رواية عشق احفاد الصياد الفصل التاسع بقلم اسراء هاشم
رواية عشق احفاد الصياد الفصل التاسع
نهي: بزهول مراتك ازاي انت اتجوزت امتا وازاي ده حصل
بيرد مراد ببرود عادي مراتي اتجوزنا زاي اي حد وكتب كتابنا كان النهاردة
وانا واسراء بنحب بعض بتفتح اسراء بوقها بصدمه ودهشة
ازاي بيحبو بعض ولي قال كدا ولي مقالش الحقيقه في حاجه غلط
نهي: الف مبروك عن اذنكو هطلع ارتاح عشان تعبانه
عز بيتكلم انا عاوز افهم اي اللي اتقال ده بيتكلم مراد
جدو انا عاوز اتكلم مع حضرتك انت وبابا فموضوع مهم
بيفهم عز ان فيه حاجه حصلت ومراد مش عاوز العيلة تعرفها
بيقول لمراد تعاله انت واحمد ورايا عالمكتب بيروح مراد واحمد مكتب عز
داخل المكتب بيكون عز ومراد واحمد بيتكلم عز ممكن تفهمني اي اللي بيحصل يا مراد وازاي انت متجوز اسراء
بيتكلم مراد بهدوء: وبيبداء يحكيلهم كل حاجه حصلت من بداية ما اتقابل هو واسراء لحد كتب الكتاب
عز واحمد: مدهوشين من اللي حصل وان مين عمل كدا
مراد: جدو فيه حد بيحاول يدمر العيلة واكيد الشخص ده عارف كل خطواتنا ومرقبنا وانا هعرف مين الشخص ده
ولما اعرفو مش هرحمو
احمد: انا اضرب عليا نار النهاردة بيتخض مراد وعز اي
ازاي ده حصل ومتقولناش انت كويس يبابا حصلك حاجه
بيرد احمد بهدوء انا كويس محصليش حاجه
وبيبداء يحكيلهم كل حاجه من بداية خروجو من الشركه لحد ما رجع القصر
بيتكلم عز: مراد كدا الموضوع بقا خطر اوي ولازم نتصرف
عايزك تزود الحراسة عالقصر ومحدش منكم يخرج من القصر غير بالحراسة وكمان البنات محدش يخرج غير لما يكون حد معاهم
مراد حاضر يجدو بس لازم يكون الفرح بعد يومين ولازم تكون كل الصحافة موجودة وتنزل الخبر ده لان انا مش ضامن اي اللي ممكن يحصل لان ممكن اي حد ينشر الصور
عز عندك حق يمراد خلاص هنبداء تجهيزات الفرح من بكرا
فالصالون مريم قاعدة بتتكلم مع حنان ومبسوطين جدا
وبتتكلم مريم فاكرة يحنان زمان كنا بنقول هنجوز ولادنا لبعض فاكرة يمريم واهو فعلا اتحققت امنيتنا واسراء ومراد اتجوزو وخلاص فرحهم قرب
بيخرج عز من المكتب ووراة احمد ومراد بيخرجو عالصالون بيتكلم عز لازم الكل يرتاح عشان بكرا هنبداء تجهيزات فرح اسراء ومراد عشان الفرح بعد يومين وانت يمراد بكرا تاخد مراتك وتنزلو تشترو الفستان بيبص مراد علي اسراء بيلاقيها بتبصلو بنظرات خاليه من اي تعبير بيرد مراد حاضر يجدي
عز: اومال فين بنتك يا سالم بيتكلم سالم بزعل مش عارف يبابا لسه مرجعتش قالت خارجه تشوف صحابها لسه مرجعتش
بيتكلم عز بعصبية شوف حل فبيتك يسالم عشان انا مش هسكت بعد كدا علي المهزلة اللي بتحصل دي يعني اي مرجعتش الساعه بقت 12 بليل هترجع امتا الهانم وكمان لو حد عرف حفيدة الصياد لحد دلوقتي برا هيقولو اي وهيبقا شكلنا اي قدام الناس شوف بنتك فين يسالم وخليها ترجع
وبيسبهم عز بيروح اوضته وبيطلع كل واحد علي اوضته بياخد مراد همسة واسراء وحنان وبيعرفهم اوضهم اللي بيكون عز من قبلها مبلغ سعاد تجهزهلهم بيوصل مراد حنان وهمسة اوضه بيجي عند اوضه اسراء بيفتحلها الباب ادخلي بتدخل اسراء من غير ما ترد عليه لسه هتقفل الباب بيحط مراد ايدو عالباب وبيتكلم هتفضلي ساكته كدا
اسراء انا عارف اني غلط بس ده غصب عني وانا لو كنت فواعي عمري مكنت هعمل كدا ياريت تسامحيني وكمان انتي بقيتي مراتي وفرحنا خلاص قرب هتفضلي تتجاهليني كدا
اسراء: ببرود انت عاوزني اقولك اي خلاص مسامحك يمراد ولا كان حاجه حصلت وان انا نسيت واكن انت مغتصبتني.. ش ولا انك ضيعت فرحتي وكسرتني حتي لو اتجوزتني يمراد انا مش هسامحككك ولا عمري هقدر اسامحك علي اللي عملتو وبتقفل الباب فوش مراد
مراد: بيبص للباب بحزن علي اللي وصلها لية وقد اي هي مجروحه منو وحاسس بوجع فقلبو لما شاف الحزن فعنيها وان هي قالت مستحيل تسامحو بيمشي مراد بيروح اوضته وبيقل.. ع هدومه بتعب اليوم كان طويل اوي ومتعب وباخد شاور
اسراء بعد ما بتقفل الباب دموعها بتنزل بوجع وقهرة علي كل حاجه حصلت معاها وعلي حياتها وعلي ولدها اللي باعهم وسابهم ولا علي مراد اللي اغتصب.. ها وبتروح بتعب ترمي نفسها عالسرير وبتفضل دموعها نازلة لحد ما بيغلبها النوم
فجنينة القصر قاعد سليم وماسك موبيلو وعمل يرن علي اسيل اللي لسه مرجعتش لحد دلوقتي ومتعصب انها اتاخرت وكمان مش بترد
بترجع اسيل الساعه ١ بتدخل القصر وهي حاسة نفسها فعالم تاني بسبب المخد.. ر
بتلاقي سليم فوشها ومعالم وشو كلها غضب بيتكلم سليم بغضب كنتي فين يهانم بترد اسيل وانت مالك كنت فين
بيتعصب سليم زيادة اسيل احترمي نفسك واتكلمي كنتي فين لحد دلوقتي انطقي بترد اسيل اوعا من وشي عاوزة اطلع انام تعبانه وملكش دعوة كنت فين اعمل اللي انا عاوزة متدخلش بينزل سليم بالقلم علي وشها بتتصدم اسيل 😳
انت ازاي تعمل كدا انت ملكش الحق انك تمد ايدك عليا انا هقول لمامي
بيتكلم سليم انا هربيكي من اول وجديد انتي مبقاش يهمك حد اي القرف اللي انتي بقيتي فيه دة عجبك منظرك ده ولبسك العريان حرام عليكي بقا فوقي لنفسك وبيسبها ويمشي بغضب:
اسيل اوف بقا ياربي عالخنقه دي وبتطلع اوضتها وبتنام
همسة: فاوضتها بعد ما غيرت هدومها وبتلبس بيجامة عليها رسومات كرتونية وعملت شعرها كعكه فوضوية
وخلاص هتروح تنام بتحس نفسها عايزة تشرب بتقوم تبص فالاوضه مش بتلاقي مياة
بتخرج من اوضتها بتنزل تدور عالمطبخ فين عشان تشرب
بتفضل تدور لحد ما بتلاقيه بتدخل المطبخ بتلاقي سليم فالمطبخ بيعمل قهوة لنفسو
بتدخل همسة بحرج: احم هو انا كنت عطشانة فجيت اشرب
بيبصلها سليم وبينبهر بجمالها الرقيق وقد اي شكلها برئ وطفولي بالبيجامة اللي لبسها وبيبداء يضحكك علي شكلها
بتوة همسة فضحكتو الجميلة وبتبتسم ببلاها بيلاحظ سليم
وبيتكلم بغرور عارف اني حلو بتتحرج همسة وشها بيقلب فراولة 😂 وبتتكلم بينها وبين نفسها ابو شكلكك يشيخ كل شوية تحرجني
فاوضه سالم ونهي: بيدخل سالم اوضته بيلاقي نهي قاعدة سرحانه وباين عليها بتفكر في حاجه بيقاطع تفكيرها سالم
سالم: بنتك فين يهانم لحد دلوقتي مجتش بتنفخ نهي بضيق
بنتي فاوضتها يسالم جت من شوية وبعدين في اي هي خرجت مع صحابها شوية مش جريمة يعني
سالم: بدهشة لدرجدي مش فارق معاكي حاجه حتي ولادك الساعه عدت نص الليل وبنتك كانت لسه برا وانتي ولا همك
بيتكلم سالم بعصبية فوقي ينهي مش هسمحلك تضيعي ولادي وانا بنتي هعرف اربيها كويس بتسيبو نهي وبتدخل الحمام
بيقعد سالم عالسرير بحسرة وندم علي اللي عيلتة فيه وولادو ومراتو اللي مبقاش همامها اي حاجه حتي ولادها
بيمر الليل سريعا وبيطلع النهار علي ابطالنا الكل بيبداء يصحا
بتقوم نهي وبتروح علي اوضه بنتها بتدخل بتلاقيها نايمه زاي مهيا بهدومه بتصحيها نهي
بتصحا اسيل في اي يمامي عالصبح فيه حد يصحي حد كدا
بتقولها نهي بتهكم طبعا منتي سهرانه طول الليل ومش عارفه اللي بيحصل
اسيل حصل اي يماما: نهي مراد اتجوز بتفتح اسيل بوقها بصدمه اي اتجوز امتا وازاي واتجوز مين طب وانا 😳
نهي: بتهكم اتجوز بنت عمتو اللي رجعت امبارح وفرحهم بكرة
اسيل بدهشه بنت عمتو مين وجات فين
نهي: بنرفزة فوقي يا اسيل انتي بتضيعي كل االي انا بعملو
عمتك رجعت امبارح هي وبناتها ومراد طلع متجوز بنتها
كل حاجه هتضيع مننا لو مراد اتجوز البت دي المفروض انتي اللي كان زمانك مكانها دلوقتي
اسيل طب وبعدين يماما هنعمل اي مهو اتجوزها
بهي: بغل انا هتصرف انا وانتي اسمعي اللي هقولك عليه ده وتنفذية بالحرف ومش عاوزة غلطة يا اسيل:::::::::::::::::::: اسيل بدهشة ازاي يماما ممكن بابي يقتلني لو ده حصل
نهي لا ابوكي بيحبك ومش هيعملك حاجه وساعتها انتي هتتجوزي مراد وهتاخدي كل فلوسو اسيل طب وهنعمل ده ازاي يمامي وامتا نهي بخبث قريب سبيلي انا هظبط كل حاجه وهقولك
نهي: المهم دلوقتي تقومي تاخدي شاور والبسي وانزلي عالفطار عشان هما كلهم متجمعين تحت
بيبداء ينزل الجميع معاد اسيل لسه بتجهز وبيتجمعو عالسفرة وبيتراس عز السفرة وهو من جواة فرحان ان ولادة اتجمعو تاني وكمان احفادة
بيكون الجميع موجود عالسفرة وبيبداوء يفطرو فهدوء
عز: لمراد انا حجزت في فندق ::::::::::: وقولتلهم يجهزو كل حاجه علي اكمل وجه وبلغتهم المعاد بكرة
مراد تمام يجدي وانا هبلغ الصحافة وبعد الفطار هاخد اسراء ونروح المول همسة بتتكلم وانا كمان يجدو عاوزة اروح معاهم عشان اجيب فستان عز بابتسامه واحلي فستان خلاص يمراد همسة هتروح معاكو بيهز مراد دماغو بالموافقه
لسه عز هيسال علي اسيل بيلاقي اسيل بتقول صباح الخير
بيرد الجميع الصباح معادا سليم الغاضب منها بتقعد اسيل مكانها
بتبص علي اسراء وهمسة واسيل وبتتكلم بغرور هاي
ماما قالتلي انك عمتو بتواجه كلامها لحنان
وبتبص لي اسراء وهمسة بقرف وانتو ولادها بقا
همسة بتتكلم بهمس بت ملزقه اي القرف دة وبتتكلم كدا ليه وبتقلدها همسة مامي قالتلي انك عمتو بيكون سامعها امير واسراء وبيضحكو عليها وبيرد امير اللي قاعد جمبها وطي صوتك بتبصله همسة هو انت سمعت بيقولها امير تقريبا كلنا سمعنا بس انتي عندك حق هي ملزقة ولسانها دايما معوج كدا وبيضحكو همسة وامير سوا 😂😂 بيكون سليم عينو عليهم وهيطير منها الشرار وهو شايف ضحكهم مع بعض ومتغاظ من همسة انها ازاي بتتكلم هي وامير كدا
بيخلص الجميع فطارو بيقوم مراد وبياخد همسة واسراء بيروحو المول سوا
وامير وعز وسالم واحمد بيروحو الشركه ومعاهم سليم
نهي بتطلع اوضتها
واسيل بتخرج مع صحابها
وحنان ومريم بيقعدو مع بعض ويحكو قصتهم واللي مر عليهم
بيوصل مراد المول وبيدخل هو وهمسة واسراء
همسة بتقولهم انا هروح هناك اشوف فساتين مراد بيقولها الحراس هيفضلو معاكي لو فيه حاجه كلميني فعلا بتمشي همسة وبتسيب اسراء ومراد مع بعض
مراد : هتفضلي واقفه مش هتختاري فستان بتمشي اسراء وتقف قدام الفساتين ومراد وراها بتبص اسراء للفساتين مفيش حاجه عجبها ومراد سرحان فيها وفحيرتها وشكلها وملامحها الجميلة وبيحاول يقنع نفسو انو محبهاش
بيعدي ساعتين عليهم واسراء معجبهاش حاجه
فالوقت ده بتكون همسة اختارت فستان وجابتو واقفه مع مراد واسراء
مراد بزهق كل ده مفيش حاجه عجبتك بترد اسراء اعمل اى يعني كلهم مش حلوين
وبتفضل مكمله لف فالمول لحد ما بتقف قدام فستان بتنبهر بجمالو بتقول للبنت اللي واقفه ممكن تجبيلي ده بتلاقي البنت سرحانه فمراد وبتبصلو باعجاب من وسامتة بتتغاظ اسراء يا انسسه بتكلم علي فكرة بتفوق البنت علي صوت اسراء العالي وبيلاحظ مراد غضب اسراء وبيبتسم بحب
بتاخد اسراء الفستان من البنت بغيظ وتدخل تقيسو وبيعجبها الفستان جدا وبتخلص وتخرج وبتقولهم يلا هما هيبعتو الفستان عالبيت
مراد: بغيظ مخرجتيش بيه لي اشوفو اسراء ببرود وتشوفو لي هو عجبني ابقا شوفو بكرة
وبتمشي
بيتكلم مراد مع همسة عجبك اللي اختك بتعملو ده بتضحك همسة معلش هي بس لسه زعلانه من اللي حصل وبيجيبو كل حاجتهم وبيرجعو القصر بعد يوم طويل
وبيمر الوقت بسرعه وبيجي اليوم المنشود النهاردة فرح احفاد عيلة الصياد
الكل بيصحا وبيجهز نفسو وبينزلو بياخد مراد همسة واسراء وبيوصلهم الاوتيل وبتكون معاهم حنان عشان هياجهزو هناك
وبتيجي بعد شويه الميكب ارتيست ومصفف الشعر وبيبداوء يجهزو اسراء
داخل القصر في غرفة نهي: بتتحدث نهي بغ.ل مع حد فالهاتف يعني اي يتجوزها احنا متفقناش علي كدا مراد لازم يتجوز بنتي انا هي اللي لازم تاخد فلوس مراد بيتحدث الشخص الاخر نهي واطي صوتك قولتلك ميت مرة صوتك ميعلاش عليا والا انتي عارفه انا هعمل اي بترد نهي انت لازم تتصرف اعمل اي حاجه المهم ميتجوزوش
المجهول: بيتحدث مع المساعد بتاعه ودراعه اليمين وعارف عنو كل حاجه
بيشاور علي صورة شخص ما بيقولو عاوز اسمع خبرة النهاردة
وبيتكلم بغل: مش عاوزهم يفرحو عاوز الفرح يتقلب عزاء ومش عاوز اي غلطات مفهوم
عند اسراء بيتكون الميكب ارتيست بتحطلها اللمسات الاخيرة وبتكون مبهورة بجمالهاوبتقولها مشاء الله اجمل عروسة اشوفها بجد بتبتسم اسراء ليها
بتشوفها حنان بتنبهر وبتقولها مشاء الله يبنتي ربنا يحرسك ويحميكي طلعه حلوة اوي يحبيبتي وعنيها مليانه بدموع الفرح ان اخيرا بنتها الكبيرة بقت عروسة وبتحضن اسراء مامتها
وهمسة كمان بتكون خلصت وطالعه حلوة اوي وتخطف انظار الجميع بجمالها
بتشوف همسة اختها وبتحضنها وبتقولها انتي طالعه حلوة اوي يا اسراء ده مراد هيتجنن بيكي ومن جمالك
الباب بيخبط بتفتح حنان بيكون عز: عز بيدخل بينبهر بجمال احفادة بيبستم بفرحه بيقولهم مشاء الله طالعين زي القمر يحبايبي ربنا يحفظكو بتحضن همسة واسراء جدهم
داخل القاعه بيكون واقف مراد مع امير وسليم وهيتجنن عاوز يشوف اسراء بالفستان وكل شوية يبص فساعته
امير بيلاحظ مراد اللي كل دقيقه يبص فالساعة
وبيقولو امير بمشاكسة واخد بالك يسليم 😂مراد باين عليه مستعجل اوي ومش قادر يستنا كل شوية بيبص لساعه
بيجز مراد علي سنانه اميييير
امير بضحك اي يعم في اي مش بقول الحقيقه ولا اي يبختك يعم النهاردة عريس وهتقضيها وبيغمزلو 😂😉
مراد بغضب بيمسك امير من قفاة بقولك اي ياض انت احترم نفسك بدل ما اعملك خريطه فوشك 🥺
امير بضحككك يعم خلاص نزل ايدك البدلة هتكرمش 😂
بيضحك سليم علي مروغه امير لي مراد
بياخد الجد اسراء وبينزل بيها عشان يسلمها لمراد
بيكون مراد واقف فانتظارة علي احر من الجمر 😂😉
بيشوف مراد اسراء بينصدم بجمالها اللي خطف قلبو ومدهوش هي ازاي حلوة كدا ولا فستانها وشعرها والميكب اللي خالها ولا كانها اميرة نازلة من عالعرش خطفت اسراء انظار الجميع بجمالها. الكل بيتهمس قد اي هي جميلة
واللي بيتهمس بغيرة وحقد من جمالها
بينزل عز واسراء فايدو: بيديها لمراد وبيقولو خلي بالك منها مش هوصيك عليها لان انا عارف انك هتاخد بالك منها وهتخاف عليها اكتر من نفسك
مراد بياخد اسراء فايدو بيقول لجدو هشيلها فعيوني يجدو
بيببوس مراد ايد اسراء وبيبوسه.. ا من قورتها بحب وهو من جواه حاسس بفرحه انها بقت مراتو
بيلاحظ مراد نظرات الناس ليها وشة بيتحول لغضب وحاسس انو عايز يخبيها ليه لوحدو من كتر جمالها وان كلو بيبصلها بنظرات اعجاب بيحاول يتحكم مراد فاعصابها
وبياخد مراد اسراء وبيدخلو القاعه
وبيقعدو مكانهم مراد حاسس بفرحه كبيرة من جواة هو مش عارف اي سببها ومش عاوز يفكر في اي حاجه غير ان هو دلوقتي معاها وان هي بقت مراتو وملكو وبس
اسراء من جواها متلخبطة وبتفكر ازاي هيبقو مع بعض فاوضه واحده وحياتهم هتمشي ازاي بعد كدا وقلبها بيدق بسرعه
امير وسليم بيشوفو همسة اللي عاملة زاي الفراشة بفستانها وجمالها وقد اي هي حلوة اوي
امير بضحك: وانا اقول القمر مختفي ليه اترية واقف هنا معانا بتضحك همسة علي كلام امير
سليم بيتعصب ان امير بيعاكس همسة وبيشوف نظرات اعجاب الشباب ليها وان فستانها مبين قد اي هي جميلة
بيسبهم امير ويروح لي اخوة
سليم بيمسككك همسة من ايدها وبيخدها فجمب بعيد عن الناس وهو متعصب
همسة في اي يسليم في حد يشد حد كدا سيب ايدي بتوجعني بيسيب سليم ايدها وبيزقها عالحيطه وبيحاصرها وبيقرب منها
بتتوتر همسة من قربة منها وبتقولو سليم في اي ابعد شويه
سليم بنرفزة انتي اي اللي لبساة ده وعمالة تضحكي مع امير وعجبك معاكستة ليكي صح
بتزقه همسة بعيد عنها وهي مستغربة وحزينه من كلامو
وبتقولو انت ملكش دعوة بيا اللبس اللي عاوزة
وامير ابن خالي وزي اخويا وكان بيهزر عادي
بتبداء عيونها تتملي بالدموع بيشوفها سليم كدا وبيقرب منها
وبيتوة فسحر عيونها وبيمسح دموعها وبيقولها هششش متعيطيش مش عاوز اشوف دموعك بتتوتر همسة وخدودها بتحمر من قرب سليم وضربات قلبها بتعلي وبتكلم سليم ابعد مينفعش كدا
سليم بتوهان : انتي طلعه حلوة اوي النهاردة يهمسة بتحمر همسة اكور من كتر خجلها وضربات قلبها بقت مسموعه بتزق سليم وبتطلع تجري عالقاعه وهي بتاخد انفاسها وبتهدي نفسها من قرب سليم المهلك ليها
بيفوق سايم لنفسه بيقول لنفسه في اي يسليم انت عمرك محصلك كدا وبيدخل القاعه
داخل قاعه الافراح فاشهر فندق فالبلد لان اليوم فرح احفاد عز الصياد والكل مبسوط وفرحان وعز بيرحب بالناس لان الفرح مليان اشهر رجال الاعمال ورجال سياس.. ية
بيتكلم الدي جي بيعلن عن كل كابلز يرقصو سلو مع بعض
فعلا بيبتدي الكل يرقص ومراد خد اسراء وبيرقصو والاتنين بيبصو فعيون بعض وسرحانين وكانو فعالم تاني
وعز واقف مبسوط باحفادة وبيشاهدهم وهما بيرقصو
وحنان ومريم مبسوطين جدا ان ولادهم بيتجوزو اخيرا وان هما طول عمرهم كانو بيتمنو يجوزو ولادهم لبعض وامنيتهم اتحققت
فجاه بيسمعو صوت ضرب الن. ار فالمكان الصمت بيعم المكان لثواني
وبيبداء الفوضه تعم فالمكان والكل بيجري
وفجاه بيسمعو صوت صريخ وال. دم بقا يملا المكان
الكل واقف مصدوم الفرحة اتحولت لحزن 😢😢
مراد: ايدو الغرقانه بي د. م اسراء واسراء فحضنو بيقعو عالارض
الكل بيجري عليها حنان بصريخ بنتي
مراد اسراء فحضنو وبدلتو اللي بقت كلها د. م اسراء ومش قادر يصدق اللي حصل ولا يستوعبو
مراد: اسراء فوقي اسراء ردي عليا انتي هتقومي انتي مفكيش حاجه بتغمض اسراء عيونها وايديها بتقع جمبها
والكل بيعيط علي اسراء وخايفين
مراد: بصريخ اسراء قومي انتي مش هتسبيني لا وببقا فصدمه وماسكك اسراء ودموعه بتنزل وساكت واخد اسراء فحضنه
امير: مراد فوق قوم يمراد خد مراد عشان نلحقها ومراد مبيردش علي حد
بيزقه امير فوق يمراد مش وقتو مراتك هتموت بيفوق مراد علي جملة امير لا هي مش هتسبني وبيشيل مراد اسراء وبيطلع يجري بيها علي عربيته
حنان بدموع بنتي يا بابا بنتي لا انا هموت فيها لو جرالها حاجة
عز بحزن علي احفادة واللي بيحصل لعيلتة دموعه بتنزل
حنان: انا عاوزة بنتي ودوني لبنتي بيبداء الكل بيتحرك ويركبو عربيتو وبيروحو عالمستشفي
مراد سايق عربيته بسرعه رهيبه وكانو بيسابق الزمن وحاسس انو روحو بتروح منو بيوصل مراد قدام المستشفي
وبينزل جري بيشيل اسراء وبيدخل بيها
بينادي بعلو صوته عاوز دددددددددكتووووور بسرعه
مراتي بتموت بيجرو عليه الدكاترة وبياخدو اسراء منو وبيدخلوها اوضه العمليات
بيوصلو الجميع المستشفي بيدخلو جري بيلاقو مراد واقف قدام اوضه العمليات ومنهار ودموعه بتنزل
بتمر 4 ساعات اسراء لسه داخل اوضه العمليات بتنزع الحياه
داخل المستشفي والكل واقف علي اعصابو وحزين واللي بيعيط
بيمر الوقت علي مراد ببطء وحاسس انو روحو بتروح منو وقلبه وجعه وعمال يبص لي اوضه العمليات وعايز يدخل يشوفها باي طريقه وهيتجنن
داخل غرفه العمليات بيعلي انظار جهاز ضربات القلب وبيعلن عن توقف قلب اسراء
بيعمل الدكتور صدمات كهربايئه للقلب وبيحاول ينعش القلب ومفيش استجابه
بيخرج الدكتور من غرفة العمليات بعلامات حزن وارهاق
الكل بيجري عليه طمني يدكتور الدكتور بيتكلم باسف وحزن
للاسف القلب وقف ومفيش استجابه البقاء لله
بينزل الخبر زاي الصعقه عالجميع
وبتبتسم نهي بفرحه
حنان بانهيار: بنتي لا رجعولي بنتي وبتصرخ وفجاه بتقع فاقدة للوعي
مراد بيمسك الدكتور من لياقته انت بتقول اي اسراء مامتتش لا وبينزل ضرب فالدكتور
عز واقف مصدوم وحزين حاسس بقهرة انو خسر عيلته ومقدرش يحميهم
بيسيب مراد الدكتور وبيدخل اوضه العمليات بيشوف اسراء والممرضه بتغطي وشها بيصرخ فوشها ابعدي عنها وبيقرب منها مراد ودموعو بتنزل وبيقولها لا انتي مش هتسبيني انا مش هقدر اعيش من بعدك اصحي يا اسراء وبيفضل يخبط مكان قلبه قومي انتي مش هتسبيني بعد ما حبيتك ايوة حبيتك قومي يا اسراء بيفضل يضرب علي قلبها اقوي والممرضه واقفه مصدومه من اللي بيحصل وفجاه بتطلع تجري الممرضه بدهشه تنادي الدكتور ومراد بيبص بصدمه للجهاز وووووو
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق احفاد الصياد" اضغط على اسم الرواية