Ads by Google X

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل العاشر 10 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

       رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل العاشر بقلم ميرو محمد

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل العاشر

ذهبت ساندي وزين وجني الي المستشفي وسليم وصلهم .
ساندي : انا خايفه اوي .
اخدتها جني في حضنها وقالت: اوعي تخافي احنا معاكي خليكي قويه لان ربنا معاكي فاهمه .
هزت ساندي راءسها بقلة حيله .نظر اليها زين وقال .
زين : حبيبتي لازم تقوم ليا فاهمه ياعشقي وروحي . انا بحبك اوي ياساندي .
سليم : لاء احنا نخرج ونسيبكم مع بعض تعالي ياجني . اخذ سليم جني وخرجو الي الخارج  .
ساندي : انت بتحبني بجد ولا بتعطف عليا يازين .
زين : انا لو فضلت اكلم عن حبي وعشقي ليكي مش هيخلص الكلام ياساندي .
ساندي : بجد يازين بتحبني .
زين : اخرجي بس من هنا وانا مش هسيبك لحظه وهعرفك اذاي انا بحبك . ابتسمت ساندي ودخلت في احضان زين 
في الخارج عند سليم وجني ...
جني : انا قلقانه علي ساندي اوي . هي هتتعب صح .
سليم : اطمني الدكتوره هتيجي وتقولنا الهيحصل . ربنا يسامح الكان السبب .
جني: فرح غلطت اوي بس معرفش ليه عملت كده . ممكن عشان زين .
سليم : دا مش مبرر انها تدمر حيات شخص غيرها . دي انانيه .
جني بزعل: عندك حق .
سليم : حبيبتي متزعليش كله هيتصلح . ونظر وقال اهي الدكتوره جات اهي .
الدكتوره سلمي : المريضه جات .
سليم : ايوه هي جوه يادكتوره .
سلمي ابتسمت: انت سليم ابن احمد الديب  .
سليم بابتسامه: ايوه في حاجه  .
سلمي: لاء اصلك شبه اوي وبعدين ولدك لطيف خالص . وياترا انت زيو ولا ايه .
سليم بضحك علي شكل جني وهي بتبص علي الدكتوره ورافعه شفتها لاعلي : احم لاء انا لطيف اوي زي بابا . وهتشوفي بنفسك .
جني : وحيات امك .
سليم : احم احم تعالو ندخل لساندي .
جني وهي تضر.ب سليم في كتفو .
تعالي لما نشوف اخرتها . ضحك سليم علي جني وغيرتها . ودخلو عند ساندي ...
سلمي: الجميل عامل ايه. 
ساندي ابتسمت وقالت : الحمد لله  . بس انا خايفه .
سلمي: لاء مش عاوزين خوف عاوزين اراده وعزيمه فاهمه .
ساندي: حاضر . نظرت سلمي الي سليم وقالت .
سلمي : مش هيكون في مرافق وانتو هتيجو في زيارات بس .
زين : بس مش هينفع احنا هنا وهنجيب حراسه كمان .
سلمي: حضرتك مينفعش .
زين بعصبيه: هو ايه دا المينفعش احنا هنستهبل انتي مش عارفه احنا مين .
سليم : اهدا يازين . بصي حضرتك الموضوع مش بسهوله اوي كده زي ماانتي فاكرا . في خطوره عليها . واحنا التلاته هنكون هنا والمستشفي هيكون عليها حراسه لحد ماساندي تخرج من هنا .
سلمي: والله بقا دا مع مدير المستشفي . 
سليم : تمام انا هكلمو .
سلمي: تمام عن ازنكم  . وخرجت من الغرفه .
سليم : يابني بهدوء احنا مش عاوزين مشاكل .
زين : ماهي المستفزه ياعم .
سليم : بلعكس . دي رقيقه اوي 😂
جني: لا ونبي . متشوف ابن عمك يازين لخلي يقعد في المستشفي .
سليم : واهون عليكي يامزتي .
زين : ونبي مش طلبه محن ياعم سليم .
ضحكت ساندي عليهم . فهم يحولون يخرجونها من جو الخوف والحزن والتعب ال هي فيه .........
#بقلمي_ميرو_محمد 
في قصر عائلة احمد الديب......
احمد : اتصلي عليها يافرح . وقولي ليها ايه الخطه الجديده .
فرح : حاضر . ورنت فرح علي نانسي ....
عند نانسي .....
نانسي: اهي بترن اهي .
امها كريمه: ردي وقولها علي الخطه .
نانسي: اكيد الكل مشغول . عشان كده اتصلت . وردت نانسي عليها .
فرح : الو ايوه انا نفزت كل الاتفقنا عليه اعمل ايه تاني .
نانسي: الخطه الجايه لسليم وجني .
فرح : طب هعمل ايه معاهم .
نانسي: هتحطي برشامه هقولك عليها  في اي مشروب سليم هيشربو. وكمان في برشامه هتحطيها لجني . وبعد كده سليم هيغلط مع جني وبكده هيكرهو بعض .
الكل بصدمه من الكلام ..
فرح : بس ممكن حد يعرف .
نانسي: اطمني مجرد ماالبرشامه مفعولها يروح مبيكونش ليها اثر في الجسم .
فرح : تمام هتجيبلي البرشام دا ازاي .
نانسي : هشوف وهتصل بيكي تاني . واغلقت الخط ....
مراد: لاء دي مش انسانه ابدا .
مالك : المكالمه عدت الدقيقه . هبلغ يونس .
احمد : طب بسرعه . وانتي يانغم هتنفذي الاحنا اتفقنا عليه انتي ومالك عشان اكيد في حد مراقب القصر .
نغم : حاضر ياعمو ..
مراد: حلا وهنا وعلا هيتخنقو مع بعض في المول . وبردو اكيد في حد مراقبهم . وبعد كده هي هتطمن ان خطتها ماشيه كويس . 
حامد : انا وانت يامراد هنقول اننا زعلنا  من بعض وهنفض الشركه بنا . وبردو هيوصلها الكلام دا وساعتها هي هتفكر ان الهي عاوزا حصل .
زينه : طب وسليم وجني .
احمد : هبلغهم وخليهم يجو علي القصر عشان ننفذ بقيت الخطه .
الكل : تمام .
نغم جلست في الجنينه وهي تفكر وتشرب قهوه .راح مالك عندها .
مالك : حبيبتي بتفقكر في ايه  .
نغم : مش عارفه هي ليه بتعمل معانا كده .
مالك : هي بتنتقم مننا عشان المنشاوي ابوها اتعدم بسبب عمي احمد وابوكي .
نغم : بصدمه ازاي دا .
مالك : المنشاوي كان زعيم المافيا وطبعا كان طمعان في الشركه والاملاك بتاعتنا . بس طبعا ابوكي وابويا وعمي حامد وعمي احمد  مسكو وجمعو كل حاجه  عنه وقدموها للنيابه .
نغم : ياخبر . دا ربنا يستر اكيد ناويه على نيه سودا .
مالك : ربنا يستر . المهم خلصي عشان نخرج ونفذ .
نغم : حاضر .
عند حلا ...
حلا جلسه حزينه وتفكر في القادم .
احمد : مالك ياحبيبتي في ايه. 
حلا: خايفه علي الولاد اوي . وكمان مش عارفه  هيحصل ايه. 
احمد : تخافي وانا جنبك ياقلب احمد .
حلا: قلقانه بس .
احمد : متقلقيش ويلا اجهزي عشان هتخرجي انتي وهنا وعلا وتنفذو الاتفقنا عليه .
حلا : حاضر . وفعلا بداءو يجهزو .
وبعد وقت قصير خلصو ...وتجمع الكل في الاسفل ....
احمد : كله جاهز .
الكل : ايوه .
احمد : تمام مش عاوز غلطه 
مراد : انا ويونس هنكون هنا يااحمد عشان ممكن نانسي تيجي علي هنا .
احمد : احتمال ضعيف اوي .
مراد : هنشوف اهو نكون عملنا كل احطيتاطنا .
حامد : كده صح وانا هروح اعمل اني هقابل هاني في المطار .
احمد : طب تمام يلا بينا ..وذهب الكل .وبداءو في الخطه .
عند مالك ونغم .....
مالك : نغم بقولك انزلي من العربيه .
نغم بدموع : والله مش انا يامالك مش انا . 
مالك : قولتلك انتي اومال ازاي وانتي بتق.لعي هدومك وكانت هدومك انتي وانا عارفها اخرجي بقولك
وخرجت نغم بدموع من العربيه .
وفعلا كانت في اذن تسمع الكلام . وهي نانسي وطبعا هي حطه اجهزه تصنط في كل حته . بس القصر احمد نضفو من الكاميرات والاجهزه كلها .
اما بقا عند المووول ....
كنت تجلس حلا وعلا وهنا في كافيه .
علا : بنتك مش هسمحها ابدا ياهنا فاهمه .
هنا : حقك عليا انا والله وبدات تعيط.
علا وهي تقصد ان ترفع صوتها : كل دا ليه عشان زين بيحب بنتي .
هنا : خلاص ياعلا خلاص اعمل ايه .
حلا : ممكن تهدو بقا وخلونا نفكر .
وكان في مراقب ليهم . واتصل بنانسي .
المجهول : ايوه ياست هانم .
نانسي : ايه الاخبار عندك . 
المجهول: كله تمام والامور هنا زي ماانتي عاوزا بظبط .
نانسي  : حلو اوي . هتلي بقا الهديه القولتلك عليها .
المجهول : يخرجو بس من المول وهجبها .
نانسي: تمام منتظرك . واغلقت الهاتف .
امها كريمه: كله تمام .
نانسي بضحكت شر : تمام انا هروح القصر اجيب الورق واجي وانتظري انتي الاستاذه الهتيجي . وخلينا علي تلفون .
امها : تمام خلي بالك من نفسك . وذهبت نانسي الي قصر احمد الديب..........


يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent