رواية معادلة حب البارت السابع 7 بقلم دعاء احمد
رواية معادلة حب الفصل السابع 7
شجن بهمس وضحك لعز. حضره المدير احب اقولك ان ايامك الجايه سو"اد السو"اد يا عنيا
عز بغيظ مسكها من افها. عايزه تشوفي السو"اد انا هوريهولك
شجن. ااااععععااا سيب افايا ياض ايه دا الحقيني يا حجه
جهان. عز سيب البنت دي ضيفتي
عز بغيظ. ماما لو سمحتي دي سكرتيرة لا اكتر ولا أقل هتفضل هنا لحد الصبح وبعد كدا تغور
شجن. غواره أم تاخدك
عز بصلها بغ"ضب وشجن بقيت تبلع ريقها بصعوبه
شجن بخوف. همشي بص وربنا همشي لو عايزين امشي دلوقتي همشي بس لما الدنيا تبطل مطر
عز مسح وشه بغ"ضب وسابها وطلع اوضته
شجن باريحيه. يلهوي يلهوي دا انت مشكله يا عز انا قلبي كان هيقف منك لله
أسر يضحك. لما انتي بتخافي كدا بتدبسي نفسك معه ليه
شجن. انا كدا بحب افرد عضلاتي جايز اتغيرت بعد تجربتي مع احمد علي العموم عادي عز مهما يكن هو راجل مش هيا"ذيني
أسر باستغراب. ايه دا دا بجد انتي شجن اللي لسانها عايز اق"طعه
شجن. اه انا هتاكلوني ولا لاء
جهان. تعالي ياله هنتعشا سوا
شجن لنفسها. يلهوي يلهوي شكلي عره اوي أدام الناس
أسر بضحك. فعلا شكلك عره اوي يا شجن
شجن بغيظ. واد انت أخرس وبعد انت بتدخل في أفكاري ليه
أسر. تعرفي انك جميله يا شجن
شجن بحزن. هيفرق في ايه عادي المهم تعالى ناكل عشان واقعه من الجوع
أسر بضحك. أراك توزع من مال امك
شجن. ههههههه اوف كورس
شجن قعدت مع والده عز واتعشوا الساعه كانت وصلت اتناشر
شجن. انا بجد اسفه على الازعاج اللي انا عملته ليكم
جهان. ولا ازعاج ولا حاجه ياله تعالى هاخدك اوضتك
شجن. تمام
وصلت اوضه فخمه جدا أقل ما يقال عنها أنها جناح كامل
شجن. يلهوي هو انا هقعد هنا لوحدي ولا في حد هيقعد معايا
جهان. لا دي اوضتك لوحدك يا قمر ياله اسيبك ترتاح عشان عز اكيد هيطلع عينك في الشغل بكرا
شجن بتلقائيه . عندك حق ابنك مفتري
جهان. ههههه ماشي يا ستي تصبحي على خير وسابته وخرجت
شجن فضلت تلف في الاوضه وهي منزهله
راحت فتحت البلكونه والسما كانت بطلت مطر
شجن دموعها نزلت. انت غبي اوي يا احمد وانا اغبى منك قلبي مجر"وح منك ومع ذلك مش هينفع ارجع هابقي بك"سر اللي باقي جوايا انا بقيت شخص تاني بقيت واحده لامباليه بأي شي يارب انا تعبت ومش عايزه حد يشوف ضعفي انا بقيت مك"سوره ومع ذلك بحاول اكون قويه واضحك واهزر يارب قويني
قعدت على الأرض وضمت رجليها وفضلت تعيط
عز واقف في البلكونه اللي جانبها ومفيش على فاصل واحد بينهم سامع كلامها وشايف دموعها بس مش بايده يعمل حاجه
عز لنفسه. ياترى ايه اللي وراك يا شجن وليه بتداري وجعك بس انا ليه متضايق وانا شايفك كدا جايز اتعودت على لسانك الطويل ومش عايز اشوف دموعك
فضل واقف من بعيد مستني لما لحد ماهي مسحت دموعها ودخلت
فتح موبيله وعمل اتصال
عز. عايز ملف شجن السكرتيره ملفها الشخصي كل حاجه عن حياتها يكون عندي بكرا الصبح
شخص. حاضر يا عز بيه
عز قفل معه ودخل اوضته
وانتهى اليوم بدون اي أحداث اخره
الصبح
عز صحي من النوم اخد دش وجهز سمع صوت موسيقيه حماسيه ناحيه البلكونه مشي وراح يشوف في ايه
بيبص لقى شجن لابسه ترينج اسود ضيق وبتعمل تمارين
عز. صباحك هبا"ب ممكن توطي صوت الفون انتي مش في بيتك
شجن بهدوء. اسفه بعد اذنك وقفلت الموبيل ودخلت اوضتها
عز بصلها واستغرب انها مردتش عليه واستغرب نفسه لان الصوت مكانش عالي اوي لكنه حابب يتشاكل معها لكن هدوئها دا غريب
شجن دخلت غيرت ونزلت وكانت جميله جدا
أسر بابنهار. ايه الجمال دا كله يا بنتي لا انتي تيجي تشتغلي معايا بقى في الاتيليه
شجن. ههه هتديني مرتب كم اصل انا مش اي حد يا ابني
أسر. تبا لتوضعكي يا فتاه
عز. صباح الخير
الكل ماعدا شجن. صباح النور
عز بصلها واستغرب هدوئها
جهان. ياله يا ولاد عشان نفطر سوا
شجن. معليش ماليش نفس بعد اذنكم
جهان. مالك يا بنتي
شجن. مفيش عادي بعد اذنكم
عز بضيق. انا كمان مش عايز افطر
شجن. انا ماشيه
جهان. استنى عز هيوصلك وروحوا الشركه سوا وبعد كدا تروحي الاوتيل تجيبي حاجتك
عز. اوصل مين يا ماما انتي عايزه الموظفين يقولوا ايه موصل السكرتيره بتاعته ولو حد اخد صورتنا سوا من الصحافه هتبقى فضيحه لعيله الشناوي
شجن. استاذ عز عنده حق بعد اذنكم
جهان بتصميم. عز من أمتي وانت بتعترض على كلامي ياله خدها وروحوا سوا وبعدين متكبرش الموضوع كدا
شجن. معليش مفيش داعي
جهان. لا
أسر. ماما خالص اهدوا انا هوصل شجن في طريقي للاتيليه
عز بسرعه. لا، ياله هنروح سوا
شجن. بس
عز شد درعها واخدها وراه
في مدخل القصر
شجن بغيظ. واد انت سيب ايدي انا محترمه نفسي من الصبح وبقول اللهم اخزيك يا شيطان
عز وقف ادامها واتكلم بغ"ضب. ومين قالك ان هدوئك دا عجبني
باينه متصنعه اوي وكدابه
شجن بزعيق. مين دي الكآبه وبعدين انت اه"بل دا انا بحترمك بس تصدق اني غلطانه ورب الكعبة لأخليك تنجلط بسببي
عز ابتسم وضحك وسابها ومشى ادامها
ركب عربيته وهي بغيظ راحت ركبت جانبيه وطلعوا على الشركه
بعد نص
عز دخل الشركه ووراه شجن
عز بجنود. روحي على مكتبك
شجن. اللهم طولك يا روح جاتك الارف وانت بحالات كدا
شجن دخل مكتبها وهو راح مكتبه وكان عنده اجتماع
عم محمد. استاذ شجن اتفضلي البخاخ اللي كنتي طلبتيه
شجن. ماشي يا عم محما سيبه هنا كل أعضاء الفريق اجتماعنا في اوضه الاجتماعات
عم محمد. ايوه يا استاذه
شجن. تمام اعملي والنبي نسكافيه عشان ساقعنه اوي وهاته اوضه الاجتماع
عم محمد. انتي تومري
شجن قامت واخدت الملفات ومسكت علبه البخاخ وماشيه بثقه وراحه على اوضه الاجتماعات بتحاول بستخدمه البخاخ راحت مواجهه على وشها بقيت تضر"ب في الأرض بطفوله وعنيها بتوجعها تحت نظرات المهندسين
شجن. ااااهههه كل الناس بتقع في الحب اشمعني انا بقع في المشاكل
عز قام من على مكتبه وراح ناحيتها
عز. شجن انتي كويسه
شجن. عنيا بتو"جعني اوي
عز بغ"ضب. وماسكه الز"فت دا بتعملي بيه ايه
شجن بتلقائيه وهي بتفرك في عنيها. كنت ناويه ارشه في خلقه اللي جابوك بس جايه فيا
كل المهندسين بقوا يضحكوا على منظرها عز بصلهم بقوه نظره اسكتت الجميع
عز. تعالي اسألي وشك
شجن. مش شايفه حاجه
عز مسك ايديها وبقيت ماشيه وراه كل المهندسين بقوا مستغربين عز وطريقته مع شجن
عز.انجزي اغسلي وشك وحصليني على اوضه الاجتماع بس خالي في علمك ان في عقا"ب وخصم على الحاجات السخيفه اللي بتعمليها
شجن. بلا ستين نيله سبني في حالي بقى دا انت
عز. ههاا
شجن. ولا حاجه اتفضل بقي
بعد شويه رجعت شجن اوضه الاجتماع بعد ما غسلت وشها
عز. دلوقتى عايزين نتناقش عن خطه الشركه في الفتره الجايه
بدوا يتناقشوا وكل واحد يقول فكره وشجن ساكته
عز. تمام كدا وانتي رايح ايه يا استاذه شجن
شجن بتفكير. بصراحه شايفه آننا ندرس السوق الأول عشان نقدر نعمل خطه محكمه وارباح الشركه تزيد وكمان ندرس كل العقود اللي شغلين عليها كويس ونقدم كل ما هو مختلف يعني مثالا كل واحد بيتمني ان بيته او قصره يكون مختلف وفريد من نوعه الشركه دخله مشروع منتجع كبير لازم كل فيلا في المنتجع تكون مميزه جدا بحيث ان العميل يختار ياخد أنهى فيلا ويبقى عايز يا خدهم كلهم ونوفرلهم كل حاجه فيه وكل حاجه تبقى بتصميم مختلف عن أي مكان تاني
عز. عندك حق دلوقتى التحدي في شركتنا لازم يكون على التصميمات الجديد عايز اشوف حاجات مختلفه
الكل. تمام يا عز بيه
عز. الاجتماع انتهي
الكل خرجوا وشجن كانت خارجه
عز. شجن استني
شجن. نعمين
عز لسه هيتكلم في موضوع لمح بنت داخله علي اوضه الاجتماع
وبسرعه شد شجن لحضنه وقب"لها شجن بقيت مصدومه ومفتحه عنيها الاتنين وهو ماسك ايديها بقوه
لاحظ ان البنت دي شافته
واتغاظت
سوزان بغيظ. بقى كدا يا عز ماشي بس انت ليا
وبعدين مشيت
شجن ضر"بته تحت الحزام
عز. اااههه يا بنت🐶انتي ازا
قلم نزل على وشه
شجن. انت سا"فل ازاي تعمل كدا يا حق"ير
عز بقى واقف مصدوم ضر"بته بالقلم
عز بهدوء وق"سوه. بلاش دماغك توديكي بعيد انا لا يمكن ابص لواحده زيك
شجن....
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية معادلة حب" اضغط على أسم الرواية