Ads by Google X

رواية الزوجة الثالثة الفصل السابع 7 بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

   رواية الزوجة الثالثة الفصل السابع بقلم هويدا زغلول


رواية الزوجة الثالثة الفصل السابع 

اسماء :ماما ارجوكي انا مش حمل مصائب فيه اي 
الام:انا قتلت برعي 
اسماء :ينهار اسود انتي بتقولي ايه عملتي كده ليه 
الام:كان عايز ياذيكي 
اسماء :وهو انتي شوفتي برعي فين 
الام:روحت شقه المعادي بتاعته 
اسماء :اه واي اللي حصل بقي 
الام :انا هقولك 
                       #فلاش باك 
ام اسماء في البيت والباب خبط 
ام اسماء :مين 
برعي :انا 
الام :اي ده هو انت اي اللي جابك هنا 
برعي :يطمن عليكي 
الام :اطلع برا 
برعي :مش بمزاجك انا عرفت انك هتخدي معاش جوزك 
الام : وانت مالك 
برعي :لا مالي انا ليه فيه 
الام :نعم مش كفايه الفلوس اللي خدتها مني
برعي :ولسه هاخد وقت ما اعوز وانتي عارفه انا اقدر 
اعمل اي في بنتك 
الام :كله الا بنتي مفهوم انا ممكن اقتلك فيها 
برعي :اتكلمي علي قدك ولو اللي قولته متعملش متعرفيش 
اي اللي هيحصل ليك مفهوم ومشي 
الام: لا كله الا بنتي انا ممكن اقتلك فيها والله لو فكرت 
تاذي بنتي وفعلا بدأت تفكر في كده وراحت شقه المعادي
شقه برعي في الأساس وفتحت الشقه ودخلت وكان ناين 
عالسرير وفضلت حطاه المخده علي رأسه وبعدها اتاكد 
إنه قطع النفس ومات 
وبعدها بيومين الباب خبط فتحت 
ام اسماء : المعلم ابراهيم اتفضل 
ابراهيم :عامله اي يا ثريا 
ام اسماء :بخير والله الحمد لله 
ابراهيم:انا استنيت لما اسماء نزلت وقولت اطلع اكلمك 
ام اسماء :خير يا معلم فيه اي 
ابراهيم :مش برعي مات 
ام اسماء :الله يرحمه 
ابراهيم:اي ده انتي مش زعلانه ولا اي
ام اسماء :انت متعرفش أنه طلقني 
ابراهيم:اه عارف قتلتي ليه 
ام اسماء :قتلت مين انت بتقول اي يا معلم 
ابراهيم :انتي ناسيه أنه كان ساكن في عماره من عمارتي
ام اسماء : عارفه بس انا مليش دعوه بالموضوع ده
ابراهيم :كدابك باين عليكي 
ام اسماء:هو فيه اي يا معلم انت جاي تلبسني مصيبه 
ابراهيم :لا لا خالص حتي الكاميرا اللي قدام العماره انا 
مسحت كل حاجه من عليها بس خدتها علي موبايلي
ام اسماء:كاميرا كاميرا اي 
ابراهيم :اللي صورتك وانتي نازله تجري 
ام اسماء :ارجوك يا معلم برعي هو السبب في كل اللي 
احنا فيه والله وانا غصب عني عملت كده
ابراهيم : هههههههههههه ومالو بس أنا لسه بحب اسماء 
الام:انسوها بقي البت دي تعبت اوي في حياتها 
ابراهيم :مش قادر والله انا اول مره اتعلق بحد كده 
الام :ارجوك يا معلم 
ابراهيم :لازم ترجعي ليا اسماء تاني 
الام :ازاي وهي مش حباه 
ابراهيم :معرفش اتصرفي انتي بقي 
الام:يعني عليكي يا بنتي مش مكتوب ليكي راحه 
                      #رجوع
اسماء :انا عملت ليكي اي علشان تعملي فيا كل ده 
الام :والله يابنتي انا كنت خايفه عليكي 
اسماء :نروح نعمل ايه محضر انما تعملي كده
الام:اتجوزي اللي بتحبي يا حبيبتي انا خلاص هاخد اي 
تاني من الدنيا 
اسماء :خلاص بقي مش عايزه اسمع كلام ودخلت الاوضه
وفي شقه احمد 
احمد :ليه لا 
الام:ازاي تتجوز وحده كانت متجوزه 
احمد :بحبها يا امي 
الام :الحب مش كل حاجه يا احمد 
احمد : هكون سعيد معاها 
الام :فكر في مصلحتك 
احمد :والله فكرت كويس هي بنت حلال اوي 
الام:اللي انت عايزه يا احمد 
احمد :والله بموت فيكي اختي بترن اهي الو ايوه يا حبيبتي 
اسماء :احمد كل شئ قسمه ونصيب
احمد : هههههههههههه بجد طيب 
اسماء:بتكلم بجد انساني
احمد:اهي اللي حصل طيب 
اسماء :مافيش حاجة ارجوك ابعد عني وقفلت الفون وكسرت الخط 
احمد :لا لا فيه حاجه مش طبيعيه 
في بيت ابراهيم الباب عامل يخبط 
كوثر :اي ده براحه مين اللي بيخبط كده وفتحت 
خير يا منيره 
منيره::ازيك يا كوثر عامله اي
كوثر : بخير يا حبيبتي نعم 
منيره :هو احنا هنتكلم من عالباب كده 
كوثر : المعلم لو عرف انك جيتي فيها طلاقي 
منيره :اهون عليكي اترمي في الشارع 
كوثر :هو ذنبي انا 
منيره:مهو انتي كنتي معايا في كل حاجه اشمعنا 
يطلقني انا وانتي لا 
كوثر :ينهار اسود انتي جايه تحرقي دمي 
منيره:والله ابدا انا جايه ارجع للمعلم 
كوثر :اهو عندك في المحل روحي بوسي رجله يمكن يوافق
منيره :مهو مش هيوافق 
كوثر :امال عايزني اعمل اي 
منيره:انا اعرف وحده تقدر تخلي يرجعني 
كوثر :خلاص خليها تروح ليه 
منيره: لا مش هينفع انا عايزه منك خدمه تانيه 
كوثر :اؤمري يا حبيبتي نعم 
منيره:حاجه من ريحته وهديكي حجاب تخلي تحت مخدته
كوثر :شكل علقه المعلم مش جابت معاكي نتيجه صح
 وشكلك عايزه علقه تانيه 
ابراهيم :انتي شكلك عايزني اخلص عليكي صح 
منيره:انا بحبك والله يامعلم
ابراهيم :وانا مش عايز اشوف وشك تاني 
منيره :ارجوك اسمعني 
ابراهيم :غوري بقي وزقها وقعت من عالسلم 
كوثر :ينهار اسود


يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent