رواية العنيدة البارت الرابع 4 بقلم هدير بدر
رواية العنيدة الفصل الرابع 4
اول ما زين فتح الصناديق لقي ورق
زين بعص*بيه : اي دا
الشخص ببرو*د : امال كنت عايز يبقا فيها اي ياباشا
زين ر*زع الصندوق : وركبوا العربيه وكله رجع
زين كان عمال يخبط في العربيه من عصبيه : ازاااااى ازاى ضحكوا علينا انا اول مره يحصل معايا كدا
حور كانت قاعده بهدوء ومش بتكلمه
فهد : اهدي ياصاحبي خير ان شاء الله
زين : اقول لإبراهيم باشا اي اقوله معلشي خططنا مانجحتشي والا اقوله اني مش اد الثقه اللي ادهالى
حور : قلتلك تسمع كلامي وخطتك فا*شله ماسمعتيش كلامي
زين : تعرفي تسكتي انتي كمان وشك فق*ر علينا
حور بعص*بيه : مين دي يلا اللي وشها فق*ر عليك انت عارف انت بتقول اي
زين وقف العربيه : ايوا عارف بقول اي في حاجه
حور : لا دا انا بقا هاربيك
زين : طاب وريني كدا
حور : صبرني يارب اطلع يلا
زين : كنت سواق ابوكي
حور : حاجه زي كدا
زين : اللهم طولك ياروح ماتخليش اعصا*بي تفلت مني
حور : ماتفلت وانا مالي اجي امسكهالك
زين : ايه يابت الظرافه دي
حور : لا دمي خفيف
زين لسه هايتكلم
فهد بز*عيق : بسسسسس صدع*توني كان يوم اسود يوم ماركبت معاكم اطلع ياعم
زين فضل يبصلها بتوعد وهي بتبصله بتحدي
كلهم طلعوا علي المكتب
ابراهيم بغ*ضب : اي مشغل شويه عيال والا اي
حور : والله انا قلتله علي خطتي وقلتله خطتك مش هاتنفع عاند معايا
ابراهيم: دة ماعدشي شغل دة بقا لعب عيال
زين بص في الارض
حور : ادينا فرصه تانيه
ابراهيم : اخر فرصه ليكم
زين : تمام وطلع برا متعصب
ابراهيم : هاتيجى معايا يالا
حور: اتفقنا على اي امشي وانا هاجى وراك
ابراهيم : ماشي
زين قعد مع محمود وفهد
زين كان متع*صب
وفهدومحمود خاي*فين منه
زين : ماعرفشي ازاى ماختيش بالي من غل*طاتي ماعرفشي يارب بقا
محمود: العص*بيه مش هاتحل حاجه اقعد مع حور وشوف خطتها كويسه والا لا
زين : انا اسمع كلام واحده ست هما دول بيفكروا يابني
فهد : رايي من رأي محمود
ابراهيم روح متعصب
وحور دخلت بعده
نهال : مالكم في اي
ابراهيم: البهوات خسروا اكبر مهمه
نهال : خير
ابراهيم: خير فين
حور : يابابا اهدي ثق فيا تمام
علشان خاطري وراحت حضنته
ابراهيم هدي : ماشي ياحبيبتي وانا واثق فيكي
وقعدوا ياكلوا
حور: اسيبكم انا اطلع ادرب
نهال : يابنتي اقعدي معانا
حور : بعد المهمه اوعدك هاقعد معاكي خلاص
نهال : ماشي ياحبيبتي ربنا معاكي يارب
حور دخلت اوضتها وافتكرت الماضي واللي حصلها واللي اتعرضتله
فضلت تضر*ب بكل قو*تها
وماحستشي بنفسها الا بعد ساعه
حور فاقت : اوووووف كل شويه الماضي بيطاردني يارب طلعه من دماغي
العشا اذنت
راحت اتوضت وصليت وبعدين نامت
زين جاي ينام افتكر حور : هي مش راضيه تطلع من دماغي ليه
اي الهبل دا انا افكر في واحده اكيد علشان بقابلها كتير مش اكتر
ونام
صباح يوم جديد
زين قام لبس وراح الشغل وهو بيتوعد لحور
حور صحيت جهزت وصليت وفطرت مع اهلها
ابراهيم : افتكري ثقتي اللي حاططها فيكي
حور : عمري ماكسر ثقتك
وحضنت نهال ومشيت
حور دخلت بهيبتها مكان مابيتجمعوا
حور بدأت تقول خطتها من غير ماتبص لزين
وكل اللي قاعد معجب بخطتها جدا
وزين اتصدم من زكائها
حور خلصت
حور : تمام في حد عنده اي مشكله
فهد: لا كله تمام
حور: هانتحرك النهارده الساعه اتناشر
هما عرفوا اننا عارفين اول ميعاد لكن انا عرفت ميعادي الاساسي
زين: ازاى
حور: لما انتو طلعتوا علشان تفتشوهم
أنا مشيت ورا راجل مشي اول ماشاف العربيه
سمعت كل المكالمه وعرفت المكان والميعاد
كله انبهر بيها
حور : كله يجهز ومش عايزه اي تحرك غير لما اقول تمام
كل واحد يركز علي هدفه
والناس اللي لسه جديده هاتتقلهم نقله كويسه لو نجحنا
وسابتهم ومشيت
زين : لا زكائه عجبني بس لازم اكسر غرورها
فهد : مش هانخلص كدة ماتسيب البت في حالها
زين سكت
وكله قام يجهز للمهمه
حور روحت سلمت علي اهلها ومشيت
محمود وفهد قعدوا ورا
وحور قعدت جنب زين
وقفوا مكان ما حور قالتلهم
وهي بدأت توزعهم
وهي وزين مشيوا من مكان سري
زين : متأكده انك تقدري تدخلى
حور بصتله بقر*ف ومشيت
زين : صبرك عليا بس
ومشيوا
اول مانزلوا النفق
لاقوا الرجاله واقفين وبالفعل بيسلموا الشحنه
حور : هج*وم
كل المكان بقا محاصر
حور اتصدمت لما شافت ابوها
حور بدموع : با بابا
وفاجاه بدا ض*رب نا*ر وحور ماكنتشي مركزه وبعدين استوعبت ان ابراهيم حاطط ثقته فيها
بدأت تضر*ب بكل قو*تها
وفاجاه واحد وقف ادام زين
بالمسد*س
زين كان مسد*سه فضي
اول ماضر*ب حور وقف ادامه
زين لحقها قبل ماتقع
والشرطه بالفعل قبض*ت علي كله
زين : ليييييه عملتي كدا
حور: معاك سك*ينه
زين استغرب: ايوا
حور: طلع الرصا*صه هي سطحيه
زين : نعم لازم مستشفي
حور : هانز*ف كتير يالا بس
زين : هاتتوجعي
حور : عادي يالا بس
زين مسك السك*ينه وكان خايف عليها
حور : لازم نا*ر لازم تس*خن الس*كينه الاول
زين : حاضر
وقام طلب من فهد ومحمود يو*لعوا الن*ار وبالفعل لاقوا خشب وقدروا يو*لعوا وطلب منهم يطلعوا برا يشغلوا العربيه
زين مسك السك*ينه وكان متوتر
حور شجعته
زين : انا اسف بس لازم اقط*ع كم التيشيرت
حور : تمام
زين قط*ع الكم
وحط الس*كينه
حور صر*خت ومسكت ايده وهو كمل
لحد ماغمي عليها
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية العنيدة" اضغط على أسم الرواية