رواية ملك روحي الفصل الاول
قامت بفتح عيونها. ** البارت الاول ،**
ونظرت حولها بخوف ولكنها لم تتعرف على المكان شعرت بالخوف وهمست أنا فين وجيت هنا إزاى!!!!!!
فٌتح الباب وظهر أمامها شاب وسيم وقوى البنيان يكاد يصل لحلق الباب نظر لها بإبتسامه: حمدالله على السلامه أنا قولت مش هتفوقى النهارده
نظرت له برهبه
أنت مين وأنا جيت هنا إزاى؟؟!!!!
حسام :أنا خطفك
ملك بصدمه: ليه أنا عملت أيه أنا حتى معرفكش؟!!!!
*******بقلم أمل مصطفى
حسام بعشق: لكن أنا عارفك كويس وبقالى شهور متابعك علشان عايز اتجوزك
ملك: أنت أكيد مجنون لأنك لو عارفنى هتعرف أنى متجوزه! !
حسام:: بمراره عارف أنك متجوزه محمود عبد الرؤوف من8 شهور علشان كده خاطفتك قدامك حل من اثنين ياتطلقى واتجوزك وتكونى حلالى أو أخد منك الي انا عاوزو من غير جواز أنا عارف أنت بتخافى من الذنب
ملك:: أنت أكيد مش طبيعي عايزنى أطلق علشان تتجوزنى مافيه غيرى كتير
حسام:: لكن أنا عايزك أنتى مفيش غيرك بتمناها هديكى فرصه تفكرى وصدقيني أنا مش بهزر وأنت حره وزى ماوصلتلك أول مره سهل عليا أوصلك تانى
*********أمل مصطفى
رجعت ملك بيتها وهى غير مستوعبه ماحدث معها نظرت فى فونها لم تجد منه إتصال معنى كده أنه حتى ماحسش بغيابى دخلت وجدته جالس على السفره يتناول طعام الإفطار
ملك :: صباح الخير لم يرفع وجهه صباح الخير
ملك: أنت جيت أمتى
محمود:بسخريه وأنتى مالك
ملك: مالى إزاى أنت ماخدتش بالك أنى مش فى البيت من إمبارح
محمود :لا مأخدتش بالى
ملك: أنت أيه مش بنى آدم بقالى 8 شهور متحمله سهرك طول الليل وسكرك وضربك ليا من غير سبب وبقول بكره ربنا يهديك لكن أغيب عن البيت ماتفكرش تسال عليا ولو بتليفون أفرض كنت محتاجاك
محمود ::و هتعوزى منى أيه
ملك:: أنا كنت مخطوفه واللي خاطفنى عايزنى أطلق منك علشان يتجوزنى
محمود:يبقى ريحنى أنا أصلا مش عايزك وكنت متجوزك عند مع واحد صاحبى وإتدبست فيكى
ملك بدموع أنا بكرهك يا ريتنى ماكنت شوفتك دخلت أوضتها وهى تبكى حظها الذى أوقعها فى طريقه
**************************
فى الشركة
دخل حسام شركته بكل هيبه ووقار ينظر له الموظفين بكل إحترام وخوف فهو لا يقبل أى تقصير ولا يرحم فى الأخطاء قامت السكرتيرة بكل إحترام :صباح الخير يا فندم
حسام :صباح النور أول حاتم مايوصل خليه يدخل على طول
السكرتيرة :حاضر يا فندم حسام:وهاتى ملف صفقة الحديد والقهوة بتاعتى
السكرتيرة :أى طلبات تانيه؟
حسام: لا تفضلى
حاتم:حسام وصل؟ *أمل مصطفى*
السكرتيرة : أه ومستنى حضرتك فى المكتب
حاتم :طيب هاتي القهوة عنده
دخل حاتم عنده :عملت ال فى دماغك ؟!
حسام: أه
حاتم : وأرتحت؟!
حسام : أه
حاتم : أفرض بلغت ولا عملت فيك محضر شكلك وسمعتك هتكون إزاى وأنت ليك أعداء كتير أو الخبر وصل للصحافه ؟؟!!!! *بقلم أمل مصطفى*
حسام: مايهمنيش أهم حاجه تكون ليا وبعدين هي مش هتبلغ هتخاف على سمعتها وشرفها
حاتم: طب ممكن تقول لجوزها ومايرضاش يطلقها؟
حسام :لا هيطلقها و برضاه لأنه مش بيحبها ومش يستاهلها. *بقلم أمل مصطفى*
حاتم : وعرفت منين ؟!!
حسام : بعدين هتعرف كل حاجه أنا مش بفكر إلا باليوم ال هتكون فيه ملكي وفى حضنى أنا بس اللي أعرف أقدر جوهرة زى دى وحافظ عليها
*****؟؟*********************
فى بيت محمد الموافى والد ملك
أمال ::لى لى أفتحى الباب
لى لى ::حاضر فتحت وجدت ملك أمامها بشنطها
لى لى:: ملك حبيبتي وحشتيني
ملك بدموع :وأنتم كمان وحشتوني أوى ووحشنى حضنكم *بقلم أمل مصطفى*
لي لى:: ماما ملك جات
أمال ::مالك ياحبيبتي بتعيطى ليه وأيه الشنط دى ؟!!!
بكت ملك فى أحضان والدتها: أنتِ وحشتيني أوى
خرجت ليليان ملك مالها يا ماما فيه أيه؟
أمال ::خلاص يا بنات سيبوا أختكم ترتاح وبعدين نتكلم حملت لى لى الشنط إلى غرفة أختها
وليليان إصطحبت ملك إلى غرفتها فى صمت
*************************
فى النادى *بقلم أمل مصطفى
سمر: عملتى أيه يا هايدى مع حسام ؟
هايدى : مش عارفه أوصل معاه لحل كل محاولاتي فشلت
سمر :مش مصدقه هايدى اللي كل الشباب بتجري وراءها مش عارفه توقع واحد !!!!
هايدى: هو حسام أى واحد ده كبير عائلة الدمنهورى ولولا قوته وذكاؤه ماكنش شركاتنا بقت إمبراطورية فمش سهل حد يلعب عليه *أمل مصطفى*
سمر : ليه ما ندى ضحكت عليه وخانتوا كمان !!!
هايدى: الوضع مختلف هو أتجوزها علشان يرضى مامته مش علشان بيحبها وبعدين هي ماكنتش تهمه فالموضوع ماكسروش
سمر : خلاص خلي مامته تلفت نظره
هايدى : مش ممكن بعد الي حصل من ندي تدخل تانى فى إختياره. * بقلم أمل مصطفي *
**************************
فى الشركه
جلس حسام ينهى بعض الأوراق رن فونه
حسام :عملت أيه ؟
المجهول: نزلت بشنط
حسام: تمام خلي بالك منها
المجهول: هفضل وراها لحد ماتوصل
حسام: ممنوع الغلط
المجهول :حاضر
*************************
نظرت ملك لأخوتها وهم يبكون إبتسمت لهم: أنا كويسه ماتخافوش عليا وقامت بضمهم بحب
أمال :: هو مافيش غدا النهاردة؟؟
البنات: حاضر يا ماما هحضر الأكل يكون بابا وصل
أمال ::قومى يا حبيبتى صلى ركعتين علشان ربنا ييسرلك الأمر *بقلم أمل مصطفى*
عند دخول والد ملك جريت عليه لى لى مثل الأطفال وتعلقت به: ملك جات قبلها والدها بحب وضحك على برائتها وتوجه إلى غرفة ملك: حبيبة بابا حمدالله على السلامه *بقلم أمل مصطفى
ونظرت حولها بخوف ولكنها لم تتعرف على المكان شعرت بالخوف وهمست أنا فين وجيت هنا إزاى!!!!!!
فٌتح الباب وظهر أمامها شاب وسيم وقوى البنيان يكاد يصل لحلق الباب نظر لها بإبتسامه: حمدالله على السلامه أنا قولت مش هتفوقى النهارده
نظرت له برهبه
أنت مين وأنا جيت هنا إزاى؟؟!!!!
حسام :أنا خطفك
ملك بصدمه: ليه أنا عملت أيه أنا حتى معرفكش؟!!!!
*******بقلم أمل مصطفى
حسام بعشق: لكن أنا عارفك كويس وبقالى شهور متابعك علشان عايز اتجوزك
ملك: أنت أكيد مجنون لأنك لو عارفنى هتعرف أنى متجوزه! !
حسام:: بمراره عارف أنك متجوزه محمود عبد الرؤوف من8 شهور علشان كده خاطفتك قدامك حل من اثنين ياتطلقى واتجوزك وتكونى حلالى أو أخد منك الي انا عاوزو من غير جواز أنا عارف أنت بتخافى من الذنب
ملك:: أنت أكيد مش طبيعي عايزنى أطلق علشان تتجوزنى مافيه غيرى كتير
حسام:: لكن أنا عايزك أنتى مفيش غيرك بتمناها هديكى فرصه تفكرى وصدقيني أنا مش بهزر وأنت حره وزى ماوصلتلك أول مره سهل عليا أوصلك تانى
*********أمل مصطفى
رجعت ملك بيتها وهى غير مستوعبه ماحدث معها نظرت فى فونها لم تجد منه إتصال معنى كده أنه حتى ماحسش بغيابى دخلت وجدته جالس على السفره يتناول طعام الإفطار
ملك :: صباح الخير لم يرفع وجهه صباح الخير
ملك: أنت جيت أمتى
محمود:بسخريه وأنتى مالك
ملك: مالى إزاى أنت ماخدتش بالك أنى مش فى البيت من إمبارح
محمود :لا مأخدتش بالى
ملك: أنت أيه مش بنى آدم بقالى 8 شهور متحمله سهرك طول الليل وسكرك وضربك ليا من غير سبب وبقول بكره ربنا يهديك لكن أغيب عن البيت ماتفكرش تسال عليا ولو بتليفون أفرض كنت محتاجاك
محمود ::و هتعوزى منى أيه
ملك:: أنا كنت مخطوفه واللي خاطفنى عايزنى أطلق منك علشان يتجوزنى
محمود:يبقى ريحنى أنا أصلا مش عايزك وكنت متجوزك عند مع واحد صاحبى وإتدبست فيكى
ملك بدموع أنا بكرهك يا ريتنى ماكنت شوفتك دخلت أوضتها وهى تبكى حظها الذى أوقعها فى طريقه
**************************
فى الشركة
دخل حسام شركته بكل هيبه ووقار ينظر له الموظفين بكل إحترام وخوف فهو لا يقبل أى تقصير ولا يرحم فى الأخطاء قامت السكرتيرة بكل إحترام :صباح الخير يا فندم
حسام :صباح النور أول حاتم مايوصل خليه يدخل على طول
السكرتيرة :حاضر يا فندم حسام:وهاتى ملف صفقة الحديد والقهوة بتاعتى
السكرتيرة :أى طلبات تانيه؟
حسام: لا تفضلى
حاتم:حسام وصل؟ *أمل مصطفى*
السكرتيرة : أه ومستنى حضرتك فى المكتب
حاتم :طيب هاتي القهوة عنده
دخل حاتم عنده :عملت ال فى دماغك ؟!
حسام: أه
حاتم : وأرتحت؟!
حسام : أه
حاتم : أفرض بلغت ولا عملت فيك محضر شكلك وسمعتك هتكون إزاى وأنت ليك أعداء كتير أو الخبر وصل للصحافه ؟؟!!!! *بقلم أمل مصطفى*
حسام: مايهمنيش أهم حاجه تكون ليا وبعدين هي مش هتبلغ هتخاف على سمعتها وشرفها
حاتم: طب ممكن تقول لجوزها ومايرضاش يطلقها؟
حسام :لا هيطلقها و برضاه لأنه مش بيحبها ومش يستاهلها. *بقلم أمل مصطفى*
حاتم : وعرفت منين ؟!!
حسام : بعدين هتعرف كل حاجه أنا مش بفكر إلا باليوم ال هتكون فيه ملكي وفى حضنى أنا بس اللي أعرف أقدر جوهرة زى دى وحافظ عليها
*****؟؟*********************
فى بيت محمد الموافى والد ملك
أمال ::لى لى أفتحى الباب
لى لى ::حاضر فتحت وجدت ملك أمامها بشنطها
لى لى:: ملك حبيبتي وحشتيني
ملك بدموع :وأنتم كمان وحشتوني أوى ووحشنى حضنكم *بقلم أمل مصطفى*
لي لى:: ماما ملك جات
أمال ::مالك ياحبيبتي بتعيطى ليه وأيه الشنط دى ؟!!!
بكت ملك فى أحضان والدتها: أنتِ وحشتيني أوى
خرجت ليليان ملك مالها يا ماما فيه أيه؟
أمال ::خلاص يا بنات سيبوا أختكم ترتاح وبعدين نتكلم حملت لى لى الشنط إلى غرفة أختها
وليليان إصطحبت ملك إلى غرفتها فى صمت
*************************
فى النادى *بقلم أمل مصطفى
سمر: عملتى أيه يا هايدى مع حسام ؟
هايدى : مش عارفه أوصل معاه لحل كل محاولاتي فشلت
سمر :مش مصدقه هايدى اللي كل الشباب بتجري وراءها مش عارفه توقع واحد !!!!
هايدى: هو حسام أى واحد ده كبير عائلة الدمنهورى ولولا قوته وذكاؤه ماكنش شركاتنا بقت إمبراطورية فمش سهل حد يلعب عليه *أمل مصطفى*
سمر : ليه ما ندى ضحكت عليه وخانتوا كمان !!!
هايدى: الوضع مختلف هو أتجوزها علشان يرضى مامته مش علشان بيحبها وبعدين هي ماكنتش تهمه فالموضوع ماكسروش
سمر : خلاص خلي مامته تلفت نظره
هايدى : مش ممكن بعد الي حصل من ندي تدخل تانى فى إختياره. * بقلم أمل مصطفي *
**************************
فى الشركه
جلس حسام ينهى بعض الأوراق رن فونه
حسام :عملت أيه ؟
المجهول: نزلت بشنط
حسام: تمام خلي بالك منها
المجهول: هفضل وراها لحد ماتوصل
حسام: ممنوع الغلط
المجهول :حاضر
*************************
نظرت ملك لأخوتها وهم يبكون إبتسمت لهم: أنا كويسه ماتخافوش عليا وقامت بضمهم بحب
أمال :: هو مافيش غدا النهاردة؟؟
البنات: حاضر يا ماما هحضر الأكل يكون بابا وصل
أمال ::قومى يا حبيبتى صلى ركعتين علشان ربنا ييسرلك الأمر *بقلم أمل مصطفى*
عند دخول والد ملك جريت عليه لى لى مثل الأطفال وتعلقت به: ملك جات قبلها والدها بحب وضحك على برائتها وتوجه إلى غرفة ملك: حبيبة بابا حمدالله على السلامه *بقلم أمل مصطفى
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله (رواية ملك روحي) اضغط علي اسم الرواية