رواية بعد الفراق الفصل الأول 1 بقلم نور عصام
رواية بعد الفراق الفصل الأول 1
ديما. ببتسامه صباح الخير يا استاذ ماجد
ماجد. يا صباح الجمال التركي
ديما. بمرح اعمل ايه يا باشا اصولي كلها تركيه وانته عارف
ماجد. هههههه وبعدين قالها صباح الجمال علي عيونك ياقمر
ديما. اممم مش حلو كدا
ماجد. هو ايه دا
ديما. كل يوم تعاكسي انا هعديها المرة دي كمان
ماجد. هههههه وبعدين قالها اعمل ايه ما انتي اللي حلوه وكمان اسمك ديما بتغريني بالتركي بتاعك دا
ديما. ما قولنا اصول يا ياكابتن من اغراء
ماجد. هههههه ربنا يحفظك
ديما. طيب عن ازنك بقا اشوف شغلي
ماجد. اتفضلي يا قمر
ديما بنت عاديه من طبقه متوسطه تسكن مع جدها بعد وفاة اهلها وتعمل بمول للملابس الجاهزه وصاحبه ماجد الشربيني
حنان. ايه يابت يا ديما مش ناويه بقا تحني علي استاذ ماجد وتديه ريق حلو يطمنه بدل هزارك اللي مخلي الراجل مش عارف راسه من رجليه دا
ديما. بس يابت انتي
حنان. يابنتي الراجل هيموت عليكي وانت عرفة ودايما تقلبيها هزار وهو بيعدي لان مش مالي ايده منك شويه هزار شويه جد شويه نكد ارحمي حرام عليكي بقلم نور عصام
ديما. حنونه حبيبتي استاذ ماجد متجوز وانتي عرفه
حنان. بس للاسف مراته مش بتخلف وحقه انو يتجوز تاتي
ديما. حقه مقولناش حاجه بس
حنان. مبسش ادي نفسك فرصه
ديما. يابنتي دا اكبر مني بعشر سنين
حنان. ومالو ف اكبر منكم وبيتجوز عادي وعلي فكره مش باين الفرق اللي بتتكلمي عنه دا
ديما. انا لسه مخلتصش تعليم
حنان. اخر سنه ف الكليه وتخلصي
ديما. طيب وجدو اسيبه لمين
حنان. ديما هو انتي هتعيشي لجدك كل عمرك مامسيرك تتجوزي وبعدين هو جدك هيرفض يعني
ديما. لا طبعا وانتي اكتر واحده عرفه هو دايما بيوافق علي العرسان اللي تتقادملي وانا اللي برفض
حنان. طيب اهدي كدا وفكري تاني وياستي لو علي جدك معتقدش ان استاذ ماجد هيرفض انو يقعد معكم
ديما. مش عرفه بقا
رواية بعد الفراق بقلم نور عصام
حنان. استاذ ماجد كويس وادب واخلاق
ديما. مش عرفه ليه مش مرتاحه للموضع دا وقلبي مقبوض منه
حنان. صلي عالنبي انتي بس وكل شئ هيكون كويس
ديما. عليه افضل الصلاة والسلام
واخر النهار ابتدي يخرجو الموظفين بالمول
حنان. تصبح علي خير يا استاذ ماجد
ماجد. وانتي من اهله يا جنان
ديما. معلش بقا يا استاذ ماجد مش هقدر اجي بكرا بدري
ماجد ليه بس كدا يا قمر
ديما. ببتسامه قالت عندي امتحان ما انت عارف اليومين دول امتحانات ف هتأخر شويه وبس اخلص باجي
ماجد. ولا يهمك يا قمر ولو حابه تريحي بكرا مفيش مشكله
ديما. تسلم يا استاذ ماجد وبصت ل حنان وقالت يلا بينا
وبعد بعض الوقت وصلت شقتهم
جدها. حمدلله عالسلامه يا حبيبتي
ديما. الله يسلمك يا جدو اوعي تكون اتعشيت
جدها. هههههه لا يا حبيبتي مستنيكي
ديما. بقا كدا يا جدو هو انا مش قيلالك تاكل علشان الدوا بتاعك وانا لما اجي هاكل
جدها. والله يا حبيبتي ماجاني نفس قولت استناكي
ديما. حضنته وباست ايده وقالت ربنا ميحرمني منك ابدا يا جدو
جدها. ولا منك يا قلب جدك وبعدين قالها يا حبيبتي مش كفايه بهدله بقا انا معاشي كويس وكمان انتي بتاخدي معاش ابوكي ليه بقا البهدله دي والشحططه
ديما. معلش ياجدو انته عارف من بعد اللي حصل وانا بتدايق اعقد ف البيت كتير
حدها. اتنهد وقالها طيب يلا يا حبيبتي غيري وتعالي
ديما. حاضر يا قلب ديما هغير واجي اجهز الاكل وبعد شويه قعدو ياكلو ويتكلمو
جدها. ها يادودو قولتي ايه علي العريس
ديما. للاسف ياجدو معنديش استعداد اتجوز دلوقتي
حدها. ليه يابنتي الولد كويس وابوه كان عندي انهارده ومستني نرد عليه
ديما. هو فعلا كويس بس انا مش حابه دلوقتي
جدها. طيب اقوله يستني شويه بعد الامتحان او حتي اما تخلصي خالص جامعه
ديما. لا ياجدو
جدها. افهم من كدا انك مش موافقه اصلا
ديما. الله ينور عليك يا حبيب ديما
جدها. ابتسم وقالها طيب ف حد تاني
ديما. ابدا والله وانته عرفني يا ابو السعود
جدها. ببتسامه قالها ماشي ياقلبي خليكي علي راحتك
وتاني يوم
ديما. راحت الجامعه وادت امتحانها وخرجت
ماهر. ديما ديما
ديما. وقفت وقالت يا نعم
ماهر. قرب منها وقالها ايه ياجميل ماشي كدا ولا معبر
ديما. حل عني يا ماهر انا مش هتجوزك ولا حتي هبوصلك
ماهر. ليه يا ختي مش قد المقام ولا ايه
ديما. ايوا ورفعت حاجبها
ماهر. انتي مش عرفه انا مين ولا ايه
ديما. لا عرفه كويس قوي وبأرف بصتله وقالت شاب غني فرحان بفلوس ابوه وصايع وضايع وبتاخد السنه ف اتنين بقلم نور عصام وبتضحك عالبنات وفاكر ان بفلوسك تقدر تشتري كل حاجه واي حاجه بس للاسف
ماهر. للاسف ايه
ديما. لا انته ولا فلوسك تعجبوني ولا حتي افكر اعبرك مش ابوصلك فوق يا ماهر احسنلك ومشيت
ماهر. اتعصب وهيتجنن ازي كل البنات هتجنن عليه وهي لا وطلب منها كمان الجواز قبل كدا
ديما. كلمت جدها انا خلصت امتحان وهتروح المول وبعد شويه وصلت وقالت السلام عليكم
ماجد. بفرحه وعليكم السلام ها ايه اخبار الامتحان
ديما. الحمد لله
ماجد. مش باين عليكي
ديما لا ابدا انا كويسه والامتحان كمان
ماجد. مالك ياديما انتي تعبانه شكلك واضح انو فيه حاجه
ديما. عادي واحد رخم دايقني ف الجامعه
ماجد. بغضب قالها مين دا وازاي يعمل كدا
ديما. دا زميلي
ماجد. بصلها وقال ....
تابع الفصل التالي عبر الرابط :"رواية بعد الفراق" اضغط علي اسم الرواية