رواية احفاد المنشاوي البارت السادس 6 "اميرة الرعد الجزء الثالث" بقلم الكاتبة ندى الشرقاوي
رواية احفاد المنشاوي الفصل السادس 6
اوس بغضب /انتي اتهبلتي ولا اي ولا علشان انا ساكتلك لا انتي مراتي فوقي ياجنه دا ابسط حقوقي ياهانم
جنه بقوه /وانا قولتلك متقربش مني سااامع
اوس /لا فوقي دا حقي كازوج
جنه /احنا في مكان شغل وبساطه حقك كازوج انا مش هعرف ادهولك ولو انت جاي المكتب كده وخلاص يبقا اتفضل اطلع بره لان دا مكان شغل
اوس مسح علي وجهه بغضب منها ومن أفعالها /ماشي ياجنه وخرج وقفل الباب بسرعه
جنه /يا رررب
رعد راح المستشفى عند اميره ومعاه ورد احمر لونها المفضل
رعد خبط /ممكن ادخل
اميره /اتفضل
دخل رعد وقعد واميره متكلمتش خالص رعد حب يفك جو الصمت وقال /عامله اي
اميره /كويسه الحمد لله
رد رعد قائلا /مصحتنيش ليه قبل ما تمشي
اميره /محبتش ازعجك
رعد /اميره انا عارف اني غلط
اميره بصوت عالي /ايوه غلط يا رعد غلط لما حسستني انها مش بنتي عارف انا كنت بتمنى ان جنه تكون مني انا انا بغير من مي*ته يارعد كل ما افتكر انك قولتلها كلمه حلوه دلعتها قربت منها انا بغير من مي يارعد
رعد انصدم من كلامها أيعقل انها تغير من زوجته الأولى تغير من امرأه ليس لها وجود في الحياه من 25سنه
اميره بدموع /انا مش وحشه يارعد والله بس غصب عني والله
قام رعد بسرعه من مكانه عندما راها تبكي بغزاره
رعد وهو يزيل دموعها بابهامه/باااس براحه في اي بس
اميره تبكي مثل الأطفال /انا.... انا .. انا اسف.... انا اسفه
ضمها رعد لحضنه ويمسح بيده علي حجابها الذي يذين راسها ويداري خصلات شعرها الناري
رعد /خلاص ياأميرتي
اميره بكاء مثل الأطفال ليست سيده أعمال ودكتوره مشهوره /لا انا وحشه بس الله..... والله يارعد عمري ما جبت سرتها بحاجة وحشه ابدا
رعد قبل يداها /عارف ياروحي والله عارف
رعد بعد بضع دقائق احس بسكينه اميره
رعد /اميره..... اميرتي
اميره اصدرت همهمه بسيطه /اممممم
رعد برجاء/سامحيني
اميره رفعت راسها وبصت بعيونها الذي يسرح فيها البحار كالموج/انا عمري ما زعلت منك انا اخت علي خاطري بس شويه صغيرين وسامحتك لما جينا ننام
رعد /حياتي انتي وقوليلي بقا حد يلبس اللي انتي لبستيه امبارح دا
اميره بحزن /اي وحش ولا علشان كبرت بقا
رعد /لا ياروحي انا خوفت تاخدي برد انا انا كنت هموت وادفيكي في حضني وانها كلامه بغمزه
اميره ضربته بخفه
خبط الباب ودخلت الممرضه فاجاه وكان رعد حاضن اميره
الممرضه برتباك /انا..... انت اسفه يادكتورة وطلعت بسرعه
اميره خدودها احمرت من الموقف
رعد بضحك /مالك بس
اميره /ابعد كده ينفع اللي انت عملته
رعد /انتي مرااااااتي مرااااتي
اميره /خلاص رعد انت تتصالح جنه صح
رعد/ايوه انا عملت الصح بنتك بتحبه بس بتكابر
اميره /بنتك انجرحت يارعد دا سبها من غير سبب
رعد /وانا عارف ومتاكد انه سابها علشان حاجه كبيره مش بالسهل اوس يسبها
اميره /طيب يارعد
رعد /اعملي حسابك هنطلع علي الصعيد بكره الصبح
اميره بسعاده /الله مروحتش بقالي كتير
رعد /طيب ياله تعالي معايا
اميره /فين
رعد /هنروح لجنه
اميره /تمام
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
في مكان تاني كان اوس يلعب ملاكمه بطريقه خطيره وصعبه
اوس بغضب /انا تضربيني ياجنه....... ماشي يابنت المنشاوي اما وريتك مكونش اوس.... انا ياجنه
وكمل تدريب وهو في قمه الغضب ومشهد ضرب جنه ليه وهو بيقرب منها بيتكرر قدامه
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
تاج /اي الصوت دا
احد الفتيات /اي ياماما مش عاجبك احنا في مكان عام علي فكره
تاج بعصبيه /مكان عام مش كباريه ولا نادي يعني اهدوا الصوت شويه
الفتاه /لا احنا نعمل اللي احنا عاوزينه
تاج /بت ابعدي من خلقتي
الفتاه /انتي بتتكلمي كده ليه انتي هبلة متعرفيش انا مين
تاج بسخريه/محصليش القرف
الفتاه /انتي مجنونه بقا
تاج /طلعوا البت دي والشله بتاعتها بره
امن الكافيه جم بسرعة /خير ياتاج هانم
تاج /طلع الناس دي بره وميدخلوش هنا تاني
فتاه اخري /انتي بصفتك اي بتتردينا
ردت تاج قائله بغضب شديد وجابت كأس من المياه وسكبته علي وجهها /انا تاج المنشاوي صاحبه المكان وأكملت قائله بغضب وعصبيه /طلعوهم برررره
وفعلا في لحظه كان الأمن طلعهم لبره الكافيه
اخدت جنه الكتاب بتاعها والفون وطلعت ركبت عربيتها ومشيت
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
جنه في مكتبها وقاعده متعصبه جدا جدا
وكسرت كل الاقلام الموجوده اي حاجة جمبها بتكسرها
بره.
رعد /الرائد جنه جوه
العسكري /جوه يافندم
رعد /طب عاوزين ندخل شوفها مشغوله ولا لا
العسكري بخوف /احممم ما بلاش
اميره بستغراب/ليه
العسكري /اصل.... اصل حضرتها كان عندها اوس باشا ومن ساعه ما مشي واحنا سامعين صوت تكسير في المكتب وحظرت حد يدخل
اميره /جنه عامله الرعب دا كله
رعد /انتي شوفتي حاجة
اميره بقلق /طب انا هدخل وربنا يستر
وفتحت الباب
جنه بعصبيه /قولت محدش يدخل
رعد بهدوء/انا ياجنه
جنه هديت شويه /احمم اتفضلوا
اميره /جنتي عامله اي
جنه /بخير اتفضلوا
قعدوا ورعد ملاحظ ان جنة مش بتكلمه ابدا وكلامها كله مع اميره فقط
لكن حدث شئ غريب بص علي عنقها ولاحظ العلامات الحمراء
وربط الخيوط ببعضها ان اوس صاحب هذيه العلامات
رعد بخبث /قوليلي ياجنه اي اللي في رقبتك دي
جنه حطه اديها علي رقبتها /دا..... دا.... دا
اميره /في اى وشافت العلامات
وكانت اول مره جنه ترتبك وتخجل من موقفها
رعد /اوس اللي عمل كده
جنه /.... لا رد اكتفت بتحريك راسها بنعم
رعد بعصبيه مزيفة /وازاي يامحترمه تخليه يعمل كده هو انتي مش قايله انك مش بتحبيه اي بتضحكي علينا مثلا
ردة جنه مسرعه /لا والله انا مسكتش وضربته بالقلم
رعد بصدمه هو واميره وقالوا في نفس الوقت /ضربتيه
جنه /ايوه ضربته علشان يحرم يقرب مني
رعد /الطم علي وشي ولا اجيب لطامه اي يابت اي اللي انتي بتهببيه دا داااا جوزك مش جايبك من الشارع
جنه /هو دا اللي عندي انا مش هكون زوجه ليه عاوز يروح يتجوز يروح محدش ماسك فيه
جنه /انا قولك هتربيه بس مش كده ياجنه
جنه /اهو اللي حصل بقا ياله انا عاوزه اروح زهقت من الأشكال اللي هنا
رعد بتريقه/امشي ياختي امشي بقا عندي 3صباين زغرطي ياأميره
جنه /باااابي
رعد /ياله ياأميره البت دي هتموتني ناقص عمر
وطلعوا روحوا علي القصر
فردوس/بابي احنا هنمشي بكره أمته
رعد بابتسامه /علي الساعه 7يادوسه علشان لو مشينا العصر هنوصل متأخر
مالك /هنركب ازاي كل واحد بعربيته ولا اي
رعد برفض/لا طبعا هو أكرم وياسمين وأمير وتاج في عربيه لأنهم مش كتير وهكذا يوسف ادي عربيتين وجنه واوس عربيه
جنه بانتباه/جنه ومين لو سمحت
رعد /جنه واوس اي هتسافري من غير جوزك
جنه جت تقوم مسك مالك اديها وبصلها برجاء بمعني عدي اليوم
جنه مسكت اعصابها/تمام
رعد /وانا واميره وفردوس في عربيه ومالك وانس ولو حد حب من الشباب يركب معاكوا عادي
انس /وطبعا مالك اللي هيسوق
رعد بسخريه /لا ياخفيف السواق هيجي
اميره /تمام
وكل واحد طلع الجناح بتاعه لكن جنه طلعت جناح بعيد عن القصر طبعا لكن الجميع يعرف الجناح بس محدش بيدخله
دخلت وكان الجناح كله عباره عن صور جنه واوس فقط
صور في سن الأطفال يتراوح بين 8الي 14 سنه وصور في فترة المراهقه وصور في شبابهم وصور في أول يوم كلية وكل حاجه عن حياتهم
قعدت جنه نسيت الناس كلها وفضلت في الجناح الجناح عباره عن العالم الخاص لجنه المنشاوي
عملت شوكولاته سخنه نظرا لبروده الجو
وشغله اغنيه (سوال بسيط)
نفسي أسألك سؤال بسيط
مش لاقية أي إجابه ليه
ليه بلاقي، في قربي منك كل شيء أنا نفسي فيه
نفسي أسألك سؤال بسيط
مش لاقية أي إجابة ليه
ليه بلاقي، في قربي منك كل شيء أنا نفسي فيه
ليه بنادي الناس بإسمك، وأبقي خايفه إني أخاصمك
حاسه إني بقيت بقاسمك، في الهوا اللي بعيش عليه
ليه بنادي الناس بإسمك، وأبقي خايفه إني أخاصمك
حاسه إني بقيت بقاسمك، في الهوا اللي بعيش عليه
ليه بشوف الكل شكلك، ليه بعيش دايما مشاكلك
حاسه إني نص شكلي، وإن نصي الثاني شكلك
فيك حاجات موجودة فيا، حبه حبه تزيد شويه
إحنا فينا حجات كثيرة ، زي بعض وهي هي
ليه بشوف الكل شكلك، ليه بعيش دايما مشاكلك
حاسه إني نص شكلي، وإن نصي الثاني شكلك
فيك حاجات موجودة فيا، حبه حبه تزيد شويه
إحنا فينا حجات كثيرة ، زي بعض وهيا هيا
كل حاجة عملتها لك حاسه إني بعيش بدالك
ورغم إني قويه ببقي، في كل حاجة محتاجة لك
كل حاجة عملتها لك حاسه إني بعيش بدالك
ورغم إني قويه ببقي، في كل حاجة محتاجة لك
ليه بشوف الكل شكلك، ليه بعيش دايما مشاكلك
حاسه إني نص شكلي، وإن نصي الثاني شكلك
فيك حاجات موجودة فيا، حبه حبه تزيد شويه
إحنا فينا حجات كثيرة ، زي بعض وهيا هيا
ليه بشوف الكل شكلك، ليه بعيش دايما مشاكلك
حاسه إني نص شكلي، وإن نصي الثاني شكلك
فيك حاجات موجودة فيا، حبه حبه تزيد شويه
إحنا فينا حجات كثيرة ، زي بعض وهيا هيا
والاغنيه بنتظر وجنه بتكرر معاها وتتفرج علي صوارهم سوا
وجه فيديو قدامها علي الاب توب
الفيديو عباره عن
اوس وجنه في رحله الثانويه
جنه /انت بتعمل اي
اوس /باكل شوكولاته تاكلي
جنه بضحك /اكيد هاكل واخدت منه الشوكولاته وجريت وهو بيجري وراها
اوس/اهدي يابت الناس بتتفرج علينا
جنه وهيا بتجري /تتفرج مش احنا مبسوطين وبنضحك يبقا الناس يعملوا اللي يعملوه
اوس جري وراها /طب خلاص انتي ختي الشوكولاته اقفي بقا
جنه /ماشي ووقفت
جري اوس وشالها على كتفه وفضل يجري بيها
جنه/نزلني يامجنون
اوس بضحك /اهم حاجه اننا مبسوطين 😂
وطبعا اميره كانت بتصور
وفيديو تاني كان عباره عن عيد ميلاد جنه
جنه بغضب /ماشي يااوس بتنسي عيد ميلادي ماشي
اوس دخل وهو لابس بدله شيك جدا كأنه عريس
اوس /بتجيبي في سرتي ليه ياجنتي المشاكسه
جنه /بص امشي دلوقتي علشان انا مش فيقالك
اوس بيمسكها من خدودها /والجميل زعلان مني يوم عيد ميلاده
جنه بزعل/انت اصلا مش فاكر عيد ميلادي لو فاكر كنت قولتي اول ما الساعه جت 12
اوس /انا حبيت نحتفل سوا وانا معاكي مش في الفون
واحتفلوا سوا وكان يوم جميل وفيديو ورا فيديو وجنة قعده بتتفرج
وفضلت قاعده في الجناح ومطلعتش الجناح بتاعها المخصص
رعد واقف في الشرفه بتاعت الجناح اميره حضنه من الخلف
اميره /بتفكر في اي
رعد /بنتك دخله الجناح القديم
اميره بستغراب /دخلته ليه دا مدخلتهوش من زمان
رعد /مش عارف جنه بقالها 3ساعات في الجناح ومدخلتش القصر الجناح منور من ساعه ما طلعنا
اميره /مبقتش عارفه افهمها
رعد /ياله ننام بكره اليوم طويل اوي وجنه انا عارف ومتاكد انها هتطلع بكره قبل ما نمشي فا مفيش داعي نفضل نستني
ودخلوا يناموا
بعد وقت ليس كثيرا مما يقارب 15 دقيقه
اميره وهيا في حضن رعد /رعد
رعد بنوم /اممممم
اميره /رعد........ بابي
رعد /قلبو يابنوتي نعم
اميره بخجل /انا جعانه
رعد فتح عيونه /جا..... اي
اميره بغضب طفولي /جعانه يارعد جعانه
رعد بنفاذ صبر /يعني عاوزة تاكلي اي علشان ننام ساعتين
اميره /معرفش قوم هات اكل من تحت
رعد برفع حاجب/اجيب اكل
اميره بنظره تدعي البراءه /اه
رعد قام ونزل تحت وبعد ربع ساعه طلع معاه توست بالنوتيلا وفراولا مقطعها بشكل جمل مع شرائح تفاح وكأس من عصير البرتقال
رعد /اتفضلي ياستي
اميره بصدمه /الله انت عملت دول
رعد بابتسامه /هو انا عندي اغلى من ميرو حبيبتي
اميره /حبيبي انت وقعدت تاكل
بعد فتره خلصت اميره اكل
وباقي بعض من الشوكولاته بجانب شفاتيها
رعد /لسه طفله ياأميره
اميره بغضب /ما انت عارف لما باكل شوكولاته لازم يحصل كدة
رعد ضحك ضحكه رجوليه جميله /ولا يهمك
اميره /هات منديل بقا من جامبك
رعد بيقرب منها /طب ما تيجي اشيل الشوكلت من غير منديل
اميره بتدعي عدم الفهم /مش فهمه
رعد /افهمك دلوقتي وشال الاكل حطه على طاوله صغيرة في الجناح وراح الاميره تعالي انا افهمك وبدأ يقبلها قبلات رقيقه جدا يبث فيها عن حبه علي مدا السنين وتعمق لفتره وذهبوا الي عالمهم الخاص عالم العشاق.
في صباح يوم جديد كان الجميع متجمع عند رعد
خديجه التي سرقت قلب مالك منذ طلتها عليه بالفستان الرقيق بلونه الأزرق ونقابها الذي ذادها جمالا ملكه علي عرشها سكنت وخطفت قلب المالك وعيونها التي انسته عقله.
مالك /اذيك ياعمو يوسف وهو مازال ينظر لخديجة
يوسف /بخير ياقلب عمك وانت اخبارك
مالك /انا بخير اوي اوي
وخديجه خجلت من نظرات مالك ليها
نزل رعد واميرة ورعد كان لابس بنطلون اسود وقميص ابيض يبرز عضلات السداسية كشاب في منتصف الثلاثينات
رعد /صباح الخير
الجميع /صباح النور
رعد /نفطر الأول وبعدين نتحرك
أكرم /تمام
وقعد الجميع علشان يفطروا وخلصوا وبيشربوا الشاي
دخلت جنه وكانت لسه طالعه من الجناح وكانت بنفس لبسها
انس بستغراب/جنه انتي كنتي فين
جنه/كنت في الجناح التاني هطلع البس وانزل
رعد /تمام اطلعي
وطلعت وبعد وقت نزلت لبسه بنطلون ابيض وتيشرت اسود وجاكت قصير وشعرها رفعاه لاعلي
مالك بتصفير /ايوة ياجامد
جنه /حبيبي بالوكه
مالك بغضب /بقا انا لوكه ياجنه بطلي الاسم دا بقا
جنه /في أحلامك ياله بينا
وطلعوا بره فرحت جنه ان اوس مجاش لكن طلعت بره لقت اوس واقف مستنيها
رعد /اي يااوس مدخلتش ليه تشرب الشاي
اوس/انا لسه جاي وبعدين معايا قهوه في العربيه
رعد بابتسامه /تمام ياله نتحرك وكل واحد ركب عربيته وبداو يتحركوا
في عربيه اوس وجنه
اوس /اتفضلي قهوه
جنه ببرود /مش عاوزه شربت
اوس بتلقائيه /كدااابه
جنه بصتله
اوس /ايوه كدابه وبعدين براحتك انا هشرب
وشرب القهوه وكملوا في طريقهم
بعد فتره
اوس /جنه انا مبحبش جو الصمت دا اتكلمي
جنه /اقول اي ركز في الطريق
اوس /جنه انتي ليه ضربتيني
جنه بتلقائيه /لاني بقر*ف من قربك
اوس بصدمه بصلها /بت... اي
جنه صرخت فاجاه /اووووس حااااااسب
اوس /...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احفاد المنشاوي" اضغط على أسم الرواية