رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الحادي عشر
استجابت لهو الممرضه بياس واخدته معها تسحب الدم منه...
وسحبت منه كمية كبيرة جدا وهارون مكنش فارق معاه قد
ما كان خايف عليها وبعد مرور الوقت خرج الدكتور وطمانه
عليها قال الدكتور المدام كويسه بس هي نزفت دم كتير اوي
فلازم يتعوض بالاكل... وكمان هي عندها سوء تغذيه وانميا
وده غلط عليها وده هيتعبها اكتر كان ممكن تخسر حياتها
فلازم تهتم بيها وباكلها.... مشي الدكتور ودخل هارون لي
فجر ومسك ايديها وقب"لها بحنيه فاقت فجر وسحبت
ايديها ولفت وجهها للجهه الاخري ونزلت دموعها....
هارون بتسائل ممكن افهم ايه الي انتي عملتيه ده...
ملكش دعوة وبعدين محدش طلب منك انك تجبني
المستشفي كنت سبتني اموت وخلاص ولا صعبانه عليك
تسيبني اموت اظن مصعبتش عليك واحد زايك بيتمنالي
الموت كنت سبتني بقا عشان ارتاح.... تقبل هارون كلماتها
بهدوء وقالها انا همشي انا.... لم ترد عليه ولفت وشها بعيد
عنو دخلت الممرضه وقامت بتبديل المحلول ليها سالتها فجر
هو انا همشي من هنا امتا ردت الممرضه عليها ممكن النهاردة
بس لازم تعوضي الدم الي فقدتيه فجر بتسائل يعني انا
تعبانه انتهت الممرضه من وضع المحلول وقالت بابتسامه لا
بقيتي احسن... وكمان جوزك اتبرعلك بدم كتير وكان خايف
عليكي وانتي بس كولي كويس وهتبقي كويسة....
فجر لو سمحتي هو لسه برا ولا مشي...؟
المرضه اه بره اناديه لحضرتك....؟
فجر ايوة لو سمحتي ممكن تناديه...
خرجت الممرضه وقالت لي هارون ودخل هارون ليها وقال
نعم بصت ليه فجر وقالت عاوزة اشوف ريم لو سمحت...
ينهد هارون بضيق وقالها حاضر ريم هتكون عندك الصبح
عاوزة حاجه تاني.... هزت فجر راسها وقالت لا....
خرج هارون وامسك هاتفه وكلم زين وقالو عاوزك تجبلي ريم
عالبيت... زين بتعجب لي فيه اي.... هارون بعدين يا زين
هاتلي ريم الصبح علي البيت اتصرف.... زين حاضر يا هارون
واتي الصباح خرجت فجر من المستشفي واخدها هارون
علي البيت ودخلت فجر الاوضه وهارون خلفها فقال هارون
غيري وكولي وكمان ساعه هتلاقي ريم هنا.... فجر بضيق
طيب وافتكرت انها لايوجد ملابس لها هنا... وقالت بس انا
مش معايا هدوم هنا... قطعها هارون وقال انا جبتلك...
وخرج هارون برا الاوضه... ودخلت فجر الحمام وغيرت
ملابها ولبست بيجامه ستان.... مكونه من شورت وبدي
بحملات رفيعه باللون الاسود عكس لون بشرتها وخرجت
دخل هارون عليها في هذه اللحظه وهو يحمل الطعام بصلها
هارون وتسمر مكانه بصدمه وبلع ريقه بصعوبة وهو ينظر
اليها بصت فجر ليه بطرف عنيها وحاولت تتجاهلها هارون
فسرة ياربي اعمل اي بس هي بتزودها عليا بنت ممدوح
وقال هارون بصوت مسموع يلا عشان تاكلي ولازم تخلصي
الاكل كله بصت فجر لي الاكل وقالت مليش نفس مش عاوزة
هارون ببرود مش بمزاجك علفكرة وهتاكلي ولو مكلتيش مش
هخليكي تشوفي ريم ها اختاري تاكلي وتشوفي ريم ولا انتي
حرة بقا مش هتاكلي مش هتشوفي ريم ركلت فجر الارض
بقدميها بغضب وضيق منه وقعدت وخدت الاكل وابتدت
تاكل وهي متغاظه منه... خرج هارون برا وسابها براحتها
ريم بتكون فاوضتها بتلاقي موبيلها بيرن بتمسك الموبيل
وبتلاقي رقم مجهول بترد ريم وهي تجهل مين المتصل
وبتلاقي ريم صوت تكرة كثيرا وهو زين وبيقول زين خمس
دقائق والاقيكي لبستي ونزلتي انا واقف ورا البيت بتاعكو
ريم بتبص للموبيل بدهشة وبتقوله انت جبت رقمي منين
وبعدين بتقول بغضب انت عاوزني ليه اصلا ومش هنزلك يا
زين واعلي ما فخيالك اركبه بس انا مش نازلة ولا طايقه
اشوفك اصلا زين بحده ريم لمي لسانك بدل ما اقطعهولك
وبعدين مش انا الي عاوزك ولا انا طايق اشوفك بس هارون
كلمني وقالي اجيبك وتقريبا فجر تعبانه او عاوزة تشوفك
مش عارف بس لازم تروحيلها دلوقتي ريم حست بخوف
علي فجر من ان يكون حصل ليها شيىى وقالت طيب طيب
خمس دقائق ونزله وبالفعل نزلت ريم من غير ما حد يشوفها
ولقيت زين مستنيها زي مقالها ركبت ريم بجانبه بخوف علي
فجر ومشي زين بيها من غير ولا كلمه وريم فضلت ساكته
وبتفكر فهي تخشي ان يصيب فجر اي شيي سئ وصلت ريم
ونزلت هي وزين وخبطت ريم فتح ليها هارون وقالت ريم
فجر فين عملت فيها اي يا هارون.... قال هارون بهدوء
اتفضلي فجر جوة مستنياكي استغربت ريم هدوئه وتصرفه
ودخلت ريم الاوضه الي شاورلها هارون عليها وكانت ايديها
بتترعش بخوف وهي بتدخل دخلت ريم الاوضه شافتها فجر
قامت باحتضنها حضنتها ريم وقالت مالك يا فجر حصل اي
وانتي هنا بتعملي ايه بعدت فجر عنها وعنيها اتملات
بالدموع وقالت بعد ما خرجنا من البيت هارون جابني هنا
وسابني لوحدي وانا زهقت يا ريم من حياتي وانتحرت وهنا
ريم اتسعت عيونها بدهشه وفتحت بوقها وقالت ازاي انتي
مجنونه ازاي تعملي كدا يفجر وتفكري تموتي نفسك طب
انتي كويسه فجر متقلقيش يا ريم انا كويسه هارون جاه
ولحقني ووداني المستشفي وانا طلبت منو انو يجيبك بعد ما
خرجت... ريم بصدمه هارون انقذك وغريبه انكو كلمني كمان
برا بهدؤء... مش عارفه هو بيعمل كدا ليه يا ريم او اتجوزني
ليه بس كل الي اعرفه انو هيطلع عيني ويخلي حياتي عذاب
ريم بتفكير وقالت بس ده احسن ليكي يا فجر بصت ليها فجر
باستغراب ودهشه وعدم فهم وقالت ازاي يعني...
ريم مرات هارون يعني محدش هيقدر يقربلك يا فجر ولامن
اهلك ولا من اهله وانتي شوفتي وقف قصاد ابوكي ازاي وده
احسن ليكي علفكرة وانتي شوفتي ابوكي اتخلي عنك مع انه
عارف انك مش غلطي مع هارون وانك اكيد عامله كده
غصب عنك.... لكن انتي كدا في امان بس السؤال هنا هارون
اتجوزك ليه وكملت ريم بصي يا فجر انتي معندكيش غير
حل واحد بصت ليها فجر وهي بتعقد حاجبها وقالت ايه هو
الحل....
لازم تخلي هارون يحبك وبكدا هتقدري تتحكمي فيه ومن
بعدها هنشوف ليه اي مصيبة ونخلص عليه وبعدها انتي
هتورثي هارون لانك مراتو وتبقي عديتي ولا هيهمك من اهله
ولا اهلك بصتلها فجر بصدمه وبلعت ريقها وقالت انا هعمل
كده ازاي يا ريم.. كملت ريم تقريبا كدا هارون عنده مشاعر
من نحيتك وبكدا هتبقا مهمتك سهلة ولو خلفتي منه هيبقا
كل حاجه مضمونه وتحت ايديكي....
فجر بصدمه هنبقا مجرمين في الاخر يا ريم انا مستحيل
اعمل كدا ابتسمت ريم بتهكم وقالت يبقا هيداس عليكي يا
فجر محدش بيفكر في حد اول ما نور اتبهدلت كله قال وانا
مالي ومحدش دور عليها ابوكي سابك واتخلي عنك عشان
العار هارون بقا جوزك يعني انتي فالاخر الي هتطلعي
كسبانه لازم تاخدي حقك منه هو السبب في كل حاجه
حصلت ليكي
فجر بتردد مش عارفه يا ريم مش هقدر اعمل كده....
ريم لا هتقدري فكري كويس يا فجر وانا هفهمك الخطه
هتمشي ازاي... وخدي بالك كويس وانا كده اطمنت عليكي
واستحملي معاه سنه ولا حاجه وبعدين هترجعي تعيشي
حياتك الطبيعيه من تاني... بصلت ليها فجر بحيرة وقالت
هنعمل اية....
في الخارج كان هارون هو وزين مع بعضهم فقال زين حصل
ايه قعد هارون وحط وجهه بين كفيه وقال فجر حاولت
تموت نفسها ولولا انا جيت بالصدفه كان زمانها ماتت
زين قعد بجانب هارون ورتب علي كتفيه قال هارون انا
فحيرة يا زين خلاص تعبت مبقتش عارف اعمل اية
زين طلقها يا هارون ورجعها لي اهلها يا هارون كدا احسن
ولسه هيتكلم خرجت ريم هي وفجر وودعت ريم فجر ونزلت
نزل وراها زين وهو بيقولها استني رايحه فين ريم ببرود
افندم هو اي الي رايحه فين انت مالك اصلا رايحه
زين بعصبيه بيمسكها من دراعها وبيشدها وبيحطها جوة
العربيه وبيقفل الباب بسرعه قبل ما تنزل وبيركب زين
ريم بعصبية انت عاوز اي افتح الباب ده خليني انزل
زين بعصبية ريم اتعدلي معايا احسلك واسكتي هرجعك تاني
المكان بعيد مش هتترفي ترجعي لوحدك واتهدي بقا
ريم بعصبية بقولك اي يا زين ابعد عني احسن انا مش عاوزة
اشوفك ومش هرجع معاك انا هعرف ارجع لوحدي افتح
الباب قولت انت مبتفهمش...
زين اتعصب وساق العربيه بسرعه جنونيه من غير ما يرد
عليها فهو لو رد عليها ممكن يقتلها في الحال بسبب لسانها
وهنا ريم اتعصبت اكتر ومسكت دركسيون العربيه وزين
سايق وبقت تلفو يمين وشمال وزين اتصدم من حركتها
والعربيه بقت تلف بيهم يمين وشمال عالطريق وزين بصوت
عالي وعصبيه بتعملي اي يمجنونه ابعدي ايدك يا ريم هنموت
يخربيتك هنعمل حادثه وريم بصتله بتحدي وقالت مش
مشكله طالما هتموت معايا يا زين وابقا كدا خدت حق ابويا
منكم زين ما قتلتوة وزين مش عارف يوقف العربيه وبقيت
العربيه تلف بيهم وكانت هتتقلب بيهم وريم بقت تعاند اكتر
واشتعلت جواها نار الانتقام وزين بقا مش مركز للطريق وبقا
يحاول يبعد ايديها وهي ماسكه فدركسيون بكل قوتها وزين
مخدش بالو وفيه عربيه جاية قصادهم وبقا يقولها ريم
هتندمي شيلي ايدك يا ريم العربيه هتخبطنا يا مجنونه وريم
لفت الدريكسيون لسرعه اتجاه العربيه وهوب العربيه اتقلبت
بيهم وووووووووو
اما عند هارون وفجر بعد ما مشيت ريم سابها هارون ودخل
الاوضه دخلت وراه فجر بغيظ شافها هارون وراه وقالها نعم
عاوزة اي يا فجر.... فجر بغيظ منه هو انت اتجوزتني ليه..
تنهد هارون بضيق وقالها كفاية انك مراتي واظن دي حاجه
مكنتيش تحلمي بيها اصلا او انك تتجوزيني....
بصت ليه فجر بقرف وقالتلو فعلا مكنتش احلم اني اتجوز
واحد زبا"لة زايك ولا انتي اتجوز بالطريقة الزبا"لة دي..
وهنا هارون اشتغل غضبه وووووو
يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله (رواية عشقت جحيمي الابدي) اضغط علي اسم الرواية