رواية معادلة حب البارت الخامس 5 بقلم دعاء احمد
رواية معادلة حب الفصل الخامس 5
شجن اخدت الملفات بغيظ وطلعت وهي بتدعي على عز وأسر
وراحت مكتب جانب مكتب عز
شجن بصوت عالي. اكشي تو"لع يا أسر الك"لب اكشي اشوفك محرو"ق بجاز و"سخ اكشي ربنا ياخدك ياعز
جالها اتصال من صالح
صالح.ازايك يا شجن
شجن بابتسامه سماجه. تصدق كنت لسه في بالي
صالح. اشجيني
شجن. اكش يد"وسك قطار سواقه اعمه يابعيد اكشي تروح في ستين دا"هيه اكشي
صالح بزعيق. اخرسي يا جا"موسه ايه مثوره وضر"بت
شجن. تصدق انك تستاهل فعلا
صالح. ليه أن شاء الله
شجن. بعتني اشتغل عنده هولاكو ماشي يا صالح الك"لب مردودالك اقولك هكلم البت سعاد مراتك واسخنها عليكي
صالح. تاب اخرسي بقى وقولي عامله ايه
شجن بزعيق. عملي اسود ومنيل يا حيلتها متنيله شغاله مع عز الشناوي
وبتدير لقيت باصص من شباكه على مكتبها مشيت بهدوء وقفات الستاير
شجن. هووووفففف دا انت تشل اقفل يا صالح هكلمك وقت تاني
صالح. تمام خالي بالك على نفسك يا هبله
فضلت تشتغل بتركيز على الملفات اللي ادامها كل دا تحت مراقبه عز للمكتب بكاميرات المراقبه
عد الوقت وجيه وقت الغدا
والكل خرجوا وشجن قاعده ومركز في شغلها
شجن بصوت عالي. عم ممممححححمممااا عم محمماا
عم محمد بسرعه. في ايه يا بنتي
عز بغ"ضب. انتي يا حيو"ان وطتي ز"قت صوتك انتي فاكرها شركه ابوكي
شجن بزعيق. اللهم ما طولك يا روحي انت مالك يا اخينا قالت هتشتغلي شهرين قالت وماله قالت هتقعدي أوفر تايم قالت وماله لكن تقولي اتكلم ازاي دا لامممكككننن ابدا وانت شبه حرس الحدود كدا جاتك الارف
عز بغ"ضب. بت انتي احترمي اللي جابوكي والا قسما برب العزه هخليكي تند"مي على كل لحظه عشتيها
شجن. اهدي يا برنس تاب وربنا انت قفوش ودا مش كويس على الصغيرين احسن يطقيلك عرق وتمو"ت فيها امين يارب أو تنجلط أن شاء الله اهدي كدا كلنا لها
عز مسك دماغه. انا اللي جبتوه لنفسي انا مني لله
شجن. عم محما اعمل اتنين لانسون ليا انا والباشا
عز. اتنين ايه لا ايه
شجن وهي بتعطس. لانسون عشان الجو ساقعه
عز. صبرني يارب صبرني هو انتي حد من منافسين بعتلك ليا يا بنتي عشان تشليني
شجن. وربنا ماحصل دا انا حتى عايزه أقدم استقالتي بس المدير بتاعي رخ"س جيبله حيو ااااههه
اسفه وربنا اسفه مش اصدي سيب شعري يا عم دا انا مكلفه فيه بجيبله صابونه سافانا من ام اربع جنيه حرام عليك
عز بغيظ. سا ايه سافانا بت انتي لسانك دا تقص"يه وتتكلم عدل انتي في شركه إنترناشيونال ولما تحبي تجيبي حاجه كلمي في الفون بلاش الجعوره دي فاهمه
شجن. سيب شعري ياض بقولك
عز. اوووووففف انا همشي بدل ما تفقع مرارتي
شجن. عم محما لانسون بقى في السريع ينوبك فيا صواب
عم محمد. حاضر يا بنتي
رجعت لشغلها تاني
أسر دخل وشافها بتشتغل بتركيز شكله قمر
أسر. احم احم
شجن بغيظ. نورت يا كبير وقل"عت البالطو وبترفع كمان البلوزه وراح تقفل الباب
أسر. شجن انتي بتتحولي ولا ايه
شجن. شوف انا هطلع عليك القديم والجديد بقى يا ابن👞بتمضيني على عقد شغل من غير ما تقولي على موضوع الشهر قبل الاستقاله
أسر. شهر قبل استقاله ايه
شجن. استهبل ياخويا استهبل اصل هو انا ناقصه
أسر لنفسه. ازاي القرار دا اتلغي من فتره طويله ليه عز عمل كدا
شجن. سرحت فين أنجز وراي شغل
أسر. دا وقت الغدا قالت اجي نتغدا سوا وجيبت معايا دلفيري
شجن. تمام ياله ناكل عشان هتمشي على طول وتسبني أدام الملفات دي كلها اخوك دا مفتري
أسر. ياله وقعدوا اتغدوا في المكتب تحت مراقبه عز
بعد الغدا.
شجن. ياله قوم امشي عايزه اكمل شغل
أسر. هشوفك تاني مع السلامه يا قمر
شجن. مع السلامه
بعد وقت طويل من الشغل
الكل مشي ومفضلش غير عز وشجن جوا الشركه
شجن. ااااااهههه يانا يامي هي الساعه كم يلهوي عشره ونص ليه
قفلت الملفات اللي أقدامها ولابست البالطو بتاعها وبتبص لقيت الجو بيمطر تاني
شجن. هههههووووففففف دا ايه النحس دا أعوذ بالله همشي ازاي دلوقتي
خرجت لقيت عز خارج هو كمان
بصتله بغيظ وطلعت
واقفه أدام الشركه الجو بيمطر بشده
عز. واقفه كدا ليه
شجن. ابو اللي جاب ابوك بسبك ياخويا تاكسي ايه اللي هيتنيل يقف في منطقه دي دلوقتي في الجو دا وبطلب اوبر محدش نازل اوردرات دلوقتي منك لله
عز. انت ايه يا بنتي لسانك مبرد
شجن. انت مالك ياله طريقك أخضر اركب العربيه تمانتشر متر اللي جايبها دي فشخره كدابه
عز سابها وراح ركب عربيته واقفه نص ساعه أدام الشركه
عز بضيق. اتنيلي اركبي هوصلك
شجن. نيله تاخدك انت مامشيتش ليه
عز. اعمل ايه مشغل عند واحده جا"موسه لو مشيت وسبتها مش هبقي راجل
شجن. اتنيل اسكت هاركب فين
عز. هنا ياختي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية معادلة حب" اضغط على أسم الرواية