رواية نصفك الآخر البارت الخامس 5 بقلم نور جابر
رواية نصفك الآخر الفصل الخامس 5
اسماء ووقفت بخضه: انت
قصي وبيقعد علي الكرسي
قصي: مش بجري وراكي ولا مراقبك كان عندي اجتماع وشوفتك قاعده قولت اجي اسلم عليكي
اسماء: طيب
قصي: بس شخبط شخابيط احلي
اسماء وبتقعد: لا والله
قصي: بصي انا جعان اوي
اسماء: وبعدين
قصي: هو ايه اللي وبعدين تاكلي
اسماء: انت هتصحبني يا بني اي القرف ده
وقامت تلم حاجتها من علي الطربيزه
قصي: خلاص اقعدي
اسماء: بس ياولا
وطلعت
قصي بذهول: يا ولا
جيه الجرسون
الجرسون: تطلب ايه
قصي وبيبصله: كرامه بدل اللي اتبهدلت دي
الجرسون: هي انسه اسماء كده
قصي: انت تعرفها
الجرسون: بتيجي هنا من سنين هي وانسه حياه وبتشرب نفس الشوكليت من سنين
قصي: مشكلجيه اوي هي
الجرسون:بس طيبه وغلبانه جدا
قصي بغيره برغم عمر الجرسون: طيب
الجرسون: دي زي بنتي
قصي بابتسامة: ممكن فنجان قهوه ساده
الجرسون: طيب
ومشي
قصي: ايه يا قصي بقا دي اللي توقعك
ومسك فونه
في المستشفي طلعت الدكتور وجري عليها
رعد: هي عامله ايه دلوقتي يا دكتوره
الدكتوره: هي كويسه بس الجرح كان كبير شويه محتاجه تاخد الادويه اللي هكتبهلها في الميعاد
اميمه: انا بنفسي ههتم بالموضوع ده
الدكتوره: وعلي فكره هي محتاجها دكتوره تغذيه صحتها صفر خالص من قله الاكل
رعد: طيب ماشي
الدكتوره: عن اذنكم ومشيت
ودخلها رعد
رعد وقرب منها وقاعد قدامها ومسك ايديها: انا اسف
حياه: علي ايه
رعد: عشان رحمه
حياه: مفيش حاجه حصلت
رعد: موجوعه
حياه: شويه
رعد: الف سلامه عليكي
حياه: الله يسلمك.... ممكن تديني فونك
رعد: ليه
حياه: عاوزه اكلم اسماء
رعد: ليه
حياه وبتتعدل: كنا متفقين ان احنا نتقابل
رعد: وانا معرفش
حياه: كنت نزله اقولك
رعد: طيب خدي كلميها
حياه: طيب واخدت الفون
رعد لنفسه: انا بجد مش عارف ولا فاهم اي حاجه
حياه: الو
اسماء: يا حيوانه مستنياكي كل ده
حياه: انا في المستشفي
اسماء بخضه: ليه
حياه: اتخبط
اسماء: في انهي مستشفي انطقي
حياه:.... انا هناك
اسماء: نص ساعه واكون عندك
حياه: يا اسماء
قفلت اسماء
رعد: في ايه
حياه: هتيجي
رعد: ليه
حياه: هي اسماء كده
رعد: طيب
حياه: ينفع اسالك سؤال
رعد: قولي
حياه: هو انت بتحبني
رعد: بتسالي ليه
حياه: اول مشفتك قولتلي انك بتحبني بس انا مش بحس بكده خالص
رعد: امممم
حياه: انا بتكلم بجد
رعد: وانتي بتحبيني
حياه: الصراحه
رعد: الصراحه
حياه: بحس اني مطمئنه وانت حاوليا وكمان قلبي وجعني لما ام عرقوب حضنتك
رعد بضحكه رجوليه زادته جمال فوق جماله: مين ام عرقوب
حياه وبتبص في عيونه: رحمه
رعد وبيقرب من وشها وبيحط ايده علي قلبها: بيدق ليه كده يا حياه
حياه بتوهان وتوتر من قربه: رعد
رعد وبيقرب منها اكتر: بحبك يا حياه
حياه وبتمسكه من ليقه الاقميص: رعد ابعد
رعد وبيلمس وشها با ايده: عاوزني ابعد
حياه: مش عارفه
رعد: طيب بتحبيني
حياه:مش عارفه
رعد وقرب من شفايفها: قوليها يا حياه
حياه: رعد
رعد: قلبه
حياه: ابعد
رعد وخلاص هيبوسها: قوليها
حياه: ب
دخلت اسماء
بعدت حياه عن رعد ورجع رعد لوراء
جريت اسماء وحضنتها بقوه
اسماء: مين اللي عمل فيكي كده
حياه: انا تخبطت
اسماء: في كدمات في رقبتك
رعد وبيبص علي رقبتها بوجع وحزن من نفسه
اسماء وراحت وقفت قدام رعد: انت اللي ضربتها صح انتي اللي عملت فيها كده ليه يا همجي كده
رعد بحده: اسماء
اسماء: يوووه بقا هو اي اللي اسماء.
دخل دكتور لبس كمامه ونضاره
رعد: جاي عشان العلاج مش كده
الدكتور: لا عشان ده
وطلع بخاخ وبخ في الهواء
في ثانيه اسماء اغم عليها هي وحياه
ولكن رعد كان بيقاوم بس مش قادر
دخل الشاب وشال الحياه وبصي لرعد
الشاب: قوم يا رعد الالفي انقذ مراتك وضحك بسخريه
رعد وبيحاول يقوم
رعد لنفسه بدموع: قوم يا رعد اخده حياه اخده حياتك قوم
واغم عليه
زين: سهر انتي بتعملي ايه
سهر: اسماء رنت عليا وقلتلي ان حياه في المستشفى اتخبطت لزم اروح واشوفها
زين: طيب وانا هوصلك
سهر: شكرا انا هروح لوحدي
زين: خلاص يا سهر انا قولت
سهر: طيب
زين: يلا
سهر ووقفه قدام السلم: يلا
زين: الاسانسير اهو
سهر: لا انا هنزل علي السلم
زين: انتي لسه بتخافي
سهر: زين لو سمحت ننزل علي السلم
زين: تعالي انا معاكي
ومسك ايديها ودخلوا الاسانسير
حياه وبتفتح عنيها: انا فين
صوت من وراه: ازيك يا بنت عمي
حياه: حسام
حسام: كويس انك فكراني اصلا
حياه: عاوز ايه يا حسام
حسام: من سنين عاوزك ودلوقتي عاوزك
حياه: انا اتجوزت يا حسام
حسام: بس انا بحبك
حياه: يا حسام سبني امشي
حسام: روحتي اتجوزتي الالفي يا حياه اتجوزتي قاتل
نزلت الكلمه كصاعقه علي حياه
حياه: قاتل
حسام: هو محكلكيش طيب شوفتي ان انا بحبك اكتر انا قولتلك اني تاجر مخدرات
حياه: انا مش فاهمه حاجه
حسام: جوزك قاتل وزي ماقتل اخته هيقتلك.
حياه بصدمه: انت كداب كدااااااب
حسام: ابقي اساليه ده لو روحتيله تاني
حياه: خد اللي انت عاوزو وسبني امشيى
حسام: عاوزك.
حياه: حرام عليك يا حسام
حسام: مليش نفس دلوقتي لما يجيلي نفس يا قطه
وطلع وقفل الباب وراه
حياه: اكيد بيكدب اكيد رعد مش قاتل
وفضلت تعيط
فاق رعد
وفاقت اسماء
اسماء بدموع: حياه يا رعد
رعد: هجيبها متقلقيش
وطلع
رعد ومسك فونه
Flash back
رعد: بدل بقا يا شمشير ال Gps
في الخاتم
شمشير: حاضر
رعد: عاوزو مش باين
شمشير: متقلقش
Back
رعد: كنت عارف اني هحتاج الموضوع ده
ونزل
سهر: زين سيب ايدي
زين: مش انتي بتخافي
سهر: بقولك سيب ايدي
فجاه السانسير وقف
سهر: عاااااا
زين: بس بس
والنور قطع
سهر: زين انا قولتلك ننزل في السلم
زين: بس متاخفيش
سهر: انا مش عارفه اخد نفسي يا زين
زين: طيب بصي انا هريحك
سهر: افتحوا الباب انا بتخنق اااااه
حضنها زين بقوه
زين: اشششش
سهر: مش قادره اتنفس يا زين خلاص بموت مش قادره
زين: خلاص دلوقتي يفتحو الباب
سهر وبتهلوس من الخنقه: حييياه.... رعد....
زين: وزين
سهر: بحبك
زين وحضنها بقوه ونزل قاعد في الارض واخدها في حضنه
زين: انتي معايا متخفيش
سهر بدموع: خليم يفتحو الباب يا زين
زين: بحبك يا سهر
سهر: بحبك يا زين يس يفتحوا خلاص مش قادره
اشتغل الاسانسير
قصي قاعد في غرفته فاتح الانستا ل اسماء وبيتفرج علي فيديوهاتها
عامله قطتين ولبسه ميكي
وبتغني شخبط. شخابيط لخبط لخابيط
غير
صورها وبتشرب شوكليت
قفل قصي وشغل الاغنيه عشان يسمعاها
شخبط شخابيط لخبط لخابيط
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية نصفك الآخر" اضغط على أسم الرواية