رواية صغيرة الاسد البارت الثاني عشر 12 بقلم رنا احمد عماد
رواية صغيرة الاسد الفصل الثاني عشر 12
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
في غرفه احمد وكارما .
كان يسير احمد بغيظ شديد .
كارما بغيظ /متجوز تلاته البنادم ده لازم يتربا ي احمد مش تجيبه هنا البيت انا مش فهماك بصراحه .
احمد بجديه /انا هجيب حق بنتي ي كارما جبته هنا علشان اديله القلم الصح علشان اطردته من بيتي وأعرفه مين هي تمارا الشناوي .
كارما بحزن شديد/انا مش عارفه ليه بنتنا حظها كده ي احمد.
احمد بابتسامه/يروح احمد إن شاء الله ربنا يكون كتبلها خير .
كارما وهي تربت علي يده بحنان /أن شاء الله ي حبيبي .
في الصالون ....
كان يجلس حمزه هو ونفيسه زوجته الأولي .
حمزه بحده /عارفه متفتحي بوقك بكلمه كده ولا كده انتي عارفه هعمل ايه .
نفيسه بسخرية /ماخلاص ي اخويا هي صوره مانا فاهمه انك جاي للبت دي علشان فلوسها .
حمزه بحده /طب اسكتي اسكتي ابوها جاي .
احمد بضيق /شرفت ي دكتور حمزه مش تعرفنا .
حمزه بارتباك /دي نفيسه مراتي .
احمد بحده /و يترا انهي واحده فيهم .
حمزه وهو يبلع رقيه برعب /هو هو حضرتك عرفت .
احمد بغضب /طبعا عرفت وهرد حالا علي الي عملته .
في المطبخ ..
كانت تقف كارما بغيظ وهي تتضع الشاي .
فله بغيظ /وكمان بتعملليهم شاي دول يستاهلوا القتل .
كارما بغيظ /هعمل ايه ي فله احمد مصمم أنهم مهما حصل ياخدوا واجبهم معلش ي ميسره ي حبيبتي خودي دخليه انتي مش طايقه ادخل .
ميسره بابتسامه /من عنيا .
في الصالون .........
كان يقف حمزه امام احمد ب رعب وخوف شديد.
ميسره بصدمه /ايه ده هو انتوا ايه الي جابكم المكان النضيف ده ي عررر.
احمد باستغراب/انتي تعرفيهم ي ميسره .
ميسره بغيظ /طبعا ي عمي احمد دول حمزه ونفيسه زي سرحان ونفيسه كده العرررر بتوع الحاره بتاعتنا .
نفيسه بغيظ وضيق/لم نفسك ي ميسره ي بتاعه السمك ي بنت الساعي .
ميسره بغيظ /وماله الساعي ي بنت فتحي هيروين .
حمزه بغيظ /احترمي نفسك ي ميسره .
ميسره بغيظ وهي تمسكه من ملابسه /احترم نفسي ي ابن اسعاد الدلاله انت هتعملي فيها دكتور ياض ده الله يرحم ابوك حرامي المواشي ي عالم ي عررر عمي احمد سيبلي اناالموضوع ده استعنا علي الشقه بالله .
لتنقض عليهم ميسره كالوحش الكاسر لتضربهم ضربا مبرحا تحت ضحكات كلا من في الفيلا .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في جنينه الفيلا ....
كانوا يجلسون مالك مع مراد وعائلته .
مالك بابتسامه /شرفتيني ي بشمهندس .
مراد بابتسامه/الشرف ليا انا ي مالك بيه .
جنه بسعاده /بصراحه ي اونكل انا مبسوطه جدا أن قمر هتبقا مراتي اخويا .
تحيه بحده وغيظ /متسبقيش الأحداث ي جنه احنا لسه بنتعرف .
رشا بحده /واضح أن حضرتك مش مرحبه بالموضوع .
تحيه بخبث ومكر /لا طبعا ي رشا هانم انتي فهمتي غلط مراد هو ابني قبل مايكون جوز بنتي الله يرحمها رغم اني عارفه هو كان بيحبها قد ايه .
مراد بغيظ /وربنا الي عالم انا بحب قمر قد ايه وربنا يجعلني الزوج الصالح ليها واوعدكم اني والله هشيلها جوه عنيا .
قمر بابتسامه /وانا اوعدك ي مراد اني بنتك هتكون زي بنتي بالظبط .
مالك بابتسامه/ربنا يسعدكم ي ولاد ويهنيكم خلاص نخلي الخطوبه الخميس الجاي .
مراد بسعاده /طبعا ي عمي ولا لو اقرب من كده أنا معنديش مانع .
قمر بخجل /مراد .
مراد بابتسامه وحب/روح مراد والله .
مالك بمرح /طب نمشي احنا ولا ايه .
قمر بخجل /ازي بس ي بابا ده حضرتك الخير
والبركه.
جاسر بابتسامه ومرح /حلو اوي الجو ده وانا كمان عايز اتجوز بعد اذنك .
قمر بضحك /هههههه لا ي حضره الظابط مش هديك اختي حبيبتي .
شمس بغيظ /بس ي بت انتي ده حبيب قلبي .
رشا بابتسامه /واضح أن عندك حق ي مالك احنا ملناش لازمه خلاص كل واحده لقيت حبيبها .
شمس بابتسامه/حبيبه قلبي ي ماما ده انتي الخير والبركه .
مالك بابتسامه/خلاص يبقا جاسر وشمس مع قمر ومراد .
قمر بسعاده /ههههه احلا حاجه ي بابا .
تحيه بغيظ وهمس /اضحكي اضحكي اخرتك سوداء ي عروسه وحياه بنتي لنكد عليكي عيشتك .
///////////////////////////////.
في غرفه عامر ....
كانت تجلس حنين وهي تسرح شعرها الحريري .
عامر بغمزه وخبث/ماتيجي بقا ي عسل هو انتي محتاجه كل ده ده انتي قمر منور .
حنين بضحكه عاليه /هههههههه.
عامر بمرح /العب يلا .
سليم بمرح من خلف الباب /انت ي دنجوان ممكن تخرج عايزك ثواني .
عامر بغيظ /غور يلا من هنا مش فاضي .
سليم بخبث /خلاص وماله أنزل اقول ل عمي رعد أن حضرتك مجتش الشركه ولا ظبط الصفقات واخليه هو يتصرف بقا .
عامر بغيظ /بقا كده جايلك ي ابن الكلب .
///////////////////////////.
في غرفه سليم ...
كان يجلس سليم بشرود .
عامر بغيظ /وحياه امك انت جايبني هنا علشان تسمعني سكاتك .
سليم بشرود /بابا هو انت عرفت ازي انك بتحب ماما .
عامر بابتسامه /اممم انت بتحب ي سليم .
سليم بلخبطه وشرود /بصراحه مش عارف ي بابا اول مره احس الاحساس ده ببقا خايف عليها اوي دايما ابقا عايز اشوفها كتير ببقا نفسي اخدها في حضني بس وهي حلالي مبشوفهاش زي الي كنت بعرفهم حاسس انها غيرتني فعلا بابا انت فاهم الاحساس الي انا فيه ده يبقا ايه .
عامر بابتسامه وسعاده /يبقا حب ي ابن عامر اسمع مني ي سليم انا زمان بغبائي كنت هضيع امك من ايدي لما بعدت عني شويه حاسيه اني هموت اوعا تعمل زي روحلها طمنها حاسس انك بتحبها واهم حاجه تتجوزها وتكون حلالك ي حبيبى ساعتها بس هتفهم انك كنت ضايع ي سليم .
سليم بابتسامه /عندك حق ي بابا عندك حق .
//////////////////////////.
في الصعيد ....
عند عشق واسد ..
كانت تقف عشق وهي تعد الطعام ليتبتسم عندما شعرت بمن يحتاضنها وهو يدفن رأسه بعنقها بعشق .
اسد بابتسامه وعشق /حبيبتي ايه رائحه الاكل الي تجنن دي .
عشق بابتسامه/بتجاملني صح .
اسد بابتسامه /بصي ي عني بس اي حاجه منك حلوه .
عشق بارتباك وحزن /اسد احنا هنعمل ايه في الي جاي هنفضل هربانين كده .
اسد بابتسامه وحب /احنا مع بعض وقولتلك ي حبيبتي اني أدافع عنك بعمري متخافيش ي عشق .
عشق بدموع وصراخ /ايوه بس دي مش حياه ي اسد أنا كده مش عارفه حياتي رايحه ل فين انا حاسه اني عشقتك ي اسد مش مراتك .
اسد بغيظ/انتي اتجننتي اوعي تقويلي علي نفسك كده ابدا انتي مراتي وحبيبتي .
عشق بدموع وانهيار /ومجرمه وهربانه كمل ي اسد كمل انت ليه مش شايف الحقيقه الي حوالينا اني هربانه وانت كده بتخاطر بحياتك وبشغلك بكل حاجه علشاني ي اسد .
اسد بتمسك وعشق /علشان بحبك ي عشق عشق انا كنت غرقان في الشغل من مهمه المهمه مكنتش عايش انتي الي نورتي حياتي ي عشق ارجوكي متضعفيش وخليكي قويه .
عشق وهي تتضع يدها علي وجه وتنظر إلي عيناه /وانا بحبك اوي ي اسد اوي خايفه مرعوبه لتروح مني ساعتها هموت ي اسد .
اسد بابتسامه وهو يقبل يدها /وانا مش هسيبك لاني مقدرش اعيش من غيرك ي عشقي .
ام حميده من خلف الباب /ي اسد ي عشق ي بتي .
اسد وهو يقبلها بعشق /روحي افتحي لاحسن ام حميده تبلغ عنا .
عشق بضحك /هههه حاضر .
لتسير عشق وهي تمسح دموعها لتفتح لذلك الوجه البشوش ام حميده .
ام حميده بابتسامه/صباح الفل ي ست العرايس .
عشق بابتسامه /صباح الخير ي ام حميده .
اسد بمرح /وانا ماليش صباح ولا ايه ي ام حميده .
ام حميده بابتسامه /واه عاد ده انت ابني ي اسد .
اسد بابتسامه/ربنا يخليكي لينا ي ام حميده .
ام حميده بابتسامه/طب جهز حالك عاد بكره حنه حميده طبعا هتنورنا انت وعشق .
عشق بابتسامه /من عنينا ي ام حميده .
اسد بابتسامه /الف مبروك ي ام حميده .
ام حميده بابتسامه /ربنا يباركلك ي ولدي فوتكم بالعافيه .
عشق بابتسامه وحنين /طيبه اوي الست دي ي اسد بتفكرني بامي يااه نفسي اشوفها اوي .
اسد بابتسامه /أن شاء الله هنشوفها قريب ي حبيبتي اوعدك .
عشق بتمني /يارب ي اسد يارب .
///////////////////////////////.
في مستشفي رعد ..
كان يجلس رعد بحزن شديد وهو يضع رأسه بين يديه بتعب والم .
برق بحزن /خلاص ي بابا كل الإجراءات خلصت .
رعد بالم ووجع /الله يرحمك ي عمي سيد ربنا بيحبه ورحمه من المرض اللعين ده .
برق بقلق/الي مخوفني دلوقتي ميسره حالتها هتكون ازي دلوقتي بعد ماتعرف مسكينه ابوها وامها وأخوها.
سليم بحزن شديد /ربنا يتولاها انا اول مكلمتني ي برق كانت قاعده في الجنينه بتبصلي وكأنها حاسه هربت من قدامها جري .
رعد بجديه /ميسره هتبقا بنتي ده وعد قطعته قدام ربنا وقدام عمي سيد الله يرحمه وهتفضل معانا في الفيلا .
سليم بجديه /معتقدش ي عمي أن ميسره هتوافق دي نفسها عزيزه اوي هتحس أنها شفقه أو عطف.
رعد وهو ينظر إلي برق بمغزا /ومين الي قال إنها هتقعد شفقه أو عطف دي هتبقا زي ستات البيت وليها فيه كمان .
برق بانتباه /ازي ي بابا قصدك ايه .
رعدبجديه /مش وقته انا هروح الفيلا علشان ابلغ ميسره وابلغهم كلهم وانتوا جهزوا بكره جنازه كبيره ل عمي سيد .
برق بجديه /حاضر ي بابا .
سليم بجديه /تحت امرك ي عمي .
/////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
غرفه ميسره .
كانت تجلس وهي تشعر بضيق شديد في صدرها تشعر بخنقه شديده تشعر وكان شي ما قد حدث ويزداد قلقها كثيرا عندما تعاود تكرار الاتصال علي والدها لكن لا يوجد رد ليخرجها من شرودها طرقات الباب لتاذن بالدخول ..
رعد بحزن شديد/ازيك ي ميسره ي بنتي .
ميسره برعب من هيئه رعد /الحمدلله ي عمي رعد حضرتك شكلك عايز تقول حاجه .
رعد بارتباك /ميسره ي بنتي انتي مؤمنه بقضاء الله وربنا بيدينا امانه ولازم ياخدها واحنا لازم نكون واثقين في رحمه ربنا بينا .
ميسره بدموع وصراخ /ابويا صح ابويا جراله حاجه انا قلبي حاسس ابويا جراله ايه مات ابويا مات وسبني سابني لوحدي .
رعد وهو يمسكها بحنان /متخافيش ي حبيبتي متخافيش انتي مش لوحدك ي ميسره انا موجود انتي بنتي ي ميسره .
ميسره بدموع وقهره وصراخ /اه ي ابووووويا .
/////////////////////////////////////////.
في شقه مراد ....
كانت تسير تحيه بغيظ شديد لكنها تحاول تنفيذ مخططها .
تحيه بغيظ /انا رايحه انام تصبحوا علي خير يلا ي ملك.
ملك بطفوله /حاضر ي تيته .
جنه بسعاده /الف مبروك ي اخويا .
مراد بابتسامه /الله يبارك فيكي ي حبيبتي علي فكره حازم كلمني وجاي هو وأهله بكره .
جنه بخوف /خايفه ي مراد قلقانه ليندم بعد كده .
مراد بابتسامه /مش باين واضح أنه بيحبك اوي ي جنه اوعي تتضيعيه من ايدك فاهمه ي حبيبتي .
حنه بسعاده /فاهمه ي حبيبي .
///////////////////////////////////.
في حي السيده زينب من أمام السوبر ماركت الذي يعمل به ساجد ..
كان يقف وهو يضع البضاعه بترتيب لينظر بدقه وقلق الي ذلك المشهد مجموعه من الحراس يقفون لمن ينزل من السياره بفخامه وهيبه ليقف أمامه وهو يخلع نظراته .
احمد بابتسامه /انت ساجد عبد العزيز مش كده .
ساجد بقلق/ايوه سعادتك خير .
احمد بابتسامه /خير بصراحه انا كنت محتاج خبرتك ومهارتك عندي في شركتي وبالمرتب الي انت عايزه .
ساجد بقلق/حضرتك بتقول ايه سعادتك سايب كل الناس وجيالي انا علي اساس ايه .
احمد بابتسامه /علي اساس أن عارف عنك كل حاجه وعارف انك انسان كويس اوي ضحيه علشان تربي اخواتك البنات وعارف كمان انك متخرج من كليه التجاره بامتياز واظن ده سبب كافي اوي أن صاحب شركه مقاولات زي يطلب انك تشتغل معاه انا مش عايز منك اي رد أو اعذار هستناك بكره علي العنوان ده سلام ي بشمهندس .
رحل احمد وظل ساجد ينظر إلي ذلك الكارت بسعاده فهل بالفعل قد تحقق الحلم ليشكر الله فاخيرا قد تحقق حلمه ....
////////////////////////////////.
في الصعيد ...
من داخل منزل ام حميده ..
كانت تجلس نعمات بغيظ شديد لتهمس الي والدتها .
نعمات بضيق شديد/ي عني كان لازما تعزميها ياما .
ام حميده بحده وهمس/اخرسي عاد ي بت وانسي اسد اسد خلاص مبقاش ليكي وحسك عينك تحددي معايا كده واصل فاهمه .
نعمات بغيظ وتوعد /ماشي ي أما .
ام حميده بابتسامه /واه عاد ي عشق متقومي ترقصي مع البنات كده انتي واحد منينا ي بتي .
عشق بابتسامه /ربنا يخليكي لينا ي ام حميده .
نعمات بخبث /واه عاد ورينا رقصك كده ي عروسه .
عشق بطيبه وابتسامه /حاضر .
لتقوم عشق لترقص بحسن نيه وسط فرحه الجميع لتقوم نعمات بشر لتقوم بتصوير عشق لتبتسم بخبث وشر /حديدك مش صوح ي أما اسد هيفضل ليا اني وبس وانتي ي عروسه هتتطلعي من حياته لللابد ...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية صغيرة الاسد" اضغط على أسم الرواية