Ads by Google X

رواية صديقي المفضل الفصل الثالث 3 بقلم مريم سمير

الصفحة الرئيسية

   رواية صديقي المفضل الفصل الثالث بقلم مريم سمير


رواية صديقي المفضل الفصل الثالث 

_أنتوا!!!!
فضلت متنحة ومش عارفه اعمل اى ولا عارفه اتحرك من مكانى، محمود وأمل!! انتوا ليكم عين تيجوا هنا اصلا، أحمد طلع من الاوضه وهو لابس القميص ومش قافل غير اول تلت زراير بس
_في اى يمريم مين على الباب!
بصلهم= اه اتفضلوا، نوتوا
لقيته حط ايده على كتفي وضمنى ليه وابتسملى وحركنى من مكانى
قعدوا وخدنى وقعدنا قدامهم
محمود : انا عارف انى غلطان و..
_انت مش عارف اى حاجة، ولا اى حاجة، انتى سبتني بفستان الفرح والناس حوليا بيتوشوشوا، خلتنى في نظر نفسي وحشه، وحشه اوى يمحمود، انا عمرى مأذيتك، عمرى مفكرت أجر*حك، لى تعمل كده فيا، هه ومع مين مع اختى، انا كل يوم وكل ساعة كنت بقولك انها بالنسبالى اختى واقرب ليا من نفسي، انتوا الاتنين مشفتوش منى غير كل حب، والله مشفته منى غير كل خير، لي تردوا ليا كل دا بكسرة القلب وكل الوجع دا لي!
=انتى بتعيطى لى دلوقت، مش انا جمبك؟ مشوفش دمعة نازلة منك سامعة
بصتله وضمنى ليه وطبطب عليا، مش عارف لى سمعت كلامه ومسحت دموعى ومعيطش مع انى كنت كاتمة عياط كتير اوى
أمل : انا عارفه انى جرحتكم و..
_مين قال انكم جرحتونا يبنتى، تشربوا حاجة الأول؟
بصتله ب استغراب ووشوشته=انت بتقول اى يبنى!
_استنى هبهرك
انا مش زعلان منكم، انت اخويا في الاخر بردو ومش هينفع اتبري منك للأسف، اما انتى ف انتى اختى مش حوار، بس بجد عاوز اشكركم اوى
بصوا لبعض وبعدين بصوله
_مستغربين لى، انا فعلا لو فضلت ادور عمرى مكنت هلاقي زي مريم، وسمحتكوا لما حبتها بجد، فهرحمكم من تأنيب الضمير، واه احنا اول المعازيم في فرحكم ان شاء الله
انت عبيط يبنى! انت تعبان صح، انت جوزتهم واحنا قاعدين، واى حبتنى دى، انا اه بحبنى بردو بس مينفعش تكذب يبنى ألاه!! قولى بحبك تانى يلا عشان حلوة منك
مشيوا طبعا وهما فرحانين، وقفت وربعت ايدى
_يلا هكمل لبسي، البسي انتى كمان
=اول مرة اقابل حد اغبي منى
_لي كده! 
=انت يبنى واخد الموضوع ببساطة ازاى، مش دول إلى سابونا!! دول اكتر ناس وجعونا يا احمد، ازاى تسامحهم ازاى تعمل كده!! 
_عشان كان لازم اعمل كده، إلى حصل حصل ومحدش يعرف يغيره، مش قولتى نرضي بالواقع ولا هو كلام
=قولت نرضي بالواقع، مش قولت ننسي، مش قولت نسامح مقولتش غير نرضي، القرار دا مش بتاعك لوحدك
_ممكن تهدى وتقعدى ونتكلم
=قعدت اتكلم
_متهدى يحجة، اولا هما دلوقتى مش فرحانين، كده بنحسسهم بذنب اكبر افهمى بق
=طب اى الكلمة الى قولتها قدامهم دى
_أنهى واحدة
=لما حبيتها
_منتى عارفه انك اغلى حاجة في حياتى، وانى مش بحب حد قدك، تعرفي اول مرة شوفتك في المستشفي قولت اى البلط*جيه إلى بتشاكل دبان وشها دى، ولما اتعينا سوا وكنا كل يوم نتخانق على مين الاشطر، كنت بستنى السهر معاكى، طول عمرى بسمع عن الصحاب عمرى معرفت معناه الحقيقي غير معاكى، انا مش بحبك وبس دا إلى بينا أكبر من كده وانتى عارفه، افهم بس هو انا هصحي على القمر دا كل يوم ينفع!
دمعت= وانا كمان بحبك اوى والله، عاوزة احضنك هالحين
_يلا
=هلبس اهو 
_لا يلا احضنينى
ضحكت وقربت منه
_لا هو حضن بس على فكرة
=بطل رخامة يبنى
حضنته_بس احنا صحاب على فكرة
=ايوة طبعا
_وعمرنا منحب بعض حاجة تانيه
=اومال
_هخلص لبس في خمس دقايق يبقلوظى
=وانا هكمل لبس
دخلت ووشي كان احمر خالص، انا مش زعلانة لى ان محمود وأمل جم هنا، لى مش بفكر غير ف احمد وكلام احمد وحلاوة احمد، تعالى احضنك تانى يبنى
لبست دريل وطرحة وطلعت
_حلوة؟
=اه جامد
_وانت بردو يسطا، يلا بينا
=يلا
نزلنا الشارع واتمشينا على البحر
_تعالى ناكل بقي
ضحكت=تعرف اخوك كان بيأكنى اى
_ها اى؟ 
=والله يبنى لغايه دلوقت معرف، كان بيخدنى أماكن كده فيها المينيو كله بالانجليزي، كنت بقوله على طول اختارلى على زوقك، منا لو عارفه حاجة كنت هطلبها والله يا احمد
_هه، طب ومعايا؟
=لا معاك انت بقي، كريب شاورما الاكل الحلو دا، والله محد فاهمنى قدك
_كنت عارف، انا يبنتى اصلا اكتر واحد بتحبيه في حياتك
=انا؟ لا ابدا
كلنا شاورما واتمشينا شويه وأكلنا آيس كريم وروحنا
_كان احلى يوم النهاردة
=هتتكرر ان شاء الله
_ان شاء الله، هدخل اغير وخش غير عشان عوزاك في موضوع مهم جامد
=حاضر
دخلت غيرت ولبست بجامة وطلعت
_أحمد
=ها
_ممكن اطلب منك طلب
=ممكن، أنتى بتقولى ممكن
_فيه بيجامة جامدة جوا بالله إلبسها انا الى كنت جيباها
=بيجامة اى دى؟
_استنى هخش أجيبها
خشيت جبتها
_اهى حلوة صح؟
=انتى عاوزة تلبسينى بيجامة أرنوب؟
_منتا ارنوبي يا احمد
=لا مش أرنوب انا، ومش هلبسها
_هتلبسها
=لا
_أحمد
=يعيون احمد
_إلبسها
=يوووه طيب
دخل ولبسها
_اى دا
=لبست زيك عشان متحسش انى جيت عليك
_يااه طول عمرك عادلة تصدقي
=تعالى اقعد بقي
_عاوزة اى تانى؟ 
=زهقانة
_نعم يختى، امال كنا فين من شويه
=تعالى نتكلم شويه سوا
_إرغي
=بكرة اى
_الخميس
=قصدي كام في الشهر
_9/1
=ايوة يعنى هو اى؟
_اى يمريم يوم زى اى يوم
=والله بجد
_بجد
=طيب، انا هنام
_تصبحي على خير
=وانتى من أهله
دخلت وانا بنفخ، والله انت خسارة فيك الأرنوب، معقولة نسي عيد ميلادى، اقتله!!
نمت وانا مضايقه وصحيت على خبطة الباب
_عاوز اى
=افتحى
_ايوة معرفش عاوز اى
=منا قولت افتحى يبنتى!
_لاء
=هتتبسطى لو فتحتى
_منتا نكدت عليا امبارح ربنا يحر*قك
=يبنتى افتحى
فتحت_ اي دا!!!


يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent