رواية عشق الجاسر الفصل التاسع عشر بقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر الفصل التاسع عشر
قمر:عششق انتي يا بنتي
عشق:ايه ايه علي الصبح
قمر:بتتكلمي وكأني انا اللي هتجوز النهارده قومي يا جزمه يا بنت رباط الجزمه جاسر مستنيكي تحت
عشق:انا خايفه اوي يا قمر
قمر:لا بقولك ايه انشفي كدا
عشق: أنشف؟؟ايه انشف دي
قمر:قومي يختي قومي وبعدين دا جاسر ها جااسر حب الطفوله مش زي المحروس الله يخدوا مكان ما هو قاعد
عشق:اهدي شويه يا بنتي
قمر:قاعدين نتكلم وجوزك قاعد تحت لحد ما خلل وهو قاعد يلا يا بنتي علشان يوديكي الكوافير
عشق:حاضر حاضر
نزلت عشق
عشق: صباح الخير
جاسر: صباح النور يا حبيبتي دا كلو غياب
عشق:معلش بقا من النهارده هنكون مع بعض
جاسر:هتبقي احلي عروسه شافتها عيوني والله
عشق:وانت والله
..وراحوا البيوتي سنتر ..
في أكبر وافخم قاعه افراح في مصر كان الحاضرين عائله جاسر والصاحفين في كل مكان متشوقين علي رؤيه العروس فهذا الزفاف ليس أي زفاف فهذا زفاف جاسر الشرقاوي أكبر صاحب الشركات المشهوره في مصر
يدخل جاسر من القاعه ممسك أيد عشق والكل منبهر بجمالهم ،ثم توجهوا إلى الكوشه الخاصه للعروس
عشق:انا متوتره اوي يا جاسر
جاسر:من ايه يا عشقي
عشق:ايه الناس دي كلها 😂 كلو بيبص عليا كدا ليه
جاسر:علشان انتي احلي وأجمل عروسه في مصر يا حبيبتى
الشرقاوي:الف الف مبروك يا أولاد اعبال ما اشوف أولادكم يارب
جاسر:مستعجل علي ايه يا جدي
الشرقاوي:يا ابني الواحد كبر بقا
ربنا يسعدكم يارب
عشق:تسلم يا شرقاوي بيه
الشرقاوي: شرقاوي بيه ايه بقا، قولي يا جدي
عشق:حاضر يا جدي
...
احمد ونجلاء:الف الف مبروك يا اولاد
عشق وجاسر:الله يبارك فيك
جاسر:اعبالك 😂يا احمد بيه
نجلاء: بتقول ايه يا ولد عاوز أبوك يتجوز عليا
جاسر:بهزر ايه مهزرش😂
احمد:شدوا حيلكم كدا عاوزين تؤام
جاسر: عيوني 😉
...
ادم وساره
ساره:الف مبروك يا عشق
عشق:الله يبارك فيكي يا حبيبتي اعبال لما أشوف أولادك يارب
ساره: حبيبتي
آدم:والله يا جماعه الواحد فرحان جدا لأن جاسر اتجمع تاني بحب طفولته والفرحة التانيه أنك يا جاسر شفيت من مرضك اللي كان قرفنا والفرحة التالته اللي هي فرحك من الآخر انت كنت قارفنا يا جدع
جاسر بزعل مصتنع:دا كلو أخص عليك وقلبي غضبان عليك
الكل:😹😹
...
سيف:اخوياااااااااا اللي هيتجوززز ألف مبروك يا جاسر
جاسر:الله يبارك فيك يا سيف اعبالك
سيف:يارب يارب يارب يارب
جاسر:دا انت واقع علي الآخر بقا
سيف:احم اقدم لكم نور زميلتي في الجامعة
أقدم ليكي يا نور اخويا جاسر الكبير ومراته
نور:الف مبروك ليكم ربنا يسعدكم يارب
سيف:متتصورش يا جاسر انا اتحايلت عليها قد ايه علي ما اقتنعت وجات
فلاش باك
سيف:نور نور
نور:ايوه يا سيف واقف هنا بتعمل ايه
سيف:مستنيكي
نور:هروح اجيب قهوه اجبلك
سيف:تسلمي ، احم كنت عاوزك في موضوع كدا ويارب ما ترفضي
نور:اتفضل قول
سيف: دلوقتي اخويا الكبير هيتجوز بكرا وحابب تاجي
نور:معلش يا سيف مش هعرف اجي
سيف:لا هتاجي علشان اعرفك علي اخويا
نور: والله ما هعرف يا سيف اللي في البيت مش هيرضوا
سيف:والله يا نور لو موافقتيش لــ هقلع البنطلون في نص الجامعة دي كلها 😂
شهقت نور: أيييي 😳
سيف:اه والله ومجنون وهعملها
نور:والله..
سيف:هاااا 😌
نور:خلاص يا مجنون هاجي
سيف:ايوه كدا
بكرا هاجي اخدك الساعه ٧ونص اوووك
نور:اووووك يا سيف 😑
نهايه الفلاش باك
جاسر:😂😂😂يلهووي
عشق:حرام عليك يا سيف أحرجت البنت
سيف:يلا يا بنتي وانتي قلبتي فراوله كدا
..
زين:ابوووو الصحاااب اللي هيتجوز وهيسبني
جاسر: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
زين:هي دي الموزه بقا
جاسر:خلي خطيبك يتلم يا ملك علشان والله ما هيهمني حد
زين:😂اهدا يا جدع انا بهزر
وعلي فكره يا آنسه عشق جاسر دا مجنون بحبك والله حافظي عليه
عشق: شكراً جدا ،حاضر
...
مايا:جاسر حبيبي الف مبروك
وخدتوا بالاحضان وبوس
عشق مصدومه وكانت علي وشك البكاء
ام مايا:الف مبروك يا ولاد
جاسر:الله يبارك فيكي يا خالتي
...
جاسر:انا اسف يا عشق
عشق بحزن: اسف على ايه يا جاسر
جاسر:علي اللي عملتوا مايا دلوقتي والله أنا انصدمت ومعرفتش اتكلم
عشق:ولا يهمك يا جاسر بس بعد كدا متلومنيش علي اللي هعملوا
جاسر:وانا موافق يا حياتي أهم حاجه متزعليش مني
عشق:ماشي
جاسر:متجيبي بوسه كدا
عشق: أتلم يا جااسر
جاسر:😂ايوه كدا اضحكي
بحبك اوي اوي يا عشق نفسي متبعديش عني أبدا
عشق:وانا بحبك اكتر يا جاسر
جاسر:الله وأكبر مين بيتكلم
عشق:بس بقا يا جاسر دايما بطلعني من المود الرومانسيه بتاعي
جاسر:بقولك ايه تاجي نهرب
عشق بضحك:يلااا
جاسر مسك ايديها وجروا إلي الخارج والكل جروا وراهم لحد ما ركبوا العربيه
الشرقاوي:😂ربنا يسعدهم يارب
سيف:هيييح اعبالي
الشرقاوي:اتنيــل
رئيكم بقا والتشجيع قل اوي علي فكره
يتبع الفصل العشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق الجاسر" اضغط على اسم الرواية