Ads by Google X

رواية ليل الأدهم الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم حنين محمد

الصفحة الرئيسية

          رواية ليل الأدهم  الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم حنين محمد


رواية ليل الأدهم الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر 13

دخل ادهم إلى الفيلا بكبرياء كعادته....
ادهم بابتسامه لها: تعالى ي حبيبتى
دخلت ووقفت بجواره ببرأتها....والجميع وقف بزهول ف من هذه وليل خصيصا صدمت ف من هذه حبيبته؟؟ 
ليل بصدمه قطعت هذا الهدوء وذهبت ووقفت أمامه: حبيبتك؟! مين دى ي ادهم 
ادهم بستغراب: فى اى 
ليل بغضب واعين دامعه: ميين دى 
لينا ابتسمت وعلمت أن هذه الغيوره ليل وفهمت أنها حبيبته وزوجته.. لا تعلم أنها أخته ...هذه الساذجه لا تعلم كيف يحبها ويعشقها هى فقط....
ادهم ببرود: أهدى 
على: ادهم بجد مين دى 
جوليا: انا حسه أنى شفتها قبل كدا 
ادهم بابتسامه وهو يمسك يدها: دى لينا اختى 
صدم الجميع: ايييييه اختك
ليل بتأنيب لنفسها: يخربيتك لازم كنتى تتكلمى قبل ما تفهمى 
جوليا بصدمه: انت بتقول اى ي ادهم لينا ماتت من زمان 
صبرى بصدمه: ايوا ازاى عاايشه ومكناس لقينها كل ده انت بتقول اى 
ادهم: دى حكايا طويله المهم دلوقتى أنها عايشه وكل الى اقدر اقولو ان مكناش لقينها عشان كانت محبوسه ف قصر ف امريكا ومكنش اسمها لينا كان اسمها ساره 
صبرى: يعنى اى انا مش فاهم ومش مصدق الكلام ده 
ادهم بغصب: وانا هكدب ليه هى لينا والموضوع طويل وهحكلو بعدين 
جوليا ببكاء وهى تضمها: بنتى اخيرا شفتك ي حبيبتى لو تعرفى انتى وحشتينى قد اى ..ا..انا اسفه والله انا إلى سبتك انا السبب انا اسفه سمحينى يبنتى ....
لينا ببكاء: مش زعلانه منك بس كنت محتجااكى كان قايلى إن معنديش ماما وبابا وضحك عليا 
جوليا وهى تضمها: انا معاكى ي حبيتى وهعوضك والله عن كل حاجه ..
صبرى بأعين دامعه: تعالى يحبيبتى ف حضن ابوكى وحشتينى اوى يبنتى 
لينا: ا..انا معرفوكوش اوى بس اكيد وحشتونى انتو كمان 
صبرى بتذكر ما قالته منذ قليل: هو مين إلى ضحك عليكى صحيح 
لينا: ده ع...
نظر ادهم لها: لينا 
لينا نظرت له وفهمت ماذا يريد وصمتت ولاكن ظلت متمسكه بأحضان ابيها وأمها
صبرى: ادهم في اى 
Flash back قبل ما يدخلون الفيلا.....
ادهم: لينا 
لينا: نعم 
ادهم: اوعى تجيبى سيره عمار أو اى حاجه من الى حصلت دى لاى حد جوا
لينا بستغراب: ليه 
ادهم: مش عاوز حد يعرف حاجه دلوقتى انا هقولهم بعدين بس اوعى تقولى اتفقنا 
لينا: اتفقنا 
back..
ادهم: بعدين هقولكو 
ليل بكسوف: ا..اسف ع إلى عملتو من شويه وكويس ا..أن لينا رجعت 
ادهم: احم...شكرا 
ليل بابستامه ل لينا: العفو..... حمدالله على سلامتك
لينا ذهبت وضمتها: الله يسلمك 
استغربت ليل قليلا ولاكن ضمتها هى الآخر
لينا بحماس: انتى ليل وده علي ودول ماما وبابا يبقى انتو التلاته ريم وداليدا ورحمه صح كدا
ريم وداليدا ورحمه بابتسامه: صح
لينا بحماس: هيييه عرفتكو  بس مين ريم وداليدا ومين رحمه 
رحمه بابتسامه: انا رحمه ودى ريم ودى داليدا..
لينا: امم اوكى كدا عرفتكو كلكو 
ادهم:طيب اقعد اتعرفو على بعض بقى وانا طلع ارتاح شويه 
جوليا بفرحه وابتسامه: شكرا اوى ي ادهم 
ادهم: العفو وصعد ادهم الى الغرفه
صبرى: ليل 
ليل: نعم
صبرى: اطلعى مع ادهم ي بنتى متبيسهوش لوحدو اطلعى اطمنى عليه لو عايزه 
ليل بابتسامه: حاضر بعد ازنكو
وصعدت ليل أيضا الى الغرفه ودخلت وجدت الغرفه فارغه ولاكن علمت أنه ف الحمام ف جلست قليلا على الفراش وبعدها ذهبت للدرسنج لتبدل ملابسها ..
وبعد أن بدلت ملابسها خرجت وجدت ادهم يفتح باب الحمام وطلع وكان يلف المنشفه وعارى الصدر وبمنشفه أخرى ينشف شعره المبلل وكان جذاب للغايه
ليل يخضه وخجل وهى تغمض عينها: ايييه استر نفسك يبنى مش كدااااعع
ابتسم ادهم من كلامها واقترب منها ولم يتحدث ....
ليل بخجل: انت مشيت طييب ...مش بيرد ليه ده..اوف
وفتحت عينها وجدته أمامها وخحلت أكثر ووجها احمر 
ليل صراخ: ا...ا..بتعمل اى أبعد روح استر نفسك طييب
ادهم: شششش وطى صوتك شويه 
ليل: طب رووح البس 
ادهم: اى عمرك ما شفتى حد كدا قبل كدا 
ليل بتفكير: شفت عادل اخوايااا
ادهم بضيق: فين؟
ليل يستغرب: فين اي
ادهم: ولا حاجه ولا حاجه 
ليل وهى تغمض عيناها: طب استر نفسك طيب
ادهم بضحك: هستر نفسى حاضر بس انتى الى طلعتيلى فجأه على فكره مش كنت سايبك تحت 
ليل بتردد: ا...اه قولت اطلع اغير هدومى كنت ذهقت من الى كنت لبساه
ادهم بعدم اقتناع: اممم طيب ...امم صحيح كنتى مضايقه ليه لما قولتلها حبيبتى 
ليل بخجل ولغبطه: ا...ا مضيقتش انا بس اتصدمت وفهمت غلط 
ادهم: امم ليه بقى 
ليل: ليه اى 
ادهم: اتصدمتى ما احنا كدا كدا هنطلق ومجوزك غصب عنك 
ليل اضايقت من كلامو بس حاولت متبينش: ع..عشان انت متجوزنى يبقى متخنيش حتى لو غصب عنى لما نطلق اعمل الى انت عاوزه 
ادهم: لا احنا يعتبر مش متجوزين اصلا 
ليل بضيق: طيب بعد اذنك بقى 
وكانت ستتركه وتذهب ولاكنه أمسك بيدها وشدها إلى أحضانه 
ليل بصدمه: ا..انت بتعمل اى 
ادهم بابتسامه:الساعه 9 بليل تبقى جاهزه هخلص شغل واجى اخدك اتفقنا
ليل بصدمه وخجل من وضعهم:..ا..حفله ولا فرح المرادى 
ادهم: ولا ده ولا ده 
ليل: امال
ادهم:ابقى أجهزى وسعتها هتعرفى
ليل: ط...طب سبنى وابعد 
ادهم سبها وهى جريت بسرعه ونزلت ووشها احمر ...نظر ادهم لها وهى ترقض وابتسم ...
رحمه بضحك وصوت واطى: وشك بقى عامل زى الطمطمايه كدا ليه 
ليل بخجل اكتر: اخرسى ي بت 
داليدا بصوت منخفض: بتضحكو على اى 
رحمه بخث: أسألى اختك إلى وشها بقى طمطمايه دى من ساعه ما نزلت 
ليل بخجل: اسكتى ي زفته
داليدا بضحك: اووبااا 
ليل بغضب طفولى وسط خجلها: ششش اسكتو
لينا بنعاس: انا عاوزه انام ماما تعالى نيمينى واحكيلى حدوته ممكن🥺
جوليا بابتسامه: طبعا ي روح ماما تعالى ..
استأذنو وذهبوا لغرفه لينا إلى ادهم جهازها لها خصيصا بدون علم أحد....وبعد قليل نزل ادهم ..
منصور: ادهم عاوزك
ادهم: طيب لما اجى عندى شغل
منصور: لا دلوقتى هستناك ف المكتب 
وذهب إلى المكتب ...ادهم ذهب خلفه ودخل ...
ادهم: ها نعم 
منصور: اى إلى حصل 
ادهم: حبكت دلوقتى عندى شغل 
منصور: معلش يبنى ريحنى وقول بس الشغل مش هيطير
جلس ادهم بضيق وحكى ل والده ما حدث ب التفاصيل ....
منصور بحزن: كل ده ليه ده كان صحبى بقى يعمل فيا كدا ويحرمنى من بنتى وهى عايشه 
ادهم: خلاص إلى حصل بقى المهم انها رجعت 
منصور: طب وعمار هتعمل معاه اى 
ادهم: من الواضح انو لسه مكتشفش إلى حصل لما يكتشف هشوف لسه هعمل اى ...انا همشى بقى عشان عندى شغل كتير 
منصور:ماشى ي بنى انا كمان عندى شغل وهروح شركتى 
ادهم: تمم ..سلام 
وذهب وتركه وغادر هو وعلى وبعده بقليل منصور ذهب وظلت الفتيات فقط معا ف قرروا الصعود إلى غرفه ليل وليل أخبرتم بما حدث مع ادهم عندما صعدت ..
رحمه: اوبا ياترا هيعمل اى المرادى 
ليل: معرفش المهم اجهز قبل 9 هموت واعرف هيعمل اى
ريم: وااالعه معاكى 
داليدا: انا عاوزه اعرف عاوز ايه 
ليل: مش اكتتتر منى 
وظلو يتحدثون وعندما جأت الساعه السابعه قررو أن يختار ماذا سترتدى 
رحمه:الفستان ده حلو 
ريم: لا ده 
داليدا: ايوا الى ريم اختارتو احلى 
ليل: لا بقى ولا ده ولا ده الى انا مسكاه احلى 
رحمه بصت على فستان مركون ف اخر الدرثنج 
رحمه: بس بس اسكتو شوفو الفستان ده 
ليل: مالو
رحمه: مالو اى ألبسى ده جامد 
داليدا وريم: جااامد فعلا
ريم: البسى نشوفو 
ارتدت ليل الفستان لتراه وكانت تشبه الاميرات ومظهرها طفولى قليلا
داليدا: جامد هو ده 
ليل: وه ده جامد فعلا 
رحمه: اى خدمه هه يلا اقعدى نعملك شعرك والميك اب 
وفعلا عملولها الميك اب وكان بسيط جدا جعلها جمياه اكثر وارتدت سلسله عليها قلب صغيره وحلق وشعرها كان مفرود على كتفيها مما ذاد جمالها أكثر واكثر...
رحمه بانبهار: واو بجد
داليدا: شكلك جميل اووووى 
ريم: وكيوووت
ليل بابتسامه: ميرسى ميرسى هه
رحمه: هنتغر بققى
وفجأه رن هاتف ليل 
ليل: ده ادهم 
ريم: طب ردى 
ليل ردت: الو 
ادهم:انزلى يلا لو خلصتى انا مستنيكى ف العربيه 
ليل: حاضر هنزل اهو 
ادهم: تمم 
وأغلقو الخط ...
ليل: انا خايفه الصراحه هو لازم انزل 
رحمه:ايوا يلا متخافيش 
داليدا: يلا بقى 
ليل: طيب باااى 
الكل: باى
ونزلت ليل وادهم رأها بشكلها الجذاب الجميل ف كانت جميله للغايه كعادتها تبهره كل مره ترتدى فيها فستان ف كانت ترتدى فستان أسود بسيط وقصير  
ركبت بجواره بخجل ولم تتحدث 
ادهم بصوت متحشرج:عامله اى 
ليل: الحمد لله وانت 
ادهم: كويس 
ابتسمت له ليل وصمتت وتحرك ادهم ...وبعد قليل وصلا إلى مكان جميل جدا ع البحر وكان ينتظرهم قارب كبير ف البحر انبهرت ليل عندما رأته ف كان جميل جدا وتشاعده ف الافلام فقط 
ادهم: هاتى ايدك يلا 
ليل أعطته يدها وركبوا القارب وأمر ادهم ب أن يتحرك 
ليل بانهيار: ده جميل اوى اوى ي ادهم 
ادهم بابتسامه: شكرا هبقى اجبلك زيو
ليل بصدمه: هو ده بتااعك
ادهم: اه بتاعى 
ليل:بجد
ادهم بضحك: اه والله يلا تعالى نطلع
ليل صعدت خلفه وكان هناك شموع وورود كثيره وكان الجو رومانسى جدا 
ليل بستغراب: ادهم هو فى اى 
ادهم بابتسامه: تعالى وانا هقولك
اقتربت ليل منه ووقفت أمامه وفجأه ادهم طلع من جيبه خاتم....
ادهم بحب وتنهيده: ليل... انا بحبك ..


google-playkhamsatmostaqltradent