رواية طفلة الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم دعاء حجاج
رواية طفلة الفهد الفصل الرابع عشر 14
زينه كانت في حاله صدمه وفرحه في نفس الوقت وفجاه لقت ورد نزل عليها
زينه فرحت اوى وحضنت فهد وقالت:شكرا اوى ٠٠٠٠زينه بعدت عالطول وقالت:معلش بس فرحت
فهد بابتسامه:ولا يهمك وعيد ميلاد سعيد
_شكراا
وفجاه العائله كلها طلعت
_اي رايك في المفاجاه ده يا زينه ؟؟
_حلوه اوى يا خالتى وشكرا اوى
_على فكره بقا ده فكره فهد ٠٠٠٠زينه بصت لفهد وابتسمت
_بس ده ميمنعش انى انا اللى قنعتوا ٠٠٠
زينه حضنت زينب وقالت:واحلى هديه كمان !!
مالك:بطلوا محن بقا عشان عينى على الكيكه من ساعه ما جت٠٠٠٠٠٠الكل قعد يضحك وزينب قالت:يلا يا زينه عشان ممكن مالك يقت•لنا زينه مسكت الس•كينه وكانت فرحانه اوى وقطعت الكيك وفهد خد بعضو وطلع
زينه بتبص على فهد مالقتهوش وقالت:راح فين ده ؟؟
_اي رايك في الفستان ده يا زينه ٠٠٠٠زينه مكنتش مع زينب خالص
_زينه ٠٠٠٠زينه فاقت عالطول وقالت:نعم !!
_بتفكري في اي ٠٠٠٠٠زينه بارتباك:ولا اي
_المهم اي رايك في الفستان ده
_حلو اوى يا خالتى !!
_الفستان ده هديه منى ليكى بمناسبه عيد ميلادك وهكون فرحانه اوى لو لبستى يوم خطوبه صاحبتك
_حاضر يا خالتى ٠٠٠٠بعد مرور عشر دقائق قعدوا يضحكوا ويهزروا والكل طلع على اوضته
زينه دخلت اوضه فهد وقالت:انت مشيت ليه ؟؟
_مش بحب الحاجات ده ٠٠٠زينه قربت من فهد وقالت:انا عارفه انك بتكر•هنى اوى وانى في نظرك البت الطما•عه اللى بتحب الفلوس انا مش هقولك انا مش كده انا فعلا كنت كده بس دلوقتى انا مش كده !!
_تمام وعايزه اي ؟؟
زينه مدت أيدها لفهد وقالت:نبقا صحاااب !!
زينه فضلت مد أيدها لمرور عشر ثوانى ٠٠ وفهد مد ايدو اخيرا وقال:تمام
زينه فرحت اوى وقالت:شكرااا
_تصبحي على خير
_وانت من أهله ٠٠٠٠زينه كانت فرحانه اوى وقالت:فهد صحيح ٠٠٠٠ليلتفت ليها فهد ويقول:في اي تانى ؟؟
_انت طلعت وماكلتش من الكيكه عشان كده جبتلك قطعه في طبق
_انا عندي حساسيه من الشوكلاته ٠٠٠زينه زعلت اوى وقالت:ماااشي
_بس ممكن اخد حته صغيره عشانك
زينه فرحت اوى وخدت الطبق وراحت عند فهد ومسكت حته من الكيكه وكانت رايحه توكل فهد ٠٠٠٠٠فهد ضم حواجبه وزينه قالت:انا اسفه وفجاه فهد مسك أيدها وكل الكيكه وقال:كده تمام ؟؟
زينه وقعت خالص ومكنتش قادره تمسك نفسها من الفرحه اللى بداخلها ٠٠٠
_خلاص كده تصبحي على خير !! زينه شاورت على بوقها عشان تقول لفهد في شوكلاته على بوقه
_في اي ؟؟ زينه حطت أيدها على شفايفه وفهد شال أيدها عالطول وزينه بارتباك:كان في شوكلاته انا اسفه اوى
_تصبحي على خير ٠٠٠زينه طلعت عالطول وقالت:غبيه ٠٠٠
$في صباح اليوم التالى $
_زينه
_نعم يا خالتى
_ابوكى وامك تحت !!
زينه فرحت اوى وقالت:بجد
_اه بجد ٠٠٠٠زينه نزلت عالطول وكانت فرحانه اوى
_ماما بابا ٠٠٠٠
_اخبارك اي يا قلبي
_الحمدلله يا ماما انتى اي اخبارك
_بخير طالما انتى بخير
_امال فين بابا خالتى زينب قالت ان امك وابوكى تحت
_عيد ميلاد سعيد يا اميرتي٠٠٠٠زينه جرت عليا وحضنتوا وقالت:انا فرحانه اوى انك جيت
_هو انا اقدر على زعلك٠٠٠٠زينه كانت فرحانه اوى
_عارفه جبتلك اي ؟؟
_اي ؟؟
_سماعه بلوتوث
زينه بفرحه:بجد بس انا طلبتها منك وانت مرضتش
_اهو جبتها ٠٠٠٠زينه حضنت ابوها وقالت:انا فرحانه اوى انك هنا انت وماما طبعا
زينه قعدت مع امها وأبوها اكتر من ساعه
_ابوكى وامك ماشوا ولا اي يا زينه
_ايوه يا خالتى
_من غير ما يودعونى حتى
_معلش يا خالتى اصلا بابا كان لازم يروح الشغل
_ولا يهمك ٠٠٠
***********************************************
$في السجن $
_ممكن اشوف جمال الكيلانى لو سمحت
_تمام معاك خمس دقائق
بالفعل دخل وجمال قال:اي يا حسن في خبر جديد
_الف مبروك يا جمال هتطلع بكره
_انت بتقول اي ؟؟
_دفعت ليك كفاله والظابط وافق بيها وتقدر تطلع بكره
_ليه بكره مش النهارده
_شويه إجراءات يا جمال وبعدين المفروض تكون فرحان خلاص هتطلع بكره
جمال كان فرحان اوى وقال:استعدي يا زينب عشان السر اللى حاولتى تخبي هينكشف وهيد"مر العائله كلها
_يعنى اي جمال هيطلع بكره
_المحامى بتاع جمال دفع ليا كفاله وتم قبولها
محمود قام وقال:ازاى يحصل كده ده مجر"م !!
_خلاص يا بيه جمال الكيلانى بقا بري
_😳😳٠٠٠٠٠
_في اي يا حضرت الظابط ٠٠٠ليلتفت الظابط محمود لحسن محامى جمال
_اي رايك بقا موكلى طلع بكل سهوله
_متفرحش اوى عشان قريب اوى جمال هيرجع هنا تانى بس المره الجايه هتكون للأبد
حسن قعد يضحك وقال:ولا تقدر تعمل حاجه لجمال الكيلانى
الظابط محمود بثقه:لا اقدر واوى كمااان !!
حسن عدل هدومه وقال:عن اذنك والف مبروك الهزيمه
الظابط محمود قعد على الكرسي ومسك القلم وقال:ماشي يا جمال بس وربنا لاجبك هنا تانى ٠٠
جمال كان فرحان اوى وقال بصوت عالى :فين حضرت الظابط محمود مكسوف ولا اي
_في اي يا جمال ؟؟
_الف مليون مبروك الهزيمه
_ده مش هزيمه يا جمال ده البدايه وصدقنى نهايتك هتكون على أيدي
_وليه متكنش نهايتك انت على أيدي
_تؤ نهايتك انت مش انا
_نشوف
_نشوف!!!
**********************************************
$في قصر الكيلانى$
زينه طلعت ولقت فهد نايم لحد دلوقتى كانت مستغربه اوى
زينه قربت من فهد وكانت خايفه اوى وبصوت هادي جدا:فهد فهد٠٠٠٠٠٠زينه حطت أيدها على وش فهد لقيتو سا"خن اوى
_😳😳٠٠٠٠٠فهد ٠٠فهد
فهد قام عالطول وقال بعصبية:في اي ؟؟
زينه بارتباك:وشك ٠٠٠وشك ٠٠٠٠٠فهد بص في الساعه لقي الوقت متأخر اوى وقال:ازاى تسبينى لحد دلوقتى اتاخرت اوى على الشغل
زينه وقفت في وش فهد وكانت خايفه اوى وقالت:انت مش حاسس بحاجه ؟؟
_حاسس باي يعنى وفجاه فهد حس بو"جع في جسمه ومسك دماغه وقال:اي اللى بيحصل ده
_الظاهر حته الكيكه اللى كلتها عملتلك حساسية
فهد قعد على السرير وكان بيتا•لم وزينه حطت أيدها على كتفو وقالت:اي رايك ترتاح النهارده وبلاش شغل
_انا لازم اروح النهارده بالعافيه قنعت الشركاء يجوا تانى
_بس انت تعبان ٠٠٠فهد قام وقال:لا انا بقيت كويس وفجاه كان هيقع زينه سندتو عالطول
_مش مهم الفلوس اهم حاجه انت لازم ترتاح ٠٠٠٠زينه سندت فهد لحد السرير وقعدتوا وقالت:أوعك تتحرك مش هتاخر ٠٠٠
فهد ابتسم وزينه طلعت عالطول
_خالتى ٠٠٠خالتى
_الخانم طلعت من شويه في حاجه يا زينه ؟؟
_مفيش حد هنا خالص يا عمو جاسر
_لا مفيش
_حتى بتول
_بتول راحت الجامعه ليه في حاجه
_هاا لا مفيش ٠٠٠٠٠زينه بتفكير:لازم اعمل كمادات لفهد ضروري ٠٠٠٠٠٠زينه طلعت لفهد عالطول
_اي ده ؟؟
_ده الترمومتر الطبي عشان اقيسلك بيا الحرارة
_زينه انا بقيت كويس ممكن تعمليلى حاجه سخنه وهكون احسن
_ممنوع اعذار فااهم٠٠٠٠فهد ابتسم وقال:أوامرك
زينه ابتسمت أيضا ودخلت وحطت الجهاز تحت لسان فهد وقالت:الحراره هتكون عاليه اوى كل ده بسببي
_برفع حاجب :بسببك!!
_لما انت قولت انا عندي حساسيه من الشوكلاته وانا زعلت عشان كنت مفكره انك مش عايز تاخد وانت اخدت منى عشان متزعلنيش
_مش صح وبعدين اللى حصل حصل
زينه شالت الجهاز ولقت الحرارة ٣٩ وقالت:ينهااار اسو"د الحراره ٣٩ عاليه اوى
فهد ابتسم على هبلها وزينه بصت ليا وقالت:انت ممكن تمو"ت في اي لحظه
_والحل
_فهد انا مش بهزر الحراره عاليه عندك اوى لازم اعملك كمادات ولازم تاخد ح'قنه
فهد بانتهاد:نعم يا روح امك !!
_زينه بارتباك:انت فهمت غلط مش انا اللى هديك الح'قنه طبعا عمو جاسر اكيدا بيعرف
_وانا مش بحب الح'قن ارتاحى
_زينه قعدت تضحك وقالت:بقا فهد الكيلانى بهيبتو وعظمتو بيخاف من الح'قن ٠٠
_عادي جدااا
زينه مسكت المخده وحطتها ورا فهد وقالت:اتسطح عشان اعملك كمادات
_انتى خايفه كده ليه ؟؟
_مش احنا اصدقاء وده واجب الصديق ناحيه صديقو صح ولا انا غلطانه ؟؟٠٠٠٠٠٠فهد ابتسم وزينه بدأت تعمل ليا كمادات ٠٠٠٠
فهد كان بيبص على زينه وجمالها وقال:صحيح انتى عندك كام سنه دلوقتى
_١٦ سنه٠٠٠٠٠٠فهد ابتسم وقال:طفله وحامل في طفل ٠٠٠٠زينه زعلت وبصت في الأرض وفهد رفع وشها وقال:انا مش قصدي ازعلك بس انتى دمر"تى حياتك ٠٠٠٠الدموع نزلت من عين زينه وقالت:عندك حق المفروض اكون في اولى ثانوي مش اكون حاامل ٠٠
فهد مسح دموعها وقال:انتى عايزه تكملى تعليمك ؟؟
زينه ابتسمت وقالت:اه بس انا فاشله
فهد قعد يضحك عليها وقال:امال بتقولى ليه كان حلى في اولى ثانوي
_انا مش فاشله فاشله يعنى على فكره انا كنت الاوله على المدرسه في الابتدائيه لحد أوله اعدادي وبقيت فاشله
_صاحبتي شله مش كويسه بوظتلك حياتك صح
_الصراحه ده سبب وفي سبب كمان انا كنت بحب واحد حب مراهقه يعنى كان في دفعتى
_ونسيتى التعليم باللى فيا واهتميتى بنفسك
زينه هزت راسها وقالت:حاجه زي كده !!
زينه حطت أيدها على وش فهد لقت الحراره نزلت
_طب كويس الحراره نزلت ٠٠٠٠٠٠زينه حطت الجهاز تانى عشان تشوف الحراره بقت قد اي
_كويس خالص الحرارة بقت ٣٧:٥٠
_يعنى مش هحتاج إلى حق"نه ٠٠٠زينه ابتسمت وقالت:لا ٠٠٠
زينه وفهد بصوا لبعض والابتسامه مش بتفارق وشهم وقاطع اللحظه الحلوه ده زينب ٠٠
_زينه في اي ؟؟
زينه وفهد فاقوا من عالمهم وزينب دخلت وحطت ايدها على وش فهد وقالت:الحراره حلوه اها جاسر قالى انك تعبان
_ماما انا بخير والبركه في زينه ٠٠٠٠زينه ابتسمت وزينب كانت فرحانه اوى أن فهد بدأ يتقبل زينه ٠٠
**********************************************
$في شركه الكيلانى $
_رد يا فهد رد بقااا ٠٠٠٠٠الشركاء وصلوا يا حسام بيه
حسام بارتباك:تمام دخليهم غرفه الاجتماع وشوفيهم هيشربوا اي ٠٠٠٠٠٠تمام يا حسام بيه !!!
حسام:فهد لازم يرد باي طريقه ده ثالث مره يجوا فيها ٠٠
حسام قام ودخل للشركاء وقال
_انا اسف اوى على التاخير والملف اهو ٠٠٠
_فين فهد بيه ؟؟
_زي كل مره يتصل علينا ويقولنا أن شاء الله مش هيحصل خطأ تانى وفي الاخر ميجيش !!
_لا مش صح فهد بيه هيجى
_هيجى امتى ؟؟٠٠٠٠٠٠٠٠حسام بتفكير:بعد عشر دقائق باذن الله ممكن نتكلم عن المشروع خلال العشر دقائق دول ٠٠
_بس احنا اتكلمنا في كل حاجه قبل كده يا حسام بيه
_نتكلم تانى اقصد مش فاكر احنا قولنا اي ممكن نتكلم تانى واهو افتكر ٠٠٠
بالفعل بداوا يتكلموا وحسام مكنش معهم خالص وبيقول في سره:يا تري يا فهد اتاخرت ليه ده ثالث مره يجوا فيها ٠٠٠
********************************************
_اي رايكم في القاعه ؟؟
_مالوش لازوم يا ابنى
_ازاى يا خالتى وبعدين سمر تستاهل كل حاجه ٠٠٠٠سمر انكسفت وبصت في الأرض وايهاب قرب منها وقال:وانتى اي رايك يا سمر
سمر وهى بصه في الأرض:حلوه اوى
_خلاص يا ابنى طالما سمر فرحانه موافقين !!
_تمام على بركه الله ٠٠
_تعالى سيبهم شويه ٠٠٠٠٠حاااضر ياخويا٠٠٠٠٠وبالفعل طلعوا وايهاب قرب من سمر وقال:انتى مكسوفه من اي
سمر بارتباك:لا مش مكسوفه اقصد انا اول مره ابقي مع حد لوحدي
_بس انا مش حد يا سمر انا هبقا خطيبك بكره وفي المستقبل زوجك صح ولا انا غلطان
_انا اسفه !!٠٠٠٠٠٠ايهاب حط ايدو على كتفها وسمر انتهدت عالطول وقالت:بقولك اي تعالى نطلع
_ليه في حاجه ؟؟
_تلاقي ماما وبابا في انتظارنا
_تمااام ٠٠٠٠٠بالفعل طلعوا وسمر افتكرت كلام زينه أن الفلوس مش كل حاجه وان راحه البال فوق كل حاجه ٠٠
سمر في سرها:انا مش مرتاحه لايهاب خالص مش عارفه ليه وفجاه فاقت من متخيلاتها على صوت امها
_في اي يا سمر بتفكري في اي
_ها لا مفيش ماما انا عايزه اروح
_ايهاب قالك حاجه ؟؟٠٠٠٠٠٠سمر هزت راسها بمعنى لا
_امال عايزه تمشي ليه ؟؟
_انا حاسه بدوخه ومش قادره وحاسه لما اروح هكون حلوه
_خلاص يا قلبي ٠٠٠٠بقولك يا ابنى احنا لازم نمشي والقاعه حلوه اوى
_ما لسه بدري يا خالتى
_بدري من عمرك يا ابنى يلا عايز حاجه
_خلاص هوصلكم وممنوع النقاش
ام سمر ابتسمت وقالت:اللى تشوفوا
بالفعل ركبوا العربيه ومشوااا ٠٠٠
***********************************************
$في شركه الكيلانى $
بعد مرور عشر دقائق
الشركاء قاموا وقال احدهم :كفايه كده يا حسام بيه قول أن فهد بيه مش جاي
_عنده حق وفعلا الموضوع زاد عن حده يلا يا جماااعه
_صدقونى فهد جاي خمس دقائق كمان
_لا خلاص كفايه كده ٠٠٠
الشركاء كانوا ماشين ولكن صوت قاطعهم ليلتفت الكل لمصدر الصوت وحسام بصدمه :زينه !!
_انا زوجه فهد بيه وهو مريض اوى وانا هكون مكانو النهارده
الكل:😳😳
تابع الفصل التالي عبر الرابط :"رواية طفلة الفهد" اضغط علي اسم الرواية