رواية عشقت العمدة نور البارت السادس 6 بقلم رنا احمد عماد
رواية عشقت العمدة نور الفصل السادس 6
في دوار وهدان ...
كانت نور تمسك قدميها وهي تصرخ الما وغيظا من كابر ...
نور بغيظ /اه ي رجلي اه منك لله ي كابر .
سعديه بخبث /كابر برضك الي غلطان ولا انتي سرقتي مجهوده ونسبتيه ليكي ي جناب العمده هي دي أخلاقك برضه .
نور بغيظ /ي عني سرقه الدكتوره بتاعته ي أما ماهو مفيش قضيه توحد ربنا نفع فيها جات علي دي ي عني .
سعديه بحده /هو ده اللي حديدك اكتمي عاد ياما كان نفسي ابوكي الي سايق معاكي في الهبل ده يجي يشوف جناب العمده بته والي بتعمله مش كفايه اني بقيت حاسه اني فعلا مخلفه واد مش بت .
ريم بمرح /واه عليكي ي عمتي فيه واد قمر كده زي نور .
نور بغيظ /قولليها ي ريم .
سعديه بغيظ /تقولي ايه ي اختي مانا شايفه الخيبه قدامي اهي ولا شوفي لبسك لبس الرجاله الي لبساه ليل ونهار .
نور بقوه / ايوه ي اما أنا راجل مش حرمه راجل لابوي ولأهل البلد كلياتها وهو لازما الحرمه تلبس المحزق والملزق وتكون عبده ل راجل يعمل فيها مابداله الحرمه احسن من الراجل كمان وتقدري تعمل كل حاجه زيه بالظبط .
سعديه بغيظ /بقولك ايه عاد اسكتي الحديد معاكي مبيجبش نتيجه .
ريم بمرح /جوزيني انا ي عمتي انا عايزه اتستت في البيت وحد يشيل همي بقا .
سعديه بخبث وهي تغمز لها /جرا ايه عاد ي بت ي ريم بتقري افكاري ولا ايه ده انا كنت لسه بفكرلك في الموضوع ده علشان اطمن عليكي ي حبيبتي وكنت لسه هكلم عمك وهدان .
ريم بمكر /بجد ي عمتي ومين ده بقا الي عجبك جوي كده وعايز تجوزهولي .
سعديه بخبث /حضره الظابط كابر ايه رايك ي بنت ي ريم اظن عريس مفيش منه .
نور بغيظ وارتباك /واه وايه الاختيار العفش ده ي أما ملقتيش في البلد كلها إلا الظابط كابر .
سعديه بمكر /والنبي اتوكسي ده ظابط زي القمر طول بعرض ومركز كده ولا انتي ايه رايك ي بت ي ريم .
ريم بخبث /واه ي عمتي ودي عايزه كلام موافقه طبعا .
نور بارتباك وضيق /أكده طيب عارفه ي ريم لو اتجوزتيه بعد كل الي بيعمله معايا ده لانتي بنت خالي ولا اعرفك .
لترحل نور سريعا الي الخارج .
ريم بضحك/هههههههه الحقي ي عمتي ده شكل جناب العمده وقع في حب الظابط كابر .
سعديه بخبث /وهو ده المطلوب ي بت كابر هو الوحيد الي انا حاسه أنه ليه تأثير عند نور وانا مش ممكن اضيع الفرصه دي واصل كابر هو الوحيد الي هيغير نور ......
كانت تسير نور سريعا علي الدرج رغم الام رجلها وهي تسال ذاتها باستغراب .
/مالك ي نور ايه الي حوصلك عاد لما امي قالت أكده انتي الي يضيقك لو حصلت حاجه زي دي معقول لالالالاااا مستحيل انا باين عقلي خرف ولا ايه ده انا بكره كره العما اعقلي ي جناب العمده .
وهدان بابتسامه /كيفك ي بتي .
نور بانتباه /ابوي حمد لله على السلامه .
وهدان بابتسامه /الله يسلمك ي بتي رفعتي راسي ي نور حاست اني مخلف مائه راجل .
نور بارتباك /تسلم ي ابوي عن اذنك لاني تعبانه جوي وعايزه ارتاح .
وهدان بابتسامه /بقولك عاد شوفتي الظابط كابر .
نور بارتباك /الظابط كابر لا لا مشوفتوش ليه فيه حاجه .
وهدان /لا ابدا كان نفسي اشوفه بعد ماعرف انك اتكرمتي متمني يحس علي دمه عاد ويسيب البلد مالوش لازمه في وجودك .
نور بضيق شديد/الي عايزه ربنا هيكون يابوي عن اذنك ...
تفتكروا ليه وهدان مش طايق كابر 🤔🤔🤔.
في مكتب كابر ...
كان ينظر إليهم بغيظ شديد وهو يدخلون في نوبه ضحك هيستريه .
كابر بغيظ /هتفضلوا تتضحكوا كده كتير ولا ايه .
ادهم بضحك /هههههه بصراحه ي كابر متزعلش مني البت دي علمت عليك ي صاحبي .
كابر بغيظ /اتوكس ده انا الي علمت عليها مش شوفت عملت فيها ايه ولسه .
شمعه بضحك /هههههههه والله بنت بمائه راجل مش نوعيه البنات الي تعرفهم يكابر علشان كده مش متفقين سواء بصراحه مش قادره اصدق أنها عمده بجد شخصيه خياليه .
كابر بغيظ /بنت دي مش نوعها خالص ي حبيبتي دي مفيهاش اي حاجه من الستات دي عامله زي كلب البحر وبعدين انتوا جيتوا ليه صحيح .
ادهم بمرح /ايه الاحراج ده ي ابني انت مش قايلي اجاي اقضي معاك الاجازه هنا .
كابر بغيظ/وانتي ي ست شمعه متقوليش وحشتك لاني مش هصدقك .
شمعه بمرح /لا خالص انا جايه للشغل .
كابر بجديه /طب شوفوا عايزين تتغدوا ايه .
ادهم بابتسامه/دي سيبوها عليا في مطعم في أول البلد هروح اجيب منه اكل وعازمكم كلكم .
شمعه بمرح /تسلم ي ادهم ي ابو الواجب كابر هتمشا شويه المناظر هنا تجننن ومتخافش اختك بمائه راجل هرجع بسرعه .
كابر بحنان /خالي بالك من نفسك .
شمعه بابتسامه /حاضر ي حبيبي .
كابر بغيظ /ماشي ي نور ماشي .
في الطريق ..
كان تسير ريم وهي تحمل اغراض المنزل لتنصدم ب ادهم .
ادهم بأسف /انا اسف مقصدتش .
ريم بعصبية /مقصدتش ده انت داخل فيا بالقصد ي قليل الحياه .
ادهم بعصبية /بقولك ايه ي بت انتي انا بتكلم معاكي بأدب بلاش اوريكي وشي التاني .
ريم بصراخ /وريني ي اخويا الوش التاني وانا اوريك وش شبشبي ينزل علي وشك .
أدهم بغضب /انتي باين عليكي عايزه تتربي من اول وجديد .
ريم بغضب وصراخ /انا عايزه اتربا من اول وجديد طيب ي عوض ي مخيمر ي رجاله البلد الحقوني أمسكوا قليل الحيا ده الي عايز يتربا .
ادهم بعصبية /سيب ي بنادم انت وهو انتوا مش عارفين انا مين انا هوديكم في ستين داهيه .
ريم بعصبية /هاتوا علي دوار العمده علشان ياخد جزاءه .
من أمام احدا الأراضي الزراعية .
كانت تقف شمعه وهي تصور تلك المناظر الخلابة وتصور مناظر السيدات الذي يعملون في الأرض بعزيمه وقوه كالرجال تمام ولكن تنصدم علي ذلك الذي أخذ منها الكاميرا بغضب شديد .
عمار بغضب /انتي مين ي بت انتي وبتعملي ايه هنه .
شمعه بغضب /بت مين ي حيوان انت انت الي مين وازي تاخد مني الكاميرا بشكل ده .
عمار بغضب جحيمي /انا حيوان ده انتي يوم اهلك مطلعلوش شمس وقعتك سوداء انا عمار بدران يتقله كده .
كاد ليصفعها بغضب لتمسك ذراعيه لتلويه بمهاره فائقه ليصرخ الما والجميع يتابع ذلك بسعاده ف عمار دايما يستخدم سلطته لاذيه الناس.
شمعه بغضب وهي تلوي ذراعه /قبل ماتعمل فيها دكر وتفكر تتضرب واحده ست لازم تفكر مليون مره قبل ماتعمل كده علشان متبقاش كده ملكش لازمه لو فكرت انك ترفعه قدامي مره تانيه قسما بالله هكسره متخلقش لسه الي يفكر يمد أيده علي شمعه عبد الحي .
لتترك يده وترحل بغرور وهو ينظر إليها بصدمه كيف فعلت ذلك ليصرخ بغضب وغيظ .
/اه ي بنت ال مبقاش عمار بدران لو جبتك تبوسي رجلي علشان ارحمك .
في أحدا المستشفيات ..
كانت تقف نجمه بغيظ شديد فكل جلسه غسيل كلى لها يعلم معادها ويدفع إليها التكاليف لتذهب الي بغيظ فما ذنبه قلبه ينبض بالعشق .....
في دوار وهدان ...
نور بغضب شديد /ده انت وقعتك سوداء بتتحرش ببنت خال العمده .
ادهم بغيظ /وهي دي حد يتحرش بيها من قله البنات ولا ايه.
ريم بعصبية /أكده شوفتي ي حضره العمده بقولك ناقص ربايه .
نور بحده /ده انتا بخح عاد مش كفايه الي عملته .
كابر باستفزاز /وانت ي سي ادهم يعني سبت القمرات الي في البلد كلها ملقتش الي قرايب زغلول .
نور بغيظ /لم نفسك ي ظابط علي ماتفرج انت علشان مش طيقاك واصل .
كابر باستفزاز /الحال من بعضه .
وهدان بغضب /مشاء الله مشاكلك كترت ي كابر باشا .
كابر بغيظ /مفيش حاجه حصلت تستاهل ده كله ي حاج وهدان ادهم ظابط محترم مش ممكن يعمل كده احنا مش عيال صغيرين .
نور بغيظ /ي عني ايه البت بتكدب ولا ايه .
كابر باستفزاز وغمزه /شكل دماغها ضاربه عايزه تتعلق علشان تعقل ولا ايه ي جناب العمده .
نور بارتباك /خلاص خلاص حصل خير .
ريم بعصبية /ايه الي حصل خير ده يعني ايه ي جناب العمده بقولك انا منهاره عاد من الي حوصل .
نور بهمس وغيظ /بقولك ايه ي واكله ناسك شكلك بتكدبي والولد مقربش منك واصل صوح .
ريم بارتباك /احمم بصراحه ي نور الواد ده عجبني من ساعه العاركه انبارح فقولت دي الطريقه الوحيده كان لازما استغل الفرصه .
نور بغيظ /اكتمي يبت اكتمي .
شمعه بابتسامه/مساء الخير سالت عليكم عرفت انكم هنا فيه حاجه .
كابر بقلق /ايه مالك شكلك مبهدل كده ليه .
شمعه بابتسامه /متقلقش يحبيبي واحد كده كان شايف نفسه كان لازم يتربا .
سراج بابتسامه /مساء الخير .
اشرف بجديه/مساء الخير ي جناب العمده .
كابر بصدمه /بابا .
من داخل الدوار ....
نور باستفزاز/ي عني سعادتك ابو الظابط كابر وانا برضك بقول إنه داخل الشرطه وسطه مش ممكن يكون طبيعي كده .
كابر باستفزاز /ده علي اساس انك ماسكه العموديه بالاحقيه ده لولا الحاج وهدان كان زمانك غفير علي أول البلد .
نور بغيظ /غفير ي ظابط نص لبه انت.
سراج بخبث فقد وثق من خطته /جناب العمده احنا جاين في موضوع مهم يخصك اوي ويخص البلد ..
نور بانتباه /خير ي سياده اللواء .
اشرف بجديه /فقد قص عليهم كل شي .
كابر بصدمه /معقول اثار وهنا في الصعيد.
نور بصدمه /دي مصيبه عاد .
وهدان بحده /و يترا مين الي يكون بيعمل كده ي سياده اللواء .
اشرف /والله ده الي احنا متجمعين دلوقتي كلنا بالسلامه علشانه .
نور بلهفه /كيف ي سياده اللواء .
سراج بخبث /ي عني مستعدين انكم تتعاونوا معانا .
وهدان بتأكيد /طبعا ي سياده اللواء دي عايز حديد دي دي بلدنا والعمده بتي .
سراج بمكر /حتي لو كان الحل الوحيد أن جناب العمده تتجوز حضره الظابط كابر .
كابر بصدمه /نعم انت بتقول ايه ي بابا .
نور بغيظ /كلام ايه عاد ي سياده اللواء انا العمده نور اتجوز ده .
كابر بغيظ /ماله ده ي بواقي ست انتي بابا ده مش ممكن يحصل ابدا انا كابر عبد الحي اتجوز زغلول .
وهدان بحده /كلام ايه ده ي سياده اللواء انا مخلف ولد مش بت علشان اجوزها .
سراج بجديه /انت الي دلوقتي بتقول كلام مش مفهوم ي حاج وهدان انت كده بترفض تتعاون معانافي قضيه مهمه زي دي وساعتها اقل حاجه ممكن تحصل أنهم يعزلوا نور من العموديه وتلاقوا ناس تانيه بقت أسياد البلد غيركم .
اشرف بجديه /دي مجرد مهمه ي حاج وهدان والاوامر الي عندنا انتا كلنا لازم نشترك في المهمه دي وانتي ي نور انتي وكابر مينفعش التراجع فيها .
نور بغيظ /وماله دي حاجه في خدمه بلدي انا متاخرش واصل حتي لو كان الديك الشركسي ده .
كابر بغيظ /وانا كمان سعادتك صحيح هتفضح وزغلول هتتحسب عليا جوازه بس كل فداء البلد .
ريم بمرح وهمس/ههههه حصل من عند ربنا ي عمتي ..
سعديه بابتسامه/الحمد لله .
كابر باستفزاز وهو يهمس لها /فاكره اول مره شوفتك فيها قولتلك هقلعك لبس العمده والبسك قميص نوم واهو هيحصل .
نور بتحدي وهي تنظر إلي عيناه الزرقاء /مش هيحصل ي حضره الظابط والتحدي بنا بداء وهنشوف مين فينا الي هيكسب في الاخر 😂
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشقت العمدة نور" اضغط على أسم الرواية