Ads by Google X

رواية الزوجة الثالثة الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

   رواية الزوجة الثالثة الفصل الثالثبقلم هويدا زغلول


رواية الزوجة الثالثة الفصل الثالث

كوثر :عايزين نفكر بالعقل 
منيره : عقل اي بقولك بتقولو مش عايزنا نعمل ليهم الاكل 
كوثر :قولتك هيجي يوم وموضعنا ده هينكشف 
منيره :اشششش اخرسي بقي خليني افكر 
كوثر :يارب ما يسمع كلامها 
منيره :حتي لو الاكل اللي هيجي هنعمل فيه كده برضه 
كوثر :ازاي يا فالحه 
منيره :هقولك بعدين المهم انا لازم انزل دلوقتي 
كوثر :رايحه فين 
منيره :هروح لامي
كوثر :من غير ما تقولي ليه 
منيره,:لا طبعا أوعي كده وخبطت علي الباب 
كوثر :انتي عارفه مش بيحب حد يخبط عليه 
منيره:وانا لازم انزل وخبط فتحت اسماء 
اسماء :ايوه 
منيره ،:عايزه المعلم 
ابراهيم :تعالي خير 
منيره,:امي تعبانه ولازم اروح ليها 
ابراهيم :طيب 
منيره :نازل دلوقتي 
ابراهيم :،نعم وانتي مالك 
منيره:اصل كان نفسي اخد شويه حاجات لامي كنت 
عايزه العربيه 
ابراهيم :خديها يا منيره 
منيره:شكرا يا معلم 
ابراهيم :الباب وراكي بقي 
اسماء :تحب اعملك حاجه 
ابراهيم :اه لحد ما اخد دش اعملي ليا شاي 
اسماء :تؤمر يا معلم 
ابراهيم :اسماء 
اسماء :نعم يا معلم 
ابراهيم :مش عايزه تشوفي امك 
اسماء :لا مش عايزه 
ابراهيم :ممكن اعرف ليه 
اسماء :كده هيضايقك في حاجه 
ابراهيم :هو انتي زعلانه علشان خليتك تتجوزيني 
اسماء :ده كان يوم سعدي يوم ما اتجوزتك والله 
ربنا بيحبني علشان رزقني ب واحد زيك ربنا يخليك ليا 
ابراهيم :امال بقي مش عايزه تروحي ليه 
اسماء :انا الوحيد اللي كان حنين عليا ابويا الله يرحمه من 
بعدها الدنيا كلها قست عليا 
ابراهيم :انا نازل المحلات اجي القيكي لبستي 
اسماء :بس مش عايزه اروح لو بتحبني بلاش نروح 
ابراهيم :هنسافر 
اسماء :نسافر نسافر فين 
ابراهيم :,تحبي نروح فين 
اسماء :انا اقول معقول 
ابراهيم :انا مش عايزك الفتره دي تعملي حاجه غير انك 
تحلمي وبس 
اسماء :حبيبي ربنا يخليك ليا 
ابراهيم :هنزل ومش هتاخر 
اسماء :تيجي بالسلامه وخرج ابراهيم كانت كوثر قاعده 
ابراهيم :مالك يا كوثر 
كوثر :سلامتك يا سيد الناس 
ابراهيم :قاعده كده ليه 
كوثر : ابدا مافيش 
ابراهيم :طيب اعملي حسابك انا مسافر انا واسماء 
شوفي هتعوزي فلوس كأم الفتره دي 
كوثر :مسافر من أمتي يا معلم 
ابراهيم :عايز اغير جو 
كوثر :,اه تروح وتيجي بالسلامه 
ابراهيم :الله يسلمك 
كوثر:ينهار اسود يا نهار اسود واتصلت على منيره 
منيره :خير  الو ايوه 
كوثر :مصيبه سودا 
منيره :في اي 
كوثر :ابراهيم واخد الهانم. ومسافر د
منيره :طيب 
كوثر :انتي بارده ممكن يحصل حمل 
منيره,:ده اللي انا عايزه 
كوثر :هو انتي بتقولي اي 
منيره :بقولك اي اقفلي وبعدين هفهمك 
كوثر : حاسه ان هروح في داهيه علي ايدك 
منيره:متخافيش وقفلت 
فؤاد :اي يا قلبي فيه اي 
منيره:يعني انا أقوله اعمل تحليل ونجيلك وانت هتغير 
التحاليل صح 
فؤاد :لا افرضي خد التحاليل وراح لدكتور غيري 
منيره:يعني انت هتعمل ايه 
فؤاد :هنغير العينه بتاعته بس انتي لازم تخلي يروح يعمل 
تحاليل 
منيره :سهله 
فؤاد :طيب اي 
منيره:اي عايز اي 
فؤاد :قومي بقي غيري هدومك انتي وحشاني اوي 
منيره:وانت كمان ياه لو اللي بخطط ليه يحصل 
فؤاد :قومي بس وهو هيحصل 
وروحت منيره 
كوثر:انتي اتاخرتي ليه 
منيره :هو جه 
كوثر :اه جوا بيحضر شنتطه 
منيره:أوعي كده ودخلت 
اسماء :اي ده مش تخطبتي عالباب 
منيره:عايزك يا معلم 
ابراهيم :خير عايزه اي 
منيره:ممكن جوا عندي 
ابراهيم :منيره انا مسافر عايزه كام 
منيره :والله عايزك انت في حاجه 
ابراهيم :خلصي يا اسماء عقبال ما اجي 
منيره :تعالي وخرجت ودخلت اوضتها وحشتني 
ابراهيم :بقولك اي مش وقته 
منيره :انت عارف نرجس بنت خالي صح 
ابراهيم :اه مالها 
منيره :انت عارف انها متجوزه من ١١سنه ومش مخلفه 
ابراهيم :اه عارف بعدين 
منيره :حامل 
ابراهيم :مبروك عايزه فلوس يعني 
منيره:لا العيب كان من جوزها وراح لدكتور شاطر اوي 
جاي من امريكا والحمل حصل والنبي يا معلم نروح ليه 
ابراهيم :ماشي لما ارجع 
منيره:يخليك ليا وسافر ابراهيم هو واسماء وكانت فرحانه 
جدا ورجعوا بعد ١٥يوم 
منيره:نورت بيتك يا معلم 
ابراهيم :منور بيكم 
منيره:اظن بقي هتبات عند وحده فينا انهارده كفايه 
كده عالعروسه 
ابراهيم :هبات لوحدي 
كوثر :ليه كده 
ابراهيم :مش المفروض في ميعاد دكتور 
منيره:اه صحيح عندك حق 
اسماء :هو ينفع اروح اشوف امي 
ابراهيم :اشمعنا 
اسماء :أصلها اتصلت بيا ومش برد بعتت ليا 
رساله انها تعبانه 
ابراهيم :طيب اصبري اجي معاكي 
منيره :لا بقي اظن حقنا تقعد معانا 
اسماء :خليك يا معلم 
ابراهيم :طيب خدي بالك من نفسك 
اسماء :حاضر وراحت لامها 
الام :حقك عليا يا بنتي 
اسماء :مالك يا امي 
الام:برعي خد كل فلوسي ومشي 
اسماء :قولتك ملوش أمان 
الأم ربنا خد ليكي حقك 
اسماء :بتقولي اي يا امي انتي جزمتك فوق دماغي 
الأم:تعبانه وحاسهةان هموت 
اسماء :بعد الشر وطلبت اسماء من ابراهيم أنها تقعد عند 
امها 
ابراهيم :ماتخليها تيجي هنا 
اسماء :مش راضيه معلش خليني معاها اليومين دول
ابراهيم :ماشي هبقي اجي اطمن عليها 
اسماء :ربنا يخليك ليا 
ابراهيم :حبيبتي وبعدها راح ابراهيم ل فؤاد 
فؤاد :للاسف التحليل دي نسبه الحمل قليله جدا 
ابراهيم :يعني مافيش امل 
فؤاد :للاسف صعب حتي بالحقن 
ابراهيم :شكرا يا دكتور وكانت حالته النفسيه زفت وراح 
لكذه دكتور وكان نفس الكلام واحد وبعد شهر عرفت اسماء 
انها حامل ومكنش ابراهيم قال ليها أنه راح للدكتور 
اسماء :ليك عندي مفاجاه 
ابراهيم :خير يا اسماء 
اسماء :انا حامل 
ابراهيم :بتقولي اي 
اسماء :اه والله زي ما بقولك كده انا حامل 
ابراهيم :من مين يا بنت الكلب 
اسماء :انت بتقول اي 
ابراهيم :جري عالمطبخ جاب سكينه ودخل الاوضه 
لما كنتي عند امك كنتي بتخونيني صح 


يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent