رواية نور و الأسد الفصل العاشر بقلم نور عصام
رواية نور و الأسد الفصل العاشر
نور. داخل الاسانسير بصت ل طارق وما اتكلمت
طارق. قالها هتفتحي مكتب خاص فيكي
نور. ان شاء الله
طارق. اممم وقرب منها
نور بعدت عنه
طارق. قرب اكتر عليها
نور لو سمحت يابشمهندس مينفعش كدا
طارق. والشر والغل ملي قلبه وعقله قالها هو ايه اللي مينفعش وبيقرب منها زياده
نور. زئته عنها وقالت ابعد يا حيوان
طارق. بغضب قالها حيوان حيوان علشان حبيتك حيوان علشان اتمنيتك ليا دا انا كنت اتمنالك الرضي علشان بس توافقي وف الاخر تروحي تتجوزي غيري لا وكمان حته ظابط ميسواش ومسك ايدها غصب عنها
نور. بتبعده عنها وقالت اخرص يا حقير الظابط دا احسن منك ومن مليون زيك
طارق. بصلها والشر يتطاير من عيونه وف لحظه خبطها علي راسها بقوه
نور. اااااه وابتدي يغمي عليها
طارق. سندها وبس الاسانسير وقف شالها ونزل بيها وعلي عربيته باقصي سرعه
وبعد فتره
اسد. ببتصل علي نور
نور. مش بترد
اسد. اتصل تاني مفيش فايده قال اووف منك ليه مش،بتردي
عند طارق
طارق. اخد نور وراح شقته وشالها نايمها عالسرير وخرج بالصاله وقعد يفكر ازاي ينتقم منها ومفيش غير حل واخد بس اللي مسيطر عليه ابتسم بشر وقال لازم تكوني صاحيه وفايقه وبكامل قواكي العقليه علشان تشوفي اللي هعمله
نور. بتعب قامت وقالت اااه ومسكت راسها وبعدين افتكرت اللي بقلمي نور عصام حصل فتحت عيونها وغمضتها كذا مره وبتحاول تستوعب اللي هي فيه وبعدين قالت الكلب الحقير الحيوان وبعدين بصت جنبها لقت شنطها عالسرير اخدته وطلعت فونها واتصلت علي اسد
اسد. بعصبيه قالها كل دا كنتي فين ومش بتردي ليه
نور. اسد الحقني انا مخطوفه
اسد. بخوف ايييه
طارق. دخل عليها
نور اسد الحقني
طارق. شد منها الفون وقالها انا هعرفك ازاي تتصلي بيه ان مخليته يندم ويرميكي زي الكلبه
اسد. انت مين يا حقير ياابن الكلب وربي لقتلك
طارق. رد عليه وقاله مبقاش انا ان مخليتك تنتحر
نور. اسدددد وبتحاول تاخد الفون منه
طارق. زئها عالسرير وقعها وقالها اخرصي
اسد. قسما بالله لموتك وإياك تلمسها يا حقير
نور. حبيبي اسد وبتصرخ
طارق. رمي الفون من ايده وبيحاول يتهجم عليها
اسد. بيصرخ واتصل ب بأحد اصدقائه يتتبع الموبايل بتاع نور وبعدين قال ف نفسه انو رايح الشركه يشوف الكاميرا وطبعا هو عرف انو طارق بس حابب يشوف الكاميرا ويجيب عنوانه من الشركهبقلمي نور عصام
حمزه. اتصل عليه
اسد. بعصبيه قاله ل اييييه
حمزه. مالك يا اسد انت كويس
اسد. نور اتخطفت
حمزه. اييييه ومين الي عمل كدا وليه
اسد. مش وقته يا حمزه
حمزه. انت فين دلوقتي انا جايلك انا وخالد
اسد. انا رايح الشركه
حمزه. تمام واحنا هنحصلك علي هناك وفعلا اتوجهو
خالد. ابن الكلب دا لازم يتربي
حمزه. ربنا يستر بس وميأذي نور
خالد. طيب اجري شويه
حمزه. علي اخري والله انت شايف اهو
وبعد بعض الوقت
اسد. وصل الشركه وطلب مراجعة الكاميرات
خالد وحمزه وصلو
حمزه. اسد وصلت لحاجه
اسد. لسه اهو هشوف الكاميرا
العامل اتفضل حضرتك دي كلها
اسد. اخدهم منه وشغلهم وشاف نور من وقت خرجت من مكتب المدير وراحت الاسانسير وبعدها طارق وهو شايلها وهي مغمي عليها ومش بتتحرك صرخ وقال ابن الكلب
خالد. اعتقد عنوان بيته ف الشركه
المدير. طبعا موجود وبس دقيقه بنجيبه
حمزه. يلا بسرعه وبعد شويه اخدو العنوان ومشيو
في شقة طارق
نور. بتحاول تبعده عنها بكل الطرق عماله تضربه وتهاجمه
طارق. بيستعمل كل قوته معها
نور. نجوم السما اقربلك مني يا حقير
طارق. انتي بتاعتي وملكي وهو اللي اخدك مني وانا هندمه
نور انا بتاعت جوزي يا كلب هو وبس حبيبي وكل دنيتي
طارق. قولتلك ميت مره متنطقيش اسمه قدامي فاهمه
نور لا هنطقه وقوله كل عمري لانو حبيبي
طارق. اااااه واتهجم عليها اكتر ولوا دراعها وراها
نور. اموتك ولا تلمسني يا حقير
طارق. انتي تموتيني طيب وريني يا قطه وزئها عالسرير وقرب عليها
نور. ضربته ضربه قاضيه 🤾
طارق. اااه وبصلها بشر وقالها وديني
نور. قاطعته بضرله تانيه قاضيه بشنطتها 🤫
طارق. بيلف زي المجنون من اثر الضربه
نور. طلعت تجري علي برا
طارق. ببحاول يلحقها جري وراها
نور. فتحت الباب واتفاجئت ب اسد قدامها
اسد. اخدها ف حضنه وبص ل طارق اللي كان بيجري وراها
نور. بتنفس بصوت عالي جوا حضن اسد
اسد. اهدي حبيبتي وبعدين بصلها وقال انتي كويسه
نور. اومئت بغيونها
حمزه وخالد. واقفين وقالو انتي بخير يا نور وراحو علي طارق وبيتوعدو
اسد. نور عملك حاجه
نور. لا لا
اسد. طلعها من حضنه وقال ل خالد خد نور
خالد. مسكها من ايدها وهي طبعا بترتعش
خالد. ضمها لحضنه وقالها اهدي يا قلبي خلاص احنا معاكي
اسد وحمزه. بكل غضب الدنيا ضربو طارق
خالد. نزل نور وركبها العربيه وقالها خليكي هنا انا هروح الحقهم هيموتوه حيوان ميستهلش يروحو ف داهيه علشانه
نور. بضعف. قالت طيب ودموعها نازله
خالد. طلع لقي اسد وحمزه بيفكو كاميرا طارق كان مركبها يصور بيها نور
حمزه. حيوان وابن كلب
اسد. وربي مهرحمه وشاف لاب موجود عالكمود اخده بسرعه وشغل السي دي
حمزه وخالد اتفاجئو بنور وهي عامله زي الفرسه الشرسه وبتهاجمه بكل قوتها وف لحظه ضربته تحت الحزام وجريت
اسد. ابتسم
خالد. ههههه قال يخربيتك دي كانت هتقضي عليه ف لحظه
حمزه. ابتسم وقال يستاهل الحقير ودخل عمر زميل اسد اللي كلفه يتبع فون نور ومعه ناس تانيه
اسد. قالهم خدوه وطبعا طارق مرمي عالارض مش ببتحرك من ضرب اسد وحمزه فيه
خالد. بعد ما اخدوه قالهم يلا ونزلو
اسد. راح علي عربيته وركب وخالد جنبه وحمزه ورا مع نور
حمزه. حبيبتي انتي بخير
نور. امممم وبصت ل اسد
حمزه. فهمها وبعدين قالها الحمد لله انك بخير
خالد حب بخفف الجو المشحون بالغضب بين اسد ونور قال بس ايه يا بت يا نور انتي طلعتي وحش بجد دا كدا هخاف منك رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
حمزه. طبعا هي اي حد يا بني دي نور الجوهري
اسد. مش بيتكلم
نور. بتبوصله ف المرايا ودموعها نازله
حمزه. ليه كدا يا نونو الحمد لله انك بخير والكلب دا
اسد. قاطعه وقال خلاص يا حمزه وياريت اللي حصل مفيش داعي حد ف البيت بقلمي نور عصام يعرفه علشان ميقلقوش الحمد لله جت سليمه وكمان علشان جدو
خالد وحمزه. مع بعض تمام وبعد شويه وصلو البيت ونزلو
اسد. بص ل نور نظرة لوم وعتاب
نور. ف نفسها غصب عني
خالد. يلا يا جماعه ندخل وفعلا دخلو
ليلي. نور حبيبتي اتأخرتي كدا ليه
نور. بزعل قالت اسفه
ليلي. مالك يانور
نور. ابدا وقالت عن ازنك يا ماما وطلعت
ليلي. راحت علي ابنها وقالت انت مزعلها
حمزه. عادي يا طنط انتي مش عرفاهم يعني
ليلي. طيب ليه ايه الي حصل
اسد. ولا حاجه يا ماما وطلع اوضته
خالد. ميت من الجوع
اميره. علطول مفجوع كدا
خالد. امم شكل كدا ف ناس عاوزه تضرب
اميره. بمرح قالت علي ايه الطيب احسن
امل. يلا غيرو وانزلو الاكل جاهز
جدهم. خرج من اوضته وقال حمدلله عالسلامه
حمزه وخالد. الله يسلمك يا جدو
جدهم. ايه هي نور مرجعتش ولا اسد
ليلي. جم يا بابا بس طلعو
الجد. قال ازاي المجنونه دي تجي وتطلع كمان من غير ما تعدي عليا وبصلهم
حمزه. عن اذنكو انا هطلع اغير وانزل
خالد. وانا كمان وهربو من قدام جدهم
الجد. مالهم العيال دي
ليلي. والله ما عرفه ربنا يستر
الحد. بصلها بشك وقالها ايه اللي حصل يا ليلي
ليلي. العيال راجعين شكلهم زعلان من بعض
الجد. نور واسد
ليلي. اتنهدت
الحد. طيب اهدي وانا هكلمهم بعد الاكل يلا روحي جهزي
في اوضة اسد ونور
اسد. دخل لقي نور قاعده عالسرير بتعيط بصلها ومشي دخل الحمام وخرج يلبس من غير ما يكلمها
نور. راحت عليه وهي بتعيط وقالت انا اسفه حقك عليا
اسد. مردش عليها ولا بصلها
نور. ذادت دموعها وقالت ليه بتحملني اللي حصل انا ذنبي ايه غلط لما قولتلك لازم اروح الشركه جايز بس انا ايه غرفني انو دا هيحصل روايات بقلم نور عصام
اسد. بصلها بنظره لو مكنتيش روحتي مكنش دا حصل
نور. فهمته وقالت مستحيل كنت اتوقع دا يحصل
اسد. سابها ونزل
نور. قعدت تعيط وبعدين دخلت اخدت شاور وراحت نامت
ليلي. ايه يا اسد هي نور منزلتش ليه
اسد. دلوقتي هتنزل ياماما
حمزه. بصله وقاله ف ايه
خالد. بصوت هامس قاله متعقبعاش علي حاجه مش باديها
حمزه. خف شويه ملهاش ذنب دا واحد حقير وخلاص خد جزائه والحمد لله نور بخير
جدهم. مالكم كدا بتتكلمو بالهمس
حمزه. ابدا يا جدو
خالد بنتكلم ف الشغل يا جدو
جدهم. بص ل اسد وقال مراتك فين يا اسد
اسد. سكت ومارد
جده. اسد بكلمك فين نور
اسد. فوق يا جدو ودلوقتي تنزل
ليلي. قالت ياسمين روخي نادي نور يلا علشان تاكل
ياسمين. حاضر يا ماما وطلعت خبطت علي نور ودخلت
نور. كانت نايمه وبتعيط
ياسمين. بخضه جريت عليها وقالت نور حبيبتي مالك فيكي ايه وليه بتعيطي
نور. رمت نفسها ف حضنها وقالت مفيش حاجه
ياسمين. طبطبت عليها وبعدين قالتلها انتي زغلانه مع اسد
نور. سكتت
ياسمين. فهمت انهم زعلانين وبعدين قالت معلش حبيبتي اهدي كدا وكل شئ هيكون كويس اسد بيحبك ومستحيل يسيبك زغلانه كدا
نور. ذادت دموعها
ياسمين بقا كدا وبعدين قالت ايه اللي حصل ممكن تقوليلي
نور. ما اتكلمت
ياسمين. تفهمت سكوتها وبعدين قالت طيب يلا تعالي علشان تاكلي الكل مستنيكي وجدو قالب الدنيا عليكي
نور معلش مش هقدر
ياسمين. بقا كدا عاوزاهم يزعلو
نور. والله مليش نفس
ياسمين. كدا هزعل منك والله الكل مستنيكي وماما زعلانه وحسه انو ف حاجه بينكم وكمان جدك علشان خاطري تعالي انزلي معايا وبعدين نخرج كلنا وتتصالحو
نور. فكرت ف جدها وقالت ماشي ونزلت معها
خالد. اول م شافها قال ايه يابنتي كل دا موتينا من الجوع
نور. مساء الخير الكل رد بس مستغربين هدوئها
جدها. بصلها وقالها نور مالك يا بنتي انتي تعبانه
نور. بصوت حزين ومبحوح بعض الشئ من كتر عياطها قالت ابدا يا جدو انا كويسه
جدها. زعل عليها وف نفسه قال بس تاكل بكلمها وبعدين قالهز تعالي يا قلبي اقعدي جنبي
نور. راحت وقعدت فعلا جنب جدها وبقا وشها مقابل اسد
اسد. مش بيبوصلها خالص
ليلي. نونو حبيبتي كلي كويس علشان شكلك تعبان ومرهق
نور. اومئت بعيونها وبدئو ف الاكل كلهم
اسد. اخد باله انها مش بتاكل بصلها لق وشها احمر اتنهد
نور. بتلعب ف الاكل ومش بتاكل وباين عليها التعب
اسد. بصلها تاني لقي وشها بقا اصفر ويشده
ياسمين. ف نفسها قالت لازم اقولهم علي الخبر اللي عندي علشان اخرجهم من جو التوتر دا وبعدين قالت بما انكم كلكم موجودين انا حابه افرحكم واقول لكم انو ف ضيف جديد هينضم لعيلة الجوهري
امها والكل فرحو طبعا وباركولهم
حمزه. ضمها لحضنه وباسها من جبينها وقالها مبروك علينا يا عمري ربنا يقومك بالف سلامه لينا
اسد بارك لاخته وبعدين بص ل نور اللي خلاص وشها بقا اصفر اكتر من الازم
حمزه. بهزار قال ل نور مالك يابت يانور مفيش مبروك ايه القطه اكلت لسانك
نور. ف لحظه اغمي عليها ومالت بدماغها علي السفره
اسد. والكل اتخضو واسد جري عليها وقال نور نور حبيبتي وشالها وراح ينيمها عالكنبه والكل وراهم
اميره. شدة امها من ايدها وقالت ماما تعالي شوفي كدا
ليلي. اشوف ايه وبصت مكان ما اميره بتشاورلها لقت دم علي كرسي نور شهقت
اسد. بس نيمها عالكنبه لقي ايده عليها دم فتح عيونه وانصدم
حمزه. انا هتصل بالدكتور
ليلي. لا لا احنا لازم نوديها المشفي
اسد. واقف مصدوم ومش ببكلم
خالد. اسد فوق نور تعبانه احنا لازم نوديها المشفي
جدهم وجدتهم. يلا بسرعه
مختار. خليكم هنا واحنا هنوديها وربنا يستر
ماهر. يلا
حمزه. اسددد وبعدين قاله اوعي من قدامها وزئه فعلا وشالها
خالد. ضرب اسد بقوه علي كتفه وقاله نور بتموت فوف بقا وشده جري علي برا
ليلي. ركبت واخدتها ونيمتها علي رجلها
خالد. ياسمين اميره خليكو هنا مع جدو وتيتا وماما
جدهم. لا انا جاي معاكم وفعلا مشيو
وبعد بعض الوقت وصلو المشفي والدكاتره اخدو نور
ليلي. بزعل من ابنها راحت عليه وقالت عملت فيها ايه خليتها تتعب بالشكل دا ربنا يستر وتكون كويسه هي اللي ف بطنها وبصتله وقالت انا مـتأكده انها حامل
حمزه. راح عليهم وقالها سيبيه يا مرات عمي هو معملش حاجه اهدي
ليلي. هو انا مش عرفاه وعرفه عصبيته وبصت ل اسد وقالت ميت مره اقولك اتعامل ف البيت غير الشغل هي مش واحد مجرم من اللي عندك ف القسم بقلمي نور عصام
خالد. مرات عمي اهدي مش كدا
ليلي. قالت ل لابنها والله لو البت الغلبانه دي جرالها حاجه هي ولا اللي ف بطنها وقاطع كلامها خروج
الدكتور. وقال اهدو خير
حمزه. اختي كويسه
الدكتور. الحمد لله هي كويسه وكمان البيبي كويس
ليلي والكل قالو الحمد لله وبعدين ليلي قالت بس هي نزفت
الدكتور. دا لانها ضعيفه وواضح انها عملت مجهود ودا اللي تعبها وياريت لو ترتاح الفتره اللي جايه علشان الحمل لسه ف اوله وكمان محتاجه غذا كويس ومعلش هي هتفضل معنا اليوم علشان بس نطمن اكتر عليها
ليلي. متقلش يادكتور الحمد لله انها بخير
الدكتور. حمدلله علي سلامتها ومشي
اسد. اتنهد وبعدين مشي
حمزه. اسد اسد
جدهم. سيبه وتعالو ندخل ل نور وفعلا دخلو
ليلي. بخوف راحت عليها وضمتها لحضنها وقالتلها سلامتك يا قلب ماما ربنا يحفظك ويقومك بالف سلامه
جدها. باسها من جبينها وطبطب عليها وكمان اعمامها وخالد وحمزه وبعدين جدهم بصلهم
خالد وحمزه. متوترين من نظرة جدهم
جدهم. قالهم ايه اللي حصل
حمزه. اتصنع عدم الفهم وقال بخصوص ايه ياجدو
جدو. بصلها وقال انا قولت ايه اللي حصل وعاوز اجايه انا اللي مربيكم وعارفكم كويس ومش هعيد كلامي تاني
خالد. اهدي ياجدو محصلش حاجه سوء تفاهم يينهم بس وان شاء اله هيتحل
جده. بصله وما اتكلم ولكن تظرته كانت حاده
نور. بصتلهم وما اتكلمت
حمزه. راح علي جدو وقاله اللي حصل هو .....
مختار. نور اتخطفت
ليلي. يا حبيبتي يابنتي وطبطبت عليها كل دا يحصل واحنا منعرفش وباستها من ايدها وقالت الحمد لله انك بخير يا عمري وبعدين قالتلها انتي كنتي عرفه انك حامل
نور. هزت راسها ب لا
ليلي. مبروك عليكي حبيبتي
جدهم. اتنهد وبص ل نور
نور. فهمت نظرته وان زعل اسد عليها اكتر ما هو منها دموعها نزلت وبصت للباب
خالد. مال عليها وقالها شويه وجاي متقلقيش
ياسمين. اتصلت ب حمزه تطمن علي نور
حمزه. طمنها وقالها انها حامل
ياسمين. فرحت وخدتها كلمتها وباركتلها وقفلو
حمزه. بعد شويه قالهم طيب يا جماعه يلا روحو انتو علشان جدو وكمان مينفعش كلنا هنا خلو نور ترتاح شويه واحنا هنفضل معها رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
ليلي. انا مستحيل امشي واسيلكبها
خالد. يا حبيبتي متقلقيش احنا معها وكمان شويه واسد يجي ونور تكون ارتاحت شويه وبس الدكتور يجي تاني بنشوف ولو ينفع تروح بنجيبها
ليلي. بنتي مش هسيبها روحو انتو ووبعد اصرار منها الكل مشي وبعد ساعتين
نور. كانت نايمه من أثر الدوا
ليلي. كانت قاعده علي عالسرير المجاور لها وبتدعيلها
اسد. دخل وبص لامه ونور
ليلي. تعالي حبيبي
اسد. عامله ايه دلوقتي
ليلي. هتتجنن عليك ومن تعبها والدوا نامت غصب عنها بعد ما عينها منزلت من عالباب
اسد. قرب منها وشاف اثر الدموع علي خدها قعد جنبها ودمعه منه نزلت ومال عليها واخدها ف حصنه
نور. حست بيه فتحت عيونها
اسد. حبيبتي حمدلله علي سلامتك يا عمري
نور. بدموع قالت انا اسفه
اسد. اشششش اسكتي الحمد لله انك بخير وابننا كمان وبصلها وابتسم وقال مبروك ياعمري وبعدين قالها كنتي عرفه
نور. لا
اسد. اتنهد وقالها ربنا يقومك بالف سلامه
نور. يعني مش زعلان مني
اسد. كنت زعلان
نور. بحب قالت طيب ودلوقتي
اسد. دلوقتي خلينا نفرح بابننا وضمها تاني لحضنه
نور. بادلته الحضن وقالتله ربنا يخلبك ليا وميحرمنيش منك ابدا ياعمري كله
ليلي. احم احم نحن هنا
اسد. بمرح قالها قومي روحي ياماما
نور. هههههه
ليلي. بقا كدا يعني من لقي احبابه
اسد ونور. مع بعض لا طبعا انتي حبيبتنا ومنقدرش نستغني عنك ونور قالت ربنا يخليمي لينا يا ماما
ليلي. ربنا بحميكم ويحفظكم من كل شر ويخليكم لبعض وتجبولي احفاد كتيييير بتنططو حوليا
جروب روايات بقلم نور عصام
اسد ونور. امين يارب
نور. حبيبي هو ممكن نروح
اسد. عاوزه تروحي
نور. ايوا مش،حابه اكون هنا
اسد. باسها من جبينها وقالها طيب هروح اشوف الدكتور لو بنفع تمام غير كدا لا وخرج وبعد شويه رجع وقالهم يلا بينا
نور. بجد هنمشي
اسد. ايوا يا عمري ومال عليها وشالها
نور. اسد نزلني انا كويسه
اسد. بس انا حابب اشيل مراتي حبيبتي
ليلي. بمرح قالت اممم فينك يا مختار كنت قفشتهم دلوقتي
نور واسد. هههههه ههههههههه
وبغد بعض الرقت وصدو البيت والكل كان فرحان برجوع نور وباركولها عالحمل وانتهي اليوم
ربعد مرور اربع شهور
نور. والعيله كلها قاعدين مع بعض واذا بفون يرن علي
حمزه. رد وبصرخه قال اييييه
نور. والكل اتخضو وقالو ف ايه
حمزه. ااااا اسد اضرب عليه نار .......
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية نور و الأسد" اضغط على اسم الرواية