رواية نصفك الآخر البارت السابع 7 بقلم نور جابر
رواية نصفك الآخر الفصل السابع 7
رعد.: ايه
حياه بكسوف: بص يا رعد انا بحس مرتاحه معاك ومطمئنه
رعد: طيب نامي بقا ورتاحي
حياه: خليك هنا يا رعد انا خايفه
رعد: متخافيش انا جنبك اهو
ابتسمت حياه : طيب
وغمضت عيونها
رعد لنفسه: بس انا بحبك يا حياه وهفضل احبك
فتحت حياه عيونها
حياه بتوتر: رعد
رعد ومغمض عيونه: ايه يا حياه
حياه بصوت هادي: هي اختك فين
فتح رعد عيونه بسرعه
رعد: انا معنديش اخوات
حياه باستغراب: حسام قالي ان ليك اخت
رعد بغضب: حياه انا قولتلك مليش اخوات
حياه بخوف ودموع: طيب ماشي
رعد بغضب: مش اي حد يقولك حاجه تصدقيها يا حياه
حياه بخوف: طيب
وغمضت عيونها
اتنفس رعد وغمض عيونه
رعد لنفسه: لازم حياه متعرفش بحاجه
وصل قصي عند بيته
نزل وشال اسماء ودخل
اسماء ومتشعلقه في رقبته: مامي
قصي وبيشم ريحتها: قلب مامي
وصل قصي عند غرفته ونايم اسماء علي السرير
اسماء وحررتها بقت عليها جدا
قصي بصوت عالي: ام محمود.... يا ام محمود
دخلت الخدامه
قصي: جيبي كيس كمادات بسرعه ودواء للسخونيه
ام محمود: حاضر يا بيه ونزلت
قصي وقرب منها
قصي: هتبقي كويسه
وبيقلعها الشوز و الجاكيت
وقرب من وشها وباسها من خدها
قصي بابتسامة: اووووووف . يا اسماء
دخلت ام محمود وفي ايديها كيس تلج وكوبيه لبن
قصي: لبن ليه
ام محمود: خليها تشربه ده فيه اعشاب هيفوقها
قصي: طيب انزلي انتي
ام محمود: طيب بس
قصي وبيبص ل اسماء: خلاص يا ام محمود
ام محمود: طيب يا بيه
ونزلت
قاعد جنبها وحط راسها علي رجله
قصي: اسماء يا اسماء
فتحت عيونها براحه
اسماء بتعب: اممم
قصي وبيلمس وشها براحه: قومي اشربي ده
اتعدلت اسماء وشربته ورجعت نامت تاني علي رجله
قصي وحاطط كيس التلج علي راسها وايده بتلمس وشها
وفضل كده لحد ما الحراره نزلت شويه
قصي: اسماء يا حبيبتي
فتحت اسماء عيونها
وفضلت تضحك
قصي باستغراب وصدمه: في ايه
اسماء بصوت عالي وبتسقف: انت كتيييير
قصي وبيقومها: مالك. يا اسماء في ايه
اسماء وبتحاول تقعد بس مش قادره من التعب: قصي وبتسقف
قصي وبيمسك فونه
قصي: ام محمود تعالي
ام محمود: الساعه 5انا مشيت
قصي: هو اللبن في ايه
ام محمود: اعشاب ليه
قصي: اصلها
ام محمود: اااه مهي فيها اعشاب مخ*درها
قصي : يعني ايه
ام محمود: زيها زي الخم*ره بس لما تفرق هتبقي كويسه
قصي وبيمسح وشه بغضب: طيب مقولتليش ليه ده
ام محمود: انت مسبتنيش اكمل كلامي
قصي: طيب سلام.
وقفل
بيبص عليها مش لقيها
قصي بصدمه: هي راحت فين
سمع صوت من غرفه الدريسينج
دخل الغرفه وشافها لابسه قميصه ورجلها كلها باينه والقميص كبير عليها ووقفه علي الكرسي وشكلها مثير
قصي بتوهان وبيبلع ريقه: ايه ده
اسماء وبتنزل من علي الكرسي وراحت عليه وصوتها تعبان وهادي: قصي
قصي وبيحاول يبعد عنها: ايه
اسماء وبتحط ايدها علي الصدره: انت بتحب سهر
قصي وبيبعد: روحي الللبسي هدومك يا اسماء
اسماء وبتنام علي صدره : انا بحب علي فكره
قصي وبيشلها: انتي لزم تنامي يا اسماء
اسماء وحضنته وهي في حضنه: طيب
دخل قصي غرفتها ونزلها علي السرير
وبيبعد عنها مسكته من لايقه قميصه
اسماء وبتنام: مش عايز تعرف قلبي بيحب مين
قصي: مين
اسماء: قل ونامت
قصي بابتسامة: طفله صغيره وغطاها وراح قعد علي الكرسي قدامها
عند سهر
داخلها المطار
سهر: لو سمحت هي طياره انجلترا هتطلع امتي
العامل: طلعت يا فندم
سهر بدموع: ايه
العامل: طلعت من ربع ساعه
سهر بدموع وحزن: شكرا
ومشيت
راحت قعدت علي كرسي وحطت وشها بين ايديها وفضلت تعيط
سهر بعياط: سبني للمره التانيه
صوت من جنبها: المره دي مقدرتش
شالت سهر ايديها بفرحه
سهر وقامت وقفت بسرعه: زين انت رجعت
زين: مسفرتش اصلا
سهر: بس الطياره
زين: قصي كلمني وقالي انك جايه
سهر بدموع من الفرحة: ينفع اعمل حاجه
زين برفعه حاجب: ايه هتبوسيني
سهر خبطته في صدره بقوها
زين بضحكه: اااه في ايه
سهر: ازاي متقوليش
زين وحضنها: مكنتش عايز تكملي حياتك مع واحد ممكن يموت
سهر وبتحضنه بقوه: انا اللي اختار
زين: حقك عليا
سهر: بحبك
زين: بعشقك
وشالها
سهر بكسوف: نزلني يا زين
زين وطالع من المطار: هنزلك عند الماذون
سهر بصوت هادي: نزلني يا زين
بصلها زين
زين: في ايه
سهر: نزلني
نزلها زين
زين: في ايه
سهر: احنا مش هينفع نتجوز
زين: ليه
سهر بعياط وعصبيه: عشان انا مش سهر بتاعت زمان
زين: يعني ايه
سهر : هتتجوز وحده كانت متجوزها قبل كده يا زين
زين: ورجع شالها تاني انا بحبك يا سهر وعاوز اكمل حياتي معاكي
سهر: يا زين
زين: اشششش يلا عشان نروح
وركبوا العربيه
دخلت رهف غرفه حياه في المستشفى
رهف وبتلمس وش رعد: اخدتيها ليكي بس انا مش هسيبه ليكي ابدا
رعد وبيفتح عيونه: رهف
رهف بدلع: ايوا رهف
رعد وبص علي حياه شافها نايمه
مسك ايد رهف بقوه وطلع
رعد:رهف انا لسه لحد دلوقتي مخليكي في حياتي عشان معتبرك اختي
رهف وبتحط ايديها علي صدره: وبكره هبقي مراتك
رعد بعصبيه: رهف
رهف بصوت عالي: رهف رهف
رعد: امشي
رهف: هتقولها مين هو رعد الالفي هتقولها ان جوزها ق*تل اخته طيب هتقولها انك انت السبب في موت ابوها وان انت عارف مين اللي قت*ل ابوها وساكت ولا بقا انك بتمسل عليها علشان متحسش بالذنب من ناحيتها ف تقف جنبها عشان تساعدها وضميرك يستريح يا قات*ل
نزل قلم علي وشها
رعد بعصبيه: انتي لو مختفتيش من قدامي دلوقتي انا هقت*لك بارهف
رهف بخوف فهي تعلم من هو الرعد: طيب
ومشيت
دخل الغرفه تاني وبص عليها شافها نايمه
دخلت الممرضه
رعد: في حاجه
الممرضه: ياريت المدام تجهز عشان هتدخل عمليات دلوقتي
رعظ: تمام
طلعت الممرضه
رعد وراح جنبها
رعد: يا حياه قومي يا حبيبتي
حياه وبتفتح عيونها: اممم
رعد: يلا علشان تجهزي للعمليه
حياه: انا خايفه
رعد ومسك ايديها بحنان: انا جنبك
حياه بابتسامة: طيب
رعد: يلا وانا هسعدك
حياه: بس
رعد: هغمض عيوني
حياه: طيب
قلعها رعد هدومها براحه وفتح عيونه بشويش ورجع غمضها تاني
رعد: يلا علشان تلبس هدوم العمليه
حياه بكسوف وتوتر: طيب
وابتدي يلبسها
رعد لنفسه: انا بحبك صح كان الخطه اني اصلح غلطي واريح ضميري بس فعلا بحبك وهفضل معاكي ومش هسمح ل اي حاجه تبعدنا عن بعض
حياه: خلاص
رعد: خلاص هكلم الدكتور واسماء وسهر وارجعلك
حياه: متتاخرش
رعد: طيب ومسك ايديها وياسها
رعد: انا بحبك يا حياه
ابتسمت حياه
وطلع رعد
فاقت اسماء
اسماء: ايه ده انا فين وبتقوم شافت قصي قاعد قدلمها
قصي: نوم العافيه
اسماء: انا ايه اللي جابني هنا
قصي وقام وراحلها
قصي: قومي غيري عشان حياه داخله عمليات وهنروحلها
اسماء وبتقوم شافت انها مش لابسه غير قميص قصي وفي روج نفس لون روجها غي قميصه
اسماء بدموع: ايه اللى حصل
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية نصفك الآخر" اضغط على أسم الرواية