رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل لواحد والعشرون بقلم شمس العمراوي
رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل لواحد والعشرون
ذهبت جنه الي رحيم وجدته يجلس في التراس مع مالك وقمر
جنه: السلام عليكم
رد الكل السلام
جنه: رحيم سيف عاوز ملف **** اللي في مكتب حضرتك
وقف رحيم ثم قال: تمام
جنه: علي ما تجيبه هروح اغير هدومي وذهبت الي غرفتها
قمر: رحيم انت مش هتروح الشركة
رحيم : لا عندي شغل تاني
قمر بفضول: اي هو
رحيم وهو يمسك خدها قال: متبقيش فضولية
قمر وهي تبعد يده قالت : سيب خدي انا محتجاه
نزل رحيم الي مستوى اذنها وقال: وانا محتاجهم اكتر منك ثم قبلها و غمز لها احمرت قمر عندما قبلها رحيم
مالك وهو يلعب في تلفونه قال: راعوا اني سنجل ومتعملوش الحركات دي قدامي
رحيم: اعمل اللي يعجبني وقوم عشان تروح مع جنه الشركة
هز مالك راسه ونزل
قمر وهي تفرك يدها قال: رحيم وهو انا ينفع اروح مع جنه الشركة
رحيم: ماشي بس متكلميش حد هناك ولو اي راجل اتكلم معاكي او بصلك قوللي اول ما توصلى قولي ليوسف يوصلك لمكتبي واستنني هناك
قمر وهي تقفز في حضن رحيم: شكرا ثم ابتعدت عن رحيم وركضت الي غرفتم لتبدل ملابسها
نظر رحيم اليها وهي تبتعد يعلم ان حركتها عفويه منها
لكن احبها كثير
ثم تنهد ونزل الي الجراش وركب سيارته وذهب الي مكان ما
وصلا كلا من نجمه ومالك وملك وقمر الي الشركة
نزل مالك من السياره وقال: انزلوا يلا
نزلت ملك وهي سعيدة وقالت: الشركة شكلها حلو من بره اوي
نزلت جنه ووقفت جنب ملك وقالت: يلا يابت نروح لسيف عاوز الملف
نزلت قمر وقالت: استني ياختي انتِ وهي سايبني ورايحين فين
دخلت الفتيات الي الشركة وهم مبهورين بجمالها
نظر الموظفين الي ملك وقمر وجنه
فمن النساء من يحسدهم علي جمالهم
ومن الرجال من يتغزل بهم
وصل مالك الي المصعد وركب فيه وقال: جنه سيف في الدور الخامس هتروحي انت ِوملك هناك وانتِ يا قمر خليكي في الاسانسير اخر دور دا مكتب رحيم استنيه هناك
وصل المصعد الي الدور الخامس خرج مالك وملك وجنه
مالك: اخر الممر مكتب سيف انا رايح ليوسف وتركهم ورحل
ملك نظرت الي هاتفها وجدته يرن رقم صديقة لديها
ملك: اسبقيني انتِ ياجنه وانا وراكي ثم رت علي الهاتف
مشيت جنه الي مكتب سيف جاءت للدخول اوقفتها السكرتيره مي
مي: لو سمحتي انتِ داخلة فين
جنه: هو ايه داخله فين داخله جوه لسيف
مي: في ميعاد مسبق
جاءت اليهم ملك ثم نظرت الي ملابس مي وهي تتفحصها فكانت مي ترتدي تنوره تصل الي ركبتها وعليها قميص ابيض ضيق يظهر مفاتنها بسخاء ترفع اكمامه وتفتح اول زرين
لم تعجب ملك وانزعجت منها لا تعلم لماذا
ملك: في حاجه يا حاجه عاوزين ندخل
نظرت مي الي ملك وقالت بقرف: وانتِ مين انتِ كمان يلا ياشاطرة من هنا مش فاتحينها حضانه
رفعت ملك حاجبها ثم نظرت الي جنه وقالت: بت يا جنه في ناس هنا عاوزه تتربى
جنه: والله يابت ياملوكه هو مش عاوزين تربيه بس دول عاوزين بوليس الادب بمنظرهم الي شبه البهلوان ده
مي: هي مين دي الي شبه البهلوان يابيئه منك ليها
ملك: جنه انا سامعة صوت بقرة عاوزه برسيم
جنه وهي تقول: استني بس لما ادي الملف دا لسيف واحنا نجيبلها برسيم ونأكلهولها بايدينا كمان
ملك: روحي انتِ اديهوله اكون اتعاملت معاها
جنه: اشطا
دخلت جنه الي المكتب وجدت سيف يجلس علي المكتب وهو يقرأ احد الملفات
جنه: سيف الملف اهو
سيف: ماشي ياجنه اتفضلي على ما اطلبلك حاجه تشربيها
وقبل ان ينهي كلامه استمع الي صوت صراخ من الخارج
عند قمر وصلت الي الدور المطلوب خرجت من الاسانسير ووصلت الي مكتب رحيم وجدت جميلة
نظرت قمر اليها والي ملابسها ومكياجها الباذخ
لا تعلم لماذا تمنت ان تنتف شعرها
تضايقت كثيرا عندما خطر علي بالها انها تقف امام رحيم بهذا المنظر
ذهبت قمر تجاه باب المكتب وقبل ان تفتحه اوقفتها جميلة وهي تقول: استني عندك انتِ رايحة فين
قمر: داخله جوه
جميلة وهي تتفحص قمر وتنظر اليها من اسفل الي اعلي
قمر: خلصتي تقيم وجاءت لكي تفتح الباب
امسكتها جميلة وقالت: اي ياماما شوفي انت رايحه فين
قمر: استغفرالله العظيم بقولك حلي عني انا داخله جوه
جميله: وداخله جوة ليه بقى رحيم مش موجود
قمر: وانتِ مالك يخصك في حاجه تعرفي
جميله: بصي ياشاطرة شوفي انتِ رايحه فين لان مدام قمر جايه ومش عايزها تشوف الخلق دي
قمر وهي متعصبه قالت: ومالها الخلق دي
جميلة وهي تذهب تجلس علي مكتبها قالت: خلق بيئه مستوى دون
نظرت قمر لنفسها: انا مستوى دون
ثم نظرت الي جميلة وشمرت ذراعها وقلت دا انا اللي هخليكي دون دلوقتي
قفزت قمر فوق جميلة وأخذت تخربش فيها وتعضها وتشد شعرها وتضربها
قمر وهي تشد شعرها قال دون قال ده انتِ شبه الارجوز
ثم وقفت ونظرت اليها
هل حصل انفجار ام ان جميلة شكلها تغير فهي اصبح شعرها هايش جدا وجدت سواد تحت عيونها من الكحل والروج منتشر حول شفتها وخرج خط من الدم من انفها وشفتها وان عين من اعينها زرقاء الون
قمر بانتصار: دي اخرة اللي تغلط فيا باي يا دون
جميلة وهي تأن قالت: ااه والله لطلبلك لامن انا هعرفك ياهمجيه ازاي تعملي كدا
قمر وهي تنظر اليها بتعالي لا تعلم لماذا هذه النظر انها لم تنظر الي احد بهذه الطريقة من قبل: مش قمر اللي تخاف من حد غير ربها
نظرت جميلة اليها وهي تقول: قمر مين
نظرت اليها قمر ثم فتحت الباب ودخلت الي مكتب رحيم
نظرت الي المكتب بانبهار انه جميل جداً
عند جوري وجاسر
نظرت جوري الي عيون جاسر وتاهت في خضارهم نظر جاسر الي جوري والي جمال زرقاوتها
لكن افاق علي ضربه في منطقة تحت الحزام
لقد ضربته جوري بركبتها فيها وزقته وقالت: دي اخرة اللي يلمسني ثم ارجعت شعرها الي خلف ظهرها وذهبت الي سيارتها
نظر اليها جاسر وهو موجوع ويستحلف اليها
وصلت جوري الي منزلها
ودخلت الي المنزل ولم تجد احد به
جوري: داده ياداده
داده زينب: ايوا يابنتي
جوري فين الناس اللي هنا
داده زينب: الكل راح الشركة
جوري: طيب ماما فين
زينب: مش عارفه يابنتي
جوري: ماشي ياداده جلست جوري في الحديقه وهي شارده في جاسر
اعادها علي ارض الواقع صوت علاء
علاء: اي ياجوري فينك كدا
جوري: فيني ازي ما انا موجوده اهو
علاء : انتِ اتغيرتي خالص
جوري بفتور : وتغيري دا مزعلك في حاجه
علاء : لا خالص
جوري : علاء قول انت عوز ايه وخلص عشان انا مش فيقالك
علاء: عوز رقم قمر
جوري باستغراب: وانت عاوزه ليه
علاء : عادي يعني عاوزه
جوري : امم بص يا علاء قمر مش هتعرف توصل لها
اما بنسبه للى في دماغك مش هيحصل
وابعد عن قمر عشان متزعلش
ثم فتحت هاتفها علي فيديو
واعطاته لعلاء
نظر الى الفيديو وجد هو وسوزان وهم يتفقون علي خطف قمر
علاء بابتسامة خبيثه قال: ما انتِ كدا هتأذى امك معايا
جوري: والله شئ ميخصكش
علاء : متلعبش بالنار يا جوري عشان متتحرقيش بيها
جوري بتحدي: مش انت اللي تخوفني
وانا لو عاوزه اوري رحيم الفيديو
هوريهوله تمام وخاف علي نفسك ياعلاء انا مايهمنيش حد
ثم وقفت ودخلت الي المنزل
خرج سيف من المكتب وجد ملك تجلس فوق مي وهي تضربها بالبوكس في وجهها وكانت مي تصرخ باعلي صوتها وتلم الموظفين
جري سيف الي ملك وحملها عن مي
سيف: يخربتك يا ملك عملتي فيها ايه
نظر سيف الي مي وجد عيهنا زرقاء من ضرب ملك وخدها وارم وانفها ينزل دماء وملابسها مبهدله
سيف: انا بجد اسف علي اللي ملك عملته
ملك: نزلني ياسيف وبعدين انت بتتاسف ليه ان شاء الله
سيف: اسكتي يا ملك حسابنا في البيت
جوري: الله عليكي يابت يا ملك خلتي منظرها شوراع
ملك: عيب عليك يسطا انت وراك رجاله
جاء اليهم يوسف وملك
لم ياخذوا بالهم من مي
مالك: نزل ملك يا سيف انت شايلها كدا ليه
لم ياخذ سيف باله من حمل ملك وضعها ثم شاور علي مي وقال ورايا علي المكتب
نظر يوسف الي مي ثم انفزع من منظرها
وقال: مين عمل فيها كدا
جنه وهي تقلد صوت ريا وسكينه
: محسوبتك ريا قصدي ملك
ضحك يوسف وقال: يالهوي عليكي يا ملك
دخل الكل الي المكتب
مي بدلع مبالغ فيه: شوفت يا سيف باشا البنت دي عملت فيا ايه
ملك تغاظت منها كثير
ملك: بقولك ايه اتعدلي في الكلام بدل ما اعدلك
يتبع الفصل الثاني والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشقتك يا مكانيكية" اضغط على اسم الرواية