رواية حب خارج سيطرتي الفصل الثاني والثلاثون بقلم فاطمة اشرف
رواية حب خارج سيطرتي الفصل الثاني والثلاثون
"عارف حبيبي وانا شايفاكك وسماعاك بنسي كل الدنيا معاككك♥️👀"
حد قرب من ليان من ضهرها :ههههه بتكلمي نفسكك ولا ايههه
ليان بصدمة وحضنتها : نيهااال يخربيتتتتككك خضيتيني عاش من شافك بتعملي ايههه هنا
نيهال بسخرية :حبيبتي انا معاكي في سنة رابعة تجارة علي فكرة
ليان: اووف والله ناسية اقعدي اقعدي
نيهال قعدت بتعب
ليان بإستغراب :مالك يا بنتي فيه ايهههه
نيهال بتعب :مش عارفة عندي مغص من الصبح
ليان :اتلاقيكي واخدة برد ولا حاجة
نيهال بتعب :يمكن انتي ايهه اخبارك انتي وادهم
ليان بإبتسامة :الحمدلله كويسين ادهم اتغير اوووي وبيحاول يعمل اي حاجة علشاني
نيهال بإبتسامة :ربنا يهنيكوا ببعض يارب عيونك بتلمع علي طول اول ما بتيجي سيرته
ليان ابتسمت بحب :طبعا وعمر اللمعة دي ما هتروح ابدا هفضل احبه لحد اخر نفس فيا المهم ايه اخبارك انتي ومصطفي
نيهال بحزن :مصطفي بقاله فترة مش مهتم بيا خالص
ليان :ليه كدا
نيهال اتنهدت :مش عارفة مش مهتم وعلي طول قاعد علي اللاب توب بيشتغل ويرجع من الشغل بينام علي طول حتي مش بيسألني عاملة ايهه
ليان طبطبت عليها :معلش يا قلبي اتلاقيه عنده ضغط شغل ولا حاجة
نيهال :يمكن وبعديها جريت علي الحمام
ليان بتجري وراها :انتي يا بت فيههه ايههه ودخلت وراها الحمام وكانت نيهال بترجع
ليان بخضة : انتي تعبانة ولا ايههه
نيهال بصتلها بتعب وعنيها باين علييها :مش عارفة معدتي وجعاني اووي
ليان بصتلها بصدمة :لا تكونيش حامل يابت وانتي متعرفيش
نيهال بصدمة :لا ياست حامل ازي بس
ليان :هههه انتي مخضوضة ليههه انتي متجوزة فطبيعي تبقي حامل يعني
نيهال مش عارفة توصف احساسها:مش معقول يعني
ليان :طب ونحير نفسنا ليههه هروح اجبلك اختبار حمل واجي خليكي هنا ليان مشيت
ونيهال مخضوضة وابتسمت وحطت ايدها علي بطنها :معقول هشيل حتة منكك يا مصطفي
فماذا سيحدث يا ترى؟!
" انا هتعود وانت كمان لازم تتعود عمر البعد ما كان بيموت💔"
دينا التعب بقا يزيد عليها لانها في الشهر التالت ومش عاوزة تاكل ابدا وخست جامد
جاسر حاطت قدامها الاكل :يلا يا دينا كلي بقا كدا غلط علي اللي في بطنكك
دينا بدموع وتعب :ياريت اموت انا وهو ونريحك مننا
جاسر بغضب :انتي ايههه اللي بتقوليييههه ده
دينا بدموع :بقول الحقيقة اللي انت نفسك تحصل نفسك تخلص منيي
جاسر بصلها بحزن وغضب :مين اللي قالك كدا لو كنت فعلا نفسي انك تموتي كنت معبرتكيش ولا زورتكك ولا حاجة
دينا بدموع : انت بتزورني علشان خاطر ابنكك مش علشاني انا
جاسر اتنهد بحزن : مين قالكك كدا قبل ما ابني يتكون جواكي انتي اللي كنتي في قلبي انا متعلقتش بأبني قبل ما اتعلق فيكي ليهه دايما بتظني الوحش فيا انا بعملك كل حاجة علشان تكوني مبسوطة وانتي مش شايفة اي حاجة من الحاجات دي وشايفة الظنون بتاعتك وبس
دينا بدموع ومسكت ايد جاسر : انا عمري ما ظنيت فيك حاجة وحشة ابدا انا دايما بقولك انكك الحاجة الحلوة اللي في حياتي بس بموت كل يوم وانت مش بتسامحني لو بتحبني بجد سامحني
جاسر شد ايده منها : مش انا اللي المفروض اسامحكك انا هدعي ربنا انه يسامحككك انتي عارفة انه البنت اللي اذيتيها دي عملت ايههه اتنزلت عن المحضر اللي ضدكك يعني انتي محبوسة بس علشان انتي مش عاملة رخصة سلاح ها عرفتيي بقا انكك عمالة تحدفي في الناس اذية وهما بيرودوها ورد ازيي
دينا انصدمت واستغربت : معقول تعمل كدا
جاسر : ايوة مش كل الناس بتنتقم من اللي اذاهم فيه حاجة احلي بكتير من الانتقام فيه حاجة اسمها التسامح بس انتي للاسف الانتقام عما عنيكي
دينا بدموع : اهو اديك قولت التسامح سامحني بقا
جاسر بعصبية : مش قادر انا مش قادر اسامحككك اعمل ايهههه
دينا بدموع : يا جاسر ارجوك انت الحاجة الحلوة اللي في حياتي ارجوكك حاول تسامحنيي
جاسر قام وقف : هحاول عن ازنكك
دينا مسكت ايده: رايح فين
جاسر : هروح علشان اجيب رنا من المدرسة
دينا بدموع : ارجوك يا جاسر متحسسهاش بغيابي وحاول انك تخرجني من هنااا علشانها هي صعبانة عليا اووي
جاسر : مدة سجنكك بقت سنة علشان رخصة السلاح ومقدرش اني اعملك حاجة تاني ده اخف حكم ليكي
دينا بصدمة بدموع :هو انا هقعد كل ده وهولد هنا طب بنتي يا جاسر انا قلقانة عليها
جاسر بتأنيب :هي فعلا لو كانت صعبانة عليكي مكنتيش هتعملي ده كله عن ازنك وسابها ومشي
دينا بدموع : يارب سامحني علشان خاطر ولادي مش عاوزة حاجة تانية يارررب
فماذا سيحدث يا تري؟!
" حد يقولههه اني بحبهههه الحب ده كلهههه👀"
ليان راحت جابت اختبار الحمل واداته لنيهال
ليان بتحمس :يلا اعمليه بسرعة
نيهال :هههه انتي متحمسة كدا ليهه
ليان :فرحانة اني هكون خالته
نيهال ضحكت ودخلت تعمل اختبار الحمل دخلت وواقفة تبص عليه ومتوترة الشريط جاب شرطتين حمر نيهال بقت مخضوضة واحساس بالفرحة والخوف بنفس الوقت
نيهال خرجت وعملت نفسها زعلانة
ليان بسرعة :ها طلع ايهه
نيهال بحزن مصطنع :للاسف
ليان بحزن وطبطبت عليها :معلش يا حبيبتي العمر قصادك كبير هتجيبي عيال وهتوجعلنا دماغنا
نيهال ضحكت : ههههه انا حاااامل
ليان بفرحة حضنتها :يالههههوووي علي الفرحة مبرووك يا حبيبتي مبرروووك
نيهال :ههه الله يبارك فيكي عبالك يا قلبي
ليان :هههه انشاء الله عمة البت او الولد اللي هيجوا هيخدوا حد من عيال ها
نيهال :هههه طبعا تخيل ردة فعل مصطفي هتكون ايهه
ليان :هيفرح طبعا هو انتي مش بتقولي انه بقاله فترة مش مهتم انتي خليه مهتم
نيهال :ازي
ليان :هقولك
وبدأت ليان تشرحلها هتعمل ايه
نيهال :امممم لما نشوف هيجيب نتيجة ولا لا
ليان :ههه لا هيجيب متخفيش يلا باي ادهم بيرن
ليان جريت علي باب الكلية وادهم كان قاعد في العربية مستنيها جريت عليهه وهي بتضحك وركبت جمبه
ادهم بصلها :ايهههه مالك فرحانة كدا ليههه
ليان :هههه الله مضحكش يعني
ادهم :لا ياست اضحكي براحتكك
ليان :مالك يا ادهم فيه حاجة
ادهم بتعب :لا مفيش حاجة تعبان كان عندي دروس كتيرة انهاردة
ليان بخضة وحطت ايدها علي دماغههه:جسمكك دافي شوية انت اكلت
ادهم :اه لما فطرت معاكي انا مرهق بس مش اكتر مش بنام باليل خالص
ليان مسكت ايده :ليهههه بس فيهه حاجة تعباكك
ادهم بغيظ :هنام ازي وانتي بعيدة عني مش عارفة انا ليه ابوكي مصمم يبعدني عنككك انتي مراتي علي فكره
ليان :ههههه بيعلمكك الادب وبعدين ما انت طول عمرك عايش لوحدكك يعني
ادهم مسك ايديها:قبل ما اقابلك يا ليان يا ليان انا مبقتش اقدر ابعد عنكك ابدا
ليان بإبتسامة :وانا والله مش بقدر ابعد عنك وبعدين ياعم انا عاوزة فرح ولا انت هتنام عن انكك تعملي فرح ولا ايه
ادهم باس ايديها بحب : احلي فرح في الدنيا لاحلي ليان
ليان ضحكت من قلبها :وانا كلامك ده اللي جابني علي وشي
ادهم بضحكك :والله العظيم ضحكتك دي هي اللي جبتني ورا
ليان بإبتسامة : تخيل بقا انا سمعت احلى خبر انهاردة
ادهم : خبر ايههه
ليان بتحذير: هقولك ومتقولش لمصطفي علشان متبوظش الخطة
ادهم : ههههه قولي ياستي
ليان بفرحة : نيهال حامل
ادهم : هههههه اه يا مصطفي الكلب هتبقي اب هايف
ليان :ههههه اه والله يبوظ عياله
ادهم ابتسم : وهو ده الخبر اللي مفرحكك
ليان :جداا انا بحب الاطفال اووي يا ادهمم
ادهم :وانا بحبككك اوويي علي فكرة
ليان بغضب طفولي :قصدكك يعني اني طفلة
ادهم :هههه لا ده انتي عاقلة العاقلين وبعدين قوليلي خطة ايه اللي عملتوها
ليان :ملكش فيههه حاجات ستات وبعدين انت رايح فين ده مش طريق البيت
ادهم :عندي درس صغير كدا مردتش اديه غير لما اجي اخدك الاول
ليان :اوكي ادهم
ادهم :قلبه
ليان بإبتسامة :انت بتحب الاطفال
ادهم :جدا هو فيه حد مبيحبش الاطفال
ليان بإبتسامة :يعني نفسك لما نخلف ولد ولا بنت
ادهم بإبتسامة :كل اللي يجيبه ربنا كويس
ليان بإبتسامة :انا نفسي اول خلفة ليا تكون بنت
ادهم بإبتسامة حب :وانا نفسي علشان تبقي كلها انتيي بس هل انتي مستعدة تخلفي دلوقت وسط مذاكرتكك والكلام ده
ليان بحيرة :مش عارفة انا سايباها علي ربنا
ادهم :ونعم بالله انزلي وصلنا
ليان نزلت وطلعت هي وادهم ومسكين ايد بعض
البنات بصوا علي ادهم بصدمة ومكنوش مصدقين اللي هما شايفينوا
ليان كانت ماشية ماسكة ايده بحب وبتفتخر انها مراته كأنها بتقول لكل اللي حواليها انه ملكها هي وبس
ادهم دخل حصته وليان قعدت مستنياه برة لقت بنت بتعيط علي جمب
ليان رحتلها بخضة: مالك يا حبيبتي بتعيطي ليههه
البنت بسرعة مسحت دموعها: لا انا مش بعيط
ليان بإبتسامة ومسكت ايدها: ازي بقا ده انتي دموعك مغرقة وشككك قوليلي ايه اللي مدايقك
البنت : اصل... اصل
ليان : قولي حبيبتي متخفيش
البنت دموعها بدأت تنزل : انا كنت بحب مستر ادهم
ليان بصدمة :.....
( دي ليان هتعمل منك بطاطس محمرة 😂😂)
نيهال روحت البيت وبدأت تنفذ خطة ليان عملت جو رومانسي شموع وورد وعملت عشا ولبست فستان اسود لحد الركبة كت ومفتوح من الضهر وقعدت تستني مصطفي
مصطفي دخل البيت لقي البيت هادي وشموع في البيت :نيهال
نيهال خرجت ووقفت قدامه :انت جيت يا حبيبي
مصطفي انبهر من جمالها :ايههه الجمال ده
نيهال بفرحة :بجد
مصطفي ابتسم ومسكها من وسطها :انتي طول عمرك جميلة في نظري
نيهال لفت ايدها حولين رقبته واتكلمت بحزن :وعلشان كدا مش مهتم بيا
مصطفي دفن راسه في رقبتها :غصب عني ظروف الشغل لاكن انتي عارفة مقدرش ابعد عنك ولو حتي ثواني
نيهال بعدته عنها وبصت لعيونه : يعني لسة بتحبني
مصطفي ابتسم بحب :وعمر حبي ما هيقل ابدا
نيهال ابتسمت وهو قربلها وطبع قبلة علي شافيفها بحب نيهال تجاوبت معاه بس بعدته علشان تكمل المفاجاة
مصطفي بإستغراب :بعدتيي ليهه
نيهال بتوتر :مش هتغير الاول
مصطفي :هههه ليهه رحتي وحشة للدرجادي
نيهال :هههه مش قصدي والله
مصطفي :هههه علي العموم ماشي يا ياستي هاخد دش وهرجعلك
مصطفي دخل الحمام واخد دش وبيبص في المراية الحمام لقي مكتوب بالروج"Hello dad" واختبار الحمل ملزوق جمبه
مصطفي بقا واقف متنح احاسيس كتير جواه هو مش فاهماها اخد اختبار الحمل وبيبص فيه وخرج كانت نيهال واقفة قصاده بتضحك علي رأكشن وشه
مصطفي بصلها بصدمة :ده بجد
نيهال ضحكت وهزتله راسها بأيوة
مصطفي الفرحة مبقتش سايعاهههه وجري عليها حضنهااا ولف بيهااااا ونيهال بتضحككك
مصطفي ونيهال لسة في حضنه :ده احلي خبر سمعته في حياتييييي انا هبقي أب
نيهال كانت فرحانة لفرحته بصتله بحب ومسكت وشه بإيديها :هتبقي احلي اب في الدنيا كلها
مصطفي باس ايديها :انا بعشقكككك من ساعة ما دخلتي حياتي وانتي غيرتيها واخيرة هكون عيلة صغيرة منكك
نيهال :ربنا ميحرمني منك ابدا
مصطفي :ولا منكككك يا ام العيال
نيهال :هههههه انت هتكرهني فيكك كدا ايه ام العيال دي
مصطفي شالها :انتي ام العيال وبما فيهم انا هو انتي قولتي اني مكنتش مهتم بيكي الفترة اللي فاتت تقريبا
نيهال :هههه ايون
مصطفي :طب متيجي نعوض قلة الاهتمام دي
نيهال ضحكت بدلع وذاهبوا الي عالمهم الخاص
يتبع الفصل الثالث والثلاثون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية