رواية عشق الجاسر الفصل العشرون ابقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر الفصل العشرون
قولوا اكتر حاجه حبتوها ❤️❤️يلا محدش ينسا
بعد ما هرب جاسر وعشق من الفرح
وعدا اليوم بسلام وسعادة
"عدا علي ابطال الروايه شهرين"
صباح يوم جديد يستيقظ جاسر علي صوت برا
عشق:صحيت ليه يا جاسر
جاسر:سامع دوشه تحت هو في ايه
عشق:مش عارفه تعاله ننزل ونشوف
جاسر:هاخد شاور علي السريع وانزل معاكي يا عشقي
عشق:اوك يا حبيبي
..ونزلوا ..
نجلاء: لولولولوي لولولولوي
عشق:هو الف مبروك وكل حاجه بس في ايه 😹
نجلاء:ساره حامل في الشهر التاني ولسه مكتشفين دلوقتي..
عشق:ايه دا بجد الف الف الف مبروك يا حبيبتي
ساره:الله يبارك فيكي يا حبيبتي اعبالك يارب
جاسر:الف مبروك يا ساره أخيرا هيتقال ليا يا عمي اومال فين آدم
ساره:هيتأخر النهارده في الشغل علشان وراه مهمه ومحدش يقول ليه إني حامل يا جماعه هخليها مفاجأة لما ياجي بليل
جاسر:ايوه الله يسهلوا😹
ساره:امشي يا جاسر هتتاخر علي الشغل
جاسر: مش ورايا
سيف اقطحم باب القصر
سيف بصوت عالي:عااااوز اتجوووووز يا عاااالم
الشرقاوي: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته تشرب ايه🙄
الكل:😹😹😹
الشرقاوي:مش لما نلاقي عروسه الاول
عدل سيف هدومه وقال:احم ما هي موجوده 😌
الشرقاوي:مين يا فالح
سيف: زميلتي في الجامعة هتحبوها أوي
الشرقاوي:ومالو يا ابني بس هي بنت مين وعايشه فين وكدا قولي كلام عنها
سيف:هي بنت بسيطة ومحترمة جدا جبتها معايا في فرح جاسر وعشق ..بس في مشكله
الشرقاوي:ايه هي
سيف:هي عايشه مع مرات ابوها وعاوزين يجوزوها غصب عنها لإبن عمها .. دلوقتي انا عاوز استغل الفرصة دي واتقدم ليها وهما هيوافقوا بسبب الفلوس 😒
الشرقاوي:خلاص يا سيف حدد معاها معاد واحنا نخطبكم ببعض
سيف بفرحه: والله انت راجل قمر ..وعاوز ادور على عروسه ليك
الشرقاوي:عندك ولا لسه هدور عليها
سيف:ايه دا انت صدقت
الكل:😹😹
جاسر:عيب علي سنك يا شرقاوي
عشق:أخص عليك يا جاسر دا قمر ولسه في شبابه اهو
وراحه علشان تحضنوا
سبقها جاسر وحضنها مكان الشرقاوي
جاسر بهمس:قولتك متحضنيش حد ولا تسلمي علي حد غيري يا عشقي حتي لو كان ابويا اوعي ومتختبريش الغيره بتاعتي ها . . .
عشق:حاضر
جاسر:بحبك
عشق:وانا❤️
الشرقاوي وساره:احمممم احنا موجودين
جاسر بضيق:لينا اوضه تلمنا بردو
الشرقاوي:شاطر وراعي شعوري انا واخوك سيف علشان احنا سناجل
سيف:😹😹عاش يا جدي
وبعدين كلمه سنجل جبتها منين دي
الشرقاوي:انتت مااالك بتحشر مرخيرك ليييي
سيف:انا طالع انام علشان متشلش وانا واقف مكاني وانا واحد لسه مدخلش دنيا
.....................................
صباح يوم جديد تستيقظ عشق وتجري علي الحمام مسرعه وكانت تستفرغ كل ما في بطنها
عشق:كح كح كح
خير يارب ثم ابتسمت ☺️
جاسر:في ايه يا حبيبتي مالك
عشق:احم بطني بتوجعني شويه
جاسر:اعمل ليكي حاجه سخنه
عشق:ماشي يا حبيبي
☺️هبقا ماما انا مش مصدقه
وجه جاسر
جاسر: تعالي يا حبيبتي اقعدي بطنك بتوجعك علي طول كدا ولا اول مره
عشق:جاسر
جاسر:نعم
عشق:انا حامل
جاسر: إيه
ضحكت عشق علي ملامحه المزبهله،اقتربت منه لتلف يداها علي رقبته مكرره.
عشق:انا حااامل
شعر جاسر برعشه تسري به،ليست بطول عموده الفقري لا بل بكل أنحاء بدنه
هز رأسه نفياً بدون تصديق متمتما ً بشتي التساؤلات الاستنكاريه
جاسر:ايه انتي بتهزري مش كدا؟
تكرر عشق للمره الثالثه
عشق: يا جاسر مش بهزر بقولك حامل حامل
جاسر:حامل ازاي !.يعني في فبطنك بيبي كده وهيبقي ليكي كرش وتولدي ونبقي بابا وماما زي الناس .؟
ضحكت عشق بسرور وهي تحضنه
عشق:ايوه وهتوحم واخليك تلفلي العالم كله علشان تجيبلي الأكل اللي انا عايزاه واصرخ وأشد في هدومك وانا بولد كمان..
جاسر:احلي خبر سمعته في الدنيا دي الف مبروك يا عشقي
عشق: حبيبي الله يبارك فيك
نام انت دلوقتى ولما نصحا نبقا نقول للعيله
جاسر:يعني احنا نعرف أن ساره حامل امبارح وانتي النهارده 😹 حاجه غريبه ..
الواحد فرحان اوي والله وكمان فرحان علشان ساره حامل بعد سنه ونص من غير أولاد
عشق:يلا الحمد لله هنروح للدكتوره امتا
جاسر: النهارده طبعا
ويلا نامي وانتي قمر كدا..😹❤️
يتبع الفصل الواحد والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق الجاسر" اضغط على اسم الرواية