رواية عشق الجاسر الفصل الواحد والعشرون والاخير ابقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر الفصل الواحد والعشرون والاخير
صرخ جاسر بغضب وهو يتفقد محتويات دولابه لــ تأتي عشق قائله ببرود هي تقضم قطعه من التفاحه
عشق:نعم !
اخذ نفساً عميقاً حتي يهدأ من نفسه قليلاً ثم قال من بين أسنانه..
جاسر:فين القميص الاسود بتاعي
ضحكت بخفة وهي تقول بمرح:سلامه الشوف يا عنيا ما انا لابساه اهو!
تدلي فكه بصدمه من ذلك الكائن الغريب الذي يمشي في المنزل ويعيش حتي يرتدي ثيابه!
قبض علي ياقه القميص من الخلف وهو يقول بحنق:
..انتي يا بت مصتأصداني،كل هدومي كدا ب تلبسيها لغايه ما بقيت احس أني متجوز واحد صحبي !
أزاحت يده وهي تقول بشكل مضحك :
..وليه يا ابو الأسود متقولش اني بحبك احتفظ بعبقك ف عشان كدا بلبس هدومك؟!
ضحك بسخريه وهو يردف :لا مش كدا ياختي ،قولي بقا انك مليتي وتخنتي ومبقتيش عود فرنساوي زي زمان والهدوم داقت عليكي فـ علشان كدا بتلبسي هدومي!😹
رفعت حاجبيها بصدمه ثم قالت وهي تشير لــ نفسها:
انا تخنت!!
أومأ لها ببطئ لـ تصيح فيه قائله بحنق: ..ماشي يا جاسر ما تبقاش تزعل بقا من اللي هيحصل!
ثم تركته وخرجت كـ الإعصار لينفجر بعدها ضاحكاً علي تلك المجنونه التي تصدق اي شئ يقال
جاسر:يا حبيبتي دا انا بهزر وانتي عارفه وبعدين الحمل عامل معاكي جنان علي الآخر
عشق:طيب يلا ننزل ونشوف الفيلا هيصمموها ازاي
جاسر:ماشي يا حبيبتي يلا
ونزلوا تحت
سيف:هيييييح شكلكم حلو اوي وأنتم نزلين هيييييح معتش حاجه وهبقا احلي عريس
عشق:اااااه كنت هقع من القر اعوذ بالله
سيف:والله اخاف تولدي في فرحي ويبوظ وانتي عامله شبه اللي حامل في ١٠ كدا
عشق:ساامع اخوك بيقول اي يا جاسر يا محترررم
جاسر:معلش يا حبيبتي عيل وغلط
عشق:بقولك يا جسوري
جاسر:جسوري يبقا في حاجه
ادخلي في الموضوع علي طول يا عشق
عشق:عاوزه قطه شرازي 🥺 دلوقتي ألعب معاها
جاسر:عيوني هو انا عندي كام عشق
وخرج يشتري طلب المدام عشق 🙄
.......
..الو
سيف:قلبو حياتو عقلو عمره كله وحشتيني
نور:ايه دا كله
سيف:أخص عليكي مافيش حتي وانت كمان
نور:وانت كمان
سيف: قولي وانت كمان يا حبيبي بس قوليها ومتقفليش يا نوور اصل انا حفظتك خلااص
نور:😹وانت كمان يا حبيبي
سيف: لولولولوي لولولولوي
نور:يخربيتك انت بتزغرط 😹
سيف: تصدقي بالله انا ما مصدق أن الحنه بكرا والفرح بعده اخيرا بعد مشوار طويل بقينا مع بعض
نور:النصيب كدا يا سيف
وأحب اعترفلك بحاجه كدا😅
سيف:قول يا جميل
نور:علي فكره انا أول ما شوفتك وانا أعجبت بيك جدا
سيف:...
بيب بيب بيب
سيف:ايه دا دي قفلت في وشي
والله هتجوز مجنونه 😹
ساره وعشق: احمممم
سيف:يا مااامي والله خوفت ،خير في ايه
ساره:بطمن عليك مش اكتر
سيف:حاسس أنكم مش تمام كدا وعاملين مفاجأة إنما ايه هيقف قلبي من الفرحه
عشق:لا متخفش
سيف:لا أخاف ونص ..دا انتوا عاملين زي المنفوخين،
ونبي يا جماعه انا لسه شاب عندي٢٣ سنه عاوز احضر فرحي كامل من غير كلمه
اااااااااااااااااااااااااااااااااااه بووووووولد دييييي
ساره:شكلك بتقرأ روايات كتير يا سيف روح نام ياض
سيف:ياض وساره مع بعض
ربنا يكون في عونكم يا اخواتي يارب ،لما أمشي احسن ما اولد انا
ساره:تصدقي يا بت يا عشق هافف عليا اروح اتمرجح
وعشق:وانا هافف عليا اروح الچم
ساره:ما يلا .ن
آدم:يلههههههههوي چم وملاهي واي كمان أنتم ناسين أنكم حوامل ،عاوزين تسقتوا ااااه يا قلبي منكم ،دا آثار الحمل صح
ساره:مالك يا حبيبي
آدم:مالي ؟
مافيش يا حبيبتي هروح اعمل كوبايه ليمون قبل ما اقع من طولي
جاسر ؛السلام عليكم عاملين ايه
عشق:,فين القطه
جاسر:جبتها يا حبيبتي بس مش هوريهالك دلوقتي
عشق:😗لا انا عاوزاها دلوقتي
جاسر:لا مش دلوقتي
وبعدين مالو آدم كدا كان ماشي وحاطط ايدو علي دماغوا
ساره:اخواتك هما اللي تعبانين
جاسر:ايوه ما نا عارف،صبرني يارب
...................................
وتعدي الأيام وياجي يوم زفاف سيف و نور
في المساء..
كانت عشق ترتدي فستانها
جاسر:ايه القمر دا
عشق:بجد حلوه يعني أنا لسه موزه زي زمان
جاسر:ومين قال غير كدا يا عشقي
يلا يا حبيبتي ننزل تحت نسلم علي الضيوف ،سيف زمانوا جاي
عشق:حاسه اني هولد كدا
جاسر:لسه بدري يا حبيبتي متبوظيش فرح الواد
عشق:😹ربنا يستر
ونزلوا تحت استقبلوا الضيوف
" وأخيراً وصلوا العرسان وكانوا في غايه الجمال "
وفجأة
عشق:ااااااااااااااااه بوووووووووووووووولد
جاسر وسيف وادم:احيه
عشق:بولد يا ولاد الجزمه مش وقتها صدمهه ااااااااااااااااااااااااااااااااااا ه
سيف: حسبي الله ونعم الوكيل 😭 انا مدعي عليا النهارده
نور:😹حظك حلو اوي
سيف:روح يا ابني وديها احسن ما تكلك وتكلني معاك
جاسر:يلا يا أخري صبري
قبل ما جاسر يمشي كانت ساره
ساره:اااااادم الدكتووور بووووووولد اااااااااااااااااااااااااااااااااااه
سيف:😭بتهزروا صصححح
قعد علي الأرض وربع رجلوا وقعد يقول كلام غير مفهوم
سيف:انا قلبي كان حاسس أنهم هيولدوا وهيخربوا بيتي
الشرقاوي:😹😹معلش يا ابني خد عروستك واطلع انت واحنا هنروح المستشفى ونبقا نطمنك 😹 والله انت صعبان عليا بس مافيش في اليد حيله 😹
سيف:ماشي يا جدي
...في المستشفي...
كان مالي ومال الجواز انا كنت قاعده ملكه زماني،عاااااااا منك لله يا اللي في بالي اااااااه
صرخت عشق المستلقين علي السرير النقال بــ مالابس المشفي الزرقاء بغضب وألم،تمتم جاسر بقلق وهو يلمس علي رأسها المغطاة بــ كيس طبي:
استحملي يا حبيبتي شويه كله هيبقا تمام؟.
صرخت بـ حنق وهي تغرز اظافرها في لحم يده:تعاله انت مكاني وهتشوف هتستحمل ولا لا,اااه منك لله انا أول ما اطلع من اللي انا فيه دا هتطلقني انت فاهم.؟
تعالت صرخاتها المتألمه بعدها ،ركلت الطبيب في بطنه قائله بـ شراسه :ما تتصرف يا عم انت هو انت سمكري ولا دكتور بالضبط اااااااااه.
حاول جاسر كبح تلك الضحكه التي قاربت أن تخرج منه ،ف حتي وهي علي وشك الولاده والذي يعتبر ثاني أكبر ألم في العالم، لم تتخلي عن لسانها الطويل ،
جاسر:خلاص يا عشق معلش اتحملي شويه،علشان تشوفي أولادك ..
....في الجهه الأخري كانت ساره تقول بعض الكلامات الغير مفهومه ومن ضمنها
ساره:منك لله يا ادم انت السبب في اللي فيه دلوقتي عااااااا
طلقني يا اااادم
بعد مده جاسر راح قعد عند آدم
جاسر:عشق طالبه الطلاق
ادم: وساره بردو
ربنا يهديهم 😹
واء واء واء واء واء واء صوت الاطفال
جاسر:بسم الله ماشاء هتسميه ايه يا حبيبتي
عشق :سيف علشان بوظنا فرحوا😹 ❤️
جاسر:ربنا يبارك فيكم يارب ويخليكم ليا
تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق الجاسر" اضغط على اسم الرواية