Ads by Google X

رواية نور و الأسد الفصل الثاني عشر والاخير 12 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

 رواية نور و الأسد الفصل الثاني عشر والاخير بقلم نور عصام


رواية نور و الأسد الفصل الثاني عشر والاخير 

جدها. راح عليها وف لحظه ضمها لحضنه وقالها لو زعلتي من الدنيا كلها مش بس جوزك شاور علي قلبه وحضنه وقالها دا بيتك وامانك وسندك وإياكي فاهمه اياكي تاني مره تخرجي عن حضني حتي لو السما انطبقت عالارض
نور. عيطت
جدها. طبطب عليها وقالها خلاص ياحبيبتي حقك عليا انا
نور. باست جدها من خده وايده وقالت ربنا يخليك ليا
جدها. قالها تعالي معايا واخدها وراحو اوضة المكتب
عمها مختار وماهر. راحو وراهم
نور. بصتلهم ورفعت حاجبها وقالت واحده وجدها ايه اللي جابكم ورانا الله افرضو عاوزين نشتم عليكو ولا علي عيالكم
مختار. بمرح وتشتمي ليه يابت
نور. احنا حرين وبعدين قالت عوزين تقعدو يبقي حتي لو شتمنا عليكم انتو كمان تشتمو بقلمي نور عصام
ماهر. بصلها وعوجئ بوئه
نور. شوفت اهو من اولها مش عجبه خرجهم
اسد وحمزه واقفين برا الباب وبيسمعو ويبتسمو
نور. ها هتقعدو وبمزاجنا ولا تمشو بقلمي نور عصام
جدها.  قالهم ردو
مختار. بغيظ قال هنقعد والامر لله
نور. هيييييح
جدها. ضحك وبعدين قالها حبيبة جدها زعلانه ليه
نور. بص بقا يا معتز مش علشان انت جدي وحبيبي والكبير هنا انا لازم اقولك لا طبعا دي خصوصياتي انا واسدي
جدها. نعم بتقولي ايه يابت
نور. بقول الصح يامعتز ومتحاولش معايا علشان انا مش هتكلم
جدها. اومال عملتي مولد ليه وسيبتي البيت
نور. انا ولا عملت مولد ولا اي حاجه انا زعلت منه وخرجت وكنت هرجع تاني بس بصراحه مش الليله كنت حابه ابعد عنه شويه بس اعمل ايه لحقني الاسد وخرب عليا لحظتي يرضيك كدا يا كبيبر 
مختار. بصلها وابتسم وطبعا معجب بيها وبتصرفها
ماهر. قالها ونعم التربيه يانور بجد
نور. بمرح قالت تربية حواري يا ماهر خاف مني بقا وقامت وقفت وقالت عن اذنكو انا فعلا تعبانه ومحتاجه انام شويه وراحت لي جدها وباسته من ايده وجبينه نور عصام وعلي عمها مختار وباسته من خده وماهر وباسته بردو من خده وقالت اللي عندها عيله زيي مستحيل تزعل ولا تنكسر وببتسامه قالت تصبحو علي الف خير وخرجت
اسد وخمزه. سمعو كلامها وكانو مبسوطين وبعدو عن الباب لما عرفو انها هتخرج
نور. خرجت وراحت علي ليلي وباستها من خدها وقالت اسفه اني مردتش عليكي بس كنت زعلانه واعصابي تعبانه سامحيني ياقلبي مقدرش علي زعلك اوعي نزعلي مني
ليلي. ضمتها لحضنها وقالت انا مستحيل ازعل منك انا كنت خايفه وقلقانه عليكي 
جروب روايات بقلم نور عصام 
نور معلش حبيبتي
ليلي. بستها من راسها وهي ف حضنها وطبطبت عليها 
نور. بصت ل اسد نظرة تحدي وطلعت علي فوق 
حمزه. شافها وضغط علي ايد اسد علشان يهدي
اسد. راح اوضة المكتب ودخل وقعد هو وحمزه
جده. قاله لو زعلتها تاني صدقني محدش هيقفلك غيري وانت عرفني إلا نور يا اسد إلا نور
اسد. اسف يا جدي
جده. ممكن افهم ايه اللي حصل ولا هتعمل زيها ومتتكلمش
اسد. قلدها وقال اسف يا جدي دي خصوصياتي 
جده وابوه وعمه وحمزه. ههههههه هههههه وبعدين حكالهم اللي حصل علشان يريح جدو وميقلقش
جده. قاله نور آمانه ف رقبتك اسد عارف يعني ايه امانه
اسد. متقلقش ياجدو انت عارف اني بحبها
جده. هدي عصبيتك معها شويه
اسد. هز راسه حاضر
نور. طلعت وراحت اوضتها القديمه وقغلت عليها بالمفتاح ونامت من ارهقها وبعد شويه 
اسد. طلع ومالقاها قال نور نور وبعدين راح خبط عليها ف الحمام بس ماردت فتح وبردو مش لقيها استغرب وقال راحت فين دي وطلع البلكونه بردو مش موجوده فتح الباب واتوقع انها تكون راحت اوضتها القديمه خبط وجه يفتح اتعصب لما لقي الباب مقفول من جوا نده عليها بس ماردت بغيظ قال ماشي يانور والله لاربيكي من جديد واكسر العند اللي مالي دماغك دا ورجع اوضته وهو علي اخره
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
نور. صحيت وغيرت هدومها ونزلت لتحت
اسد. جهز نفسه علشان ينزل الشغل راح وخبط عليها ودخل ما لقاها اتعصب ونزل
ياسمين. صباحو حضرة الظابط
اسد. صباح النور حبيبتي
حمزه. مالك ياعم الظابط مترد عليها كويس
اسد. مش ناقصك انا وبيدور عليها 
ياسمين.  ابتسمت وقالت اللي بتدور عليها مش هنا
اسد. ايبيه
حمزه. مش حلوه الغيره والحب اللي باين قوي دا يا باشا اتقل شويه وضربه علي كتفه وقال ليها حق والله تبهدلك
اسد. بغيظ قالها راحت فين
ياسمين. بضحك قالت بعد ما فضحت امك وابوك كالعاده راحت قعدت ف الجنينه وفجأه
نور. دخلت بصتله وما اهتمت وراحت عالسفره
اسد. راح عليها وقالها اللي حصل مش هيعدي كدا
نور. لولو يلا بقا علشان جعانه انا وابني
ليلي. من عيوني وكانت بتحط الاكل عالسفره
جدهم. عامله ايه يا قلب جدك
نور بخير يا زيزو
اسد. بصلها وكله غضب وغيظ
نور. مالت علي جدها وقالت شايفه ناس بطلع دخان من ودانها والله انا خايفه عليك يازيزو وانت قاعد جنبه
جدها. هههههههه
مختار.  بصلها وقالت خير يااا بشمهندسه
نور. والله يا مختار يابني انا كل مانوي اسيبك ف حالك انت اللي بتطرني اعملها معاك 
مختار. اعوذ بالله
نور. لمي جوزك ياليلي انا حامل وهيرمونات الحمل
ليلي. قاطعتها وقالت من غير متكملي خلاص ياقلبي
اسد. هيفرقع من تجاهلها ليه
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
نور. اكلت وبعدين قامت وراحت تلعب بفونها
اسد. قام وقف وبصلها بزعل ومشي
نور. مع السلامه اسدي
اسد. عند الباب وقف لما سمعها وبعدين مشي
ليلي. بعد بعض الوقت راحت وقعدت مع نور وقالتلها علشان خاطري متزعلهوش هو بيحبك بجنون وانا عرفه انك نمتي امبارح ف اوضتك اوعي تعمليها تاني حبيبتي دا لمصلحتك
نور. عرفه بس هو زعلني قوي
ليلي. مش ضروري تربيه وانتي بعيده عنه وغمزت بعينها
نور ابتسمت علي قلبها الطيب اللي بردو بيحبها برغم انو ابنها الا انها وفقه مغها وعرفه انو من حقها ك ست تعاقب جوزها علي طريقتها حضنتها وقالتها بحبك لولي
ليلي. وانا كمان بموت فيكي نوري حبيبتي
نور. لا لا انا مشغوله شوفي حد تاني لولي
ليلي. ههههههه
اخر النهار 
اسد. رجع والكل من المصنع واتجمعو علي السفره للعشا
نور. قعدت وحست بتعب
ليلي.  لحظتها 
اسد. كمان بصلها وكله خوف
ليلي. نور مالك انتي تعبانه
نور. بنفس بطيئ قالت ابدا انا كويسه
ليلي. نور قومي نروح لدكتور شكلك تعبان
نور. والله انا كويسه وحاولت تاكل علشان الكل
وبعد انتهاء العشا 
نور. قالت تصبحو علي خير انا هطلع انام وطلعت
اسد. بعد شويه طلع وبردو لقي نور ف اوضتها زعل وقال يغير ويحاول يتكلم معها ويقل الفجوه اللي ببنها
نور راحت وقعدت ف البلكونه وشغلت اغنيه ل عمرو دياب بتقول (صعبان عليا يا غالي من اللي عملته فيا لا تلوم عليا يا غالي انته اللي جنيت عليا اه بعترف اني هوبتك وانته اللي مليت عنينا ظلمت روحي وحبيبتك وكنت الدنيا دي سيبني لحالي سيبني لحالي ومتصعبهاش علياا)
اسد. سمعها وشغل اعنيه بردو ل عمرو دياب بتقول (ياحبيبي ازاي انساك دا انا روحي نروح وياك الشوق تعبني وقلبي سابني سابني وراح معاااك بتوحشنييي بتوحشني حبيبي بحبك بروحي بقلبي بعقليي ياالي ياللي ياللي معندكش قلب)
نور بصتله من البكونه ودخلت وما اتكلمت ولكن عيونها كلها دموع وحب وشوق ولهفه نور عصام
اسد. قعد شويه وبعدين راح خبط عليها ماردت رجع تاني وراح البلكونه ونط منها ودخل
نور. كانت نايمه عالسرير وحضنة صورة اسد وبتعيط
اسد. واح عليها وقالها منا احسن من الصوره ولا ايه اميرتي
نور اتخضت وقامت مفزوعه
اسد. ابتسم ومال عليها وقعد جنبها وحضنها وقالها اهدي يا اميرتي المجنونه انا حبيبك الطيب اللي ميقدرش،علي زعلك
نور. ضمني قوي لحضنك
اسد. ابتسم وضمها بقوه
نور. اعصابها ارتخت
اسد. حس بيها وبلهفه وخوف عليها بصلها وقال نور نووور
نور. بصوت ضعيف قالت اهدي انا كويسه بس حسه اني بولد
اسد. اييييه انتي لسه ف السابع نور عصام
نور. اعمل ايه عيالك عوزين يجو الدنيا مستعجلين
اسد. استغرب انها بتقول عيالك وبعدين ف نفسه قال عادي من تعبها وبعدين قالها حبيبتي لازم نروح لدكتور
نور. اومئت بعيونها
اسد. شالها ونزل لحت وهو بيناد علي امه بصوت عالي ماماااا
ليلي. خرجت من اوضتها والكل عالصوت وقالت ف ايه
اسد. نور بتولد
ليلي. يابنتي وراحت عليها وقالت انا حسيت انك تعبانه بس انتي لسه ف السابع
اسد. ماما اجهزي يلا علشان نمشي نور تعبانه بجد
نور. اااااه منكم لله انتو واقفين تتكلمو وانا تعبانه الله يحرقكم اخلصوووو
اسد. يا ساتر من لسانك اهدي يا بت
ليلي.  كانت لبست ومختار وحمزه وجدهم وباقي العيله ومشيو كلهم من خوفهم عليها
بعد شويه ف المستشفي
الممرضه خرجت ومعها طفلين الكل جري عليها
اسد استغرب وبصلها
ليلي وباقي العيله مش فاهمين مين دول
الممرضه. قالت الف مبروك اتفضلو الاطفال وشويه والمدام تخرج وتروح غرفه تانيه
اسد. اطفال مين دول
الممرضه. ولادك يا استاذ مش حضرتك بردو جوز مدام نور
اسد. ايوا بسسس
ليلي. ابتسمت وعرفت انهم توأم ودا سبب اصرار نور انها متقولش نوع الجنين لحد وراحت عالاطفال وببتسامه ولهفه جده اخدتهم الاتنين ف حضنها وباستهم
اسد. ابنسم وراح عالاطفال وقال ااااه من بنت الجوهري وكل ما اروح معها عند الدكتور تقولي مش عاوزه اعرف نوع الجنين خليه مفاجأه
جدهم ومختار والباقي كانو فرحانين وهنو اسد بقدوم الولدين والكل شالهم
اسد. وخالد شالوهم واذنو ف ودانهم
ياسمين. كانت خايفه
حمزه. كان طول الوقت يطمنها وبعدين قومها وراح شالو الاطفال وفرحو جدا
ياسمين. قالت الواد دا شبه نور بالظبط
خالد والواد التاني شبه اسد اعوذ بالله
اسد. ابتسم وضربه علي كتفه وقال دول قمر الاتنين شبه امهم وباسهم مره تانيه
وبعد فتره خرجت
نور.  وبعد ما استعاده وعيها قالت ولادي فين
اسد رفع حاجبه وقالها يعني كنتي عرفه انهم توأم
نور. بصراحه ايوا
اسد. طيب ليه مقولتليش
نور كنت حابه اعملهالكم مفاجأه
ياسمين. قالت وانا بردو مستغربه وقول البت نور بطنها كبيره عني وقول لنفسي ياربي دي بتاكل بالعافيه دا انا باكل اكتر منها وكام مره احاول اسألك وبعدين اسكت واخاف وقول لنفسي احسن البت تفتكر اني بحسدها ولا حاجه كل العيله هههههههه هههههههههه وبعدين قالت جاير ماما بتأكلها من ورايا مهي مرات الغالي وكنت هموت واسئلها الكل ضحك
نور. عاوزه اشوفهم
اسد وحمزه. جابو الولاد من الحضانه وقالو ولادك ياقمر
نور. دموعها نزلت وباستهم وحضنتهم وبعدين قالت طيب هما كويسين ولا ايه علشان اتولدو بدري
اسد. الحمد لله حبيبتي هما بخير ربنا يبارك فيهم ويخليهملنا
الكل  امييين يارب
مختار. ها يابت يانور هتسموهم ايه انا عاوز اعرف
نور. ملكش دعوه انته يا مختار دول ولادي
مختار اعوذ بالله حتي وانتي تعبانه لسانك عاوز قطعه
نور بقا كدا يا مختار وبصت ل ليلي وقالتلها عرفه الممرضه اللي جت من شويه قالتلي ايه
ليلي. قالت ايه اوعي يكون اللي ف دماغي
وور. هو بعينه بس تعديل بسيط وهو ان البيه جوزك متجوزها وهي قالتلي بهمس وباركتلي بما انها مرات عمي
ليلي. يانهارك اسود يامختار واتاريك كل شويه تقول تعبان وتروح المستسفي وانا نايمه علي وداني
نور شوفي شغلك يا ريا عوزاها دم 
جدها.  ههههههههه والكل ضحك
مختار. والمصحف انا حاسس ان هيجي يوم وتلبسيني مصيبه وانا بنفسي هعترف من غير معرف ايه هي
نور.  ههههههه وبعدين قالت اهدي يا مختار دا انا محضرالك مفاجأه ايه عنب
مختار. ابوس ايدك بلاش
نور. متخلنيش اتكلم بقا وافضحك دلوقتي 
مختار. ربنا أمر بالستر تعالي علي نفسك بقا المره دي واستريني ماشي يا نونو
نور. نونو ماشي يا مختار علشان خاطر معتز ومختار بس
مختار. تسلمي حبيبتي وبعدين قالها ها هتسمي ايه
نور. استغفر الله العظيم هي العيله دي مالها كدا احيانا الغباء ببنزل عليها بالكوم كدا ليه
مختار. يا بنت الل 
امل. بجد يا نور هتسمي ايه
نور. منا قولت والله الكل بصلها
نور. ببتسامه قالت هسمي الولد اللي شبه جدو دا معتز علي اسمه والولد اللي شبه مختار دا علي اسمه وامري لله
جدها. عيونه دمعت
مختار. دموعه نزلت ودقات قلبه سرعت والكل كان فرحان
نور. حبت تخفف الجو قالت طيب بما انكم زعلتو لدرجة عيطو خلاص انا ميرضنيش وهغير اسمائهم
مختار. راح عليها وحضنها وطبطب عليها وقالها حبيبتي وبنت قلبي ربنا يحفظك ويباركلك فيهم ويخلهمك
نور. لا لا يا مختار انا قلبي رهيف ومش بيستحمل المواقف البايخه اللي زي دي ارجوك ابعد عني 
مختار. ضربها بخفه علي راسها وقالها اهمدي شويه وضمها
نور. نهارك ازرق يا مختار 
مختار. والكل بصولها 
نور بتحرش بيا قدام جوزي وعيلتي كلها ولا همك لاا وكمان جوزي الامور قاعد وساكت يالهههههويييي اااااه وصرخت من التعب لانها فعلا تعبانه نور عصام
مختار.  ههههههه وبعدين قالها تستاهلي والكل ميت ضحك 
نور. بقا كدا طيب قوم من جنبي وبصت ل اسد وقالت تعالي انت ياسدي يا عسل انته
اسد. عسل 
نور خلاص طلعت كدا مقدرش ارجعها 
اسد. ابتسم وراح عليها وباسها من جبينها 
وتاني يوم
نور. خرجت من المشفي وراحت البيت والكل مهتم بيها وبالولاد
وبعد مرور اربع سنوات
اسد. كان راجع من الشغل طلع اوضته لقي نور نايمه راح عليها وباسها من خدها
نور. فتحت عيونها وببتسامه قالت قلبي جيب امته
اسد. لسه واصل بس ايه العفاريت فين
نور. متقولش علي ولادي عفاريت 
اسد. ياشيخه دول شياطين انتي مش شيفاهم ولا وانا موجود اعوذ بالله كانهم مصتقصديني
نور. ههههه ربنا يخليهم
اسد. امييين يارب وبعدين قالها وحشتيني
نور. وانت كمان ياعمري
اسد. مال عليها وباسها من بوئها وقطع قبلتهم فتح الباب وكانو القرود الصغار
اسد. بعد بسرعه عن نور ومسك شعره بايده وبغيظ راح عليهم وقالهم عاوز ياض انته وهو 
معتز الصغير. قاله عاوز مامي
مختار. رفع حاحبه وقاله كنت بتعمل ايه يا اسد مع مامي
نور واسد برئو عيونهم
اسد. مسكه من قفاه وقاله وانت مالك يالا الله يلا غورو 
مختار. لا انا هقعد مع مامي
اسد. عند تيتا يلا منك له
معتز.  يعني مش هتخلينا نقعد مع مامي ولا ناخدها
اسد. لأ
مختار. طيب يا اسد وقال ياجدووووو ياتيتااااااا
اسد. اخرص يابن الكلب بتزعق ليه
ليلي ومختار وياسمين وحمزه وخالد وجدهم معتز وماهر وامل طلعو كلهم جري حتي تيتا سعاد وقالو في ايه
معتز الصغير. قال بابا مش راضي يخلي ماما تنزل علشان تاكلنا واحنا جعانين
اسد. انا يالا
مختار. ايوا وكمان دخلنا عليكم لقيناك بتبوس مامي وبتقولها احنا لازم نسافر ونسيب العيال مع امي علشان انا زهئت منهم
اسد ونور. بصولهم ومش مصدقين
اسد. راح عليهم ومسكهم هما الاتنين من هدوهم وقالهم بقا انا يابن الكلب منك ليه قولت كدا
معتز. الصغير ايوا وكنت هتضربنا كمان
مختار الصغير. ايوا وطردتنا من الاوضه
اسد. حسبي الله ونعم الوكيل هي الهبله هتخلف ايه يعني
نور وباقي العيله هههههههه هههههههه
ليلي. حبايب تيتا وقلب تيتا كنتو فين من زمان دا انا طول عمري مستنياكم علشان تجيبو حقي
مختار الجد. يا مانت كريم يارب 
نور. بقا كدا يا مختار وانت وليلي فرحانين فيا
مختار الجد. ذنب ناس بتخلصه ناس تانيه خاااالص
اسد. منكم لله كلكم وراح قالهم يلا بقا انا راجع تعبان وطردهم من الاوضه وزئ نور معهم وقالها وانتي كمان معاهم علشان كل دا تخليص حق وقفل الباب
العيله كلها. هههههه ههههههههه
ملك. بنت حمزه وياسمين راحت ومسكت ايد مختار الصغير وقالت تعالي حبيبي متزعلش انا بحبك واصلا نور مش بتحبك وعلطول تقولي انها مش بتحبكم وعاوزه تضربكم
نور. مسكتها من شعرها وقالت حتي انتي يابنت الجزمه
ياسمين. ههههههه والله بت بتفهم وبتعرف تاخد حق اخوها
نوربصتلهم بأرف وراحت راجعه تاني اوضتها وقفلت بالمفتاح
اسد. كان خارج من الحمام بصلها وقال جايه ليه
نور بدلع قالت جايه اشوف حبيبي محتاج حاجه
اسد. مش محتاج اتفضلي روحي لعيالك
نور. قربت منه وقالت انت عيالي كلهم
اسد. كل دفعاته بنتهار
نور. وقفت علي رجله وقالت الاسد وحش نور عينه
اسد. اتقض عليها وذهبا معا ف بحر من الحلال
وبعد مرور شهر
اميره. اوووف انا هلكت
نور. مبروك يا قلبي 
ياسمين. هلكتي من ايه يابت دا انا ونور اللي عملنا كل حاجه وانتي عماله تحبي وتتمعشقي ف سي خالد
اميره. والله تعبت من اللف ف المحلات
نور. لا يابت كنا كمان تجيبلك الفستان والبرنسيه قاعده
خالد. دخل وقال ومالو عروسه ولازم تتدلع
نور. عروسه ف عينك منك ليها دا احنا خلاص معدناش قاردين من كتر ما جرينا وراكم من هنا لهنا
ياسمين. خلاص يانوري كلها يومين ياحبيبتي ونرتاح منهم
خالد.  بعيون بطلع قلوب قال ياااااه لسه يومين
نور. وقفت جنبه وقالت نعم ياعين امك
خالد. تك البلا وانتي فصيله تخري اي حد من موده
نور. موده ماشي ورفعت حاجبها وقالت ياليلي تعالي الحقينيييييي ليلي ااااااا
ليلي. جت تجري من المطبخ هي وامل وجدتهم سعاد طلعت من اوضتها والكل قال ف ايه
نور. بصت ل خالد وقالت البيه البيه اللي المفروض عريس وفرحه كمان يومين بيقول ل اميره ملوش لازمه الفرح احنا كدا كدا متجوزين احنا نقولهم اننا دخلنا من فتره وخلاص
حمزه واسد. كانو واقفين عالباب وانصدمو من كلامها
خالد.  يخربيتك انا قولت كدا
نور. حصل واحنا ف المحل بنشتري الفستان قولتلها ملوش لازم الفرح وكفايه ا
خالد. قاطعها وقال حصل بس انا كنت بقصد حاجه ت
نور. قاطعته وقالت اهو بيقول حصل واحنا تعبين نفسنا وبنجهز للفرح والبيه والهانم مقضينها ومستغفلنا طيب كنتو قولو واحنا نلم الدور
ليلي. راحت علي اميره وقالت حصل يابت الكلام دا
اميره. ايوا ياماما هو قالي ان
ليلي. مسكتها من شعرها ولسه هتتكلم
نور راحت عليهم وقالت خلاص خلاص ياحجه احنا نلم الدور ونعمل الفرح بس علشان المعازيم ومنتفضحش
خالد. راح علي نور ومسكها من قفاها وقالها قسما بالله منا سايبك غير بعد اما اخليكي متنفعيش،ابدا بعد كدا ولسانك دا انا هقطعهولك علشان تسكتي وتبطلي افتري علي خلق الله
نور. بصت لولادها وقالت بقا كدا سيبينه يضربني وانا اقول انا مخلفه رجاله واسود
مختارومعتز. الصغيرين مره واحده راحو نطين علي عمهم خالد ونزلو ضرب فيه بقلمي نور عصام
نور.  هههههه ادولو كمان انا عوزاه عريس متجبس
اسد. دخل وقال بس يالا انته وهو قومو من علي عمكم
معتز الصغير. لا ععمو كان هيضرب مامي واحنا رجاله مستحيل حد يضربها
مختار الصغير. مامي قالت احنا اسود ولازم نفرحها بينا
خالد. بمرح قال شيلوهم من عليا لموتهم
حمزه. واح عليهم وقال خلاص يارجاله المره دي بس علشان هو عريس وهيخودكم معا الفرح وشالهم من عليه
ملك. جت مره واحده وضربة عمها بالبوكس ف رجله
خالد. مالك بابنت الجزمه انتي كمان
ملك. اياك تاني مره تضرب مامي نور 
نور. طلعت لسانها ل خالد وقالت انا مش لوحدي واللي هيفكر يعمل حاجه فيا بعد كدا يويله
خالد. راح ماسك ملك من ضهرها بهدومها وقالها بقا بتضربيني علشان نور وانا اللي بجيبلك كل يوم شوكلاته
ملك. مش عاوزه حاجه منك نوري بتحبلك
نور. راحت عليهم واخدت ملك منه وقالت قلبي نورك وعيونها وباستها من خدها وعدلتلها هدومها
خالد. بأرف قالت كتو البلا انتو ونوركم غورووو
اسد. ههههههههه وبعدين قاله اهدي ياعريس النرفزه وحشه عليك وغمز بعينه
اميره. احرجت ومشيت
اسد. بصلها ونده عليها 
اميره. بكسوف نعم يا اسد 
اسد. ايه اللي انا سمعته دا من نور وكمان انتي مانكرتيش
اميره. كدابه ولسانها عاوز قطعه
نور. من وراها قالت بقا انا كدابه يا بنت ليلي
اميره.  قالت مين ابن الكلب اللي قال كدا
نور. بصت وراها لقت عمها مختار وسمعهم راحت علبه وقالت البت دي عاوزه تتربي من جديد شوف شغلك يا مختار
مختار. مسك اميره من ودنها وقال كنتي،بتشتمي مين يابت
اميره. مش انا يا كبير دا خالد وجربت من قدامه
خالد. هو كله خالد خالد ايه العيله دي 
وبعد يومين جاء موعد الزفاف
اسد. نوري حبيبتي خلصتو
نور. ايوا يا اسدي انتو فين 
اسد. احنا خلاص وصلنا واقفين قدام البيوتي ستر
نور. طيب يلا تعالو
اسد وخالد وحمزه.  دخلو وكلهم تنحو لما شافو ثلاث عرايس قدامهم ف منتهي الجمال 
اسد. بغمزه راح علي نور وقالها هو القمر دا بتاعي انا حاسس ان الليله بتاعتي وباسها من خدها
نور. بكسوقف قالت اسد بس بقا الله
اسد. هههه وحضنها
حمزه. اوووه ياسمينا ايه الجمال دا كله
ياسمين. يعني كنت وحشه
حمزه. بحب قال مين يقدر يقول كدا دا انتي قمر وضمها
خالد. ف ملكوت تاني بص ل اميرته والدنيا بقا جنه قدامه
اميره. وشها احمر ومش عرفه تتنفس
اسد. راح علي اميره وقالها مبروك يا قلب اخوكي وباسها من جبينها وخدها التفت يمشي عند ف خالد اللي مش داري
خالد. فاق لنفسه وجري عليه وقاله رايح فين يا عم دي بتاعتي وملكي انا 
حمزه. ههههه انته لسه فايق 
خالد. بص ل اميره وقالها قلبي وعمري وحياتي كلها ومسك ايدها وباسها وبعدين راح علي جبينها ولسه هيبوسها
اسد. علي فين ياعم انته هي سايبه وزئه
خالد. والله اموتكم اوعي
حمزه.  ههههه خلاص يا اسد زي جوزها معلش خليها عليك المره دي وبعدين حضن اخوه وباركله
خالد قرب علي اميره
اسد. حضنهم الاتنين وباركلهم وقاله اتفضل عروستك ياعريس ربنا يسعدكم ويهنيكم وذهبو للقاعه وبعد شويه
ياسمين. ماما ملك فين 
حمزه. قبل حماته ترد قال شوفي بنتك ياختي هتلاقيها ماشيه زي المعزه التايهه ورا ابن اخوكي
ياسمين. مالو بقا ابن اخويا
حمزه. فارض سيطرته عالبت وهو لسه حتت بتاع
ياسمين. بغمزه قالت ابن ابوه 
حمزه. ابتسم وقالها طبعا 
ليلي. والله الواد مختار دا عسل بصو شوفو كدا بيعمل ايه
ياسمين وحمزه واسد ونور. بصو لقي مختار ابنهم بيأكل ملك ف بوئها جاتو ومعتز معه عصير وقاعد معهم
حمزه. بمرح قال لم ابنك يا اسد انا مش هجوزه بنتي
نور. قبل اسد يرد قالت نععععم ياعنيا انته تطول ولا ايه دا ابني وابن الاسد والله لخليكم تجرو ورانا وشحتفكم وبردو مش هوافق ان مخليتك انته بنفسه اللي تتحايل علينا نوافق
حمزه. ليه ياختي هي بنتي وحشه
نور.لا طبعا دي قمر طلعه لعمتها وهزت كتفها وبعدين قالت شوف بنتك يا حمزه وانت تعرف انك انته اللي هتتحايل علينا
حمزه. بص لبنته وقال منك لله خليتي نور الزفت دي تفرح فيا وبعدين بمرح قال معلش بقا يا ام مختار تعالي علي نفسك واسمحينا نطلب ايد ابنك لبنتي نور عصام
نور.  بغرور قالت اديني فرصه افكر العيله كلها ههههههههه
ملك. جت تجري علي نور وقالت مامي نور اعدلي فستاني
ياسمين.بهزار قالت يابنتي يا حبيبتي والله انا اللي امك نفسي مره تجري عليا انا عاوزه احس بامومتي معاكي 
نور. حضنت ملك وباستها كتييير وبعدين عدلت فستانها وقالت قلب نور انتي يالوكتي وبعدين قالتلها روحي العبي مع اخواتك يلا 
حمزه. بص لنور وابتسم هو عارف انها تحب ملك كتيير والبنت فعلا متعلقه فيها قوي
اسد تعالو يلا نرقص مع العرسان وفعلا رقصو وكان جو مليئ بالفرح علي الجميع
وبعد مرور اربع سنوات 
مختار الصغير.  يا ماماااااا ياجدوووووو يا تيتااااا ماماااااااا تعالو كلكم تعالوووو
نور واسد وليلي وجدهم مختار وجدهم ماهر وجدهم معتز وتيتا سعاد وخالد واميره وحمزه وياسمين وملك ومعتز الصغير ونور الصغيره بنت اميره وخالد اللي نور صممت تسميها علي اسمها الكل اتجمع وقالو ف ايه
مختار الصغير. قال وانا نازل من اوضتي شوفت عمتو اميره بتقول ل عمو خالد احنا لازم نروح نعيش ف بيت لوحدنا علشان ولاد اسد وستهم ليلي مش بيحبو نور بنتي وانا كمان معتش بحبهم ولازم نمشي ونسيبهم
اميره. بزهول قالت انا قولت كدا 
معتز الصغير. بص لعمته وقالها ايوا قولتي وبعدين وقف جنبها وبصوت هامس قالها علشان لما اقولك اتجوز نور توافقي مش تقولي لا 
الكل سمع ومصدوم من تصرف العيال 
اميره. قالت يا بن الل
نور. ردت وقالت بصراحه انا مش عرفه العيال دي طالعين لمين 🤫🤭
العيله كلها بصولها وبعدين انفجرو من الضحك هههههههه
 نور. بعدين راحت واخدت ولادها والبنتين وقالتلهم اللي حصل دا ميتكررش تاني علسان اللي بيكدب بيروح النار وبعدين قالت انتو عوزين تروحو الجنه ولا النار الولاد كلهم بصوت واحد قالو الجنه نور قالت يبقي ممنوع نكذب تاني وضمتهم لحضنها كلهم 🥰 

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent