Ads by Google X

رواية ليان الادهم الفصل السابع 7 - بقلم دينا مصطفى

الصفحة الرئيسية

رواية ليان الادهم البارت السابع 7 بقلم دينا مصطفى

رواية ليان الادهم كاملة

رواية ليان الادهم الفصل السابع 7

ابراهيم و مصطفى قاعدين فى اوضه المكتب
وكريمه وفاطمه في المطبخ
مصطفى: هتعمل ايه في الموضوع الي جينا علشانه
ابراهيم: ان شاء الله كل حاجه هتتحل انت متقلقش
مصطفى: اذي عايزني مقلقش وانا حياة ولادي في خطر
ابراهيم: طالما انتوا جيتوا هنا ف كل شيء هيكون بخير بس لازم ادهم يعرف الموضوع ده علشان هو الوحيد الي يقضر يساعدنا وعمر كمان لازم يعرف علشان ياخد باله من هنا ورايح
مصطفى:  مش عارف انا من اليوم الي وصلتني الرساله وانا قلقان
ابراهيم: بيفكر بس تفتكر مين الي كان عنده علم بالموضوع ده
مصطفى: مش عارف ده موضوع بقاله سنين
دق دق
ابراهيم: ادخل
كريمه: يلا يا جماعه الفطار جاهز
ابراهيم: بابتسامه جايين وراكي بس الولاد صحيوا
كريمه: فاطمه طلعت تشفهم
ابراهيم: تمام
+
فاطمه: راحت لعمر ملقتهوش راحت لليان لقيتهم نايمين والاوضه لاحول لها ولاقوة
فاطمه: والله الي قال عليكم بنادمين ظلمكم
فاطمه: راحت لعمر
عمر عمر
عمر: اممم
فاطمه: قوم يا اخر صبري اخلص
عمر: حاضر قومت اهو
فاطمه: يلا قوم صلي وصحي ليان مينفعش كده احنا مش في بيتنا
عمر: حاضر يا بطه هصحيها
دخل مصطفى في هذا الوقت بطه في عينك يا بغل انت
فاطمه: انت ايه الي طلعك
مصطفى: في ايه يا بطتي بس
عمر: بغمزه  بطتك مش معنا اول منا بقلها يابطه بتقوم فيا
مصطفى: اخرس يا حيوان دي بطتي انا بس
ليان: وهي مغمضه عيونها اطلعوا اتخانقوا بره صدعتوني
فاطمه: والله انا معرفتش اربي اخلصوا قوموا يا شوية جزم انا هنزل اخط الفطور مع مرات عمكم علي متخلصوا وتنزله يلا يا مصطفى
ليان: استنوا وفتحت عيونها
مصطفى: يا بنتي قلتلك انا بضعف قدام عيونك دي
عمر: بسرحان وانا والله
فاطمه: في ايه انتوا الاتنين
ليان: ايه يابطه في ايه بغمزه انتي غيرانه علي درش مش كده
فاطمه: لمصطفي شوفت اخرت تربيتك
مصطفى: قاعد جمب ليان وخدها في حضنه الله متسبيها يا بطه دي ليو قلب بابا مش كده يا ليو
ليان: كده يا قلب ليو
عمر: وهو حاطط ايد تحت دقنه وانا ابن البطه السوده ولا ايه ليان خبططته علي راسه لا يا فالح انت ابن البطه البلدي
فاطمه: ياربي هتشل في يوم بسببكم والله
مصطفى: رما ليان علي عمر غوروا كده مخدش يدايق بطتتي تاني انتوا فاهمين يلا يا بطتي ننزل احنا
فاطمه: يلا وانتوا يلا انزلوا ورانا متتاخروش
ليان: وهي خطا راسها علي كتب عمر حاضر وبعد مخرجوا تفتكر احنا فعلا ولادهم ولا لقينا قدام المسجد
عمر: تصدقي مفكرتش في الموضوع ده دي محتاجه قاعده وتفكير يلا قومي صلي علشان ننزل
عمر: وهو بيقوم ويخرج من الاوضه ويروح علي اوضته يلا قومي
ليان: وهي بتقول اف حاضر

عند ادهم قام من النوم صله ونزل علي الفطار صباح الخير
الجميع صباح النور
ونزل حازم وسلمي في نفس الوقت صباح الخير
صباح النور
ونزل عمر وبعديه ليان صباح الخير
الجميع صباح النور
وقعدوا يفطروا
ابراهيم: اتمنا ان نمتوا مرتحين ياولاد
عمر وليان: اكيد يا عمي نمنا مرتحين
كريمه: خلاص افطروا الاول وبعدين اتكلموا
وبداو فطار وكلهم استغربوا ان عمر هو الي بيحط الاكل ل ليان في طبقها
مصطفى: متستغربوش هما كده روح واحده في كل حاجه
كريمه: ربنا يخليهم لبعض
وادهم مدايق ومش عارف السبب بس لسا بيحاول يقنع نفسه انوا مش حب ولا اعجاب ادهم لنفسه مفيش حد بيحب ولا بيعجب باي حد من اول مره اه صح
  حازم: لادهم ادهم انهارده اجازه خلينا نروح النادي ونتبسط شويه
ادهم: لسا هيرد قطعته ليان انت بتاخد الاذن منه ليه مش المفروض تاخد الاذن من عموا حازم اسكتي لحسن هيولع فينا دلوقتى
ادهم...

google-playkhamsatmostaqltradent