رواية بنت القبطان البارت الثامن 8 والأخير بقلم دعاء احمد
رواية بنت القبطان الفصل الثامن 8 والأخير
في المستشفي
باسل شال رسيل وهي بتنز"ف بطريقه غريبه الد"م بقى على هدومه وهو مش مستوعب اللي بيحصل
باسل بسرعه. دكتور عايز دكتور بسرعه
جابوا ترولي واخدوا رسيل وهو واقف برا مش مستوعب اللي بيحصل ولا فاهم ايه اللي حصل لكنه صد"مها مع الواقع وحاصرها بين دروب الذكريات
باسل لنفسه. في حاجه غلط لايمكن النز"يف دا يكون طبيعي ياترى ايه اللي حصل ورسيل قالت إنها مش فاكره حاجه اكيد هي مبتكذبش بس ياترى دا حصل ازاي وليه
طلع موبيله واتصل على ساره
ساره بفرحه. باسل اخير افتكرتني عامل ايه وحشتني اوي
باسل بحده. رسيل في المستشفي تعالي
ساره التليفون وقع من ايديها وافتكرت منظر رسيل يوم الحادثه. لايمكن تكون عايشه انا ضر"بتها بأيدي معقول كانت عايشه كل السنين دي وليه مرجعتش و ليه مقالتش لباسل على عملته وليه بيكلمني عادي
مسكت فونها بسرعة. رسيل عايشه بجد
باسل بحده وتفكير. ايوه عايشه مالك مصدومه ليه
ساره. لا ولا حاجه بس مش مصدقه انتوا فين
باسل. في مستشفى.....
ساره. جايلكم
وقفلت مع باسل
شمس. في ايه
ساره. رسيل عايشه
شمس بصدمه. انتي بتقولي ايه دي كانت غارقنه في د"مها اصدنا لايمكن تكون عايشه
ساره. في المستشفي وباسل معها وشكله ميعرفش حاجه عن اللي حصل
شمس بتفكير. يبقى لازم تخلص منها قبل ما تقوم وتفضحنا
ساره. هنعمل ايه.
شمس. اسمعي.....
ساره. تمام
في المستشفي
بتدخل ساره وهي لابسه ماسك على وشها ولابسه البالطو
باسل كان واقف مع الدكتور ساره بسرعه دخلت اوضه رسيل وبتطلع ابره
ساره. كان نفسي تعيشي زمان لكن دلوقتي مبقاش ينفع
رسيل بتفتح عينها. ليه ياساره انا عملتلك ايه لده كله متخافيش دي نوبه عاديه زي اللي بتحصل كل ما افتكر حاجه بس النهارده الصوره كلها ارتسمت في دماغي
ساره برعب وكرا"هيه. عشان باسل دا بتاعي انا انا اللي بحبه مش انتي
رسيل قامت من على السرير وبتشيل الاجهزه اللي متركبه فيها. تقومي تم"وتي اختك ليه ذنبي ايه انه حبني ومحبكيش ذنبي ايه
ساره. وانا ليه محبتنيش وبصلك انتي يا بنت الخدامه
رسيل بقوه ضر"بتها بالقلم. فين خالد انا اخر حاجه فاكره انه وقع جانبي وباسل قال اني هر"بت معه خالد فين
ساره بيكر"ه. قت"لته امي قت"لته ودلوقتي انتي كمان لازم تمو"تي
رسيل بدموع. خالد كان ذنبه ايه في دا كله دا ماذ"كيش
ساره بغ"ل. لو كنت سيبته كان هيبلغ البوليس وباسل هيكر"هني
باسل من وراها. ومين قالك انتي مكر"هتكيش يا ساره انتي دمر"تي حياتي بعدتي البنت اللي بحبها عني دا لايمكن يكون حب دا هوس
ساره بدموع. لا يا باسل انا بحبك والله بحبك محدش حبك أدى حتى رسيل مبتحبكش زي
باسل. وانا مبحبش غير رسيل
ساره. يبقى لازم رسيل تم"وت ومسك المقص اللي موجود على الكوم د وبتضر"به في رسيل باسل ماسكه وضر"بها بالقلم ساره وقعت على الأرض ودموعها نزلت
البوليس دخل بعد شويه واخدوا ساره وقبض ا على شمس
باسل. افتكرتني
رسيل. بس اللي معاكي دي مش رسيل دي ريمان
باسل بحده. يعني ايه
رسيل. يعني لما فقدت الذاكره اتولدت من جديد بحياه ريمان مش رسيل
باسل. يعني مش بتحبيني
رسيل. بحبك اه لسه بحبك طول الوقت عارفه اني في حد في انتظاري منكرش اني اتغيرت كتير لكن حنيتك معايا وخوفك عليا وإصرار انك تلاقيني بعد السنين دي كلها دا يخليني أفضل احبك
باسل بدون كلام قرب منها وبا"سها
رسيل. ايه يا شاطره ابعد
باسل. على فكره مراتي
رسيل. والفرح انت عايز تاكل عليا حقي لا فوق دا انا بنت القبطان
باسل. وانا بعشقك يا بنت القبطان
بعد تلات شهور
في يخت في البحر الاحمر
رسيل وباسل بيرقصوا رسيل لابسه فستان ابيض مرصع بالولو وبعض الماتش شعرها البنى مفرود ومكياج بسيط
باسل واقف لابس بدله سوداء شيك جدا
وفهد ورونق اللي لابسه فستان ابيض جميل جدا
وأسر وشهد
أسر. على فكره انا حبيتك
شهد. هههه ما انا اتحب
أسر. واثقه من نفسك
شهد. جدا
رونق بهمس. انا حامل على فكره
فهد بصدمه. انتي ايه بجد تاب احلفي
رونق بسعاده. والله حامل
فهد شالها ولف بيها بفرحه
فهد. هابقي بابا ويبقى عندنا عيله جميله
رونق. وحاجه كمان انا بحبك اوي
فهد. وانا بعشقك يا رونق
باسل. بحبك يا رسيل بعشقك
رسيل. وانا كمان ربنا يحفظك ليا
حسن ويوسف. الف مبروك يا بنتي
رسيل بدموع. أبوعلي وحشتني اوي
حسن. وانتي كمان يا بنتي خالي بالك عليها
باسل شدها لحضنه وابتسم. دي حببتي وفي عيوني
رسيل. بس انا عايزه هديه جوازي
باسل. انتي تومري
رسيل. اغطس في ابو النحاس
الكل بزعيق. تاني حرام عليكي
رسيل. ههههه بهزر انا عايزه اعيش مع حبيبي
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية معادلة حب كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية بنت القبطان" اضغط على أسم الرواية