Ads by Google X

رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل العشرون 20 بقلم شمس العمراوي

الصفحة الرئيسية

      رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل العشرون بقلم شمس العمراوي


رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل العشرون 

جوري وجنه وهم يبتلعون ريقمهم
جنه: س س س سيف ثم ابتلعت لريقها وقالت حمد لله على السلامة

سيف وهو يشمر اكمام قميصه: الله يسلمك تعالي هنا
جنه وهي ترجع خلف جوري وقالت: انا مش بروح لحد اللي عايزني يجلي

جوري: انت ِبتستخبي فيا ليه دا هينفخني معاكي

جنه: يوم اسود يوم معرفتك يا ملك الكلب

ملك وهي تجري من مالك ووقفت علي الطاولة وضعت يدها علي خصرها وقالت: ليه ياختي حد ضربك علي ايدك وقالك اسمعي كلامي

مالك: انزلي ياملك
ملك: لا مش نزله اللي عايزني يطلعلى
سيف وهو يجري اتجاه جوري وجنه: بقا يا كلبه منك ليها تلبسوا هدومي
كل واحدة فيهم هرولت في اتجاه اخر وسيف يجري خلفهم
كل هذا تحت نظر رحيم ويوسف وجاسر ومازن المستغربين تصرفات سيف
لفتت جنه نظر يوسف وبقي ينظر اليها

وكذالك جاسر لفتت نظره جمال جوري

لكن قطع عليهم لحظة التامل صوت رحيم
رحيم: اتفضلوا يا جماعة ونظر الي يوسف وقال قدامك خمس دقايق والمهزله اللي بتحصل دي تنتهي وذهب الي غرفته

يوسف وهو يمسك سيف قال: خلاص بقى يا سيف

وقف سيف ثم نظر الي يوسف وقال: ابعد اني يا يوسف انا زهقان

مازن وهو يضحك: خلاص بقا ياسيف عادي ياعم اخواتك برضه

نظر كلا من جنه وجوري وملك
وهم محروجين من جاسر ومازن ثم هرولوا الي غرفهم لكي يبدلوا ثيابهم

دخل رحيم الي غرفته وجد قمر تقف امام المرآة تنظر الي انعكاس صورتها وهي ترتدي ملابس رحيم عليها في كانت ترتدي قميص ابيض فقط وتركه العنان الي شعرها
وكانت مثيره جدا

وقف رحيم وهو يهيم بجمالها ذهب اليها واحتضنها من الخلف ثم نظر الي انعكاسهم في المرآة
وقال: لم تخلق امرأه في جمالك يا قمري ثم قبل خدها وقال مكنتش اعرف ان قميصي حلو كده غير لما لبستيه

قمر وهي تحمر خجلا: رحيم انا انا كنت ب

رحيم وهو يضع راسه علي كتف قمر ويلف يديه علي خصرها قال: انت مسموحلك تلبسي اي حاجه من هدومي
قمر وهي تنظر الي انعاكسهم في المرآة ووجهها اصبح مثل الفراولة

قبل رحيم قمر ثم قال: غيرى وتعالي عشان عندنا ضيوف

قمر وهي تهز راسها لا تقدر على الكلام من شدة خجلها

واخيرا افرج رحيم عنها وابتعد
اخذت قمر ملابسها من على السرير وهرولت الي المرحاض

ضحك رحيم علي منظرها وهي تجري
ثم نزل الي الاسفل

خرجت قمر من المرحاض ونزلت الي الاسفل
وجدت الكل مجتمع في غرفة الاستقبال

قمر وهي تجلس بجوار رحيم قالت : السلام عليكم
رد الكل السلام
مازن وهو يبتسم: اي يارحيم مش هتعرفنا

رحيم: قمر دا مازن وجاسر صحابي
قمر ببتسامه: اهلا وسهلا

قمر وهي تقول لرحيم بصوت هادي لم يسمعه احد: أجهز عشاء
رحيم: ماشي

وقفت قمر وذهبت الي المطبخ تحت نظر رحيم
ثم نظر الي جاسر

جاسر: رحيم قررت ايه
رحيم: في ايه
مازن: البترو هتقبل عرضه

رحيم وهو ينظر اليهم ولم يتحدث
يوسف: نفسي اعرف فى ايه في دماغك

رحيم وهو يبتسم وقف وقال: تعالوا عشان تاكلوا
وذهب الي غرفة الطعام وجلس علي طاولة الطعام
وجلس بجواره سيف من اليمين ويوسف من الشمال وجواره جاسىر
وبجوار سيف مازن ومالك

يوسف وهو يشم الطعام: ريحة الاكل حلو وبدأ في الاكل اخذ اول معلقه من المكرونه قال: رحيم انت جبت طباخ جديد ولا ايه

رحيم باستغراب قال: لا ليه

مازن وهو يأكل: كل وانت تعرف

اخذ رحيم معلقه من المكرونه وجد طعمها جميل جدا احس ان هذا الطعام مثل طعام امه فيروز

بدأ في تناول الطعام بشيهة

ــ في المطبخ تجلس قمر وملك وجوري وجنه يحكون لقمر ما حصل وهم يضحكون

جنه: هههههه ده احنا خدنا حتت كسفه لما لقينا الاتنين اللي واقفين مع رحيم
جوري وهي تاكل من الرقاق: كان نفسي الارض تتشق وتبلعني منظرنا كان مسخره لما كنا بنجري من سيف

قمر وهي تضحك: ههههههههه الحمدلله اني منزلتش

في يوم جديد مليئ بالاحدث
ذهب رحيم لمقابلة البترو

في مطعم من افخم مطاعم القاهرة
يجلس رحيم وامامه بيترو وهو ينظر الي رحيم بخبث لا يعلم ما ينتظره من رحيم
بترو بابتسامه خبيثه قال: اهلا بك معنا مسيو رحيم
رحيم ببرود: حسناً بترو ماذا كنت تريد ان تدخل عن طريق شركتي

نظر البترو الي رحيم وهو يبتسم: اريد ان تدخل شحنه من*** مع صفقة القماش التي تستوردها من الهند

رحيم وهو ينظر اليه: وماذا استفاد انا

بترو بابتسامه : نسبة ربحك 30%
رحيم بنظره خبيثه قال: النصف بالنصف انا لا اعرض شركتي لهذا الربح القليل

بترو /هذا كثير
رحيم: لا يا سيد بترو انا الذي سوف اقع اذا اكتشفت الشحنه ليس انت

بترو: حسناً سوف افكر واجاوبك

وقف رحيم وقال: حسناً اذا عندما تفكر اخبرني ورحل رحيم من المطعم وركب سيارته وذهب الي مكان ما

عند سوزان تجلس في الحديقه وهي شارده قطع عليها خلوتها علاء وهو يجلس بجوارها قال: بكرة موعد مقابلتك لالبترو
سوزان وهي تبتسم بخبث قالت: اخيرا

علاء وهو ينظر الي التراس الذي تجلس فيه قمر وهي تقرأ احد الكتب

نظرة سوزان الي علاء ثم وجهت نظره الي قمر وقالت: اي مش عارف توصلها

علاء: مش بتديني فرصه حتي اكلمها

سوزان: مش عارف تمارس الحاجه الوحيده اللي تعرفها علي حتت مكانيكيه

علاء: اممم ماشي نجرب تاني

عند قمر وهي تجلس تقرأ احد الكتب وجدت تلفونها يصدر صوت قدوم رساله
فتحتها وجدت رقم مجهول

" ما اجمل عيناكى والنظر فيها
ارفقي بحالي فانا اصبحت اسير لرماديتك

احبك "

نظرت قمر الي الرساله باستغراب ثم قالت: مين ياترى

جاء اليها مالك وجلس بجوارها وقال: عامله ايه ياقمر
قمر: كويسه الحمدلله انت الي عامل ايه
فينك كده

مالك: موجود اوهو بس اول ماخلصت امتحانات وانا في نادي الملاكمه

قمر: ربنا معاك

دخل عليهم رحيم وجلس بجوار قمر

رحيم: عامل ايه يا مالك في الملاكمه

مالك: الحمدلله بخير عندي منافسة بعد بكره اتمنى تيجي
رحيم: تمام خلي بالك من نفسك

عند جوري

كانت جوري تجلس في النادي مع أصدقائها
جاء اليها شاب ووقف امامها وقال: اي يامزه مش هتحني وتجبي رقمك

جوري بزهق: بقولك اي يا هادي حل عني انا مش نقصاك

هادي: ليه بس ياقلبي دانا بحبك ونفسي اجي اتقدملك
جوري وهي تنظر اليه ببرود قالت: انت مفكر ان الدخله دي هتأثر فيا
انا فاهمه انت عاوز ايه واللي في دماغك مش هيحصل ابدا ماشي

هادي وهو يمسك يدها لكن وجد يد من الفولاذ تمسك يده نظرات جوري الي من يقف وجدته جاسر

كان يجلس جاسر مع احد أصدقائه

لفت نظره جوري وهي تدخل الي النادي بطلتها الملفته لنظر كل الموجودين
بقي ينظر اليها

لكن لفت نظره شاب يجلس مع أصدقائه وهو ينظر الي جوري بتريقه خبيثه
ثم وجد الشاب يذهب اليها
تعصب جاسر جدا ولا يعلم لماذا
بقي جالس يستمع الي كلام جوري وابتسم ثم تعصب اكثر عندما وجد الشاب يمسك ذراعها

وقف وذهب اليهم ومسك يد الشاب بشده لدرجه انه احس ان يده سوف تنكسر
جاسر: في حاجه يا توتو
نظر هادي الي جاسر احس بخوف من نظرته لكن لم يبين قال: انت اللي في حاجه
جاسر وهو يضغط علي يد هادي
وقال: هو محدش علمك انك متلمسش حاجه متخصكش

واحد من أصدقاء هادي: في ايه ياعم انت وحد وبيكلم خطيبته
جوري: خطيبة مين ياروح ماما
جاسر: وهو يكسر يد هادي ثم نظر اليه وقال دي حاجه بسيطه عشان تقبا تفكر بس تلمس حاجه مش بتاعتك

ومسك يد جوري وخرج من النادي

جوري: انت ماسكني كدا ليه سيب ايدي

جاسر وهو يقف امام سيارته قال: اركبي
جوري: اركب ايه اوع ياعم كدا وجاءت لكي تبعد عن جاسر امسكها جاسر وسند ظهرها علي السياره وقال: انا لما اقول حاجه تتسمع

عند جنه وملك كانت ملك وجنه في الملحق المنزل كانت جنه ترسم وملك تصمم ازياء

جنه وهي ترسم ملك التي امامها وهي تنام علي بطنها علي الارض وحولها الأقلام وشعرها منفرد علي ظهرها كانت جميله جدا

لم تكن ملك تعلم ان جنه ترسمها
قطع عليهم خلوتهم صوت هاتف جنه
نظرات جنه وجدت سيف

جنه: الو
سيف: جنه بقولك في ملف مهم في مكتب رحيم هتيه تعالي الشركه

جنه: انهي ملف

سيف: رحيم عندك في البيت روحيله هو هيدهولك

جنه: ماشي

اغلقط الاتصال وجدت ملك تقف بجوارها وهي تنظر الي لوحة جنه واعجبتها كثيرا

ملك: جميله اوي شكرا ليكي

حنه وهي تمسك احد التصميمات للفساتين : حلو اوي ياملك انت بتودي التصميم دي فين

ملك عندي شركه الشاملي للزياء
دي بتاعتي تحت اسم رحيم
ورحيم وهو اللي بيدرها جنب شركة الشمالي للهندسة المعمارية علي ما اتم السن القانوني وهي بتاخد التصاميم دي

جنه: ربنا يوفقك انا هروح الشركه عند سيف عاوز ملف

ملك: خديني معاكي مجليش صدفه اني اروح شركة رحيم

جنه: ماشي روحي غيري علي ما اجيب الملف من رحيم

يتبع الفصل  الواحد والعشرون  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent