Ads by Google X

رواية عشق الجاسر الفصل الثامن عشر 18 بقلم رقية عبدالرحمن

الصفحة الرئيسية

              رواية عشق الجاسر الفصل الثامن عشر بقلم رقية عبدالرحمن


رواية عشق الجاسر الفصل الثامن عشر

أنا اكتشفت أن ملك اتخطبت علشان في دبله في أيديها، متزعلش يا صاحبي ،هي من الأول مكنتش بتحب حد كدا ودلوقتي اهي راحت لغيرك  انساها 🥺 وانا اجبلك احلي منها .. 
ثم انفجر زين في الضحك غير مستوعب كلام صديقه 
جاسر:ايه دا هو دا هدوء قبل العاصفه ولا ايه 
زين بضحك:هو انا مقولتش ليك 
جاسر:لا مقولتش وربنا يستر قول في ايه 
زين:مش انا روحت اتقدمت ليها امبارح وهي وافقت ودلوقتي هي مخطوبه ليا 
ثم تفاجئ زين بي بوكس في وشه طيروا وقع على الكنبة اللي جنبوا كان زين عارف رد فعل جاسر  
جاسر:يعني يا حيوان يا ابن الجزمه انت تروح تخطب وانا معرفش مش تخدني معاك يا حيوان اخس عليك
زين:يخربيت زعلك يا جدع ايه نتفاهم كدا مش كلو ضرب ضرب ومافيش شتيمه كدا كتير 
جاسر:والله خساره فيك كلمه الف مبروك .. 
زين:خلاص بقا اهو اللي حصل  
جاسر:مش هستخسر فيك كلمه الف مبروك 
يلا الف مبروك يا أبو الصحاب واشوفك احلي عريس  
زين:ياااه علي الرومانسيه 
جاسر:علي شغلك يلا يا استاذ 
زين:ايه دا،احم حاضر 
... أنتشر خبر زواج جاسر وفي الجريده وفي كل مكان عن الفتاه المجهوله  التي سيتزوج بها جاسر 
جاسر:يااه علي السعاده اللي انا فيها أخيرا 
ثم اتفتح الباب وتدخل مايا وهي تستشيط غضباً 
مايا بغضب:صح اللي سمعته دا يا جاسر 
جاسر:هو ينفع اللي عملتيه دا مش فيه باب يا مايا 
مايا:رد عليا بقولك صح الكلام دا 
جاسر:ايوه صح مالك متعصبه ليه يا مايا 
مايا:هي ضحكت عليك الخدامه والله انا كان قلبي كان حاسس 
جاسر:شوفي انتي بتقولي ايه يا بنت خالتي ودي عشق اللي بدور عليها من زمان 
مايا:يا جاسر انا بحبك انت ليه مش مقدر كدا أنا ولا الغريب يا جاسر 
جاسر:عيب اللي بتقوليه دا يا مايا انتي زي اختي 
ومتنسيش تكوني أول واحده في فرحي متتأخريش 
وخرج من من الاوضه بل من الشركه بأكملها متوجه إلي القصر وكان الكل يجهز زينه القصر 
"طبعا وافقت قمر اخت عشق علي الجوازه والكل فرحان لأن معدش غير يومين وياجي يوم الفرح وعشق مش بتطلع من الأوضه لأنها متوتره ومحروجه من نظارات الخدم ليها 
ثم تفاجئ من اللي دخل الأوضه 
عشق:بتعمل ايه هنا 
جاسر:جيت اطمن علي قلبي علشان وحشاني، ايه اجرمت ولا اجرمت 
عشق:ايوه اجرمت ميصحش كدا اطلع يا جاسر 
جاسر:يخربيت جاسر اللي طالعه منك  ،حبيبتي يلا اجهزي علشان المأذون جاي كمان ساعتين 
شهقت عشق:كمان ايه. ساعتين ليييه مش بيبقا قبل الفرح 
جاسر:تؤ تؤ دلوقتي من يوم الفرح ايه يا عشقي 
عشق: بس بردو 
جاسر:هو انتي مش مبسوطه أنك هتكوني معايا بعد السنين دي مش فرحانه أن فرحك كمان يومين ..
اقتربت منه عشق وقالت:ليه بتقول كدا فرحانه أوي كمان بس متوتره ،وبعدين كل حاجه جات بسرعه مش اكتر متزعلش مني علي تقصيري معاك 
حضنها جاسر وهو سعيد من كلام عشق وقطع هذه اللحظه 
ساره:يلهووي بتعمل هنا ايه يا جاسر 
ابتعدت عشق مسرعه وهي شبه الطماطم
جاسر:ايه يا مرات اخويا مراتي وبحضنها 
ساره:لسه ها لسه يا جاسر يلا برا من غير كلام كتير علشان اظبتها كدا 
جاسر:اووك اوي كلها كام ساعه 
وخرج وهو يبتسم ابتسامه شيطانيه 
ساره:مالك كدا يا بنتي اضحكي كدا واتبسطي دا انتي مش أي عروسه دا انتي هتبقي مرات أكبر صاحب شركات في البلد هنا واللي مجنن البنات وراه يعني تفتخري كدا وانسي حاجه تعمليها بأيدك معدش عشق القديمه دلوقتي فيه عشق مرات جاسر الشرقاوي 
عشق:هو جاسر مسلطك عليا ولا اي 
ساره:😂لا خالص دا انا اللي بقول ..
يلهههوي انتي لسه مفتحتيش البوكس اللي فيه فستان كتب الكتاب  
عشق:ملحقتش والله جاسر لسه جايبوا دلوقتي
وفتحت الصندوق الاسود المزغرف ببعض الزينه 
وانبهرت جدا بجماله 
ساره بحسره:هو انا ليه مجاليش زي دا اه يا حوستي السوده يااني ياما  ،هو ليه آدم اللي نايم فوق دا مش رومانسي زي جاسر ليييه 
عشق:😂😂 معلش 
بس بجد جميل اوي اوي الفستان 
ساره:ربنا يسعدك يارب يا حبيبتي 
يلا ادخلي البسي الفستان علشان اعملك الميك اب بتاعك.
وفعلا خرجت عشق بالفستان وهي في غايه الروعه
وبدأت ساره في وضع الميكب وكان خفيف علي وجهها وخرجت ساره و عشق وكانت الزراغيط تعلو ثم تعلو 
وكانوا الحاضرين الشرقاوي وجاسر قاعد جنب المأذون ومن الجهه التانيه احمد ابو جاسر وادم وسيف وقمر وزين ومايا تجلس جنب نجلاء 
جاسر منزلش عيونه من علي عشق وعشق تتمنا أن تبلعها الأرض بسبب نظارات الآخرين لها  
وتم عقد القرآن وهكذا أصبحت عشق زوجه لجاسر 
قام جاسر حضن عشق وسط الصفير من اخواته 
جاسر:متتصوريش أنا فرحان قد ايه دلوقتي ألف مبروك يا حبيبتي ❤️🥺 بحبكك 
عشق:الله يبارك فيك يا قلبي 
جاسر:يا ايه ..يا عشق قوليها كدا تاني 
عشق بإحراج:يا قلبي☺️ 
جاسر شالها ولف بيها في القصر وسط ضحكات الموجودين علي تصرفات جاسر 
وكان هيخرج هو و عشق بس.. 
قمر:رايحين علي فين كدا 
جاسر:هخرج انا ومراتي شويه في مانع 
قمر:ايوه في مانع مينفعش تخرج النهارده لأن ممكن يبقا عليك خطر من الناس العدوه ليك واكيد عارفه أنك هتكتب كتابك النهارده فا اكيد هتحاول تنتقم منك ..ومش لازم تخرج معاك وحد يشوفها علشان ميبقاش عليها خطر علشان محدش يعرف أنها مراتك خليها يوم الفرح ،
اه وحاجه كمان عشق هتروح معايا البيت ومش هتشوفها غير يوم الفرح 
جاسر لعشق:اختك صعبه اوي علي فكره 
عشق:من جواها طيبه والله بس بتخاف عليا مش اكتر 
جاسر:هو انا هكلك دا انا جوزك حبيبك من بعد مده طويلة
قمر:هتتكلموا كتير يلا يا ابله عشق قدامي وانتي شبه البتاعه العسل كدا 😂😂 
جاسر:طيب بوسه طيب اي حاجه 
قمر:بتقول حاجه 
جاسر:بقول خلي بالك منها يا قمر 
مع الف سلامه 😥🤥
الكل:😂😂😂😂 
في عربيه قمر 
قمر:متزعليش مني يا حبيبتي إني اخدتك بس دا المفروض اللي يحصل 
عشق:مش زعلانه منك يا قمر دا انا حبه اشكرك علي كل حاجه عملتيها ليا وقفتي جنبي وقت ضعفي كنتي أول واحده بتواسيني بعد فقضان اهلي كنتي أمي واختي وصاحبتي  شكراً علي اهتمامك بيا شكرا بجد أنك اختي ربنا يخليكي ليا يارب❤️🥺
وحضنوا بعض وهما بيعيطوا علي ذكرياتهم 😥 
ثم توجهوا إلى البيت وهما سعداء طبعا غير جاسر الحزين 

يتبع الفصل التاسع  عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent