Ads by Google X

رواية حب في مهمة خاصة الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم زهراء ياسر

الصفحة الرئيسية

رواية حب في مهمة خاصة  الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم زهراء ياسر


رواية حب في مهمة خاصة  الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 

وكانت هناك سياره منتظره بعيدا عن المقبره بكثير ونزل منها رجلين كانوا يرتدون بدل سوداء وكانوا يتابعون الأمور عن بعد وبعد مده رحلوا
الرجل الأول: مرحبا سيدي لقد مات بالفعل ونحن متأكدان من ذلك
مجهول: ok هكذا افضل بكثير خذا حزركما لكي لا تلفتا الإنتباه 
الرجل : حسنا سيدي الي اللقاء
في بيت زياد 
يقام العزاء وكانت والدته منهاره تماما فرحل ابنها وفلذه كبدها وفرحتها الأولي حتما كانت تعرف بأن فقيدها يدخل في مهمات خطره وكانت تخشي أن يقترب موعد استشهاده وكانت تخاف من موته ورحيله عنها فكان للقدر رأي آخر
وكان بجوارها والده حسام ومازن وأحمد وريم ولامار ومليكه وشهد كان الجميع يواسونها
أما ريم فكانت مغيبه تمام بفعل المخدر 
ودخلت في غيبوبه وكانت تحلم بأنها ترتدي فستان لونه ابيض نقي وكان زياد يرتدي بدله سوداء انيقه وكانت تبكي وهو يحتضنها 
ريم ببكاء: كده تسيبني وتمشي ي زياد
زياد بحب: عمري ما اقدر اسيبك ي حياه زياد 
ريم: أنا بحبك كان نفسي اقولك الكلمه دي بدري بس للاسف شكلي اتأخرت ليه سبتني 
زياد: ولا اتأخرتي ولا حاجه وانا مسبتكيش ولا بعدت انتي قلبي وانا مقدرش استغنى عن قلبي 
ريم: بحبك  بحبك اوي ي زياد متسبنيش علشان خاطري
زياد بإبتسامه: مسبتكيش اولاني علشان اسيبك تاني 
وكانت تقول اسم زياد الي أن غابت في نوم عميق جدا
وما يسمي بغيبوبه 
واسرعت الفتيات بإحضار الطبيب 
مليكه: طمنا ي دكتور كانت بتتكلم بصوت واطي وهي نايمه وفجأه غرقت في النوم هي كويسه 
الطبيب بعد أن فحصها : المريضه دخلت في غيبوبه ورافضه تفوق منها
ولازم تتنقل العنايه دلوقتي
شهد ببكاء: يعني اي هي مش كويسه
الدكتور: هي اتعرضت لصدمه شديده وواضح انها كانت بتحلم بحد بتحبه اوي فعلشان كده رفضت تفوق علشان تكون معاه في أحلامها 
لامار : طب والحل
الدكتور : لازم الشخص اللي هي بتحلم بيه ده يظهر وييجي يتكلم معاها وهي هتحس بيه وهتفوق
لامار ببكاء شديد: بس مبقاش ينفع الشخص ده مات
الدكتور بأسف: دلوقتي مفيش حل غير الانتظار لغايه ما تفوق لوحدها واحنا هنحطها علي الأجهزة وان شاء الله خير 
في مكان آخر
اللواء خيري  بصدمه وزعيق :ازاي ده يحصل بدون علمي 
مجهول : اهو اللي حصل مكنش فيه حل غير كده ي خيري
خيري : وعلشان مفيش حل غير تروحوا تعملوا اللي عملتوه
مجهول : اهدا ي خيري
خيري : طب مبلغتونيش ليه من قبلها ولا أنا اخر من يعلم
مجهول : دي أوامر ومحبيناش نعرفك احتياطي اهم حاجه دلوقتي محدش يعرف باللي حصل ده
رأفت: اطمن 
في مكان آخر يجتمع حسام وأحمد ومازن
حسام: بصوا بقي عايزين نفكر بالراحه علشان نجيب حق زياد
مازن ببكاء: أنا مش مصدق اللي حصل أخويا وصديقي وتوأم روحي يموت ويفارقني 
احمد: احنا كلنا مش مصدقين ي مازن بس ده قضاء وقدر ولازم نرضي بيه ونفكر في الأهم مش هنقعد نعيط زي الولايا 
مازن بغل: قسما بالله لهطربقها علي دماغهم
حسام : كل حاجه بالتفكير المافيا دي طلعت اخطر بكتير مما نتصور احنا يادوب عندنا شويه معلومات عنهم مش اكتر ورأفت وقع بسهوله بسبب غباءه
احمد : احنا إن شاء الله نقابل سياده اللواء ونشوف هيقرر ايه 
مازن: كويس بس بقولكم ايه لازم نزور ريم في المستشفى ونطمن عليها
حسام: معاك حق والله صعبانه عليا هي وزياد فرحتهم مكملتش 
احمد بحزن: أن شاء الله يتجمعوا في الجنه 
في مكان مجهول
مجهول :لقد علمت أن الضابط المصري مات في اشتباكه مع رأفت ورجاله
رجل آخر بفرحه وشماته: هذا افضل بكثير لنا والكره اتت في ملعبنا 
مجهول : لقد ارتحنا كثيرا فكان هذا يشكل خطراً علينا
الرجل: نعم ولكن أيضا فقدنا رأفت وكان يساعدنا كثيرا وصعب أن نجد شخص آخر ونثق به
مجهول : لا لقد علمت أن لدي رأفت ابن ويعيش في باريس
الرجل: حسنا ولكن هل تعلم ما اسمه او شكله
مجهول: لا لم اعلم بعد ولكن هو كان يعمل مع والده ولكن في باريس لكي يكون بعيدا عن الخطر وهو بنفسه سيأتي إلينا حينها سنعرفه
الرجل: حسنا 
توقعاتكم بقي مين اللي كان بيتكلم مع خيري الشاذلي ومين الناس اللي بيضوروا علي ابن رأفت وريم ي ترا هيحصلها اي وهل هتتقبل الصدمه دي إزاي


يتبع الفصل الثالث اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent