Ads by Google X

رواية احفاد المنشاوي الفصل الثاني 2 - بقلم ندى الشرقاوي "اميرة الرعد الجزء الثالث"

الصفحة الرئيسية

رواية احفاد المنشاوي البارت الثاني 2 "اميرة الرعد الجزء الثالث" بقلم الكاتبة ندى الشرقاوي

رواية احفاد المنشاوي كاملة

رواية احفاد المنشاوي الفصل الثاني 2

تاج /انتي 25 سنه ليه حياتك غير الناس وليه محبتيش لحد الان
جنه /علشان الحب بالنسبه ليا انا ضعف معرفش هو بالنسبه ليكوا اي بس انا مش عاوزه احب عاوزه اكبر في شغلي وحياتي وليا مركز كبير واطلع مهمات اكبر اما بقا بالنسبه لسني انا بعمل حاجات مبيعملهاش تميم اخويا بس لما اكون لوحدي
تاج /حبيبتي قبل كده. 
جنه /هو سوال واحد
ولفوا الزجاجه مالك يسأل خديجه
مالك /انتي ليه اتنقبتي مع ان مفيش حد في العيله منقب
خديجه /علشان حبيت النقاب بيخليني ملكه وانا ماشيه محدش عارف انا شكلي عامل اي ولا جس*مي ازاي ومفيش احلي من  اللبس الطويل
لفوا الازازه تاني
انس يسأل تاج
انس /انتي ليه اتغيرتي وبقيتي لوحدك ومعنتيش عاوزه تختلطي بحد
تاج/علشان الوحده حلوه بدل المشاكل صحبت عمري بعدت عنها حبيت اكون لوحدي
وكملوا لعب علي كده
بس جه ضيف
عمر /اذيك يارعد باشا
رعد /اذيك ياعمر
عمر /كنت معدي بالصدفه قولت اسلم علي حضرتك
جنه بسخريه /هو معدي قدام حاره لاقي نفسه جمبنا

عمر /اذيك ياجنه 
جنه /اي جنه دي ياحضره الظابط 
عمر /احم اذيك يافندم 
جنه /كويسه ياله ياشباب 
رعد /علي فين 
جنه /هنطلع نلف شويه 
مالك /عن اذنك ياعمو ناخد خديجه معانا 
يوسف /تمام يامالك بس خلي بالك منها 
مالك بتوهان /في قلبي 
يوسف /سلامه قلبك يارو*ح امممم*ك 
مالك /احم معلش سرحت 
جنه /ياله انا فاضيه تعالوا ومش هتخسروا
طلعوا بره وسابوا عمر جوه ولا كأنه موجود واستأذن ومشي
وراحوا نحيه غرفه بعيده عن القصر تبع جنه
مالك بستغراب /احنا جايين هنا ليه
جنه /بص انتوا عاوزين نهيص صح
الجميع /صح
جنه تمام وطلعت الدراجه الناريه
جنه /دي بتاعتي وفي واحده كمان
مالك /بس انا هاجي بالعربيه علشان خديجه مينفعش تركب

خديجه /عادي ممكن مش اجي 
مالك /لا انا كده كده مش عاوز اركب انا هركب العربيه ياله
جنه ركبت الدارجه بتاعتها كانت باللون الاسود. 
وانس  هو وتاج 
ومالك طلع عربيته وركب هو وخديجه وفردوس 
جنه كانت زي اللي في سباق كانت بتسوق بسرعه عاليه اوي 
لحد ما وصلوا للمقطم 
انس /احنا جينا المقطم ليه 
جنه /بحب اجي هنا كتير والجو هادي 
خديجه /عندك حق الجو هنا جميل اوي مع ان اول مره اجي هنا 
فردوس /بابي لو عرف هينفخنا احنا جينا من غير حرس 
جنه بسخريه /مش مليه عينك انا والباشا اللي جبك ولا اي 
فردوس /لا ياباشا دا ا نتي جمر 
تاج /هو انا ممكن اتمشى شويه 
انس/تعالي هتمشي معاكي علشان متكونيش لوحدك 
تاج /لا همشي لوحدي 
انس /بت امشي علشان مش اضربك 
جنه /طب ما تمشوا انتوا الاتنين بدل ما ارميكوا من فوق الجبل 
مشيوا 
ومالك /تعالي يادوسه انتي وخديجه نتمشي الجو حلو 
قاموا يتمشوا الجو كان هادي وجميل 
لكن وهما ماشين صرخت خديجه وخبت وجهها في يوسف او بمعني أصح (حضنته) 
مالك بخضه  /اي في اي مالك 


وجنه جت جري 
فردوس بتردد /اصل..... اصل كان في اتنين وبي.... وخلاص بقا 
مالك فهم قصدها وفهم خديجه عملت كده ليه 
بس كان مبسوط بقربها منه 
بعدت خديجه بحرج واعتذرت 
مالك /لا عادي ولا يهمك 
جنه بهدوء /خلاص محصلش حاجه 
ومشيوا علي القصر 
ودخلوا 
مرام /مالك ياخديجه 
خديجه /لا مفيش يامامي 
رعد لجنه /جنتي 
جنه /مش مرتاحه 
رعد /ختي العيال ودتيهم فين يابنت اميره 
اميره /اله وهيا مالها اميره 
جنه /اه اه مالها اميره بقا 
رعد /بتوقعينا في بعض يابنت 
جنه /يابنت اي بقا 
قام رعد من علي الاريكه ومشي في اتجاه جنه 
جنه /انت جاي عاوز اي 



رعد /ولا حاجه و ديتي العيال فين 
جنه ببراءه /اسألهم مش احنا روحنا كارفور 
الشباب في وقت واحد /كدااااابه 
جنه وهيا تلعنهم في سرها 
رعد /كافور اي وجبتي جبنه وحلاوه ولا جبتي اي 
جنه وهيا تحاول الهروب منه وقامت تجري /اهدا بس انت راجل كبير مش حمل جري 
رعد وهو بيجري وراها كا شاب في عمر الثلاثين /خدي يابت هنا 
والجميع يضحك عليهم 
أكرم /كفايه يارعد 
جنه وهيا بتجري /سيبه سيبه هو احنا ورانا حاجه 
رعد/روحتي فين يابنت ال**
اميره بتحذير /رعد 
رعد وقف وقبل راسها /سوري ياروحي 
وكمل جري 😂😂
يوسف بضحك  /احترام 
يوسف بحنيه /قولي انتي ياخديجه روحتوا فين 
خديجه بتبص لجنه وجنه بتبصلها بعيون كالصقر /روحنا... 
أكرم /بس ياجنه كفايه تخويف في البت 
خديجه /روحنا المقطم 
قام يوسف وأكرم جري يجروا ورا جنه 
جنه وهيا بتجري /اللي يحصلني ليه 50 جنيه وسندوتش  شاورما من عم محمد اللي في القسم 
أكرم /ختي بنتي المقطم يارم*ه 
يوسف /البت  البريئه توديها المقطم 
مالك بخوف في نفسه /امال  لو عرف انها استخبت في حضني 
جنه وهيا بتجري منهم /اهدوا بس دا حته مكان هادي وجميل 


أكرم /بقا انتي سنيوريتا الصغيره الكيوت 
جنه وقفت وقالت /محدش بيفضل على حاله يااكرومتي 
ياسمين /بااااس كفايه بس انا زعلانه 
جنه /ليه ياياسو 
ياسمين /علشان كنت عاوزه اجي المقطم ياجنه 
جنه بغمزه /بس كده من عيوني 
جنه /بااااااس أمجد باشا بيرن استوووب 
جنه برسميه /احم الو 
أمجد /مهمه ياسياده الرائد 
جنه /تمام يافندم مسافه الطريق واكون عند حضرتك 
أمجد /تمام 
وقفل 
جنه /بابي انا لازم امشي دلوقتي نلعب لما اجي 
يوسف بضحك /يابت انتي ظابط 
جنه /سبني افك عن نفسي شويه الله يخليك ياچو 
رعد /ياله ياجنه علشان شغلك 
اميره /بس الساعه 11 ياجنه 
جنه بحنيه /ياميرو ياعسل دا شغلي وشغلي ملوش مواعيد واحنا عارفين كده صح ولا اي 
اميره /صح بس انا بخاف عليكي 
جنه /خليها علي الله انا طالعه البس 
طلعت جنه علشان تلبس ولبست بنطلون اسود و جاكت اسود ونزلت 
رعد /سلاحك فين 
جنه /معايا ياله سلام عليكم 
الجميع /وعليكم السلام ورحمة الله ربنا معاكي 
وغادرت جنه  القصر 
وراحت علي المدريه 
أمجد /معلش ياسياده الرائد 
جنه /لا يافندم دا شغلي 
امجد/طول عمري اقول انك احسن واحد في كل الناس اللي هنا وشغلك تمام التمام بس قوليلي رعد طلعك ازاي 
جنه /لا عدت علي خير مامي اللي كانت مش عاوزه 
أمجد /مش عيب عليكي لما تقولي مامي وانتي العساكر بتخاف منك 
جنه /انت صديق العيله ياميجو مننا وعلينا 
أمجد برفع حاجب/ميجو ياله يابت خدي الملف وادرسيه كويس  والتسليم  الساعه 6 الصبح 
جنه بستغراب /مش غريبه 6 الصبح دي يا فندم 
أمجد /ما دا الغريب ودا مهمتك انتي 
جنه /تمام انا في مكتبي
أمجد /تمام
دخلت جنه المكتب
جنه /عم محمد قهوه لو سمحت علي نار هاديه خالص
عم محمد /تمام يا فندم
جنه /عم محمد قولي يابنتي ولو حته هتقولي ياجنه بس بلاش تقولي يافندم حضرتك قد والدي واكبر
عم محمد بابتسامه /حاضر يابنتي
وطلع
بدأت جنه تفتح الملف وتشوف اللي فيه من المعلومات علشان القضيه
بعد وقت معين
جنه بستغراب /الملف مفهوش غلطه والراجل شغله عالي اوي وملوش في الحاجات دي ليه متبلغ عن الشحنه بتاعته
بس سمعت صوت دوشه بره وطلعت 
عمر /اي اي مش تفتح اعم*ي 
عم محمد /يابني انا مقصودش انت اللي طلعت فاجاه 
عمر /ابنك اي اسمي عمر بيه 
جنه /هو اصلا ميشرفهوش انك تكون ابنه في اي يامحترم في كبار*يه احنا ولا اي 
عمر /القهوه وقعت عليا
جنه /حصل اي يعني محسسني انك وقعت في النار 
جنه /ياله ياراجل ياطيب اعملي قهوه تانيه من ايدك الحلوه دي علشان دي حد بصلي فيها ودخلت المكتب وقفلت الباب في وش عمر 
وقعدت وخدت نفس طويل 
فلاش باااك 
جنه بسعاده /اخيرا خلصنا 
اوس /جنه انا عاوزه اقولك علي حاجه 
جنه /قول يااوس 
اوس /احنا مش هنقدر نكمل مع بعض 
جائت الصدمه علي جنه كالعاصفه كسر قلبها حبيب طفولتها وشبابها 
جنه بدموع /ليه يااوس انت بتهزر صح 
اوس /لا ياجنه بس انا زهقت ومش عاوز اكمل 
جنه بصراخ /هو انا لعبيه في ايدك ولا اي انا جنه المنشاوي ساااامع
انت اتخطيت حدودك معايا خت اكبر من حجمك عندي 
انا اللي بقولك مش عاوزاك يلع*ن الحب اللي يخليني ضعيفه مع شخص زبا*له زيك مش عاوزه اعرفك تاني ومش عاوزه اعرف اسبابك 
ومشيت وهيا بتبكي وقلبها مكسور 
دخلت القصر وهيا  بتجري 
رعد /جنه مالك مالك 
جنه دخلت جوه حضنه /تعبااااااانه 
رعد /مالك ياقلب ابوكي 
فين اوس كان معاكي 
جنه بعصبيه /مش عاوزه اسمع سيره اوس تاني مش عاوزه اسمع اسمه في اي حاااااجه تانيه
وبدأت ترمي اي حاجه قدامها وتكسر كل حاجه وتصرخ بهستريه 
ورعد علي قد ما يقدر بحضنها ويشدد علي حضنه ليها 
رعد /اهدي اهدي 
جنه ببكاء /كسرني يابابي 
رعد /محدش في العالم دا يقدر يكسر جنه المنشاوي 
جنه /بس هو قدر صديق طفولتي وشبابي وحبيبي قدر وكسر قلبي 15 سنه كذب كل دا كذذذذب 
رعد مش عارف يقولها اي هو كان عارف انهم بيحبوا بعض واصدقاءمن حضانه وابو اوس بقا صديق لرعد وكانوا مستنين يخلصوا كليه علشان يتقدم لجنه هما كانوا في حكم مخطوبين بس كانوا عاوزين تكون رسمي 
رعد /جنه انتي قويه اوعي تخلي حاجه زي كده تهزمك وتبين ضعفك انا مش عاوز اعرف اي اللي حصل بنكوا بس اللي عاوزك تفهميه انك اوعي تبيني ضعفك وخليكي قويه وكملي حياتك الحياه عمرها ما تقف علي حد اوعي تزعلي علي حد في حكايه الفراق ياما ناس كتير فرقوا وهتحسي ان فراقهم راحه ليكي صدقيني انا مش بكذب عليكي ومتعودتش اكدب عليكي لأننا صحاب صح 
جنه بصوت ضعيف وهيا بتمسح دموعها بظر يداها مثل الأطفال /فهمت يابابي 
رعد /خليكي قويه ياجنه وعاوز اعرف نجحتي ولا اي 
جنه /عيب عليك طبعا نجحت وتفوقت عليهم 
بعدت جنه 
رعد بقلق  /علي فين 
جنه /علي مهران 
رعد /جنه مهران كبر وتعب بلاش تتعبيه 
جنه /غصب عني بحس براحه معاه مش مع اي خيل من اللي جبتهم 
رعد /طب براحه عليه مش حابب اخسره انتي الوحيده اللي بتركب مهران واخواتك مش بيقربه منه علشانك 
جنه بشبه  بابتسامه/حاضر براحه هقعد جمبه ونتمشي بس مش هركب ولا هجري 
رعد /تمام 
طلعت جنه وراحت علي الاصتبل 
(رعد جاب مهران من الصعيد علشان جنه اتعلقت بيه جدا) 
جنه جمب مهران بتكلمه كأنه بشر/شوفت يامهران اوس كسرني ومشي سابني من غير سبب تفتكر دا اي
بس كلام بابي صح انا هبص للمستقبل وبس ولا اي رايك يامهران بابي قالي مش اتعبك كبرت وعجزت ولا اي
لا اوعي تعجز كده خليك جامد كده كان نفسي اخدك ونطير سوا بس شكل رعد باشا خايف عليك
بس انت عارف هو الدنيا كده تجارب وياتكسب حاجه ياتخسر حاجه مش يمكن دا مش الحب الحقيقي بس دا 15 سنه يامهران انخدعت فيه كل دا
في اغنيه تقولك انت فرحه آخرها طرحه لا دي آخرها بلاش علشان عندنا حياء 😂😊
Fact
جنه /نفسي اقابلك تاني يااوس علشان تشوف انا اتغيرت ازاي وبقيت اي
وبصت في الملف تاني
قامت جنه راحت المكتب بتاع اللواء أمجد
جنه /فين سياده اللواء
العسكري /روح يافندم
جنه في نفسها /بقا انا قاعده هنا وهو راح ينام اي الحظ دا
رنت عليه
أمجد /السلام عليكم
جنه /يافندم في حاجه غريبه
أمجد /خير
جنه /انا بنسحب من المهمه
أمجد بستغراب /انتي بتقولي اي
جنه /يافندم. انا مدخلش مهمه خسرانه الراجل دا ملفه سليم 100٪
امجد /جنه ركزي معايا اللي معاكي دا المدير العام صاحب الشركه او الصفقه مسافر ومحدش يعرفه المدير بتاعه دا معاه توكيل
جنه /يافندم انت عارفني انا مدخلش حاجه خسرانه دا ملعوب والله
أمجد حب يشد عليها وقال بصرامه/في اي ياسياده الرائد هو احنا هنمشي بالاحساس دي مهمه وانتي عليكي تنفذي
جنه بهدوء /تمام يافندم معلش علي الازعاج
(جنه مقلتش اسفه علي الازعاج لأنها مبتحبش تتأسف أين كان السبب اي)
وقفلت ودخلت المكتب
ورنت علي رعد
رعد قام بقلق /جنه مالك حصل حاجه
جنه بابتسامه /لا ياحبيبي حابه اخد رايك في حاجه
رعد بستغراب /اول مره من ساعه ما اشتغلتي وانت مدخلتنيش في شغلك ابدا
جنه بهزار ومرح /اقفل يعني ولا اي
رعد مسرع /لا انا معاكي للصبح دقيقه بس علشان مزعجش اميره
جنه /ايوه يارومنسي انت
رعد /بس يابت لحسن تصحي تضربك
طلع رعد ونزل المكتب
رعد /احكي ياستي
جنه /القضيه فيها حاجه غلط مبالغين عن شحنه مخد*رأت هتتحط في لعب أطفال في حاجه الشحنه دي هتوصل الساعه 6 الصبح غريبه التوقيت غير أن صاحب الشغل مسافر محدش يعرفه ومدير الشغل هو اللي بيستلم كل حاجه بتوكيل
الحكايه مش في دماغي قررت انسحب
قاطعها رعد بصدمه اول مره تقرر جنه الانسحاب /تنسحبي انتي مدركه كلمتك
جنه /اه واتصلت علي اللواء أمجد قالي لا
رعد /جنه هتخسري اي لو روحتي المهمه دي
جنه بذكاء/يابابي افهمني انا لو روحت المهمه دي ومطلعش في حاجه وان الشحنه سليمه دا في قانوني انا غلط انا مخسرش اي مهمه انا بدخل مهمات مضمونه 100٪
رعد بتفاهم /فهمك فهمك طب بزمتك مش حابه تعرفي مين صاحب الشغل
جنه بضحك /للأسف عاوزه ومصممه
دخل عمر فاجاه
جنه بغضب /اي داخل البيت ولا اي ياحضره الظابط ولا عملوا الباب ليه
دا كله ورعد علي الخط سامع
عمر /اي ياجنه عادي يعني
جنه بغضب /تاني جنه افهم اناسياده الرائد جنه المنشاوي وبس
عمر /بس انا طلبت ايدك من رعد باشا
جنه /وانا رفضت ومن حقي أرفض ياله خد الباب في ايدك
طلع عمر وهو في قمه غضبه
رعد /جنه اي مالك
جنه بغضب /اتجوز اعمل بي أي دا كمان يابابي كنا في مهمه وضرب نار الاستاذ بيرد علي التلفون
رعد بضحك /طب اهدي اهدي
جنه /انا هنام شويه المهمه الساعه 6 جايبني 12 ليه معرفش
رعد /معلش ياقلب ابوكي
جنه /الحمد لله هنام علشان افوق لبكره
رعد /تمام ياحبيبتي باي
جنه /تصبح على خير
رعد /وانتي من اهل الخير والجنه ياجنتي 🌹♥️
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
في صباح يوم جديد 
في تمام الساعه الخامسه صباحا 
قامت جنه بنشاط تستعد لمهمه جديده فالمهمات بالنسبه لها عباره عن مغامرات شيقه 
مثل تسلق الجبال والسباحه والجري وركوب الخيل
الشغل بالنسبه لجنه مغامره فقط تريد أن تعيشها بكل حلو ومر فيها
جنه وهيا بتجهز سلاحها/يارب
عمر خبط علي الباب ودخل /انا جاهز يافندم
جنه بنفاذ صبر /ياصبر أيوب ورايا ورايا
عمر /بتقولي حاجه يافندم
جنه /بقول عاوزه اشرب قهوه
عمر /محمد مشي
جنه بعتاب /عيب راجل قد والدك مش هيفرق لو قولتله عم محمد زي ما انت واخد لقبك ياحضره الظابط ياله بينا وكملت بسخريه  واقفل تلفونك مش ناقصه مامي تقولي اعملك بيض عيون ولا مسلوق. 
وطلعوا وكان العساكر في الاستعداد 
وراحوا المينا 
وكانوا بيستلموا شحنه الألعاب 
جنه برسميه /معايا امر بتفتيش الشحنه دي 
رئيس العمل /ليه وانتي مين 
جنه /الرائد جنه المنشاوي ومعايا امر بتفتيش الشحنه خلينا نشوف شغلنا لو سمحت 
رئيس العمل /فين الأمر 
جنه بملل /اتفضل شاف الأمر 
جنه /فتشوا الشحنه 
بداو يفتشوا كل حاجه لدرجه فتحوا كل لعبه 
العساكر /مفيش حاجه يافندم 
جنه بعصبيه /يعني اي مفيش حاجه فتشوا كويس 
عمر /يافندم مفيش حاجه 
جنه بعصبيه وصوت عالي /احنا جايين نلعب هنا ولا اي 
عمر /بلاغ كاذب 
رئيس العمل/احنا ناس لينا سمعه ومينفعش اللي بيحصل دا 
جنه حاولت تتماسك ومش تتعصب /اتفضل حضرتك معانا علشان نشوف الحوار دا 
رئيس العمل /ليه لقيتي اللي انتي عاوزاه علشان اجي معاكوا 
جنه /ما انا مش لعبه ولا اي علشان اجي مهمه ويطلع بلاغ كاذب ياله 
وراحوا كلهم على المدريه 
جنه بصوت عالي /انا قولت مش عاوزه المهمه قولت ينسحب من المهمه من أمته وانا ادخل مهمات خسرانه ومفيش دليل 
أمجد بعصبيه /من أمته وانتي بتعالي صوتك ياسياده الرائد انتي هنا تفذي وبس انتي بتخدمي واطنك 
جنه /عارفه يافندم ودي حاجه تشرفني اني اخدم بلدي بس دي اول مره اخسر مهمه جنه المنشاوي مبتخسرش ولو في مهمه تانيه وانا مش متاكده منها هكون بنسحب نهائي واستقالتي هتكون علي مكتب حضرتك قبل ملف القضيه 
وادت التحيه وانصرفت تحقق في الموضوع 
جنه /يافندم بقولك في بلاغ ان شحنه الألعاب دي فيها مخد*رات
رئيس العمل /يافندم انا عبد المامور انا معايا توكيل بس وحظ حضرتك أن صاحب الشغل نازل انهارده من السفر وانا كلمته ويطلع من المطار علي هنا علي طول 
جنه بهدوء /تمام وقعدت 
مستنيه الشخص صاحب الشغل 
بعد ساعه 
العسكري /يافندم 
قاطعته جنه /خلي يتفضل وهيا لفه الكرسي ومش شايفه العسكري 
دخلي الشخص /خيؤ ياحضره الظابط 
جنه لفت /حضرتك........لكن مكملتش الجمله ...؛! 

google-playkhamsatmostaqltradent