رواية لقاء مصلحة بقلم نوران جمال
رواية لقاء مصلحة الفصل التاسع 9
ميرال بإستغراب : ورقة رابحة ..لتنظر الي الاعلي فتجد باب غرفة يارا يتم فتحه لتخرج منه يارا لتنظر ميرال ودارين الي بعضهما ليضحك مازن بمكر ..
_ بينما في الاعلي
فتحت يارا الباب وهي مستغربة المكان كيف اتت الي هنا هل تم اختطافها ، لتفتح عينيها بصدمة حين تنظر الي الطابق الاول فتجد ابناء السيوفي مقيدين والعديد من الرجال المقنعين والاسلحة والزجاج مكسور .هل كان هناك حرب ام ماذا ..
ميرال بحدة :يارا ارجعي ...
لترفع دارين المسدس الذي كان بجانبها ولكنها نست ان الرصاص قد نفذ ليبدأ اطلاق الرصاص بين جاك ورجال ليان ورجال مازن لتعود يارا بسرعة الي الخلف حتي دخلت غرفتها وقامت بإغلاق الباب ..
_بينما في الاسفل
وقفت ميرال بسرعه بعدما اخذت المسدس من جاك واطلقت الرصاص علي رجال مازن ولكن فجأه توقفت .
مازن بسخرية وهو يضع مسدسه علي رأس دارين عندما لاحظ انها امسكت مسدس فارغ من الرصاص
: هههه تحبي تجربي المسدس ..
دارين بسخرية : هههه السكين كان افضل ..
مازن بحدة لميرال : اقعدي كده ومش عايز اسمع صوت ..
لتنظر ميرال له بغضب لينظر لها بتحدي وهو يضرب ضربات خفيفه بالمسدس علي رأس دارين كتهديد ..لتجلس ميرال وتجلس دارين بجانبها ليأتي احد رجال مازن الذين اصبحوا اربعة بدلا عن خمسه ويقوم بإعطاء الفلاشة الي مازن ليأخذها مازن ويأتي بالاب توب خاصته ويقوم بفتحه فيجد كلمة مرور هو لا يعرفها ..
مازن بهدوء : هاتوا البنت اللي فوق ..
ليذهب الرجل لها لينظر مازن الي ميرال ودارين
مازن بسخرية : لازم العنف يعني ..
دارين بغضب : صدقني لو وقعت بس تحت ايدي ما هتطلع من تحتها عايش يا مازن..
مازن بضحك: مُسليين اوي ..لينظر الي ليان
ثم بهدوء : وانتي بقي رئيسة العصابة ديه ..ثم بمكر وتمثيل : مش عارفه تتكلمي من اللزق..
ليقترب منها ويقوم بإزالة الشريط اللاصق من علي فمها
لتنظر له بحدة لينظر لها بتحدي..
_بينما جاسر يقوم بمتابعتهم وهو يحاول ان يتحرك ولكن لا يستطيع الوقوف فكلما تحرك يؤلمه جسده بسبب احتكاك الزجاج به فهو يشعر بألم في جسده وفي قلبه حين رأي اقتراب مازن من ليان لا يعلم لماذا او لانه دائما يراها واقفة قوية وهي الان مُقيدة والم في عقله فكل معلومات الشركة موجوده علي تلك الفلاشة اذا تم فتحها ذلك لا يعني الخير ابدا ..
_ ادهم استيقظ واراح جسده الي الخلف وهو يشعر بالقليل من الدوار ولكن يتابع ما يحدث بتركيز يريد ان يعرف ما سيحدث فميرال قد صدمته منذ قليل ..
_ ياسين يشعر بالغضب لأخذهم للفلاشة كيف علموا بوجودها هل يعقل لان الرجل رأه يمسكها في الاعلي ولكن يبدو بأنهم قد اتوا من اجلها ، هل هناك خائن اخبرهم عن امرها .
_ بينما سيف مازال ينظر لكل شئ بتقييم وهو يشعر انا مكائد ميرال لم تنتهي فهي الي الان تتصرف بهدوء وهذا دليل علي انه هناك خطة بديلة ويتمني ان يكون ذلك صحيح ..
_ بينما عند يارا في الاعلي..
اغلقت يارا باب الغرفة وهي لا تعلم اين تذهب فهي تخاف ان تخرج فتُصيبها رصاصة لتحاول الدخول في الخزانه.
يارا بضيق : قديمة اوي فكرة ان انا استخبي في الدولاب ..ثم بتفكير : طيب اروح فين لتفتح نافذة الغرفة لتعود مرة اخري الي الداخل بعدما رأت ابتعادها الشديد عن الارض ليصمت فجأه صوت الرصاص فتظن ان الامر انتهي ولكن فجأه تم فتح الباب ليدخل منه رجل ضخم لتصرخ هي بحدة ليقوم ذلك الرجل بجذبها بحدة من شعرها والنزول بها الي الاسفل بينما هي تتلوي بين يديه لا تريد النزول الي الاسفل خائفة من ان يقوموا بقتلها ..
_في الاسفل..
مازن بسخرية : مالك يا ليان حاسس انك متضايقة..ثم بضحك : عيونك لايق عليها الضيق اوي ههههه...
لتنظر ليان له بصمت ..ليقوم هو بوضع يده علي وجهها لتقوم هي بالبصق علي وجهه ليضربها علي وجهها بحدة ليجرح شفتيها لتضحك هي بسخرية بينما وقفت ميرال بغضب.
الرجل خلف ميرال : اقعدي احسنلك...لتجلس ميرال وهي تنظر الي جاك بشدة .
ليستمع الجميع الي صوت الرجل ويارا وهما ينزلان السلم
يارا بألم من شعرها : سيب شعري اه اه سيب ..ليقوم الرجل بالقائها علي الارض لترفع نظرها فتجد مازن امامها .لتبتعد بسرعه
يارا بإستغراب: انت مين..
مازن بسخرية : هه مافيش حد عارف التاني هنا فمش مهم تعرفي ..ثم مد لها يده ليجعلها تقف لتنظر له بإستغراب وقلق
مازن بإبتسامه هادئه: يالا قومي ..لتبتلع ريقها بصعوبه وقلق وهي تنظر حولها الي ميرال وجاسر وليان والجميع
مازن بهدوء : مبحبش استني كتير..
لتمسك يده حتي تقف فوقفت..
مازن بهدوء : شايفه الفلاشة ديه..
فأومأت هي له
مازن بهدوء : انقلي كل حاجه عليها للاب توب ده ..
فنظرت له بصدمة
مازن بهدوء : اللي قدامك دول سرقوني واخدوا معلومات عن شركتي وانا عايز ارجعها..
يارا بتساؤل وتوتر : شركة ايه..
جاسر بحدة : يارا متفتحيش حاجه ..
ليصوب مازن مسدسه علي رأس يارا ليجعلها تجلس بحدة امام اللاب توب والمسدس علي رأسها
مازن بحدة : افتحي الفلاشة لإلا هفجر دماغك..
لتبدأ دموع يارا في الهبوط.
مازن بصراخ : اخلصي ..
يارا بدموع : بس انا مش عارفه ..
ليجذبها مازن بحدة من شعرها
مازن بصراخ وحدة : لو مفتحتيش هقتلك هنا وماحدش فيهم هينجدك من ايدي..
لتبكي يارا اكثر فأسرع ما لديها هو البكاء ..
ميرال بهدوء : يارا ..لينظر لها الجميع لتُكمل : افتحي الفلاشة ..لتنظر لها يارا بشدة
ميرال بهدوء : يالا ..لتبتلع يارا ريقها وهي تنظر بشدة الي اللاب توب لتحاول فتح الفلاشة بينما ينظر لها الجميع منتظرين ما سيحدث
يارا بهدوء : الرمز واحد خمسه سبعه واحد سته ..
لينظر لها الجميع بإستغراب كيف علمت فهي حتي لم تحاول فتحه ..
مازن بمكر : افتحيه انتي ..
يارا بهدوء : لازم..
مازن بحدة : انتي بتهزري ..
لتحاول هي ولكن لم يتم فتحه فهي قد قالت ارقام خاطئة ليجذبها بحدة من شعرها وهو يضع المسدس علي رقبتها
مازن بحدة : هعد لغاية تلاته لو مفتحش هفتح نفوخك ..
لتنظر يارا الي ميرال لتتنهد بهدوء لتضغط بعض الارقام بسرعه ليصدر اللاب توب صوت .ليفهم الجميع بأن يارا قامت بتعطيل اللاب توب عن العمل ..لترفع ميرال قبضة يدها ليضرب جاك الرجل الذي امامه ليبدأ الرصاص مرة اخري بين الجميع
_ ليقف ادهم بسرعة ويمسك يارا ليقوم بإدخالها احد الغرف .
_بينما ميرال قامت بفك قيود ليان والجميع بسرعة لتمسك ليان المسدس وتطلق من مكانها فقدمها ما زالت تؤلمها قليلا..
_بينما جاسر اخذ مسدس من جاك وقام بإطلاق الرصاص بمهارة ولكن ما زال جسده يؤلمه
_ . ياسين ذهب بسرعة وقام بأخذ الفلاشة من اللاب توب قبل ان يأخذها مازن
_. وادهم كان يضرب بقوة دون مسدس فهو يتحرك بخفة وقوة..
_بينما سيف ظل يبحث وسط الاسلحة علي المسدسات الصالحة للاستخدام ليقوم بالتصويب بمهارة شديدة يغطي ظهر الجميع..
_ بينما دارين ذهبت بسرعة هي وميرال الي مازن ليقوموا بإمساكه قبل ان يخرج لتمر ربع ساعة وبعدها يكون الوضع كالتالي.:
_مازن ورجاله مقيدين بجانب بعضهم ..والبقية واقفين امامهم بالمسدسات..
_ ميرال بضحك : ايه رأيك ..
مازن بسخرية وبرود :لعبتيها صح يا ..
ميرال بهدوء: ميرال اسمي ميرال ..
مازن بإستغراب: ميرال مين ومين دارين ..
دارين بهدوء: انا دارين اما ابقي مين بالظبط مش دلوقتي ..
لينظر لها مازن بشدة ثم بهدوء : انتي شبه ليان...
لتضحك دارين بسخرية
دارين بضحك : هههه لا لماح اوي انت وذكي علي فكرة هههه...
لتجلس ليان امامه بدلاً عن ميرال التي وقفت لها ..
ليان بجدية: ماجد اللي بعتك صح..
مازن ببرود : لا جيت لوحدي حبيت اتعرف عليكم..
ليان بهدوء : احذر يا مازن لان في حاجات انت متعرفهاش وصدقني لو عرفتها هتندم ندم عمرك.. ثم بغيظ : وده اللي بيبعدني عنك ..
لينظر لها مازن بشدة
لتُكمل ليان : صدقني لولا ان انا بحس بالشفقة اتجاهك كنت هوريك العذاب الوان دلوقتي ..لتُكمل بحدة : انت عارف كويس ان انا مش اي حد يا مازن انا ساكته وبمزاجي لكن تعتبر انت وماجد صبري ان سكوتي ده ضعف يبقي استعدوا لإفلاس شركاتكم من بكره ..
مازن بسخرية : فاكره ان احنا هنخاف..
ليان بحدة : وانت متكتف كده لازم تخاف والجبان اللي بعتك لازم يخاف ويحذر ولازم يعرف ان قريب نهايته علي ايد ملكة الاقتصاد ومش انا بس لا شايف ابناء السيوفي كلهم معانا ..ثم بمكر : يعني قوتنا بقت الضِعف ..ثم بهدوء : تعرف ان دلوقتي اللي مانع ابناء السيوفي عنك هي انا ..ثم بسخرية : فمش تزعلني منك احسنلك ..
مازن بإستغراب: ده سخرية ولا ايه بالظبط كل الكلام اللي قولتيه ديه ملوش اي لازمة انا مازن الدراع اليمين لماجد صبري اللي انتي متقدريش تعمليله حاجه لا انتي ..ثم نظر الي البقية واكمل : ولا هما كمان... لتتنهد ليان بعمق ثم تنظر له..
لتقترب ليان منه ببطئ وهدوء لينظر لها بإستغراب لتقوم ليان فجأه بصفعه بشدة ليشعر هو بالصدمة.
بينما فلتت ضحكة من فم جاسر علي ذلك الموقف فهو كان ينتظر ان تفعل ذلك لانه استغرب ذلك الهدوء فهي بطبيعتها لا تتحدث فقط ويبدو بأنه حقا يعرفها وايضا لانها قامت بصفعة قبل ان يقتله جاسر او ابناء عمه الان....
ليخرج الشرر من عين مازن وكأنه سينفجر
_ بينما في الاعلي
فتحت يارا الباب وهي مستغربة المكان كيف اتت الي هنا هل تم اختطافها ، لتفتح عينيها بصدمة حين تنظر الي الطابق الاول فتجد ابناء السيوفي مقيدين والعديد من الرجال المقنعين والاسلحة والزجاج مكسور .هل كان هناك حرب ام ماذا ..
ميرال بحدة :يارا ارجعي ...
لترفع دارين المسدس الذي كان بجانبها ولكنها نست ان الرصاص قد نفذ ليبدأ اطلاق الرصاص بين جاك ورجال ليان ورجال مازن لتعود يارا بسرعة الي الخلف حتي دخلت غرفتها وقامت بإغلاق الباب ..
_بينما في الاسفل
وقفت ميرال بسرعه بعدما اخذت المسدس من جاك واطلقت الرصاص علي رجال مازن ولكن فجأه توقفت .
مازن بسخرية وهو يضع مسدسه علي رأس دارين عندما لاحظ انها امسكت مسدس فارغ من الرصاص
: هههه تحبي تجربي المسدس ..
دارين بسخرية : هههه السكين كان افضل ..
مازن بحدة لميرال : اقعدي كده ومش عايز اسمع صوت ..
لتنظر ميرال له بغضب لينظر لها بتحدي وهو يضرب ضربات خفيفه بالمسدس علي رأس دارين كتهديد ..لتجلس ميرال وتجلس دارين بجانبها ليأتي احد رجال مازن الذين اصبحوا اربعة بدلا عن خمسه ويقوم بإعطاء الفلاشة الي مازن ليأخذها مازن ويأتي بالاب توب خاصته ويقوم بفتحه فيجد كلمة مرور هو لا يعرفها ..
مازن بهدوء : هاتوا البنت اللي فوق ..
ليذهب الرجل لها لينظر مازن الي ميرال ودارين
مازن بسخرية : لازم العنف يعني ..
دارين بغضب : صدقني لو وقعت بس تحت ايدي ما هتطلع من تحتها عايش يا مازن..
مازن بضحك: مُسليين اوي ..لينظر الي ليان
ثم بهدوء : وانتي بقي رئيسة العصابة ديه ..ثم بمكر وتمثيل : مش عارفه تتكلمي من اللزق..
ليقترب منها ويقوم بإزالة الشريط اللاصق من علي فمها
لتنظر له بحدة لينظر لها بتحدي..
_بينما جاسر يقوم بمتابعتهم وهو يحاول ان يتحرك ولكن لا يستطيع الوقوف فكلما تحرك يؤلمه جسده بسبب احتكاك الزجاج به فهو يشعر بألم في جسده وفي قلبه حين رأي اقتراب مازن من ليان لا يعلم لماذا او لانه دائما يراها واقفة قوية وهي الان مُقيدة والم في عقله فكل معلومات الشركة موجوده علي تلك الفلاشة اذا تم فتحها ذلك لا يعني الخير ابدا ..
_ ادهم استيقظ واراح جسده الي الخلف وهو يشعر بالقليل من الدوار ولكن يتابع ما يحدث بتركيز يريد ان يعرف ما سيحدث فميرال قد صدمته منذ قليل ..
_ ياسين يشعر بالغضب لأخذهم للفلاشة كيف علموا بوجودها هل يعقل لان الرجل رأه يمسكها في الاعلي ولكن يبدو بأنهم قد اتوا من اجلها ، هل هناك خائن اخبرهم عن امرها .
_ بينما سيف مازال ينظر لكل شئ بتقييم وهو يشعر انا مكائد ميرال لم تنتهي فهي الي الان تتصرف بهدوء وهذا دليل علي انه هناك خطة بديلة ويتمني ان يكون ذلك صحيح ..
_ بينما عند يارا في الاعلي..
اغلقت يارا باب الغرفة وهي لا تعلم اين تذهب فهي تخاف ان تخرج فتُصيبها رصاصة لتحاول الدخول في الخزانه.
يارا بضيق : قديمة اوي فكرة ان انا استخبي في الدولاب ..ثم بتفكير : طيب اروح فين لتفتح نافذة الغرفة لتعود مرة اخري الي الداخل بعدما رأت ابتعادها الشديد عن الارض ليصمت فجأه صوت الرصاص فتظن ان الامر انتهي ولكن فجأه تم فتح الباب ليدخل منه رجل ضخم لتصرخ هي بحدة ليقوم ذلك الرجل بجذبها بحدة من شعرها والنزول بها الي الاسفل بينما هي تتلوي بين يديه لا تريد النزول الي الاسفل خائفة من ان يقوموا بقتلها ..
_في الاسفل..
مازن بسخرية : مالك يا ليان حاسس انك متضايقة..ثم بضحك : عيونك لايق عليها الضيق اوي ههههه...
لتنظر ليان له بصمت ..ليقوم هو بوضع يده علي وجهها لتقوم هي بالبصق علي وجهه ليضربها علي وجهها بحدة ليجرح شفتيها لتضحك هي بسخرية بينما وقفت ميرال بغضب.
الرجل خلف ميرال : اقعدي احسنلك...لتجلس ميرال وهي تنظر الي جاك بشدة .
ليستمع الجميع الي صوت الرجل ويارا وهما ينزلان السلم
يارا بألم من شعرها : سيب شعري اه اه سيب ..ليقوم الرجل بالقائها علي الارض لترفع نظرها فتجد مازن امامها .لتبتعد بسرعه
يارا بإستغراب: انت مين..
مازن بسخرية : هه مافيش حد عارف التاني هنا فمش مهم تعرفي ..ثم مد لها يده ليجعلها تقف لتنظر له بإستغراب وقلق
مازن بإبتسامه هادئه: يالا قومي ..لتبتلع ريقها بصعوبه وقلق وهي تنظر حولها الي ميرال وجاسر وليان والجميع
مازن بهدوء : مبحبش استني كتير..
لتمسك يده حتي تقف فوقفت..
مازن بهدوء : شايفه الفلاشة ديه..
فأومأت هي له
مازن بهدوء : انقلي كل حاجه عليها للاب توب ده ..
فنظرت له بصدمة
مازن بهدوء : اللي قدامك دول سرقوني واخدوا معلومات عن شركتي وانا عايز ارجعها..
يارا بتساؤل وتوتر : شركة ايه..
جاسر بحدة : يارا متفتحيش حاجه ..
ليصوب مازن مسدسه علي رأس يارا ليجعلها تجلس بحدة امام اللاب توب والمسدس علي رأسها
مازن بحدة : افتحي الفلاشة لإلا هفجر دماغك..
لتبدأ دموع يارا في الهبوط.
مازن بصراخ : اخلصي ..
يارا بدموع : بس انا مش عارفه ..
ليجذبها مازن بحدة من شعرها
مازن بصراخ وحدة : لو مفتحتيش هقتلك هنا وماحدش فيهم هينجدك من ايدي..
لتبكي يارا اكثر فأسرع ما لديها هو البكاء ..
ميرال بهدوء : يارا ..لينظر لها الجميع لتُكمل : افتحي الفلاشة ..لتنظر لها يارا بشدة
ميرال بهدوء : يالا ..لتبتلع يارا ريقها وهي تنظر بشدة الي اللاب توب لتحاول فتح الفلاشة بينما ينظر لها الجميع منتظرين ما سيحدث
يارا بهدوء : الرمز واحد خمسه سبعه واحد سته ..
لينظر لها الجميع بإستغراب كيف علمت فهي حتي لم تحاول فتحه ..
مازن بمكر : افتحيه انتي ..
يارا بهدوء : لازم..
مازن بحدة : انتي بتهزري ..
لتحاول هي ولكن لم يتم فتحه فهي قد قالت ارقام خاطئة ليجذبها بحدة من شعرها وهو يضع المسدس علي رقبتها
مازن بحدة : هعد لغاية تلاته لو مفتحش هفتح نفوخك ..
لتنظر يارا الي ميرال لتتنهد بهدوء لتضغط بعض الارقام بسرعه ليصدر اللاب توب صوت .ليفهم الجميع بأن يارا قامت بتعطيل اللاب توب عن العمل ..لترفع ميرال قبضة يدها ليضرب جاك الرجل الذي امامه ليبدأ الرصاص مرة اخري بين الجميع
_ ليقف ادهم بسرعة ويمسك يارا ليقوم بإدخالها احد الغرف .
_بينما ميرال قامت بفك قيود ليان والجميع بسرعة لتمسك ليان المسدس وتطلق من مكانها فقدمها ما زالت تؤلمها قليلا..
_بينما جاسر اخذ مسدس من جاك وقام بإطلاق الرصاص بمهارة ولكن ما زال جسده يؤلمه
_ . ياسين ذهب بسرعة وقام بأخذ الفلاشة من اللاب توب قبل ان يأخذها مازن
_. وادهم كان يضرب بقوة دون مسدس فهو يتحرك بخفة وقوة..
_بينما سيف ظل يبحث وسط الاسلحة علي المسدسات الصالحة للاستخدام ليقوم بالتصويب بمهارة شديدة يغطي ظهر الجميع..
_ بينما دارين ذهبت بسرعة هي وميرال الي مازن ليقوموا بإمساكه قبل ان يخرج لتمر ربع ساعة وبعدها يكون الوضع كالتالي.:
_مازن ورجاله مقيدين بجانب بعضهم ..والبقية واقفين امامهم بالمسدسات..
_ ميرال بضحك : ايه رأيك ..
مازن بسخرية وبرود :لعبتيها صح يا ..
ميرال بهدوء: ميرال اسمي ميرال ..
مازن بإستغراب: ميرال مين ومين دارين ..
دارين بهدوء: انا دارين اما ابقي مين بالظبط مش دلوقتي ..
لينظر لها مازن بشدة ثم بهدوء : انتي شبه ليان...
لتضحك دارين بسخرية
دارين بضحك : هههه لا لماح اوي انت وذكي علي فكرة هههه...
لتجلس ليان امامه بدلاً عن ميرال التي وقفت لها ..
ليان بجدية: ماجد اللي بعتك صح..
مازن ببرود : لا جيت لوحدي حبيت اتعرف عليكم..
ليان بهدوء : احذر يا مازن لان في حاجات انت متعرفهاش وصدقني لو عرفتها هتندم ندم عمرك.. ثم بغيظ : وده اللي بيبعدني عنك ..
لينظر لها مازن بشدة
لتُكمل ليان : صدقني لولا ان انا بحس بالشفقة اتجاهك كنت هوريك العذاب الوان دلوقتي ..لتُكمل بحدة : انت عارف كويس ان انا مش اي حد يا مازن انا ساكته وبمزاجي لكن تعتبر انت وماجد صبري ان سكوتي ده ضعف يبقي استعدوا لإفلاس شركاتكم من بكره ..
مازن بسخرية : فاكره ان احنا هنخاف..
ليان بحدة : وانت متكتف كده لازم تخاف والجبان اللي بعتك لازم يخاف ويحذر ولازم يعرف ان قريب نهايته علي ايد ملكة الاقتصاد ومش انا بس لا شايف ابناء السيوفي كلهم معانا ..ثم بمكر : يعني قوتنا بقت الضِعف ..ثم بهدوء : تعرف ان دلوقتي اللي مانع ابناء السيوفي عنك هي انا ..ثم بسخرية : فمش تزعلني منك احسنلك ..
مازن بإستغراب: ده سخرية ولا ايه بالظبط كل الكلام اللي قولتيه ديه ملوش اي لازمة انا مازن الدراع اليمين لماجد صبري اللي انتي متقدريش تعمليله حاجه لا انتي ..ثم نظر الي البقية واكمل : ولا هما كمان... لتتنهد ليان بعمق ثم تنظر له..
لتقترب ليان منه ببطئ وهدوء لينظر لها بإستغراب لتقوم ليان فجأه بصفعه بشدة ليشعر هو بالصدمة.
بينما فلتت ضحكة من فم جاسر علي ذلك الموقف فهو كان ينتظر ان تفعل ذلك لانه استغرب ذلك الهدوء فهي بطبيعتها لا تتحدث فقط ويبدو بأنه حقا يعرفها وايضا لانها قامت بصفعة قبل ان يقتله جاسر او ابناء عمه الان....
ليخرج الشرر من عين مازن وكأنه سينفجر
يتبع الفصل العاشر 10 اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "رواية لقاء مصلحة " اضغط علي اسم الرواية