Ads by Google X

رواية أحببتها صغيرة الفصل السابع 7 بقلم سلمى حجازي

الصفحة الرئيسية

    رواية أحببتها صغيرة الفصل السابع بقلم سلمى حجازي


رواية أحببتها صغيرة الفصل السابع 

صقر / فررررح الوووووو فرررررح 
حبيبه / ف ايي
صقر / انا لازم امشي دلوقتي 
حبيبه / يووه صقرر ي صقرر
رحل صقر مسرعا ولم يحادث حبيبه
وصل صقر الي العماره التي يسكن بها وصعد الي الدور العلوي وفتح الباب مسرعا وظل ينادي ع فرح حتى سمع صوتها يصدر من غرفتها فانطلق اليها مسرعا فوجدها ملقاه ع الارض 
صقر / فرح مالك فيكي اي 
فرح ببكاء / وجعت ي ابيه ع رجلي ومش جادره احركها 
حملها صقر ثم وضعها ع الفراش 
صقر / متخافيش انا هطلبلك الدكتور دلوقتي 
فرح / ااه والنبي ي ابيه احسن مجدراش عاد 
صقر / انتي وقعتي ازاي 
فرح / ااا.... اااا...
صقر / قولي ي فرح وقعتي ازاي 
فرح / بصراحه ي ابيه وجعت من فوج الدولاب 
صقر / يخربي*تك وكنتي بتعملي اي فوق الدولاب 
فرح /كنت عاوزه اتخبي عشان لما ترجع متلاجنيش 
صقر / ملاجيكيش اي بس .... انا مش قايلك ي فرح متتشاقيش طول ما انا مش موجود 
فرح بحزن / ايوا 
صقر / طب ينفع اللي عملتيه ده 
فرح / لا
صقر / طب خلاص متزعليش حصل خير الدكتور جاي كمان شويه 
بعد قليل وصل الطبيب وقام بفحص فرح فوجدها تعاني من كسر ف قدمها فقام بعمل اللازم لشفائها ثم رحل 
بعد ان رحل الطبيب ذهب صقر الي غرفه فرح فوجدها قد ذهبت الي نوم عميق ف قام ب تغطيتها واطفاء النور عليها ثم رحل الي غرفته 
اخذ صقر هاتفه فوجد عشر مكالمات فائته من حبيبه فقام بالاتصال بها 
صقر / الو 
حبيبه / اي ي صقر مبتردش لي واي اللي مشاك فجأه كده 
صقر / اسف ي فرح غصب عن...
حبيبه / فرح ؟؟!!! ..... لا انا مش فرح ي صقر لما تبقى تفتكر انا مين ابقى كلمني سلام 
صقر / حبيبه ي حبيبه الوووو ... يووووه انا زهقت بقااا 
بعد قليل رن هاتفه فنظر اليه فوجده زياد صديقه 
زياد / اي ي عم قولت انك هتكلمني بعد سهرتك مكلمتنيش ولا حاجه 
صقر / والنبي ي زياد سيبني باللي انا فيه 
زياد / اي يابني مالك ف اي 
صقر / هبقى اقولك بعدين .. المهم بكره مش هنروح الجامعه ونروح نشوف البيت ده ولو تمام انا هنقل بكره 
زياد / اي ي عم السرعه دي 
صقر / لازم اعمل كده انا حياتي اتبرجلت خالص وانت لازم تشوفلي خدامه بسرعه انا عايز انقل وتكون هي موجوده 
زياد / اشطا ماشي هشوفلك 
صقر / طب انا هروح انام تصبح ع خير 
زياد / وانت من اهله 
ف صباح يوم جديد 
استيقظ صقر مبكرا وقام باحضار الطعام ثم ذهب به الي غرفه فرح 
صقر / فرح .. فرح 
فرح / امممم 
صقر / قومي يلا ي قمر اصحي انا حضرتلك الفطار جنبك اهو مسافه ما تاكلي بس كده هخرج اعمل حاجه صغيره وجاي ع طول مش هتاخر عليكي 
فرح / حاضر ي ابيه 
صقر / يلا خلي بالك من نفسك 
فرح / حاضر 
خرج صقر من العماره وكان زياد ف انتظاره 
زياد / اي يعمنا ده كله 
صقر / طلع يلا وانت ساكت 
زياد / حاضر 
صقر / بتعجبني فيك شخصيتك القويه 
زياد / الحمد لله 
وصل زياد ومعه صقر الي المنزل الجديد وكان صاحب المنزل ف انتظارهم 
جابر ( صاحب المنزل) / حمدالله ع سلامتكم نورتم 
زياد / الله يسلمك ي عم جابر 
جابر / تعالوا اتفضلوا 
بعد ان شاهد صقر المنزل باكمله 
جابر / ها ي استاذ صقر نمضى العقد 
صقر / تمام موافق 
جابر / ع خيره الله وبالنسبه لشقتك استاذ زياد قالي عليها وصاحب العماره يبقى صديقي ف انا عارفها كويس وهشتريها نبدل العقود وهتدفع فرق 100 الف جنيه 
زياد / ما تبحبحها معانا شويه ي عم جابر ف اي 
صقر / ايواا 
زياد / ايوا .. ده اللي ربنا قدرك عليه طول عمرك كدهو مبتعرفش تفاصل
صقر / افاصل اي هي طماطم 
زياد / اسكت ياض بدل ما اخنفك 
جابر / هههههه خلاص عشان خاطر طيبه الاستاذ صقر انا هاخد منه ٨٠ الف بس واظن ان انا كده عامل الواجب وزياده 
صقر / لا عداك العيب يعم جابر انا اشتريت خلاص 
زياد / يلا ع خيره الله
ف طريقهم للعوده 
زياد / ايه ده انا شكلي نسيت التليفون ف البيت 
صقر / يادي النيله ي عم روحني البت قاعده لوحدها هناك وبعدين ابقى روح هات تليفونك وتعالي 
زياد / لالا انا بيتي اقرب نروح نجيبه وبعدين نروح عندك 
صقر / طب انجزلها بقاا 
وصل زياد الي المنزل ومعه صقر 
عندما فتح زياد الباب وجد نعيمه ف انتظاره 
نعيمه / اهو زياد جه امشي انا بقاا 
زياد / يلهوووي ف اي يوليه منك ليها 
سوسن ( والده زياد ) / ولد 
زياد / ولد اي بقا انتو خليتوا فيها ولد 
هنا بدلع / يرضيك ي سي زياد يزعلوني ف غيابك كدهو 
زياد / مين اتجرأ وزعل المزه ف غيابي 
نعيمه / لا اتجرأ ولا متجرأش انا لميت هدومي وماشيه يابني 
زياد / لا استني بس ي ست الكل تمشي فين ... في ايه بس ي ماما
سوسن / مافيش انا بيعجبني شغل هنا عن نعيمه مش اكتر 
صقر / طب يجماعه ازيكوا 
سوسن / صقوره ازيك 
صقر / الحمد لله ي قلب صقوره 
زياد / يخويا خلينا ف اللي احنا فيه ده 
صقر / انا عندي حل للمشكله دي 
زياد / اي هو 
صقر / انا هاخد الحاجه نعيمه عندي تاخد بالها من فرح وتعمل اللازم وخلاص واهو مش هنروح بعيد واحنا يعتبر عيله واحده مش هتفرق 
زياد / لا يا عم انا مقدرش استغني عن نعناعه حبيبتي 
نعيمه / ع عيني والله ي حبيبي بس انا خلاص مبقتش استحمل الاتنين دول 
سوسن / مالهم الاتنين دول يحبيبتي 
هنا / شوفت ي سي زياد هي اللي بتغلط ازاي
زياد / باااااسسسس خلاص نعناعه هتروح عند صقر وانا هبقى اجيلك كتير 
نعيمه / يلا احسن 
مر ثلاثه ايام وكان صقر قد انتقل الي منزله الجديد واصبحت نعيمه هي التى تخدم ف منزل صقر وكان زياد يذهب اليها كل يوم لكي يطمئن عليها ويقص لها ما حدث له يوميا فهو اعتاد ع فعل ذلك 
وظلت حبيبه لم تحادث صقر اطلاقا فهى كانت حزينه بشده وكان كبرياء صقر يمنعه من ان يحادثها فهو معتقد انه لم يفعل لها اي شئ يحزنها 
ف الصعيد 
ف منزل حسن 
نجات / لولولولولولولوي ... مبرووك ي حبيبتي مبروك ي عريس ..

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent