Ads by Google X

رواية نصفك الآخر الفصل التاسع 9 - بقلم نور جابر

الصفحة الرئيسية

رواية نصفك الآخر البارت التاسع 9 بقلم نور جابر

رواية نصفك الآخر


رواية نصفك الآخر الفصل التاسع 9

حياه وعياطها بيزيد: قول يا رعد هتكدب تقول ايه المره دي 
رعد: اللي حصل من خمس سنين هو اللي هقولوا يا حياه من خمس سنين كنا كلنا مسافرين مصيف زي كل سنه اهلي واهلك وكان المفروض ان انا وابويا نطلع في عربيه واحده في اخر لحظه ابوكي قال انه هيطلع بعربيتي مع ابويا بحزن وياخد معاهم اختي وانا اطلع بالعربيه التانيه المفروض انا اللي كنت ام*وت بس للاسف 
حياه وقامت وقفت: انا بكر*هك يا رعد بكر*هك بسببك انت كل حاجه اتدمرت بسببك اغلي شخص في حياتي ما*ت ومبقاش موجود معايا بصوت عالي بكرهك طلقن*ي 
نزل قلم علي وش حياه من قوته وقعت علي الارض 
رعد ووصل الي قمم الغضب نزل وم*سكه من شعرها: اياك اسمع منك الكلمه دي فاهمه

وطلع وسابها
في الشركه 
سهر: لو سمحتي هو مستر زين جوه 
السكرتيره: ايوا 
سهر: تمام 
السكرتيره: اتفضلي 
دخلت سهر وقفلت الباب 
سهر بدلع: مستر زين 
زين وبيرفع وشه 

زين: لا والله 
سهر وقربت منه اوي: موحشتكش 
زين بضحكه: عارف ان اول مهتحرك هتقلبي قطه 
سهر وبتقرب من شفايفه: حاسب القطه تخربشك 
مسكها زين من وسطها وقربها منه اكتر
سهر بتوتر: لا لا زين لو سمحت 
ضحك زين ضحكه رجوليه: ايه يا سهر متخربشي 
سهر: يا زين خلاص انا اسفه 
زين وبيلمس انفها: متعمليش حاجه انتي مش قدها 
سهر وبعدت عنه: كنت بهزر معاك مهزرش 
زين: لا ازاي هزري 
سهر: دي اوراق الحسابات الجديده 
زين : طيب
سهر: يلا باي 
زين: باي 
وطلعت 
في المدرسه
اسماء: تعبانه شويه 
بنت: ربنا يشفيها يارب 
اسماء: امين ثواني كده 
ومشيت 
اسماء ورايحه عند عربيه سوداء: عربيه قصي

وقفت قدامها نزل الازاز وبان قصي بجماله ولبس الشرطه 
ابتسمت اسماء: بتعمل ايه 
قصي: جاي اشوفك
اسماء: ليه 
قصي: عندي عرض ليكي 
اسماء: عرض ايه 
قصي: اركبي انا اقولك 
اسماء: طيب 
ركبت اسماء وبصتله 

اسماء: بيبقي شكلك حلو بلبس الشغل 
قصي وقرب من ودنها وهمس: وانتي بتبقي قمر بالقميص بتاعي 
اسماء ووشها احمر من الكسوف 
وبتفتح باب العربيه 
قصي ومسك ايديها بضحكه: خلاص خلاص انا اسف 
اسماء: طيب 
قصي: يلا بينا
اسماء: يلا بينا 
ومشيوا 
شاب: بص بص مش دي البنت اللي بتكراش عليها
شاب 2:ايوا مين اللي معاه ده 
شاب: مش عارف بس ده كبير ممكن يكون اخوها 
شاب٢:هي عندها اخوات
شاب: معرفش 
شاب 2:طيب اخرس 
في فيلا الالفي 
باب غرفه حياه بيخبط. 
حياه بدموع: محدش يدخل هنا لو سمحتم 
اميمه فتحت الباب 
اميمه: بس انا عاوزه اتكلم معاكي 
حياه وحضنتها: شفتي يا داده اميمه رعد السبب في قت*ل ابويا 
اميمه: بصي يا حبيبتي ابوكي قدره كان كده مش بسبب رعد يكون بسبب رعد لما يكون هو اللي ق*تله 
حياه: مبقتش عارفه اعمل ايه يا داده اميمه 
اميمه: جوزك ملوش ذنب يا حياه وهو متجوزكيش عشان ضميره 
حياه: بس كان السبب يا داده 
اميمه: كل حاجه بتحصل في حياه مش بتحصل بايدينا بتحصل عشان ربنا عاوز كده 
حياه بدموع: اعمل ايه 
اميمه: قومي يا حبيبتي كلميه رعد في الغرفه السوده اللي مدخلهاش من ساعه ما ابوه ما*ت اكيد حالتها وحشه اوي 
حياه بابتسامة: طيب يا داده اميمه هغسل وشي وانزله 
اميمه: الغرفه بعد السلم ماخ
حياه: ماشي 
رعد قاعد وبيشرب وبيفكر في كلامها وكل ميفتكر بك*رهك يشرب اكتر 
دخلت رهف ولبسه لانجيري قصير جدا 
رعد وبيبصلها: حياه 
رهف لنفسها: هو مفكرني حياه طيب مش مهم حياه حياه وايه يعني 
اقربت منه رهف وبتفك زراير قميصه 
رهف بدلع: وحشتني 
رعد: مش زعلانه مني انا 
رهف: اششش مش عاوزه اعرف انا مصدقاك 
رعد: بجد 
رهف وبتقرب من شفايفه: بجد 
دخلت حياه وشافتهم 
رهف وبتحط ايديها علي صدره العاري: بحبك 
رعد: بحبك 
حياه بدموع وطلعه خبطت في الباب بصلها رعد وبص ل رهف 
رعد بصدمه: حياه 
حياه بصتلها بكسره وطلعت تجري 
جري وراها رعد 
رعد وبيجري وراه: استني يا حياه والله 
وقعت حياه علي الارض بنهيار وفضلت تصوت 
رعد واقف مصدوم 
ضمت حياه رجليها واخدت وضع الجنين وغمضت عيونها وسكتت
جريت اميمه علي صوتها 
اميمه وبتبصلها: ايه اللي حصل 
جري رعد عليها: اميمه رني علي الدكتور بسرعه يا اميمه 
اميمه: حاضر حاضر 
ونزلت 
بعد ربع ساعه وصل الدكتور وكشف عليها 
الدكتور: هي محتاجه تروح مستشفي هما اللي هيعرفو سبب اللي هي فيه
رعد: طيب طيب 
وشلها ونزل 
عند قصي 
قصي: يلا انزلي 
اسماء: طيب 
ونزلت 
اسماء: ايه اللي في ايدك دي 
قصي: ربطه 
اسماء: ليه
قصي: عشان احطاه علي عينك. 
اسماء: والله 
قصي: والله يلا بقا خلصي 
اسماء: يوووه طيب 
وحطيتها 
مسك ايديها قصي 
قصي لنفسه: ايه الرعشه اللي حسيت بيها دي
اسماء لنفسه: مش عارفه ليه لما مسك ايدي حسيت برعشه في قلبي 
دخل قصي مكان هادي وشال الربطه من علي عيونها 
اسماء وبتفتح عيونها: ايه ده 
قصي: ايه رايك
مكان مليئه بالورد الاحمر ومكتوب my pest friend بالورد 
اسماء: مش فاهمه 
نزل قصي علي رجل ونص 
اسماء وبتبصله بصدمه 
قصي: تقبلي تكوني صديقتي الصدوقه 
اسماء لنفسه: يوووه علي الحراج فكرته هيطلب ايدي 
اسماء بابتسامة: طبعا
وقف قصي وطلع علبه فيها خاتم رجالي وحريمي 
اسماء: ده ليه
قصي: الاتنين شبه بعض حبيتهم
اسماء: اممم هات ايدك البسهولك
قصي ومد ايده بابتسامة: اتفضلي 
قصي لنفسه: دلوقتي خاتم عشان صحاب وقريب قوي هيكون خاتم عشان مخطوبين 
اسماء: يلا دوري 
ومدت ايديها 
لبسها قصي الخاتم 
وصل رعد المستشفى 
ودخلت حياه للدكتور
وقف رعد واميمه مستنيين
رعد لنفسه: انت اذيتها اوي يا رعد 
اميمه: ايه اللي حصل يابني دي كانت نزلها تصلحك 
غمض رعد عيونه بالام ووجع: كمان كانت نزله تصالحني 
طلع الدكتور 
رعد: هي كويسه صح 
الدكتور: احنا عملنا اشاعات وتحليل بس الاسف ده انهيار عصبي المخ مقدرش يستحمل الصدمه اللي اتعرضتلها والجسم رفض الاستجابه اللي هي في دلوقتي وضع الجنين 
رعد: يعني ايه 
الدكتور: هي اتعرضت لصدمه ومن الواضح انها كانت كبيره شويه من الصدمه الجسم والمخ رفض الاستجابه بقا شلل واخد الجسم وضع الجنين 
رعد: وتتعالج ازاي 
الدكتور: هي هتقعد فتره بس قد ايه ده في ايد ربنا 
رعد: شكرا 

الدكتور: العفو عن اذنك 
رعد: كلمي سهر يا اميمه قوليلها 
اميمه: طيب يا بني
دخل رعد وبصلها راح وقعد جنبها شكلها كان باهت جدا نايمه وضامها نفسها نام جنبها وحضنها من ضهرها 
رعد بدموع: كنت فاكره انتي يا حياه انت فاكر اني بكلمك انتي كنتي نازله تكلميني نزلتي شوفتيني في حضن رهف
حضنها بقوها وغمض عنيها
سمع صوت سهر 
دخلت سهر وبتعيط 
وقفت قدامه 
سهر: انت لما جيت قولتلي انا هتجوز اختك قولت ماشي دي وصيه بابا الله يرحمه وكمان هيحميها ويخاف عليها ويحترمها عشان فعلا بيحبها لكن انت يا رعد متلعتش قد المسئوليه انت مفكر انها هتقوم بعد كام يوم 
رعد: سهر اعرفي.انتي بتقولي ايه 
سهر: انا عارفه انا بقول ايه كويس يا استاذ رعد حياه مش هتفوق من عشر سنين حصلها نفس الموضوع وقعدت سنين في الوضع ده 
رعد بصدمه: ايه
سهر: انت مش الراجل اللي ينفع اختي تكمل حياتها معاه وانا هخدها وانت هتطلقها انا فعلا ظلمتها لما جبرتها تتجوز واحد زيك يا رعد 
رعد: اعرفي انها مراتي وانا حر فيها يا سهر 
سهر: هطلقها 
رعد بصوت عالي: سهر اطلعي بره 

google-playkhamsatmostaqltradent