت :ربنا يهنيكوا يا حبايبي خلاص بلاش وشكك الأحمر ده فهمت كل حاجة
أدهم حط وشه في الأرض وبيضحك
ليان بصت لها وبرقت ووشها احمر :خلاص يا ماما
ام ليان بضحك:يلا بقا شدوا حيلكم عاوزة حفيد كدا حلو شبهككك يا أدهم
أدهم بص لليان وكاتم ضحكته وليان باصة بغيظ لأمها
وادهم قال بضحك :حاضر يا ست الكل من عنيا
ام ليان :تسلم يا بني خدوا راحتكم بقا
وخرجت وسابتهم
ليان حدفت أدهم بالمخدة في وشه :عجبككك كدا
أدهم :الله وانا مااالي هي امي ولا امككك وبعدين الست مقلتش حاجة غلط هي عاوزة حفيد ايه الغلط في كدا
ليان بغيظ :هاتوا انت بقا
أدهم :ايههه هتكاثر ذاتيا يعني ولا ايهههه
ليان بغيظ :اطلع برة يا أدهم
أدهم قام وقف :انا ماشي اصلا جهزي نفسك على بكرة هنروح القسم علشان ياخدوا اقوالككك
ليان :ماشي
أدهم :كلي كويس عاوزك تكوني بطة حلوة جميلة كدا انا بحب البنات المقلبظة بدل ما اتجوز عليكي
ليان مسكت السكينه وقربتها عليه :هو انت تفكر اصلا تتجوز عليا
أدهم بإستفزاز :طب لو عملت كدا هتعملي ايه
ليان وهي بتحرك السكينة قصاد عينه :عادي يا حبيبي الأكياس السودة بتعمل ايههه في المطبخ هقطعكك حت حتتتت وارميكك للقطط تاكلككك
أدهم :واهون عليكي
ليان بغيظ وذقته:اه يا اخويا تهووون يلا من غير مطرود بقاااا
أدهم : ههههه ماشي هعدي عليكي افسحكك باليل
ليان بفرحة :هتوديني فين
أدهم بإبتسامة :مفاجأة وبعتلها بوسة في الهوا باي يا ليانيي
ليان ضحكت وقفلت الباب اوضيتها وراه
ليان اتنهدت :يارب بقا كله يبقى فرح وسعادة انا تعبت اوووي
فماذا سيحدث يا ترى؟!
بفكركم كله ينضم لجروب الكاتبة فاطمة اشرف
"واحشني ونفسي نتقابل 💔"
(في القسم)
دينا كانت واقفة قدام وليد و منهارة من العياط
وليد خبط على المكتب وبزعيق :ما خلاص بطلي عياط وقرف هو اللي زييكككك عنده مشاعر وبيحس زينااااا
دينا مسحت دموعها :انا والله ما كان قصدي اموتها
وليد بسخرية وزعيق :لا والله صدقتككك انا يابت كلتي بعقلي حلاوة بصي مهما تعملي مش هتطلعي منها التهمة لابساكي لابساكيي
الباب خبط
وليد :ادخل
الشاويش :في واحد اسمه جاسر العامري برة وعاوز يشوف حضرتككك وبيقول انه جوز المتهمة
دينا بصدمة :جاسررر
وليد بصلها بغضب:خليه يدخل
جاسر دخل والغضب على وشه وسلم على وليد بإحترام
وليد قام وقف :هسيبكم لوحدكم وخرج
دينا كانت قاعدة وحاطة وشها في الأرض وبتعيط بصمت
جاسر بغضب :انا عمري ما كنت اتخيل انككك بالحقارة والانانية دي عمري ما كنت اتخيل انا احب واحدة كدااابة وبتاعت مصلحتها زييكككك ليههههه تعملييي كداااا ليهههع مفكرتيش في بنتكككك مفكرتيش فياااا انا اللي حبيتككك من كل قلبي اللي فتحتلككك بيتيييي وقلبي وكل حاجة ليههههه تعملييي كدا كان ناقصكك ايهههه انا كنت دايما معاكي وبحتويككككك ليههه تعملي كدا
دينا بدموع وانهارت :علشان عمرييي ما اخدت حاجة انا عاوزاها دايما الدنيا بتديني على مزاجهاااا ابويااااا طول عمرههه همهه الفلوس وبس مش مهم اي حاجة غير الفلوس انا حبيت أدهم بجد وابويا اللي اجبرني اتجوز اللي اغني من أدهم علشان الفلوس وانا ضعفت وسمعت كلامه وسبت أدهم وفي الاخر اترميت في الشارع انا وبنتي وبصتله بحزن إنما أنت بيتهيألي انت الوحيد اللي وقفت جمبي واحتوتني ومقدرش انكر ده ابدا
جاسر بعصبية :طب ايهههه اللي يخليكي تعملي كدااا ليههههه يبقى جواكي الحقد ده لانسانة معملتش اي حاجة ليكي
دينا بدموع وندم :لأني حسيت انها مبسوطة انا وصلت لدرجة اني مش عاوزة اشوف حد مبسوط عاوزة كل الناس تعساء مش عاوزة حد فرحان حسيت انها اخدت مني حاجة انا ليا فيها حسيت انها أعلى مني صدقني غصب عنيييي
جاسر قام وقف والغضب في عيونه :انتي اللي جواكيي ده مرض ولازم تتعلجييي منهههه انتي بتأذي اللي حواليكيي حتى بنتكككك هتتأذي بسببكككك بسبب ان امها مريضة زيككككك وسابها وراح عند الباب
دينا بدموع :جاااسررر ارجوككك خلي بالكككك على بنتييي هي ملهاااش غيرككككك ارجوككككك
جاسر بسخرية :اظن مش انتي اللي هتقوليلي اخلي بالي عليها هتبقى احسن طول ما انتي بعيدة عنها
دينا مسحت دموعها :وانا عارفة انككك هتخلي بالك منها
جاسر بسخرية :كويس انككك عارفة
دينا بدموع وبحاول تجمع شجاعتها : جاسررررر انت متستهلش واحدة زييي واتنهدت بدموع وعلشان كدا طلقنييي
فماذا سيحدث ياتري؟!
يتبع الفصل التاسع والعشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية