رواية رنين الاسد الفصل الثاني عشر بقلم فاطمة الزهراء
رواية رنين الاسد الفصل الثاني عشر
في الصباح في جناح أسد
قام أسد من النوم وجد رنين نايمه علي ظهروا وظهرها عاري نظر لها وقام اتجه إلي الحمام و هوا يقوم من علي السرير وجد بقعه د.م
أسد بصدمه..إزاي بنت أمال ليه الدكتوره قالت إنها مش بنت وفضل يفكر وبعد كده لاحظ رنين بتبدأ تقوم
رنين بدموع ..اه ضهري
أسد راح عليها وقلها مالك
رنين بدموع وإحراج ..جسمي بيوجعني
أسد ..طب تعالي خودي دوش ساخن وجسمك هيخف
رنين بدموع..مش قادره أقوم
أسد شلها ورنين شهقت
رنين ..نزلني انت بتعمل اه
أسد..هوش اسكتي ،وشلها وهوا شيلها شافت رنين بقعه الد.م وقالت ..
رنين..مش لو كنت سمعتني مكنش حصل ده كلوا
أسد ..أنا أسف يا رنين
وخدها وراح الحمام وحطها في البانيو
رنين بإحراج..أحم طب اطلع عشان اغير
أسد بخبث..ليه يا روحي ما اسعدك
رنين بإحراج شديد..أسد لو سمحت
وخرج أسد وبدأت رنين بأخد الشور
أسد في شرفه الجناح بيعمل مكالمه
أسد..الدكتوره دي تبقي عندي النهارده انت فاهم
مجهول..إنت تأمر يا با شا
وقفل معاه ،وراح غير هدومه وخرجت رنين من الحمام وكانت لابسه عبايه زيتي وفارده شعرها وحاطه روج خفيف جدا كانت جميله أوي
أسد ..رنين لمي ام شعرك ده وامسحي إلي في بوقك ده
رنين بعند ..لا وبعدين دا شكلوا حلو
قرب أسد منها وطبع قب.له وبعد عنها لي أحتيجها لي الهواء
أسد..عشان بعد كده لما أقول حاجه تتسمع يلا لمي شعرك ده
رنين بإحراج راحت لمت شعرها في شكل كعكه فوضويه و خرجت
أسد في نفسوا.. يالهوي البت كل شويه بتحلوا
رنين ..ها يلا
أسد ..يلا ، ونزلوا
...................................
في الصالون
كان الجميع يجلس علي المائده منتظرين أسد
أسد نزل هوا ورنين
زين بمرح..اه يا عم بتعمل اه فوق كل ده بتحرر فلسطين
ضحكت رنين ضحكه خفيفه ،أقترب أسد من أزنيها وقال
أسد ..لو لمحت طرف سنانك هتزعلي
رنين ..إنت ليك عين تتكلم دا انت أغتصبتني
أسد ..اه أغتصبتك دي انت مجنونه انت مرات يا هانم حرم أسد الشرقاوي
مازن ..يا عم بطل حب ويلا هنموت من الجوع عايزين ناكل
وراحوا أسد ورنين وبدأو تناول الطعام
وبعد وقت قاطعهم دخول محمد السيوفي
محمد بغضب..فين ابني و بنت اخويا يا أسد
أسد ..اولا وطي صوتك ثانيا انت ملكش بنات اخ عندي دي مرات مرت أسد الشرقاوي وأما بخصوص ابنك فا لما يتربي الاول وبعد كده تعال خدوا
محمد بسخريه.. مرات مين يا حبيبي دي مش بنت بنوت
بص الجميع علي رنين بصدمه ورنين كانت بتعيط
قرب منها أسد ومسح دموعها وشدها من وسطها وطلع منديل في بقعه د.م
وقال ..من النهارده رنين رنين بقت مراتي قولا وفعلا واي حد هيجيب سرتها علي لسانوا هقطعو ليه
محمد بغضب..إزاي هات ابني وبنت اخويا بدل ما تبقي مجزره
أسد بغضب..لو هتبقي مجره فا انا هبقي الجزار انت مش عارف انت بتتكلم مع مين يا محمد يا سيوفي
محمد..شكلك نسيت الماضي يا ابن أحمد الشرقاوي
أسد بغضب شديد..اسم ابويا ميجيش علي لسانك ولله يا جيب حقوا هوا و عمي محمود السيوفي
رنين بصدمه..بابا واه دخل بابا في الحكايه
محمد بسخريه..إذا كان ابوكي هوا الحكايه هوا جوزك مقلكيش ان أنا ألي قتلت ابوكي وامك و للأسف أبوه واموه كان أصحاب أبوكي وكان معاه في الحادثه
رنين بعياط وزعيق..ليه ليه بابا عملك اه دا كان بحبك وهنا فقدت رنين الوعي
جري أسد عليها وحملها وطلع علي الجناح بتاعوا والعيله معاه
تحت ،مكنش في حد غير محمد السيوفي و الشرقاوي
الشرقاوي بغضب..ورحمه ولدي يجيب حقوا يا محمد
محمد ..نبقي نشوف ومشي
.......................................
في جناح أسد
أسد طلب دكتوره، وكان البنات جمب رنين وعمال يعيطوا والشباب كانوا بره مع أسد
الخدامه..يا باشا الدكتوره وصلت
أسد ..طب دخليها بسرعه
ودخلت الدكتوره عند رنين وكانوا البنات معاها واسد و الشباب
الخدامه..لو سمحت يا باشا انا عايزه اقول لحضرتك حاجه
أسد ..خير
الخدامه..أصل ......
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية رنين الاسد" اضغط على اسم الرواية