Ads by Google X

رواية ليل الأدهم الجزء الثاني 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم حنين محمد

الصفحة الرئيسية

          رواية ليل الأدهم  الجزء الثاني 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم حنين محمد


رواية ليل الأدهم الجزء الثاني 2 الفصل الرابع عشر 14

اقترب ادهم منها وابتسم بحب...
ادهم:ليل انا ...انا بحبك
صدمت ليل من كلامه ولم تصدق وشعرت أنها تحلم 
ليل بصدمه:ها...ا..انت بتقولى انا
ادهم بابتسامه: اه انتى 
صدمت ليل منه ف كيف يتجرأ ويحبها بعد ما فعله بها يخبرها بحبه لها بكل هذه البساطه هه ياله من وقح
اندفعت ليل بصراخ: بتحبنى ..لو بتحبنى ليه كنت بتعمل معاايااا كدا وانت عارف انى معملتش حاجه ليه بتعمل معايا كدا الى بيحب مش بياذى ي ادهم وانت كرهتنى ف حيااااتى 
ادهم بحزن: عارف انى اذيتك ي ليل بس والله ندمت وعاوز اعوضك عن كل الى عملتو
ليل ببكاء: هتعوضنى اى هااا 
ادهم بحزن وصدق: صدقينى انا حبيتك وندمت ادينى فرصه وهثبتلك انا مرضتدش اقولك من الاول غير لما ارجع لينا
وذهب إليها واحتضنها وظلت ليل تضرب ادهم وتحاول الابتعاد ولاكنه كان متمسك بها ويحتضنها بقوه ...تعبت ليل واستلمت لاحضانه وبكت بقوه بين احضانه
ليل ببكاء شديد: انا كمان بحبك 
ابتسم ادهم وضمها إليه بقوه اكبر وبعد قليل بعد أن هدأت ابتعد ومسح لها دموعها بحنان 
ادهم بحب وابتسامه: اوعدك هعوضك عن كل حاجه 
ليل ابتسمت له بين دموعها: وهتتغير عشانى ؟
ادهم بحب: هتغير عشانك
ليل بدموع: ومش هتبقى ادهم شرير تانى وتسيب المافيا دى 
ادهم بضحك: حاضر ي ستى مش هبقى شرير بس المافيا مش هقدر اسبها
ليل: يبقى تبقى مافيا كويس 
ادهم بضحك: حاضر هحاول عشانك 
ليل وهى تمسح دموعها: وتسامح اهلك وتديهم فرصه زى ما انا هديك 
نظر لها ادهم وظل صامت قليلا وهى نظرت له بترقب ف ياترا ماذا سيقووول؟
ادهم بابتسامه: حاضر حاجه تانيه ي ستى 
ليل بفرحه: لا انت بقيت جميل اوى 
ادهم بضحك: شكرا شكرا 
ليل قبلته من خده بفرحه كبيره ف هى شعرت بتغيره قليلا 
ادهم بمكر: تؤ معجبتنيش
ليل: هى اى 
ادهم غمز لها: تعالى واقولك
ليل بستغراب: ايه؟
نظر ادهم لها بحب ثم قبلها بشغف وحب صدمت ليل قليلا ولاكن اندمجت معه بعد قليل ولفت يدها حول رقبته وهو لف يده حول خصرها وظلو هاكذا قليلا اممم بل أكثر لم يشعروا بمرور الوقت ف كانو يعبرون عن حبهم واشتياقهم لبعض...بعد قليل ابتعدو ونظرو لبعض بحب كبير ونظره لم يفهمها احد سواهم فقط ..
ادهم بحب: تعالى شوفى جبتلك اى 
ليل بخجل: اى 
امسك يدها وأخدها ل طاوله مليئه بكل انواع الطعام اللذيذ التى تحبه بشده وطبعا لم ينسى الايس كريم التى تعشقه 
ليل بطفوله: كل ده ليا اناااا
ادهم بمرح: وانااا اى هتكلى كل ده لوحدك 
ليل بمرح وفرحه: لا هتاكل معايااا
جلسو واكلو وكانو يمزحون ويتحدثون عن أشياء كثيرة وبعد قليل من الوقت ذهبوا إلى السياره وادهم امسك بيد ليل وهو يسوق 
ليل بتوتر: ادهم
ادهم: عيون ادهم
ليل: ممكن اطلب منك طلب 
ادهم: اتفضلى طبعا
ليل: م..ممكن ارجع الجامعه 
ادهم بابتسامه: اكيد طبعا مش همنعك من دراستك 
ليل بفرحه: الله انت جميل اووى 
ادهك بابتسامه: مش اجمل منك 
ابتسمت ليل بخجل وظلو صامتين طول الطريق...ووصلوا بعد وقت ليس طويل وكان الكل نائم صعدو ببطئ الى الغرفه حتى لا يوقظو احد ودخلو إلى غرفتهم وظلو ينظرون لبعضهم بحب واقترب ادهم من ليل ..وهى أيضا اقتربت منه قليلا بحب وتردد ...قبلها ادهم بحب وهى أيضا ....
وتصمت شهرزاد عن الكلام الغير مبااح...🙂😉
ف الصباح استيقظ ادهم وظل ينظر لها بابتسامه وتململت بين أحضانه وهى تفتح عينيها و..ونظرت له وجدته مستيقظ وينظر لها بحب 
ليل بابتسامه وخجل: صباح الخير
ادهم وهو يقبل خدها: صباح النور 
ابتسمت ليل بخجل وهو ابتسم لها 
ادهم: يلا قومى 
ليل بخجل: لا قوم انت
ادهم ضحك: حاضر هقوم انا 
وقام ادهم ودخل ليستحم وليل جلست وبتسمت وذهبت لتبدل ملابسها وانتهى ادهم ..وخرج بدل ملابسه أيضا ونزلو سويا جلسو ليفطرو معهم استغرب الجميع أن ادهم جلس ليفطر مع والديه والأغرب أنه يبتسم وليل أيضا ....
ادهم بابتسامه: عامله اى ي لينا
لينا بابتسامه: الحمد لله 
ادهم:احم هنعمل حفله صغيره وهنعزم أهل ليل عشان كلكو تتعرفو علي بعض 
فرحت ليل كثيرا عندما سمعت هذا الخبر ف هو يريد أن يعرف اهلو على أهلها 
جوليا بابتسامه: ومالو يبنى انا اصلا عاوزه اتعرف على أهلها إلى جابو القمر دى 
ليل بابتسامه: حضرتك إلى قمر 
ابتسمت جوليا لها بحب وكانت سترد ولاكن قاطعها صبرى
صبرى بستغراب: ادهم انت كويس 
ابتسم له ادهم:اه كويس 
صبرى بستغراب اكبر: متأكد 
ادهم: اه ...طيب بعد اذنك بقى عندى شغل يلا ي ليل
ليل بابتسامه: يلا 
رحمه بصوت واطى: هو فى اى 
داليدا:مش عارفه فى حاجه غلط 
ريم: لازم نعرف 
داليدا: نكلمها لماتمشى 
رحمه: ايوا لازم نعرف 
وبعد قليل ذهب ادهم وليل وظل ادهم ممسك بيدها طول الطريق ....ووصلا إلى الشركه وصعدو إلى مكاتبهم ....وبعد أن انهو عملهم ذهبوا إلى البيت وظبطو الفيلا وعزمو عائله ليل 
ارتدت ليل فستان بسيط جدا لونه اسود ...
وبعد قليل أتت عائله ليل وتعرفوا على أهل ادهم 
جوليا بابتسامه: اتشرفت جدا جدا بمعرفتك بجد 
سوميه بابتسامه: الشرف ليا والله ي حبيبتى
منصور وصبرى بقو أصحاب ف راحو يلعبو شطرنج عشان همه الاتنين بيحبوها 😂🤷....المهم جلست سوميه وجوليا معا يتحدثون ويتعرفو على بعض أكثر 
أما ف الجهه الاخرى ف ليل وادهم وعلى ورحمه وداليدا وريم ولينا و عادل جالسين سويا...كان عادل ينظر ل لينا بنبهار ف هي جميله وطفله للغايه (لو عاوزين اعمل روايا ل عادل ولينا بس قوووولوولي هفكركو اخر البارت😉)...اول ما رآها سحرته بجمالها وبرائتها وطفوليتها....كانت ريم تشاهد تلك النظرات وتغلى من الغيره والغضب ف لماذا ينظر اليهااا
داليدا بصوت واطى: بطلى هيولعو من بصتك دى 
ريم بضيق: مش قادره استحمل اخوكى ده 
على بصوت عالى وغضب: ينهار اسود 
ادهم: اى 
على:الحق جان جى
ادهم بضيق وغضب: اى إلى هيجيبو ده 
على: معرفش بس هو ف الطريق وجي 
ادهم: خليه يجى اما نشوف 
على: لا مش هيجي ده زباله
ادهم بضحك: مضايق انت عشان خدها منك 
على بضيق: مخدش حد منى ي ادهم بطل
رحمه: هى مين دى 
على: مفيش 
ادهم: متقوول
رحمه: فى اى 
على: بعدين هقولك 
رحمه بحزن مصطنع: كدا برضو ب على 
ضحك ادهم ونظر إليه 
على بضيق: خلاص متزعليش كنت مصاحب من زمان وانا صغير وهو ضحك عليها وراحتلو 
رحمه بغضب: مين دى انشاء الله وبتحبهااا
على: احب اى لا طبعا محبتش غيرك اصلا
وغمز لها ف صمتت بخجل ووخلجت رحمه ونظر لها الفتيات وضحكو على منظرها
ليل بضحك: ثوانى بس مين جان ده اصلا
لينا: اه صح مين ده 
ادهم بضيق: ابن خالتنا وانتى ملكيش دعوه بيه
كان يوجه حديثه ل ليل استغرب الجميع لماذا ولاكن صمتو 
ليل: امم اوكى 
وبعد قليل دخل عليهم شاب مفتول العضلات وكان يشبه ادهم نوعا ما مع اختلاف لون العين ف عيونه كانت زرقاء وشعره بنى فاتح...دخل عليه وهو يتكلم ب العربيه مكسره شووويههه
جان بابتسامه: مرحبا ..كيفكم 
ضحك عليه الجميع على طريقه كلامه ولاكن معادا على وادهم ف كانو جادين للغايه
جان: وحشتكوش ولا ايه 
ادهم بجديه: اى إلى جابك 
جان بحزن حقيقي: جيت اعتز لك ي نارى وانت ي دانيال انا غليطط كتير ف حقيكم وجيت اعتز لكم انى اسف كتير كتير ياريت نرجع اصدقاء متل الاول انتو اغلى حاجه ف حياتى وعرفين انى ندميت
تعاطف الجميع معهم وكانو ينتظرون رد ادهم وعلى
نظر ادهم وعلى لبعضهم وفهمو نظرات بعض وابتسمو لجان
ادهم بابتسامه: طيب مسمحاك مهما كان انت ابن خالتى واخويا 
ادهم بابتسامه: وانت اخوياا وصحبى زى ادهم اكيد مسمحك
واحتضنو بعضهم ..وابتسم الجميع ولاكن رحمه وليل لبعضهم بتذكر شئ ما 
ليل ورحمه بصوت واحد: مين نارى ومين دانيال ....

google-playkhamsatmostaqltradent