Ads by Google X

رواية صغيرة الاسد الفصل الثالث 3 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرة الاسد البارت الثالث 3 بقلم رنا احمد عماد

رواية صغيرة الاسد كاملة

رواية صغيرة الاسد الفصل الثالث 3

في أحدا اماكن تسليم المخدرات الخاصه ب رشدي مهران ....
كانت تقف عشق أمامهم وهي تسلط سلاحها الذي تستخدمه ببراعه ...
عشق بغضب وهو هي تحاول تغليظ صوتها  /لعبتوها كتير بس المره دي الجوكر أمر بموتكم وحالا أمره هيتنفذ .
اسد بغضب وهو يقتحم المكان وهو يشهر مسدسه /مش هما لوحدهم وانت معاهم وكل كلاب رشدي مهران خلاص وقعت متخلقش الي يهرب من اسد الشناوي  .

لتقذف عشق ذلك القنبله البخاريه ليشتهر الغاز في كل مكان ليحجب الرويه لتهرب بمهاره فائقه .
اسد بغضب والم في عيناه /شمس اتصرفي انتي لحد ماجيب الكلب ده .
شمس بغضب وهي تشهر قناصتها /تمام ي اسد .
في الخارج ..
كانت عشق تجري بسرعه فائقه وخلفها اسد .
اسد بغضب وتوعد /اقف مكانك لضربك بالنار .
عشق وهي تصوب مسدسها ببراعة /انا مبتهددش ي باشا .
لتتطلق عشق رصاصه في كتف اسد ليسقط مسدسه ليكتم ألمه وهو ينظر إليها بتوعد وحده لتهرب عشق سريعا علي دراجتها الناريه ..

 
في شركه الشناوي ....
كانوا يجلسون بارتياح فقد واخيرا قد استطاعوا إنهاء الشغل ....
سليم وهو يفرد ذراعيه بارتياح /ياه مش قادر اصدق أننا خلصنا ده الواحد نشف من القاعده .
حازم بجوع شديد /طب خلصوا بقا انا هموت من الجوع .
برق بغيظ /لا الله الا الله مش كنا هنتطلب اكل سعادتكم صممتوا أننا نروح نتعشا في الكباريه.
سليم بلهفه /ايوه ايوه وحياه ابوك قبل جوهره متسافر .
برق وهو يجمع اشياءه /طب يلا بينا نلف شويه وبعدين نروح .
حازم بسعاده /اشطا ..
من أمام الشركه .....
كانت تقف ميسره بغيظ من هولاء السائقين .
حازم بمرح /ايه ده مش دي البت بتاع السمك .
سليم باستغراب /بتاعه ايه ي اخويا .
برق بجديه /استنا انت وهو انتي ي ستي ايه مستنيه تاخدي والدك معاكي ولا ايه .
ميسره بغيظ /انت ايه حكايتك معايا ي جدع انت ايه واقف في الشارع ايه المشكله .

برق بغيظ /فيه انك واقفه قدام الشركه والعملاء داخلين وطالعين .
ميسره بسخرية /تكونش ي اخويا فارش ببضاعه عايز الناس تشوفها .
سليم بمرح وغمزه /احلا بضاعه والله .
برق بغيظ /تصدق بالله زوقكم بقا يقرف يلا خلينا نغور .
ميسره بجديه /استنوا خدوني معاكم .
حازم بغمزه /انا قولت كده برضه .
برق بغيظ /تيجي معانا فين انشاء الله .
ميسره بغيظ /انا بقالي ساعه واقفه مفيش ولا تاكسي راضي يوديني بولاق .
برق بسخريه /وكمان من بولاق وابوكي الساعي وعملاللي فيها هيفاء وهبي ماهو اكيد مفيش في الحته النضيفه دي تاكسي يروح هناك .
ميسره بغيظ /اقصر الكلام هتوصلوني ولا ايه .
سليم بغمزه /وانتي مش خايفه وانتي جايه مع تلات شباب كده .
برق باستفزاز /والنبي اتلهي ودي مين هيبصلها .
ميسره بغيظ /تشكر ي ذوق بس أن كان ليك حاجه عند الكلب قوله ي سيدي .

 
في المستشفي العسكريه ...
كانت تقف شمس بدموع وخوف علي اسد فهي برغم قوتها اللانها بريئه الي ابعد الحدود ..
اسد بغيظ وهو يجلس علي السرير بعدما تم علاجه /ي بنتي ارحميني انتي شوفتني موت قدامك مانا كويس اهو .
شمس ببراءه /بعد الشر عليك ي اسد .
جاسر بابتسامه ساحره /طول عمري اقولك أنها هبله ومتنفعش في المباحث .
شمس بابتسامه وسعاده /جاسر .
اسد بابتسامه /جاسر وحشتني اوي .
جاسر وهو يحتضنه باخوه/وانت كمان ي اخويا والف سلامه عليك .
اسد بابتسامه /الله يسلمك .
جاسر بجديه /ايه الي حصل .
اسد بغضب وغيظ /كلب من كلاب رشدي مهران ضرب عليا رصاص في مهمه أثناء تسليمه شحنه مخدرات بس قدرنا نمسك الشحنه والي معاه بس الكلب الي ضرب عليا نار هرب وولاسف كان مخبي وشه بقناع معرفتش اشوف شكله .
شمس بغيظ وتوعد /كلابه في كل حته .
جاسر وهو يضغط علي يده بغضب /رشدي مهران كفايه عليه اوي لحد كده لازم نهايته تكون الموت ومش اي موت موت بطريقه باشعه .
اسد وهو يحاول تخفيف الأجواء /بقولكم ايه تعالوا ننسا الزفت ده شويه واعيشكم عشوه حلوه علي حسابي فرحتا برجوعك ي صاحبي .
شمس بقلق/وانت تعبان كده ي اسد.
اسد بابتسامه/تعبان ايه ي بنتي انا واخد علي كده ده خدش صغير يلا بس .

 
في فيلا الشناوي ......
في غرفه قمر ....
كان يسير مالك بابتسامه وهو ينظر إلي للوحات .
مالك بابتسامه وحنان /اللوحات حلوه اوي ي قلب ابوكي .
قمر بابتسامه /بجد ي بابا ده انا هموت من الرعب .
مالك وهو يحتضنها بحنان /حبيبه قلبي ان شاء الله هتنجحي وتحققي هدفك .
قمر بحزن /هدفي انا لكن مش هدف ماما هدفها الي مش بايدي احققه وقت مانا عايزه وده الي مخليني مش حاسه بفرحه اي حاجه .
مالك بحنان /قمري انا ماما قلقانه عليكي عايزه تتطمن عليكي انا وهي نفسنا نطمن عليكم ونشوف ولادكم واوعي تفتكري أنها بتفكر فيكي انتي بس بس شمس خلاص فقدت فيها الامل .
قمر بضحك /هههههه عندك حق ي بابا الشويش شمس ده ربنا معاه .
مالك بابتسامه /ايوه كده دي الضحكه الي انا عايز اشوفها خلاص ي حبيبتي المعرض بكره عايزك واقفه زي الورده في وسط اللوحات كلنا هنكون جنبك ي حبيبتي .
قمر بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي بابا .

 
في غرفه تمارا ....
كانت تجلس بتعب ونعاش شديد .
تمارا بغيظ /استغفر الله العظيم وهو سايب كل الشغل ده كليه .
احمد بابتسامه /بتكلمي نفسك ي قلب ابوكي .
تمارا بابتسامه /اسفه ي بابا بس متغاظه من موضوع كده .
احمد باستغراب /موضوع ايه .
تمارا بطيبه /واحد زميلي كنت بعمله ملف مهم في شغله .
احمد بحده /وهو ميعملش شغله ليه .
تمارا بخوف /معلش ي بابا عنده ظروف وبعدين الإنسان لازم يكون في عون اخيه المسلم .
احمد بابتسامه /ربنا يفتح عليكي ي روحي بس فيه فرق ي تمارا بين انك تساعدي حد وان حد يستغلك فاهمه ي حبيتي .
تمارا بابتسامه /متقلقش عليا ي بابا اطمن .

 
في فيلا رشدي مهران ....
كان يقف رشدي بغضب شديد فقد خسر في ذلك الصفقه ملايين من الدولارات ليتحدث بغضب شديد .
رشدي بغضب وغيظ /الي حصل ده حصل ازي .
عشق بقلق /معرفش انا روحت زي كل مره وكل عمليه بس من الواضح أن البوليس حطينا تحت عينه وبقا بيراقبنا .
رشدي بغضب وهو يدفع الكاس أرضا /عارفه لو طلع الي فبالي صح وتكوني خونتي هعمل فيكي ايه .
عشق بقوه وثبات /انا معملتش كده ولو كنت عايزه اعمل كنت عملت من زمان اوي .
رشدي بحده /اسمه ايه الظابط ده .
عشق سريعا /معرفش اسمه ملحقتش .
رشدي بجديه /تمام روحي شوفي شغلك ومتنسيش الحفله عايزها علي اكمل وجه فاهمه .
عشق بجديه /تمام عن اذنك .
/////////////////////////.
في غرفه عشق ....
كانت تجلس وهي تحدث ذاتها باستغراب .
//ايه ي عشق ايه الي حصلك ليه مقولتيش الجوكر علي اسمه الي انتي عرفتيه كويس كان عندك فرصه انك تقتليه ليه معملتيش كده اوعي ي عشق اوعي انتي عارفه نهايتك كويس ولازم تفكري في حاجه واحده هي امك وانك بنت رشدي مهران


في فيلا الشناوي ....
في غرفه رعد وفله ...
كانت تقف فله بقلق وهي تنظر في الساعه .
رعد بغيظ /هو انتي متعرفيش تنامي الا لما تتطميني علي الكاتيكيت الصغيرين .
فله بضحكه ساحره /هههههههه اعمل ايه في حبيبي وروح قلبي الا لسه بيغير علي فلته لحد دلوقتي .
رعد بعشق /وهفضل اغير عليها طول حياتي واطفي النور وتعالي في حضني وسيبك من عيالك دول .
فله بابتسامه وعشق /امرك ي مالك قلبي .

 
في أحدا المطاعم الفاخمه .....
كانوا يجلسون اسد وجاسر وشمس .
شمس بصدمه /بنت انت متاكد ي اسد .
اسد بجديه /طبعا متاكد ي شمس باينه اوي .
جاسر بشرود /ي ترا ممكن تكون مين وايه علاقتها ب رشدي مهران .
شمس بجديه/اكيد واحده من البنات الي بيشغلهم .
اسد بذكاء /مستحيل دي اكيد واحده قريبه منه اوي علشان يخليها مسؤوله عن صفقات بالشكل ده والثقه الي كانت بتتكلم بيها يتأكد كلامي .
جاسر بجديه /يبقا مهمتنا أننا نعرف البنت دي ونراقبها لأنها هي الي هتوصلنا ليه ولكل مصايبه .
اسد بجديه /والموضوع ده سبوه عليا انا ثواني بس ي جماعه هرد علي التلفون دي امي  .
شمس بابتسامه ساحره /حمد لله على السلامه ي جاسر .
جاسر وهو يدعي الثبات /الله يسلمك .
شمس باستغراب /مالك ي جاسر بتتعامل معايا كده ليه .
جاسر بوجع والم /علشان افوقك ي شمس علشان متبنيش اوهام انا مش جاسر بتاع زمان .
شمس بدمع ووجع /اوهام ايه الي بتتكلم عنها احنا زمايل مش اكتر مفيش حاجه من الي فدماغك ي جاسر باشا .
جاسر بحزن /تمام ي شمس .
/////////////////////////////////.
من داخل الحي الذي تسكن به ميسره ..
برق بغيظ /اتفضلي ي ستي وصلنا .
ميسره بغيظ وهي تسير الي الخارج  /اه ي ام احمد 
وديني للاجيب كرشك .
حازم بغباء /ايه ده هي بتشوي بنادمين كمان .
في الخارج ...
ميسره بغيظ وهي تمسك ب ام احمد /انتي ايه الي وقفك هنا ي وليه انتي .
ام احمد بغيظ /انا الحق عليا واقفه ابيعلك السمك .
ميسره بغضب وهي تمسك بها/واقفه تبيعي السمك ولا تقلبي اي حاجه .
ام احمد بغيظ /شوف البت الدون هي دي اخرتها طب انا غلطان اني بعتلك 3كيلو سمك خودي الفلوس اهي .
ميسره بغيظ /الفلوس دي ناقصه اتنين جنيه ي وليه .
برق بحده /ي شيخه سيبي الست وانا هدفعلك دانتي حقنه .
ميسره وهي تتدفع برق بغيظ/اسكت انت ده بتعب في الجنيه اطلعي ي وليه  .
ام احمد بغيظ /انا غلطانه اني بعتلك السمك ده انتي بتسبيه ب ال 4 ايام وديني لبلغ عنك .
حازم بقرف /4ايام علشان كده ريحته تقرف .
سليم بغيظ /سيب المتوحشه دي ي برق ويلا خلينا نخلص .

 
في الكباريه .....
كانوا يجلسون برق وسليم وحازم .
سليم بسكر /ليهم حق يقولوا عليها جوهره .
برق وهو ينفج سيجارته /مش اوي ي عني .
حازم بغمزه /ي راجل حرام عليك دي صاروخ .
علي الطاوله المجاوره ....
كانوا يجلسون رامي ونادر فهم يكرهون برق وسليم وحازم بشده ..
نارد بضيق /تفتكر جوهره هتروحلهم برضه زي بقيه الرقصات .
رامي بتوعد وشر /ده يبقوا جانوا علي نفسهم وخصوصا سليم .
نادر بجديه /لسه برضه حطه في دماغك من ساعه البت اياها .
رامي بغيظ /هو انا عمري مهنسا .
علي طاوله برق ......
جوهره بدلع /منورين ي بهوات ده انتوا عليكم وصايا جامده .
سليم بغمزه /ده احنا هنظبطك .
برق بسكر /طب يلا .
رامي بغضب وهو يمسك جوهره /علي فين انتي مش هتروحي في أي حته .
سليم بحده وغضب /بقولك ايه ي روح امك ابعد من هنه بدل ماتروح علي نقاله .
رامي بغضب وهو يكسر الزجاجه /ده انتوا الي هتروحوا علي نقاله .
سليم بغضب شديد /يبقا انت الي جبته لنفسك .
ليمسك سليم الزجاجه ليطعنه في وجه لتتعالي صرخات الفتيات ويبدأ الجميع في الخروج سريعا من المكان ..
google-playkhamsatmostaqltradent