رواية أحببت زوجة أبي الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم رولا
رواية أحببت زوجة أبي الفصل السابع والثلاثون 37
بلعت ريقها بصعوبه ، كشرت وهي بتتأوه ومسكت دماغها بتمثيل
ف قرب منها بسرعه :_ مالك ، انتي كويسه !؟ اطلبلك دكتور !
بصت عليه ب شفقه وقالتله :_ لا ، انا هبقي كويسه ..
شد الكرسي وقعد جمبها ، مسك ايديها وحاول يطمنها ب وجوده :_ انتي عارفه اني بحبك ... صح !
_ انا كمان بحبك
لا ، انتي بتحبي نفسك ، مصلحتك ، انا آداه بتحتمي فيها وبتستعمليها وقت م بتحتاجيها بس ، قالها وهو بيش*د علي ايديها
دمعت من كلامه وهي بصاله ب حزن، كمل كلامه :_ ب مجرد م تقومي بالسلامه ، هنتطلق وهبعد عنك ، وهتدخل*ي الس*جن
اتصدمت وخافت من كلامه هي بتحبه ، بتستغله اه ، لاكن بتحبه ، هي مش خايفه من الس*جن هي خايفه من فر*اقه
ف اللحظه دي دخلت روح عليهم وقالتله :_ بس ي أبيه هي ملهاش زمب ف اللي حصل او اللي بيحصل ..
بص وراه ، بؤبؤة عيونه اتسعت من المفاجأه ، شايف قدامه نسخه تانيه من حور ،وقف مكانه وهو باصصلها ب استغراب :_ انتي مين !
روح .... قالتها روح وهي بتقدم من حور بتعدل المخده اللي تحتيها
كانت حور بصالها ب خوف وقالتلها بصوت هادي :_ اي اللي جابك دلوقتي ي روح
حطت روح كف ايديها علي خد حور وقالتلها ب ابتسامه :_ خوف*ت عليكي ف جيتلك ..
حور دمعت ومسكت ايديها وباست*ها :_ يخليكي ليا ..
بصلهم ثائر ب استغراب وقال ل حور اللي مكنتش قادره تتحرك او تتكلم من الو*جع اللي بقي ف دماغها :_ مين ديي
ردت روح عليه ب ابتسامه :_ انا روح ي أبيه ، اختها ..
قطب وشه وبص ل لحور وقالها :_ دي شريك*تك ف الجرا*يم !
_ جر*ايم !! قالتها حور ب تق*ل ف خرجت روح من جيبها رزا*ز ورشته ف وش ثائر اللي وقع علي الارض ب مجرد م شمه ،
عملتيله اي ي روح ، قالتها حور ف مردتش روح عليها و خرجت روح الموبايل من جيبها واتصلت ب حد وبعد دقايق في اتنين دخلو عليهم الاوضه وفي ف ايد واحد منهم كرسي متحرك ..
سندو حور وقوموها من علي السرير ، وهي عيونها سابته علي ثائر وبتتكلم بصوتها المبحوح :_ عملتي فيه اي ي رووح ، ماله مرم*ي علي الارض كده لي !
قالتلها روح ب حده :_ امشي معايا بس ي حور ، هو كويس متخافيش عليه
_ لا انتي عملتيله اي
ي حور هو كويس بقولك ، قومي بقي معايا قبل م يصحي وياخدنا ع الق*سم ، قالتها روح ب حده وهي بتضغط علي ايد حور فحاولت حور تشد ايديها منها لاكنها معرفتش :_ سيبيني ي روح ..
شاورت للبادي جارد ف قدمو منهم وشالو حور اللي كانت بتحاول تتملص منهم وهي بتبص علي ثائر اللي مازال مارم*ي علي الارض مبريتحركش حطوها علي الكرسي ب هدوء ، حطت روح كاميرا صغيره ما بين النبته اللي محطوطه ف الاوضه وخدو حور ومشيو ، خرجو من المستشفي بعد م عطو كام ممرض رشوه وخرجو ركبو العربيه وقالت روح للسواق :_ اطلع علي المطار ..
بصتلها حور بصدمه وقالتلها :_ نزليني ي روح ، رجعيني ل ثائر ي روح ، ف اللحظه دي قدمت روح ايديها من حور اللي اغم*ي عليها فجأه
كان هشام مستنيهم قدام باب المطار ، دخلت ب حور علي جوا وكان معاهم تصريح من الدكتور ان حور لازم تسافر تتعالج برا مصر ...
فتحت عيونها لقت نفسها ف مكان غريب ، جمبها روح وهشام قاعد علي الكنبه ، كانت بت*تأوه من وج*عها ف انتبهت روح ليها وقالتلها ب ابتسامه :_ حمد لله ع السلامه ي حبيبتي ...
_ انا فين ، قالتها حور وهي بتحط ايديها علي دماغها ..
ردت روح بسعاده :_ انجلترا ....
انتي اتج*ننتي !!
لي ي حور ، كده احسن لينا انا وانتي ، انا حولت كل الفلوس لحسابنا البنكي مش هو ده اللي كنا عاوزينه ..
_ كنا .. كنا ي روح ..
ردت روح ب استغراب :_ يعني اي !
_ يعني انا عاوزه ثائر ، مش الفلوس
قامت روح من جمبها وهي بتقولها :_ ثائر دا اللي سج*نك وع*ذبك وكان عاوز يس*جنك تاني ... مش هوا دا ، ما تردي عليا
_ غصب عنه ، اللي عملناه فيه مش سهل .
ردت روح وهي بتز*عقلها :_ احنا معملناش حاجه ، احنا كنا بناخد حقنا ...
_ هو م اخدش مننا حاجه ..
حرمنا من ابونا مده كبيره اوي ، قالتها روح ب حزن ف ردت حور عليها :_ انا وانتي عارفين انه مشي ب مزاجه ، ابوكي اللي بتتكلمي عنه ده ، مكنش معترف بواحده فينا عشان كنا بنتين وهو عاوز ولد ، ابوكي ده اللي حاول يقت*لك وانا اللي انقذتك ، دا مش أب ، احنا ملناش اب انتي فاهمه ..
اتنفست روح ب عمق وقالتلها :_ آخر كلام عندي ، مش هترجعيله تاني ولو هضطر اسج*نك هنا ..
قرب منها هشام ، حاوط كتافها ب ايديه وهو بيحاول يهديها :_ كفايه بقي ي روح ، اختك تع*بانه ، مش كده ..
بصتلها ب حزن وسابتهم وخرجت ، قعد هشام جمب حور وقالها :_ متزعليش ، اختك بتحبك وخاي*فه عليكي
هزت حور راسها ب أل*م وتفهم ف مد ايده حطها علي ايديها وبصلها ب خب*ث :_ كل حاجه هتبقي كويسه طول منا هنا ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية أحببت زوجة أبي" اضغط على اسم الرواية