Ads by Google X

رواية اسدي الفصل الرابع 4 - بقلم سيرلا محمد

الصفحة الرئيسية

رواية اسدي البارت الرابع 4 بقلم سيرلا محمد

رواية اسدي كاملة

رواية اسدي الفصل الرابع 4

أسد اتعصب جامد لما شاف جوليا نازلة باللبس ده وفجاة دخل زياد حارس اسد الشخصي .
زياد :يابيه يابيه وبص لجوليا وبانت عليه علامات الانبهار من شكلها .
اسد بغضب :زياااااد برااااا وماتبصلهاااش .
زياد :يابيه انا ...
اسد بغضب :براااااا 
خرج زياد بخو'ف وكانت جوليا واقفة وقف قصادها اسد ومسك ايدها جامد وقال بغضب :اييييه اللنتي لبساااه ده ياهانم هاااا وتنزلي بيه كمااان .

جوليا :اترك ايدي يا اسد .
أسد بغضب وصوت عالي :اطلعي فووووق مش عايز اشوف وشك قدااامي يلاااا .
طلعت جوليا عالسلم واتكعبلت ووقعت .
جوليا اتأ'لمت بس مابينت ورجعت وقفت تاني وقالت بغضب وصوت عالي للخدم :ابقو عدلو الز'فتة السجادة دي .
اسد بغضب :صوووتك مايعلاش بوجودي اطلعي غرفتك يلاااا من وشي وبص للخدم وقال :خلص الفيلم يلا كل وااحد على شغلو .
طلعت جوليا بغضب ودخلت عالغرفة ودخلت الحمام اخدت شاور بارد تهدي اعصابها بيه وخرجت لابسة تيشرت بنص كم اسود وبنطلون قطني اسود فضفاض وحلو اوي وطلعت قعدت عالسرير وفتحت كتاب تقرا فيه  
عند اسد قعد وهو متعصب 
حل المساء واسد قاعد تحت وجوليا بالغرفة .
سمعت جوليا دقات خفيفة عالباب .

جوليا :اتفضل .
دخلت سعاد وقالت :ياهانم اسد بيه عايزك جهز العشا  
جوليا :بلاش هانم دي انا مش عايزة اكل .
سعاد بتوار :اصل اسد بيه قال انك لازم تنزلي معايا .
جوليا بغضب :ايه كل حاجة بالغ'صب ولا ايه ونزلت مع سعاد قعدت بكرسي مقابل لأسد .
اسد ببرود :اهلي جايين بكرة جهزي نفسك .
جوليا ببرود مماثل :ينورو .
اسد بسخ'رية : اهلي من الصعيد وعندهم عاداتهم مش عايز زي اللبس بتاع الصبح تستري نفسك فاهمة .
جوليا :تمام وقامت وقالت :شبعت ودخلت المطبخ على طول .
الخدم بيتهامسو على جوليا .

خادمة 1:ايه ده ليها عين تنزل بعد اللي حصل قدام الكل.
خادمة 2: اسكتي لتسمعك بس مش عارفة ايه اللي عجب اسد بيه فيها ده يستاهل بن.....لم تكمل جملتها حتى نزل قلم من جوليا على وشها وقالت بش'ر وصوت عااالي جداً وصل لأسد :اذا اتكلمتي تاني عن جوزي هتشوفي جح'يم فاااهمة وانتي ااه ليا عين انزززل لان ماعملتش حاجة غلط وانتو التنتين لو شفتكم بوشي مش هتشوفو خير ورجعت للهدوء واخدت كوب النسكافيه وقالت وبالمناسبة الملاكمة لعبتي ومشيت .
اسد واقف مصدوم من رد فعلها .

اسد واقف مصدوم من ردة فعلها هو يعرفها بنت لطيفة وكيوت وهادية مش البت القوية والعصبية والجبا'رة يلي شافها دلوقتي ...
اما عن جوليا كانت بقمة غضبها وتع'بها طلعت البلكونة وبتشرب النسكافيه وبتفكر .
دخل اسد عليها بهدوء ومعاه كوب نسكافيه وقعد على الكرسي .
جوليا حطت سماعات اغاني وابتدت تسمع اغنية مسلم (مبقتش عاارف اعمل ايه حالي مش صعبان علي يعني ده اللي وصلنا ليه سايبو وعارف روحي فين ....)وعلت الصوت .
اسد احترم خصوصيتها وانها عايزة تقعد لوحدها وماتتكلمش .

 
اما عند احمد وقمر (المريضة)"
قمر صحيت من المخد'ر 
قمر :مين هنا .
احمد :انا .
قمر :انت اللي صد'متني.
احمد باسف :انا اسف ياقمر والله كان حاد"ث بالخطأ .
قمر :مش هرجع اشوف تاني .
احمد :طبعا ياقمر بس بعد 3 شهور نسافر مع اهلك ونعملك عملية بلبنان  
قمر بدموع :ماعندي اهل .
احمد بتوتر :نحنا هنتجوز ياقمر عشان ابقى معاكي وقت تسافري وبعدها لو تحبي نطلق براحتك .
قمر :سيبني افكر .

 
عند اسد وجوليا .
جوليا شالت السماعات ودخلت الغرفة عشان الجو بقا برد كانت الساعة 10 بالليل .
اسد خرج ونزل وطلع من البيت .
جوليا نفخت بضي'ق وز'عل لان ماصالحها ولا قال حاجة.
بعد ساعتين من خروج اسد بيرن فون جوليا يعلن استلامها رسالة وكانت من اسد مضمونها .
( افتحي شباك البلكونة ياجولي).
استغربت جوليا فتحت الستارة وفتحت الشباك كان في بالونات باللون الاسود والابيض لونينها المفضلين وكانو كتااار اوي .
جوليا ضحكت زي الاطفال لما شافتهم نزلت للجنينة كان اسد واقف ولابس بدلة باللون الرمادي وكان حلو اوي قرب منها وقال بودنها :آسف وبعد عنها ومسك بوكس كبير باللون الاسود واداه لجوليا .
جوليا فتحت البوكس كان مصمونه صور ليها هي واسد ودفتر مذكرات باللون الاسود وفون ايفن ابيض وسماعات اسود وشوكت مرة من اللي بتفضلها جوليا.
جوليا بدموع فرح قالت :بحبك .
اسد مسك ايدها بحب وقال :واسد بيعشقك ومسك ايدها ومشاها معاه وقال :تعالي هوريكي أجمل مفاجئة دخلها على غرفة كبيرة باللون الابيض والاسود ومراسم كتير والوان وكل حاجة وديكورها هادي جداً وجميل والوانها هادية وكل حاجة حلوة ومكتبة كتب صغيرة فيها روايات جوليا المفضلة .
جوليا بزهول :انت عملت كل ده عشاني .
اسد :روحي ترخ'صلك .
  • تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية اسدي" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent