رواية لعل المانع خير بقلم نورهان عمر الصعيدي
رواية لعل المانع خير الفصل التاسع 9
غادرت مرسي مطروح وذهبت إلى البيت وعندما دخلت البيت رات ما لم تتوقعه
لوليتا : بابا
عمر : حبيبتي
لوليتا : وحشني جدا يا بابا كدا تغيب عن لوليتا حبيبتك 10 شهور
عمر : غصب عني يا حبيبتي إنتي عارفه شغل بابا
لبستي الحجاب من إمتى بقا
لوليتا: من اسبوع حلو يا بابا صح
عمر : قمر يا قلب بابا ربنا يثبتك
لوليتا : ياااااارب
لوليتا : عارفه يا بابا هتقعد معايا كام شهر بقا
عمر : كام شهر هقعد أسبوعين وارجع تاني با حبيبتي
لوليتا : خلاص يبقا اسافر معاك بقا
عمر : لوليتا بقيتي كبيره دلوقتي صح وبقيتي دكتورة
لوليتا: لا انا معاك بحس اني لسه طفلة
عمر : ما إنتي هتفضلي طفلة بالنسبالي حتي لما تكوني جده كمان
وبعدين حضري نفسك بقا عشان عاملك مفأجأه هتعجبك اوووي
لوليتا: هييييييي مفاجأة اي بقا يا بابا
عمر : هتعرفي بكرا وبعدين تعالي بقا انا جيت من يومين كنتي فين بقا بقالك عشرين يوم وميمو هتموت من القلق عليكي
لوليتا : كنت عند مازن يا بابا كان فرحوا امبارح وانا سافرت معه عشان نجهز انا وهو تحضيرات الفرح
عمر : ماشي يا بسكوته
لوليتا : بابا مش بحب الكلمة دي
عمر : خلاص ماشي مش هقولها تاني
لوليتا : حبيبي يا بابا
بابا ميمو لسه ما رجعتش
عمر : لسه يا حبيبتي
اعملي حسابك شبكه ميمو الخميس الجاي
لوليتا : بجد اجهز نفسي بقا
هدخل استريح شوي ولما تيجي
هعملك احلي اكل
**//****/********//******
ميمو : اسر انا همشي عشان عمو
اسر : مفيش اخبار عن لوليتا
ميمو : لا والله يا اسر انا مش عارفه اقول لعمو اي تاني انا قولتله انها عند مازن
اسر : ان شاء الله هتيجي استني اوصلك
ميمو : لا خليك هركب تاكسي
اسر : نننننننعم يا اختي قدامي يابت
ميمو : بت
اسر : بنت قلبي
ميمو : ايو كدا اتعدل
خرجوا سويا واوصلها للبيت ودعته
ودخلت البيت وعندما دخلت
ميمو : مساء الخير يا عمو
عمر : مساء النور يا قلب عمو
ادخلي الغرفه فيه مفأجأه
اسرعت ميمو الي الغرفه وعندما دلفت الي الغرفه رات لوليتا ساجدة
ميمو : مين دي مش معقول لوليتا
انهت لوليتا صلاتها
انقضت عليها ميمو بالضرب
لوليتا : اهدي اهدي هفهمك والله كنت عند مازن عشان الفرح بتاعه
ميمو : كنت قولتي بدل ما كنت هموت عليكي من القلق انا وآسر ويوسف
لوليتا : نعم يا اختي يوسف مين
ميمو : يوسف السويسي
لوليتا : ودا يقلق عليا ليه
ميمو : مش عارفة جايز يكون بيحبك
لوليتا افتكرت خالد ولكنها اخرجت تلك الافكار من عقلها وقالت:
حب اي يا بنتي خلاص مفيش الكلام دا معايا تاني
ميمو : ادي لنفسك فرصة تانية
لوليتا : لا تانية ولا تالتة
و يلا نحضر الاكل
ميمو باستسلام : يلا
حضروا الاكل وتناولوا الغدا
عمر : جهزوا نفسكم بكرا الساعة اربعة
ميمو : عشان المفاجأة بتاع لوليتا صح
عمر : اها واياااااك تقعي بالسانك وتقولي حاجة
ميمو : لا تقلق عمي لن احكي اي شي ولكنها اذا اعطتني شوكولاتة ممكن اقول
عمر : هجبلك شوكولا انا كثير
ميمو : اذا كان كدا ماشي
انتهي اليوم بينهم بين هزار وضحك وذكريات الطفولة
اتى الصباح استيقظت لوليتا
وادت فرضها
وحضرت الفطار وتناولت هى ووالدها وميمو الفطار
عمر : انا هنزل وهبعت اسر ياخدكم الساعة 3
ميمو / لوليتا : حاضر يا سيادة اللواء
مر الوقت سريعا واتي اسر
رن فون اسر
ميمو : ايو يا اسر انا نازلة اهو
اسر : بسرعة
ميمو : حاضر
لوليتا: انهت ارتداء ثيابها
وذهبت لغرفة ميمو
ميمو : اي دا إنتي لبستي الحجاب
لوليتا: من اسبوع
ميمو : بس جميلة الله اكبر
يلا عشان اسر هيدخل يموتنا لو ما طلعناش
لوليتا : يلا
خرجوا وركبت ميمو جانب اسر اما لوليتا ركبت في الخلف
اسر : مين دي
ميمو : دي لوليتا في ايه
اتصدم اسر : لوليتا من امتي لبستي الحجاب
لوليتا : حلو يا آسر
اسر : حلو اي دا قمر
ميمو : اااااااااااسر في اي ما تتعدل
اسر : احم احم دا انتي اللي في القلب يا ميمو
ذهبوا الي مكان المفاجأة
ولكن لوليتا عيونها دمعت من الفرحه
معقول يا بابا ربنا يديمك ليا يا بابا
توقعاتكم .......
يتبع الفصل العاشر10 اضغط هنا