Ads by Google X

رواية تحاليل كاذبة الفصل الثاني والأخير 2 بقلم مريم سرور

الصفحة الرئيسية

  رواية تحاليل كاذبة الفصل الثاني والأخير  بقلم مريم سرور 


رواية تحاليل كاذبة الفصل الثاني والأخير 

حسيت باحاسيس كتيره فرحانه اني طلعت بخلف وحسيت بحيره ان مراته ازاي حامل معقوله بتخونه !!
منكرش اني حسيت اني عايزه انتقم لنفسي واروح اقلهم بس قولت اسكت انا مش وحشه زيهم بس لسه عايزه انتقم حاسه باهانه وزعل 
روحت لزكريا عشان اتاكد مكنتش مصدقه 
روحتله وبلهفه قولت انت متاكد ان التحاليل صحيحه ؟
ضحكلي وقال مظبوطه ميه في الميه 
دموعي نزلت المره دي بس بفرحه وابتسامه ...
انا طلعت بخلف احمدك واشكرك يا رب فضلت فتره كبيره استوعب واحمد ربنا ماما طبعا استغربتني لانها لاتني فجاه مبسوطه وبضحك وبرقص 
بصتلي بخوف وقالت انتي اتجننتي ؟!!!
عدي وقت وزكريا بيهتم بيا مش هنكر اني حبيته وحبيت حنيته مختلف تماما عن سالم بس لسه جوايا جرح جرح عمره ما هيروح غير لما اشوف حقي بيتاخد ...
حبيتها بكل تفاصيلها بس مش قادر انسي اليوم اللي جوزها طلقها وهانها حاسس ان انا اللي اتهانت قررت اني هاخد حقها لازم اقدم لها هديه وانا رايح اتقدم ليها وهي اني هاخد حقها 
ققرت اني هروح لطليقها بصفة اني الدكتور ولازم ابلغه ان التحاليل طلعت كاذبه 
روحت خبطت علي بيته طلعتلي مراته لا مؤاخذه بقميص مكشوف 
بعدت وشي وقولتلها نادي جوزك 
مش فاهم العبيط ده بدل حبيبه بالمعفنه دي
جالي جوزها وانا ضحكت وانا ببدا خطتي 
قلت بخبث:اهلا وسهلا استاذ سالم انا اسف اني جست فيوقت غلط بس كان لازم تعرف حاجه مهمه التحاليل طلعت غلط مدام حبيبه اللي بتخلف انت مبتخلفش واستحاله تخلف 
طبعا وشه جاب الوان ونفسه بدا يعلا وشكله هيموت حد لقيته دهل جاب مراته وسمعت صوت قلم خلاني ابتسم 
لقيته خارج وهو بيشدها من شعرها وبيقولها حامل من مين انطقي 
هنا بدات خطتي عليت صوتي وفتحت الباب بحيث الجيران يسمعو مراتك حامل ومبتخلفشش يادي الفضيحه متسكتش يا سالم انت اتفضحت الجيران بدات تتلم وكنت بجهدي كله اقول للناس كلها انه مبيخلفش طبعا امه طلعت قعدت تلطم ومنظره بقي زباله وسط الناس كلها واللي عرفته انه ضرب مراته جامد والشرطه لحقته قبل ما يموتها والجيران طردوهم لانهم بقو نجسين 
كنت سعيد جدا اقل شئ لرجل مثله 
مع اني عارف ان حبيبه هتزعل. بس انا مكنتتش ههدي غير لما اخد حقها
انا جاي اتقدم لحبيبه على سنة الله ورسوله 
كنت مكسوفه حاسه اني اول مره اتجوز كنت بجد مبسوطه وبضحك وطبعا وافقت وقررنا نعمل كتب الكتاب علي طوول 
قالي ععلي اللي هو عمله منكرش اني خاصمته اسبوعين بس صالحته في الاخر وكمان مش هنكر اني حسيت ببعض الشماته 
وتم كتب الكتاب اخيرا 
زكريا :انا بحبك اوي يا حبيبه 
حبيبه بخجل:انا اكتر يا عيون حبيبه 
زكريا بفرح:قوليها تاني بالله عليكي 
حبيبه :قلبي يحبك حباً شديداً
حضني بفرح وبس 
_____
بعد سنه كنت بكشف عند الدكتور اللي هو جوزي حبيبي 
وانا نزلت سبقته عشان اجيب عصير لبنتي حبيبتي اللي انا حامل فيها ..
قابلت بالصدفه سالم اللي اول ما شافني جري عليا 
سالم:انا اسف ارجعيلي انا كنت غبي و...
سكت لما لمح بطني ولقاني حامل بصلي وكان رايح يضربني 
انتي اتجوزتي!!!
بس جوزي لحقه وضربه علي وشه 
اوعي تقرب من مراتي انت سامع 
بصلي سالم بسخريه 
سبتيني عشانه 
انتي اللي خونتني وهنتني وربنا خد حقي 
بس الحمد لله ربنا عوضني بزكريا وابني اللي في بطني 
مشي بعد ما عرف انه خسر طنز كبير 
زكريا بخبث:انا شكلي هدور علي عروسه اصلك بقيتي كرمبه ...
صرخ لما غضيته بكل قوتي 
حبيبه:دنا هموتك يا زكريا 
بهزر يا روحيي دنا بموت فيكي 
قول والله 
والله بموت فيكي 
وانا كمان بحبك 


تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروزايات
google-playkhamsatmostaqltradent