Ads by Google X

رواية نور و الأسد الفصل الأول 1 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

  رواية نور و الأسد الفصل الأول بقلم نور عصام


رواية نور و الأسد الفصل الأول 

نور.  كانت راجعه من المطعم الساعه واحده باليل وهي ف طريقها قابلها كمين قالت اووف ايه دا يلا ربنا يستر
الامين راحه فين يا بت
نور. قالت مروحه
الامين.  اتكلمي عدل يا بت احسنلك
نور. استغفر الله العظيم انت عاوز ايه
اسد ودا الظابط. راح عليهم وبصوت عالي وقال في ايه
الامين.  البت دي بتعلي صوتها ياباشا تقريبا كدا عامله عامله وخايفه منها
نور. انا مش عامله حاجه واتكلم معايا كويس الله
اسد. جايه منين يابت دلوقتي
نور.  بأرف قالت من الشغل
اسد.  شغل ايه دا اللي الساعه واحده بعد نص الليل
نور. بغضب قالت انا مسمحلكش
اسد. بعصبيه قال للامين ركبها البوكس اما نشوف حكايتها
نور. بوكس ايه
اسد.  ببرود شاور عالبوكس وقالها دا يا حلوه ايه مش،عرفاه
نور. بغيظ وغضب قالت انا مش راكبه حاجه ولا متحركه من هنا غير علي بيتي نور عصام
اسد. ومين بقا اللي قال كدا
نور. بقوه قالت انا
اسد.  بصلها وقال عالبوكس ياروح امك 
نور. وليه كدا ياباشا مش يمكن امي الله يرحمها زي امك الله يرحمها بردو ولا ايه يا باشا ولا هي امك احسن من امي
اسد. اتعصب وقالها نعم ياروح امك بقولي ايه
نور.  بسرعه قالت عادي يا باشا انا اش عرفني الله يخليها
اسد.  قال فتش البت دي 
نور. يفتش مين يا باشا ميصحش كدا
اسد. بصلها وقال هتتفتشي وبص للامين
الامين اخد منها الشنطه وفتحها لقي معها مطوه وازازه غريبه
اسد. الله ايه دا بقا يا حلوه
نور. اييييه دا دا دا
اسد. شخط فبها وقالها ايه انطقي
نور.  بلعت ريقها وقالت دي مطوه ودا فلفل حامي
اسد. بصلها وقالها نعم
نور. ايوا يا باشا للحمايه مش اكتر
اسد. للحمايه 
نور. ايوا من الذئاب البشريه وكلاب السكك علشان برجع متأخر يا باشا
اسد. ذئاب بشريه وكلاب سكك مااشي يلا عالبوكس
نور. لا انت متعرفنيش ولا ايه يا باشا 
اسد. هنتعرف ف القسم ومشي عالبوكس والامين قالها يلا
نور. هي ليله مش فايته وراحت علي اسد وهو بيركب وقالت طيب يا باشا كدا انت مصر اجي معاك يبقي علي الاقل اركب جوا مستحيل اركب البوكس بقلمي نور عصام انا كدا برستيجي يبوظ
اسد.  قالها مش عاوزه كمان ملاكي يوصلك 
نور. ياريت
اسد. بغيظ فيها قال خدها يا عسكري عالبوكس وركب
نور.  حسبي الله ونعم الوكيل فيكم وركبت وف نفسها قالت هو انا كنت ناقصه يارب خليك معايا
 وبعد بعض الوقت وصلو القسم
اسد. نزل وبصلها 
نور. نزلت وراحت ليه وقالتله علي فكره مش حلو كدا ياباشا اللي بتعمله معايا انا معملتش حاجه
اسد.  مردش عليها وماشي داخل علي مكتبه
نور. بتجري وراه وبتقول بهمس اهدي شويه الله يخرب ببتك انت ايه طياره ماشيه قطعت نفسي
اسد. سمعها وابتسم ابتسامه جانبيه وصل مكتبه ودخل 
نور.  قالت طيب اعمل ايه ادخل وراه ولا اجري واهرب من هنا قبل يلتفت الله يخرب بيتك يا بعيد
اسد. قال للعسكري اللي واقف علي الباب وديها الحجز
نور. لا انت بتهزر بقا 
اسد. نعم
نور. ايوا ادخل الحجز ليه يعني عملت ايه
اسد. معاكي سلاح ابيض
نور. بحسن نيه قالت والمصحف معرفه انت هتلبسني مصيبه
اسد. كتم ضحكته علي برائتها وبعدين قال بجديه وهي المطوة مش سلاح ابيض
نور. وانا اش عرفني ابيض ولا احمر 
اسد. انتي كمان عاوزه تشيلي سلاح احمر
نور. ببلاهه قالت هو ايه السلاح الاحمر دا يا باشا 
اسد. مردش عليها وقال تعالي يا عسكري نزلها الحجز
نور. علي فكره يا باشا انت متعرفش انا مين 
اسد. بصلها ورفع حاجبه 
نور. لا لا دا انا من عيله كبيره قوي يا باشا ميغركش كلامي ولا لبسي البسيط 
اسد. اممم عيله كبيره
نور. ايوا يا باشا بس انا كدا بنت بلد وجدعه ومحبش الغرور
اسد. ماشي يا بنت البلد يلا عالحجز
نور. لا انا كدا هزعل واجيب ناس تنزعل انا من عيله كبيره قوي قوي يا باشا
اسد. طيب يلا عالحجز علي منشوف عيلتك الكبيره دي 
نرر. بردو مصمم ماشي يا باشا انا هنزل بس علشان شكلك متعصب وانا مش عاوزه ازعلك وسكرك يعلي
اسد. نعم
نور.  جريت مع العسكري ونزلها الحجز وبس دخلت
عطيات.  اهلا 
نور. غوري يا وليه من وشي 
عطيات.  انتي بتقولي ايه يا بت
نور  بقوه قالت بقولك غوري يا وليه من وشي بدل ما اعملها معاكي مش ناقصه بلاوي
عطيات.  لا دا انتي زودتيها قوي وراحت عليها علشان تضربها
نور. مسكت ايدها وقالتلها قسما بالله اشرحك
نبيله.  مالك يا بت داخله كدا فارده عضلاتك علينا 
نور. بقولك ايه انتي كمان 
نبيله. انا هنا اللي بقول ياروح امك 
نور. استغفر الله العظيم وبصتلها
نبيله. هاتي يابت 50 جنيه 
نور. نععععم يا عنيا ليه ان شاء الله
نبيله.  علشان طولة لسانك دي هتجيبي 100
نور.  اقسم بالله اموتكم واروح فيكم ف داهيه
عطيات.  ايه رأيك بقا هتجيبي 200 جنيه علشان صدعتيني
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام 
نبيله. لا علي قلة ادبك دي بقو 300
نور. اها حد قالكم اني بشتغل علشان اجري عليكم ولا ايه ومره واحده مسكت نبيله من شعرها ورزعتها ف الارض وطلعت من رجل بنطلونها مطوه وحطتها علي رقبتها وقالت حد له شوق ف حاجه رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
عطيات.  راحت عليها ولسه هتتكلم
نور.  غوري بدل ما اغزك قبلها وبعدين قالت كل واحده هنا طلع 100جنيه وإلا تقول علي نفسها يارحمن يارحيم 
العسكري. راح عند الظابط اسد وقاله يا باشا
اسد. في ايه يا بني
العسكري. يا باشا البت اللي لسه نازله الحجز عامله مشاكل ودوشه وصوتها عالي 
اسد. بنت المجانين وقاله تعالي معايا وراح لقاها قاعده وكل الستات واقفين ف ركن بعيد نور عصام
نور.  اول ما شافته قالت نورت يا باشا
العسكري.  قالها قومي يا بت اقفي 
نور. ببرود وقفت وقالت خير
اسد.  قاله هاتها وتعالي ورايا وبس دخل مكتبه
العسكري.  زئها دخلها
نور. ايه الغباء دا الله
اسد. روح انت يا عسكري واقفل الباب 
نور. لا يا باشا باب ايه اللي يتقفل علينا 
اسد .  بصلها
نور.  من غير ما تبصلي يا باشا الشيطان شاطر وانا زي ما انت شايف حلوه واموره وكيوت ومن عيله كبيره واكيد فيا الطمع يعني 
اسد.  بأرف حلوه وكيوت 
نور. ومن عيله كبيره قوي قوي يا باشا 
اسد. اسطوانه هي بقا
نور. انت بردو مش مصدقني ياباشا 
اسد. انا عاوز افهم انتي طلعتيلي منين اخرسي شويه وبطلي رغي ايه دا روايات بقلم نور عصام 
نور.  طلعتلك ف البخت يا باشا 
اسد.  هنهزر 
نور. هو انت طول يا باشا تهزر معايا
اسد.   نعم 
نور. ايوا يا باشا اصل انا فرصه متعوضش انت مش واخد بالك ولا ايه 
اسد. اقسم بالله اديكي بالبونيه ف وشك 
نور. واهون عليك يا باشا وشي الكيوت دا بتشلفط
اسد. اخرصي ومش عاوز اسمع صوتك 
نور. طيب وبالنسبه للنفس يا باشا ايه 
اسد. بصلها ورفع حاجبه 
نور.  قعدت عالكرسي المقابل ليه وقالت خلاص يا باشا انا كنت عاوزه ادردش معاك واغيرلك مودك لاني شيفاك عصبي 
اسد. انا قولتلك اقعدي 
نور. ما هو مش معقول يا باشا هفضل طول اليل واقفه
اسد.  استغفر الله العظيم
نور.  خليني امشي بقا يا باشا 
اسد. ببرود قالها لأ
نور.ليه كدا بس يا باشا والله انا تعبانه طول النهار ونص اليل 
اسد. بصلها وبيحاول يكتم ضحكته علي كلامها
نور.  بالله عليك يا باشا مشيني بقا معتش قادره
اسد. لا كيفي كدا 
نور. كيفك 
اسد. ومزاجي كمان 
نور. كيفك ومزاجك انت طلعت منهم ولا ايه يا باشا طب قولي وانا اريحك 
اسد. بمكر قالها وهتعرفي 
نور لا يا باشا متفهمنيش غلط انا قصدي اجبلك مخدرات وديتول للكيف
اسد. ديتول 
نور. ومخدرات عدت عادي 
اسد.  عرفه لو
نور. والله يا باشا انا معرفه 
اسد. هنستظرف 
نور. طب اعملك ايه بس يا باشا ما انته مبهدلني معاك 
اسد. الصوت شويه ممكن وبص ف الورق اللي قدامه 
نور. بصتله وبعدين قالت تعرف يا باشا انا حسه اني اعرفك
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور.  هو احنا متقبلناش قبل كدا
اسد. بصلها بأرف علشان يغظها
نور. فهمته وقالت براحه علي نفسك شويه يا باشا دا اللي انا بشبهك بيه دا من عيله كبيره قوي اللي انا منها طبعا ومش اي حد دا اخويا وحبيبي وصاحبي وكل حاجه ليا وبعدين اتنهدت بقلمي نور عصام
اسد. بصلها وقال حبيبك
نور. ايه يا باشا هو طلع قريبك ولا ايه 
اسد. نفسي اعرف انتي مش بتخرصي ليه ف ام الليله اللي مش فايته دي
نور. يا باشا صدقني انا من عيله كبيره ومينفعش اللي انته عامله فيا دا ورجوعي متأخر دا بسبب شغلي خليني امشي
اسد.  بنفاز صبر طيب انا عاوز اشوف حد من عيلتك الكبيره دي اتصلي بحد يجي يضمنك ويخرجك
نور. لا يا باشا انا احب اعتمد علي نفسي
اسد. اممم هنجيب ورا اهو
نور. لا طبعا بس انا محبش حد يتعب علشاني وكمان زي ما انته شايف الدنيا ليل واكيد نامو يرضيك اقلقهم ف وقت زي دا اكيد ميرضكش
اسد.  بصلها قوي ومش بيتكلم
نور. ايه يا باشا عجبتك
اسد. بصلها بحده
نور. عادي يا باشا ما هو كل اللي يشوفني يعجب بيا وانا طبعا مش بعبر حد
اسد. لا والله وبعدين قالها دا مين اصلا اللي يرضي يبوصلك ولا يعبرك انتي مش شايفه نفسك ولا ايه
نور. بصت لنفسها وقالت قمر يا نور قمر يا قلبي 
اسد. ابتسم وبعدين قالها اسمك نور 
نور.  حلو صح 
اسد. بعند فيها قالها زي الزفت 
نور. شكلك غيران مني يا باشا اي نعم انت امور وموز وعنيونك تجنن بس بردو انا احلي منك 
اسد. انتي بتعاكسيني يا بت ولا ايه
نور. بصراحه اه وانجز بقا عاوزه امشي الفجر هيأذن
اسد.  مفيش خروج من هنا اللي لما تتعرضي علي النيابه
نور. نيابة ايه يا باشا كل دا علشان معايا مطوه بحمي بيها نفسي اسمحلي يا باشا اقولك انك جاي عليا ومتطهدني
لسد. ليه هو انا اعرفك قبل كدا بقلمي نور عصام
نور. قلبي حاسس ياباشا وانا قلبي عمره ما كدب عليا ابدا
اسد.  قام وقف وقالها خليكي هنا لحد ما ارجع
نور. هتروح فين يا باشا بعد كل الوعود اللي وعدتهالي كدا تخلي بيا كدا تغدر بيا مكنش العشم يا باشا 
اسد. حلو قوي المشهد دا 
نور. عجبك 
اسد. جدا اجهزي بقا للي بعده علي ما اصلي الفجر وارجع
نور. حقك بردو يا باشا تكفر عن غلطتك معايا 
اسد. بصلها وقفل الباب
نور. قالت اااه ياني هو انا كنت ناقصه واتنهدت وقالت امته هترتاحي يا نور امته بس ومالت بدماغها عالمكتب
اسد. بعد شويه رجع 
نور. اول ما شافته قالت بص بقا يا باشا انا لازم امشي دلوقتي ومن غير ولا كلمه منك بقلمي نور عصام
اسد. دا تهديد دا ولا ايه
نور. ايوا يا باشا علشان الساعه بقت خامسه والشمس قربت تطلع وانا مش مسؤله عن اللي هيحصل
اسد. عوج بوئه
نور. من غير عوجت بوئ انا لازم اختفي دلوقتي
اسد. مالك يا بت انتي اتجننتي ولا ايه
نور. يا باشا هو ينفع الشمس تطلع والقمر لسه موجود
اسد. نعم يا ختي وبدأ يفهمها
نور. يرضيك يعني يا باشا الشمس تطلع ف وجود القمر وتحصل كارثه كونيه وبعدين قالتله شكلك مصر تقضي علي الكره الارضيه عموما يا باشا انا حظرتك وعلشان اخلي مسؤليتي انا هبلغ الاعلام انك السبب بمنعي من الاختفاء
اسد. اقسم بالله انا لو قومتلك هديكي بالبوكس ف وشك
نور. بوكس ولا بونيه يا باشا حدد موقفك وببردو قالت الا هو البوكس ولا البونيه الاقوي وايه الفرق بينهم
اسد. خلاص جاب اخره منها ولسه هيرد
العسكري. خبط ودخل ومعه كيس حطه وخرج
نور. ايه لا يا باشا اوعي تكون قنبله وعاوز تفجرها وتخلص مني ولا تلبسهالي وتقول انها بتعاتي
اسد. ثواني وهقطعلك لسانك دا وفتح الكيس وقالها يلا افطري الروايه حصري علي جروبي #روايات بقلم نور عصام
نور. لا يا باشا انا مش باكل الا بفلوسي وبعدين من امته الحنيه دي دا انا من وقت عرفتك وانت حارق دمي
اسد. اطفحي وانتي ساكته
نور. مستحيل ادفع الاول متقلقش دا انا حتي حسابي ف البنك بالملاين 
اسد. خلاص اعزميني انتي
نور. عيب عليك يا باشا تبقي ملو هدومك كدا واعزمك
اسد بنفاذ صبر قالها اخلصي ف يومك اللي مش عاوز يخلص دا والباب اتفتح
نور. بصت لقت شخص باين عليه الهيبه قامت بسرعه وقالت الحقني يا باشا الحقيني يا حكومه الحقووووني يا ناااس
اسد. بصلها وانصدم
اللواء شكري. ف ايه مالك
نور. الحقني يا باشا اغيتوني ياناس
اللوا شكري. مالك يا بت
نور. قالت الباشا الصغير يا باشا مبهدلني ومعذبني من امبارح وكمان دخلني الحجز وخلي النسوان اللي هناك ضربتني وعورتني وكل دا ومكفهوش جاب الرجاله بتوعه وعدموني العافيه السهره كانت عليا يا باشا دا انا معتش فيا حيل يا باشا دا انا مش نافعه تاني يا باشا
اللوا شكري.  بص ل اسد ووو .....

يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent