Ads by Google X

رواية سندريلا بلا رحم الفصل السادس 6 بقلم فيروزة

الصفحة الرئيسية

   رواية سندريلا بلا رحم الفصل السادس بقلم فيروزة


رواية سندريلا بلا رحم الفصل السادس 

الصبح ...
الباب كان بيخبط جامد كأنه هيتكسر....
ايهاب قام فتح الباب بسرعه لقه أمه...
ايهاب بفرحه ...ماما منوره تعالي ادخلي ....
ام ايهاب بغ*ضب ...اتجوزت من غير ما عرف وكمان واحده مش هتخلف ....
ايهاب بحزن ...في ايه يا ماما براحه عليه شويه وادخلي ....
ام ايهاب بغضب...مش هدخل انا ماشيه بس قبل ما امشي تطلق البنت دي وزي ماديت أهلها مليون جنيه علشان تتجوزها اديهم ميه الف وطلقها ....
آيه بدموع ...انا مش كده يا ماما ...انا بحب ايهاب  ...ارجوكي اديني فرصه ...
ام ايهاب ...اوعي تقولي ماما دي ...انا مش أم حد ...ايهاب طلقها .. 
ايهاب قرب من آيه وحضنها...مستحيل اطلق مراتي علشان اي سبب ...انا بحبها ...
ام ايهاب ...خلاص يبقي من النهارده امك ماتت....
ايهاب بدموع ...ليه كده يا ماما ....علشان خاطري حبي آيه علشاني ....انا بحبه ومش هقدر ابعد عنها ....
آيه بدموع...ارجوكي انا بحبه ....ارجوكي خليني معه ....
ام ايهاب ....يبقي بشروطي ...
آيه بدموع....موافقه ....
ايهاب ...شروط ايه ...
ام ايهاب ...تتجوز مروه بنت خالتك ....
ايهاب بحزن ..مستحيل ...انتي عارفه بتقولي ايه ...مستحيل ...
آيه بدموع....انا موافقه ....
ايهاب بحزن ....انتي عايزني اتجوز غيرك واحب غيرك ...انتي ايه مجنونه ....انا بحبك انتي ....
ام ايهاب ...كده انا هبدا احبك ...
 ايهاب بغ*ضب ...وانا مش موافق ...انا اتجوزت البنت اللي حبيتها ومستحيل اتجوز غيرها لحد مااموت ...
آيه بدموع...علشاني يا ايهاب علشان يكون عندك طفل ....
ايهاب ب*غضب ...انتي ايه ...انتي مش بتحبيني ....
آيه وقعت في الأرض وعيطها ذاد ....والله بحبك ومليش غيرك بس مش عايزه ابعد عنك ومش عايزك تسيبني في يوم من الايام ابوس ايدك خليك جنبي ..
ايهاب قعد جنبها واخده في حضنه ...انا بحبك ومستحيل ابعد عنك انتي بنتي واختي وحبيبتي وعوضي عن الدنيا دي انتي عوضي عن حزني ....انتي دواء جروحي ...
آيه بدموع....خليني في حضنك ....
ايهاب بدموع ...عمرك ما هتطلعي من حضني لحد اخر يوم من عمري ....
ام ايهاب بحزن ...لدرجه دي بتحبها ....
ايهاب قام وقرب منها ...واكتر من كده دي هي حلمي اللي فضلت احلم بيه الليل مع النهار ...دي هي الهواء اللي بتنفسه...هي روحي ...وهي عمري ...وهي حياتي ...وهي بيتي وهي سكن روحي ...ابوس ايدك خليها معايا وخليني معها ...احنا ونس بعض .. احنا الحياه لبعض ارجوكي ....حبيها ارجوكي خديني في حضنك ومعايا مراتي اللي هتكون بنتك ....انا مش عايز اطفال طلم مش من آيه.. آيه هتكون لي البنت والولد هتكون لي الزوجه والحبيبه والام ...هتكون حياتي ....
ام ايهاب بدموع ....قربي يا آيه...
وفتحت أيدها ...
آيه جريت علي حضنها وكأنها لقيت النجاه في حضن حماتها...
آيه بدموع...والله انا مش هقدر ابعد عن ايهاب انا بحبه .... آيه كان النجاه ليه في الحياه ....ارجوكي عايزه افضل معه ...
ام ايهاب بحنان ...خلاص يابني اعمل اللي يريحك ...انا اهم حاجه عندي راحتك ....
آيه بفرحه ...يعني مش هيتجوز عليه .. 
ايهاب بضحك ....مش كنتي عايزني اتجوز عليكي من دقيقه ...ايه غيرتي رايك في دقيقه ...
آيه بدموع...والله من وراه قلبي انت بنسبه ليه الحياه ...بحبك ....
ايهاب بحب ...قلبك يعني الحياه ... 
ام ايهاب ....طيب همشي انا .. ربنا يفرحكم ....
آيه بحب...خليكي قاعده معانا يا طنط ....
ام ايهاب ...قوليلي يا ماما ....
آيه بفرحه ...بجد ....
ام ايهاب ..بجد ....
آيه بفرحه...حاضر يا ماما...خليكي بقي معانا ....
ام ايهاب ...لا يا حبيبتي هجي مره تانيه ....
ايهاب ...خلاص اللي يريحك يا ماما....
بعد أم ايهاب ما مشيت ... 
ايهاب حضن آيه....عارفه انا بحبك قد ايه ....
آيه بحب ...اممم قد ايه ...
ايهاب بحب ...قد كده وقرب منها (وهنا تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح 🤫🤐)
مع مرور الأيام كان حب آيه وايهاب يكون اقوي بكتير ...
وكنت آيه لايهاب الام والاخت والسند والبنت ...
وكان ايهاب ليه الاب والاخ والحبيب والابن اللي عوضه كل حاجه.....
وفي يوم وايهاب كان بره والباب خبط ....
قمت ايه تفتح لقيت ....
آيه 

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent