رواية صغيرة الاسد البارت السادس 6 بقلم رنا احمد عماد
رواية صغيرة الاسد الفصل السادس 6
في شركه الشناوي ..
مكتب سليم .
كان سليم يستشيط غضبا من رامي بعدما سمع مايو فعله به ليضغط علي يده بغضب وتوعد شديد .
سليم بحده /بقا الكلب طلب منك كده .
رحمه بدموع ووجع/ايوه ي سليم بيه كان عيازني لمواخذه اروح معاك الشقه وبعدين هو يبلغ البوليس استغل حاجتي الفلوس وكان عيازني اعمل عمله وسخه زي دي بس الحمد لله ربنا الهمني الصح وجيت علشان ابلغك .
سليم بابتسامه /انا مش عارف اقولك ايه ي رحمه بجد الي زيك بقوا قليلن حد غيرك كان فكر في الفلوس .
رحمه بحزن /صدقني ي سليم بيه انا لولا الحوجه مكنتش اشتعلت ابدا في مكان زي ده .
سليم بابتسامه /تمام وعلشان جدعنتك معايا كل الي انتي عايزاه هيحصل والدتك هتعمل العمليه وانتي وهي هتكونوا في امان .
رحمه بلهفه /بجد س سليم بيه .
سليم بحنان /طبعا بجد بس عايز منك خدمه بسيطه علشان ارمي الزفت ده في السجن .
رحمه بجديه /حاضر ي سليم بيه.
في فيلا المنشاوي ...
غرفه تمارا ....
كانت تجلس بدموع والم فمهما يمر الوقت يظل جرح القلب ينزف .
قمر بحزن عليها /صدقيني ي تمارا كده سليم طبع راجل بجد أنه صارحك يروحي انتي لسه صغيره وجميله اكيد قلبك هيتفتح لحد تاني.
تمارا بدموع وانهيار /مستحيل مستحيل اوعي تعمله زيه ي قمر وتقولي اني دي رصاصه رحمه دي رصاصه جات في قلبه وقطعته مائه حته طول عمري من صغري بحب سليم كنت عارفه كل الي هو بيعمله عارفه أنه كل يوم مع واحده وبرضه قلبي مقدرش يكرهه غصبن عني ي قمر .
قمر بحنان وهي تحتضنها /تمارا ي حبيبتي الحب مش بايدنا قلبك حب سليم لكن هو دايما شايفك أخته لو فضلتي كده انتي الي هتضيعي في الوسط ي قلبي قوي قلبك ي تمارا وانشاء الله هتلاقي الي يستهلك .
في فيلا رشدي مهران
في غرفه عشق .
كانت تجلس منكمشه في ذاتها برعب وهي تتذكر تعذيبه لها تتذكر كل شي وكان الشريط يعيد نفسه من جديد .
فلاش باك ....
منذ 25عاما ..
كانت تسير عشق بطفوله وهي تنظر إلي الانتياكات بانبهار لتمسك واحده منهم لتنظر إليها لتسقط من يدها لتتهشم الي أشلاء .
رشدي بغضب /ايه الي عملتيه ده ي بنت .
عشق بطفوله ودموع /غصبن عني والله وقعت مني .
رشدي بقسوه /تعالي معايا هحرق ايدك علشان تبطلي تعملي كده تاني .
باك ..
كانت تصرخ بهيستريه ودموع .
/مش هعمل كده تاني مش هعمل كده تاني.
رباب وهي تحتضنها بدموع /بس بس ي روحي انتي معايا ي عشق متخافيش متخافيش ي حبيبتي ..
عشق بانهيار ودموع /هيحرقني ي داده هيحرقني .
رباب بدموع /متخافيش ي حبيبتي محدش هيقدر يقرب منك .
ليقتحم رشدي الغرفه لتنظر إليه بفزع .
رشدي بغضب /اسمعي ي بت البضاعه اهي عارفه ماتضيع حاجه منهم لخد عمرك فاهمه.
عشق برعب /فاهمه فاهمه .
في فيلا المنشاوي ...
غرفه اسد ...
كان يستمع اسد لتسجيل أكثر من مره لما يعلم لماذا اصبح يشعر بالعطف اتجاه ذلك الفتاه فبذكاء الأسد علم جيدا أن هذه القوه تخفي وراءها ضعفا كبيرا فمن الواضح أن القادم مع ذلك الفتاه سيكون صعبا .
في شركه الشناوي ....
مكتب رعد ..
كان يقف سيد امام الباب وهو متردد وبشده ليزعم علي الدخول ليطرق الباب لياذن رعد بالدخول .
سيد بارتباك /رعد بيه كنت عايز سعادتك في موضوع .
رعد بابتسامه /اؤمر ي عم سيد انت في مقام ابويا .
سيد بابتسامه/العفوا ي رعد بيه .
رعد بابتسامه /اتفضل ي عمي سيد.
سيد بارتباك /طبعا سعادتك عارف اني مسافر بكره اعمل العمليه .
رعد بجديه /ايوه طبعا عارف كل حاجه جاهزه فيه حاجه نقصاك .
سيد بابتسامه /الف شكر ي سعاده البيه هي بس بنتي ميسره ملهاش حد غيري بعد ربنا فباستذن حضرتك لو تاخد بالك منها بس وانا مسافر ي عني تتابعها بس كل شويه لحد ما رجع .
رعد بابتسامه /ي سلام غالي والطلب رخيص ي عمي سيد دي في عنيا الاتنين .
سيد بابتسامه/تسلم عنيك ي سعاده البيه عن اذن سعادتك .
رعد بابتسامه /اتفضل ي عمي سيد بس ابعتلي برق .
سيد بابتسامه/من عنيا ي باشا .
برق بجديه /نعم ي بابا .
رعد وهو مشغول بالملفات /اسمع ي رعد بنت عمي سيد الساعي ابوها مسافر بكره يعمل عمليه ابقا شوف طلباتها كل فتره وابعتلها الي عيزاه .
برق بغيظ /نعم اهتم بمين ميسره .
رعد بانتباه /انت تعرفها .
برق بسخرية /اه دي ميسره حته سكره الي طول عمرها ماشيه لقدام وعمرها ابدا مرجعت لوراء.
رعد بحده /نعم ي اخويا .
برق بأسف وغيظ /انا اسف ي بابا بس دي ميتخافش عليها دي لسانها قد المحور والدائري مع بعض ده انا برق المنشاوي الي عمر مفيه واحده قدرت تقولي نص كلمه طلعت فيا زي البوتاجازوعمي سيد خايف عليها من ايه دي تاكل العفريت عن اذن حضرتك .
رعد بابتسامه خبيثه /امممم طب ومالو ههههه استنا عليا ي برق .
في شقه مراد ...
علي مائده الطعام .
مراد بابتسامه واعجاب /بس بصراحه صحبتك قمر دي فنانه هايله ي جنه .
جنه بابتسامه /فعلا هي بنت هايله في كل حاجه وعامله زي الاطفال .
مراد بمكر /شكلها مش مخطوبه مشوفتش دبله في أيدها .
جنه بخبث /امممم فيه في دماغك ي مراد .
مراد بارتباك /هيكون فيه ايه ي هبله ده سؤال عادي .
تحيه بغضب وغيظ /هو احنا مش هنخلص من سيره البنت دي ولا ايه من انبارح وانتوا مبطلتوش كلام عنها .
مراد باستغراب /فيه ايه ي خالتي .
تحيه بحده ووجع/فيه أن سيره واحده تانيه متجيش هنا في المكان الي كانت عايشه فيه اميره بنتي الله يرحمها .
جنه باستغراب /وايه الي دخل قمر واميره في مقارنه ي خالتي .
تحيه بغضب /اسالوا نفسكم انا رايحه انام سادتوا نفسي .
رامي باستغراب /هي مالها انا مش فاهم احنا غلطنا في ايه .
جنه بحده وغيظ /بس انا بقا فاهمه ي مراد .
في شقه سيد ..
كانت تجلس ميسره بغيظ .
ميسره بغيظ شديد /انت بتقول ايه ي بابا اروح اعيش عند رعد بيه في الفيلا ازي ي عني .
سيد بابتسامه /ي بنتي افهمي رعد بيه ده زينه الناس كلهم انت معاهم هتكوني في امان لحد مارجع .
ميسره بغيظ /ي بابا مانت روحت وسافرت قبل كده كتيرعلشان الشغل وكنت بفضل لوحدي اشمعنا المره دي وبعدين ده انا ميسره الي ميتخافش عليها .
سيد بارتباك /لاني هتاخر ومش عارف هرجع امتا ي بنتي افهمي أنا هكون مطمئن عليكي ي حبيبتي ريحيني ي ضنايا .
ميسره بقله حيله /حاضر ي بابا حاضر .
/////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ..
في غرفه اسد ..
كان يقوم اسد باستعدادته لذلك المهمه .
فله بقلق /انت رايح فين ي اسد .
اسد بابتسامه /ايه ي ست الكل طالع مهمه تبع الشغل .
فله بدموع وقلق /حرام عليك ي ابني ده انا بموت من الرعب عليك ي اسد .
اسد وهو يقبل يدها بحنان/متخافيش عليا ي ست الكل ده اسهل مهمه عندي اصل فيه قطه كده عايز اقص ديلها سلام ي ست الكل .
برق بابتسامه /ربنا معاك ي اسد
فله باستغراب /قطه ايه انت فاهم حاجه ي برق .
برق بابتسامه /متشغليش بالك انتي ي ماما اكيد هو عارف شغله كويس .
رعد بابتسامه /ازيك ي فلتي .
فله بابتسامه /ازيك ي حبيبي .
رعد بابتسامه /بصي بقا فيه ضيفه هتيجي تقعد معانا هنا اسبوع او عشر ايام .
فله باستغراب /دي مين دي ي رعد .
رعد بخبث /ميسره بنت عمي سيد الساعي مانتي عرفاه ي فله .
برق بغيظ /نعم هي الحيه دي هتيجي تعيش معانا هنا ازي ي عني ي بابا .
رعد بمكر /زي الناس عمي سيد ده بعتبره واحد من البيت مفيهاش حاجه لما بنته تيجي تعيش معانا هنا .
برق بغيظ /دي بنت خنقه اوووف .
فله باستغراب /هو ماله مش طايقها كده ليه .
رعد بضحك /هههههههه اصلها علمت عليه علشان كده صممت أنها تيجي تعيش معانا هنا .
فله بغمزه /ايه الي في دماغك ي رعد .
رعد بخبث /كل خير ي روح رعد .
/////////////////////////////.
في الجامعه ..
في كليه الشريعه الاسلاميه .
كانت تلتفت تمارا يمينا ويسارا علي حمزه لكي تعطيه الملف .
حمزه بابتسامه خبيثه /كنتي بتدوري عليا كان قلبي حاسس .
تمارا بحده /افندم .
حمزه بابتسامته /اصل مش عارف صحيح القلوب عند بعضها ي دكتوره تمارا بجد مش عارف اشكرك ازاي علي الخدمه دي .
تمارا بجديه /العفوا المهم مرائتك وضعت بالسلامه .
حمزه بخبث /وجابت بنت زي القمر علشان كده سماتها تمارا اصل حضرتك متعرفيش انتي غاليه عندي قد ايه ي دكتوره تمارا .
تمارا بارتباك /عن اذنك ي دكتور حمزه .
حمزه بخبث /خلاص هانت وهتبقي بتاعتي ي تمارا وادخل عائله المنشاوي واقب علي وش الدنيا بقا .
في أحدا مخازن رشدي مهران 💥💥💥💥.
كانت تقف عشق وهي تتدعي القوه والثبات فكانوا يجلسون موردين المخدرات وهم يقيدون الاعداد ليدفعون ثمنها .
أحدا الموردين /كده تمام الحساب مظبوط .
عشق بقوه وهي ترتدي قناعها/تمام .
اسد بجديه وهو يشهر سلاحه /واحنا كمان تمام اقبضوا عليهم وسيبولي الاخ ده شويه .
القوات /تمام ي افندم .
عشق بضيق وغضب وصراخ /انت عايز مني موركش حد غيرنا انت مصمم تتدمر حياتي وتخسرتي اغلا للناس عندي .
اسد بجديه /بالعكس أنا عايز اساعدك صدقيني ثقه فيا .
عشق برعب وخوف /يبقا انت لازم تموت فضلت معاك لاخر ومكنتش عايزه اذيك بس انت مصمم تلاحقني .
اسد بجديه /مش هتقدري ي عشق .
ليمسكها اسد بمهاره ليضغط علي عرقها النابض ببراعه ليغشا عليها ليحملها اسد الي مكان بعيد وامن.
في شقه جاسر ...
كان يجلس جاسر وهو يفكر في القادم فهو حقا يعشق شمس لكن شرطا واحدا لن يتخلا عنه ليتحدث مع ذاته .
/انا عارف اني اناني اوي بس مقدرش ي شمس مقدرش اعيش التجربه دي تاني لو عايزه تكوني معايا يبقا توافقي علي شرطي لو بتحبني يبقا هتتحملي معايا الي انا هتحمله .
تفتكروا ايه الي هيحصل بين عشق واسد وايه هيكون رد فعل رشدي 🤔🤔.
ايه هو شرط جاسر 🤔🤔
برق وميسره تفتكروا ايه الي هيحصل بينهم 🤔🤔.
قمر ومراد هل هيقدروا يكونوا مع بعض ولا تحيه هتقف في طريقهم ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية صغيرة الاسد" اضغط على أسم الرواية