رواية وآه من الثأر الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور عصام
رواية وآه من الثأر الفصل الرابع عشر 14
نور. قالت ابني هموت واشوفه خلوني اشوفه الاول وبعدين اعرفو اللي عوزينه
عاصم. عارف انها خايفه وحاسس بيها ضمها اكتر لحضنه وقالها لو ما اهديتي مش هخليكي تشوفيه
نور. بصتله بترجي
عاصم. مسك ايدها وباسها وقالها دقيقه واجيبلك ابنك وقال تعالي يا خالد انته وامل معايا
نور خوفها ذاد وبتفكر ف كلام عاصم وهو بيقولها عاملك مفاجأه
عاصم دخل ومعه ولد وراح عليها وقالها ابنك وحطه بين ايدبها
نور. مسكته بالهفه وضمته لحصنها وعيطت وبعدين باست ابنها وقعدت تشم فيه وبصوت هامس قالت شوفت شبهك ازاي
عاصم. بصلها وقال شبهي بقلم نور عصام
نور. بصتله بنظره ثقة قويه وقالت ايوا شبهك
عاصم. ليه هو انا ابو
نور. قاطعته وقالت ايوا انته ابوه ومش محتاجه اثبتلك
عاصم. ببتسامه قالها دا انتي واثقه بقا
نور قالت بتعب ايوا كان ممكن اقولك اعمل تحليل دلوقتي بس انا مش هقولها انا عرفه نفسي كويس ووجود ابني ف حضني
عاصم. قاطعها وقالها ايه اداكي قوة
نور. طبعا
عاصم. طيب انا قولتلك اني عاملك مفاجاه
نور مش عاوزه حاجه من الدنيا دي كلها غير ابني
عاصم. طيب خلاص خليلك ابنك وانا اخد نصيبي وامشي
نور. مش فاهمه حاجه
عاصم. انتي متمسكه بيه وانا خلاص راضي بنصيبي
نور والدموع ف عنيها قالت انا متمسكه بيه علشان هو ابنك وحته منك وكمان كتير يشبهك واللي يقول غير كدا يبقي اعمي وبصتله بكل حب وضعف وقالت والله ابنك يا عاصم
عاصم. ضمها لحضنه وقالها وانا مصدقك يا قلب عاصم
نور. فرحت جدا وبعدين قالت بس نكون لوحدنا او نرجع البيت هحكيلك علي كل حاجه
عاصم. مش عاوز اسمع حاجه انا بحبك ومصدقك
نور. خلاص قلبها هيخرج من بين ضلوعها وف نفسها قالت معقول معقول اللي انا فيه دا انا ف حقيقه ولا بحلم ولا لسه مفوقتش من البنج وبعدين ياارب خليك معايا
عاصم. فاهم كل تفكيرها وحيرتها وقالها جاهزه للمفاجاه
نور. مقولتلك مش عاوزه غير ابني وبنظرة عشق قالت وابو ابني
عاصم. بس انا عاوز عيله كبيره
نور بصتله بستغراب وقالت يعني ايه
ثريا. سمعت كلمة عاصم وهو بيقولها عاوز عيلة كبيره ردت وقالت متقولها بقا وتريحها
نور في ايه يا ماما
ثريا. ابتسمت وقالت ف انك
عاصم. قاطعها وقال لحظه يا نور وفتح الباب ودخلت امل ومعها البنت اخدها منها وراح علي نور
نور. مصدومه فرحانه مش مصدقه ولا مستوعبه اللي شايفاه ولا دا حقيقه ولا حلم وياتري انا جبت توأم ولا الطفل دا مين
عاصم. حط البنت ف حضنها جنب اخوها وقالها بنتك
نور. خلاص ماعدتش قادره تسيطر علي دموعها اللي نزلت منها غصب عنها وضمتها لحضنها وبعدين اخدتهم الاتنين ف حضنها بقوه وقالت انا جبت توام
عاصم. ببتسامه قالها براحه يا ماما العيال لسه مولوده مش حملك وبياخد منها البنت
نور قالت لا لا خليهم ف حضني
عاصم. بمرح قالها طيب وانا
نور احرجت وبعدين قالت انت ايه
علصم. انا فين مكاني لما هما الاتنين ف حضنك
نور بصتله وبعدين قالت ف قلبي
عاصم. باسها من جبينها وقالها بس كدا ف واحد تاني هيحتج
نور. مين دا اوعي تقول ماما ثريا وبصتلها وقالت حبيبتي انتي عرفه انا بحبك قد ايه
ثريا. ببتسامة حب ليها قالت عرفه يا بتي ربنا يقومك بالف سلامه ويتربو عزك وعز ابوهم
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
نور وعاصم قالو امين يارب
عاصم. قالها بس انا بردو مكنتش اقصد امي ف حد تاني ليه نصيب فيكي ولازم ياخد حقه وإلا يقوم الدنيا علينا
نور. مين دا واوعي تقول ماما وبابا واحمد اخويا
عاصم. لا دول لسه دورهم جاي ف الطريق
نور نعم
عاصم. اهدي وبص ل امل
امل. راحت فتحت الباب ودخل خالد بالولد التاني
نور. فتحت عيونها ومش عرفه تتكلم
عاصم. اخد الولد من خالد وقالها ودا الشريك الرابع ليكي يا ماما
نور. دقات قلبها سرعت ومش قادره تتكلم
عاصم. حطه بين ايدبها وقالها اعمل ايه متجوز ارنيه
امه وامل وخالد هههههههه هههههههههه
نور. خلاص حسه انها بتنهار ودموعها خلاص مفيش توقف بصت للولد وباسته وقالت معقول انا خلفت تلاته انا تلاته انا نور اخلف تلاته مستحيل
عاصم. شوفتي حكمة ربنا
نور. الحمد لله وبعدين قالت طيب هما كويسين
عاصم. الحمد لله بخير
نور بصتله ومش عرفه تتكلم
عاصم. طبطب عليها واخد منها الولاد
نور لا خليهم
عاصم. حبيبتي انتي تعبانه وهما لازم يروحو الحضنانه واخر النهار بنجيبهم ونروح باذن الله
نور اتنهدت وبصت ل خالد وافتكرت لما قالها قولي ابنائي وبعدين ببتسامة فرح وتعب قالت لسه فيه حاجه تانيه ولا كدا
خلاص الكل ضحك
عاصم. قالها لسه فيه مره تانيه انا عشت طول عمري وحيد بسبب التار ابويا مات وانا عيل صغير واتربيت وحيد وعلشان كدا انا عاوزه تلاته زيهم
نور نعععم
عاصم. الله انا حر ومال عليها وقال والله يا حبيبتي براحتك تجبيهم مره واحده زي دي عادي تجبيهم واحد واحد انتي حره انا ليا تلاته عندك كمان شوفي انتي بقا تجبيهم ازاي
نور هو حد قالك اني ارنبه
عاصم. بص ل امه وخالد وامل وقال رودو عليها انتم
امه وخالد وامل. هههههههه
نور. بقا كدا
عاصم. ضمها لحضنه وقالها ربنا يخليكي ليا حبيبتي وبردو مش هتنازل عن تلاته كمان
نور. بهمس قالت مصدقني
عاصم. بعدين نتكلم دلوقتي ارتاحي شويه
نور. لسه هتتكلم الباب خبط
امل. فتحت وكانو ام نور وابوها
سامها. راحت عليها وباستها وقالت حمدلله علي سلامتك حبيبتي وباست ايدها وهتتجن عليها
عامر. قال اوعي بقا يا سامه خليني اسلم عالبت وضمها لحضنه وباسها من جبينها وقالها قلب بابا ربنا يقومك بالف سلامه
نور. بتعيط وخلاص
ثريا. ليه اكده يابتي العياط غلط عليكي
ابوها وامها قعدو جنبها وهي كانت ف النصف والاتنين مسكين ايديها ويطبطبو عليها
عاصم. اوووه ايه دا بقا انتو الاتنين مسكين ايد مراتي لا انا كدا احتج ومش لوحدي الكل ضحك
ساميه. ربنا يخليكم لبعض ياحبيبي وبصت ل نور وقالت انتي بخير حسه بحاجه
نور. هزت راسها وخلاص
عامر. قرب منها وضمها لحضنه بقوه وقالها وحشتيني ووحشتني شقاوتك وكلامك وهزارك حتي رخمتك وحشتني
نور. بتعيط
عامر. قالها علشان خاطري بلاش عياط نفسي اسمع صوتك وبضعف قالها وحشتيني يا نور وحشتيني فوق متتخيلي
نور بدموع وانت كمان يا بابا
ابوها. ضمها اكتر لحضنه ودموعه نزلت وقالها سامحيني يا قلب ابوكي كلو الا انتي يا نور عيني
نور. وهي ف حضن ابوها بصت ل عاصم وقالت مسمحاك يا بابا
ابوها. ربنا يسعدك حبيبتي ويخليلك ولادك وبعدين بهزار قالها بقا نور البنت الكيوت اللي بتخاف من اي حاجه وكل حاجه تعملها كدا وتبقي ارنبة عيلة الزيني
نور. باحراج قالت بابا الله
عامر. هههههههههه وباس ايدها
امها. بضحك قالت نور بنتي اللي كانت بتتريق لما تشوف واحده من اصحابها ولا ولاد خالتها حامل وتقولها بقيتي شبه الكرنبه تبقي هي اكبر كرنبه ومش بس كدا دي كمان ارنبه
نور. مامااا
امها. اخدتها ف حضنها وطبطبت عليها وقالت ربنا يخليكي حبيبتي ويباركلك فيهم وبعدين قالت اخوكي بيسلم عليكي وحاول يتصل بيكي بس انتي مش بتردي وقولتله اكيد فونها ف البيت لانها ف المشفي بقلم نور عصام
نور. وهو عامل ايه وغاده
امها. بخير وهيتجنن عليكي وغاده حامل
عامر. هموت واشوف العيال
عاصم. تعالي ياعمي اوريهملك
ساميه. وانا كمان عاوزه اشوفهم
خالد. طيب ايه رايكم تخليكم هنا واحنا نجيبهم علشان مش هيخليكم تدخلو الحضانه العدد كبير
عاصم. تمام خليكم واحنا بنجيبهم وفعلا خرجو وبعد دقائق رجعو ومعهم الولاد
خالد. قال البت القمر دي عندها غمزه وبتغمزلي بيها
عاصم. حيلك حيلك دي بنتي واللي بس يفكر يقربلها
خالد. بلاش ابوس ايدك غلطه مش هتتكرر
ساميه. اخدتها وقالت فعلا عندها غمازات
عاصم. وعلشان كدا اول ما شوفتها بغمازاتها دي قررت اسميها غمزه
نور. ايييه
عاصم. ايوا انا حر بنتي وانا هسميها غمزه
نور. دا اسم ولا معاكسه الكل ضحك
خالد. دا اسمها يودي القسم بمجرد نطقه
عاصم. واهو دا اللي عاوزه علشان محدش يعاكس بنتي الكل يخاف علي نفسه لان بنتي حلوه وزي القمر واكيد هتتعاكس فخافو بقا
ساميه. لا بجد با عاصم هتسميها ايه
عاصم. بص ل نور وقال هسميها غمزه عاصم الزيني
نور. لا انتي مجنون بقا هو دا اسم سميها اسم تاني
عاصم. بنتي وخلاص قررت
نور برغم فرحتها بكلام عاصم إلا انها مش موافقه علي الاسم قالت طيب انا كنت ناويه اسميها ثريا علي اسم ماما
عاصم. بص ل امه ولسه هيتكلم
امه. قاطعته وقالت لاه سموها اسم جديد وبعدين انا موافقه علي غمزه وبصت ل ابنها بفرحه
عاصم. فاهم امه وانها حسه بفرحته وبارتياح قلبه قال خلاص المره الجايه نسمي ثريا لكن حبيبة ابوها خلاص بقت غمزه
نور. يا عاصم ازاي بس
عاصم. بصلها وغمز بعينه وقالها كدا
نور. اتكسفت وبعدين قالت طيب الولاد
عاصم. قال هسمي واحد مالك علي اسم ابويا الله يرحمه والتاني سميه انتي يا نوري
نور. فرحت وقالت خلاص نسميه مازن علشان يبقو زي بعض
ثريا. بدموع قالت ربنا يباركلك فيهم ياولدي ويتربو ف عزك
الكل قال امين وكانو فرحانين
واخر النهار
عاصم. يلا يا جماعه علشان نروح
ثريا شوف الحكيم الاول ياولدي علشان مرتك
عاصم بعد ما خرج من عند نور من شويه روحتله وقالي مفيش مشكله نروح واحنا اكيد بنخلي بالنا منها
امه. اكيد ياولدي
عاصم. شال نور
امل وخالد وعامر شالو الولاد
وبعض بعض الوقت وصلو البيت
عاصم. طلع نور فوق والكل دخل بالعيال
صابحه. طلعت وراهم وقالت الف مبروك ياضكتوره
نور. ببتسامه قالت الله يبارك فيكي حبيبتي
صابحه. بحب قالت انا عاوزه اشوف عصافير البيت
نور. طبعا يا قلبي وبعدين انتي من هنا ورايح هتكوني معهم علطول صابحه فرحت وراحت شافت العيال وكانت مبسوطه
ساميه. شكلها طيبه
ثريا. بت حلال اني اللي ربيتها بعد امها وابوها ما ماتو وكمان جريب هجوزها بقلم نور عصا
نور بجد
ثريا. اي هيثم ابن امين طلبها مني ومن عاصم وانا سالتها وهي وافقت وهديها الاوضين اللي ف الجنينه ومش هخليها تبعد عني واصل دي يتمه وملهاش حد غيرنا
صابحه. طلعت وراحت عليها وباست ايدها وقالت ربنا يخليكي ليا يا ست الحجه
ثريا. ولو مش عاوزه تشتغلي ف البيت اني مش هغصبك وبردو هتعيشي اهنه
صابحه. عيطت وباستها تاني
ثريا. حضنتها وطبطبت عليها
نور. الف ميروك يا صابحه
صابحه. الله يبارك فيكي يا ضكتوره
ثريا. الوكل جاهز
صابحه. ايوا يا ست الحجه
ثريا. طيب يا جماعه ننزل نتعشي وانتي يا صابحه هاتي اكل ل نور هنا
عاصم. انزلو انتو وانا شويه وبنزل اجيب اكل لنور وناكل هنا
ثريا. طيب ياولدي
ساميه. محتاجه حاجه يانور
نور. تسلملي يا ماما ونزلو
عاصم. قفل الباب وراهم وراح عليها وضمها لحضنه وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلب عاصم
نور. اتنهدت وهي ف حضنه
عاصم. مبروك علينا حبيبتي
نور. خرجتت من حضنه وقالت عاصم لازم نتكلم
عاصم. الاول تاكلي وبعدين قولي اللي عوزاه
نور. بس يا عاصم لازم تسمعني
عاصم. قال ......
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية وآه من الثأر" اضغط على اسم الرواية