Ads by Google X

رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شمس العمراوي

الصفحة الرئيسية

      رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل الثاني والعشرون بقلم شمس العمراوي


رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل الثاني والعشرون

عند رحيم خرج من المنزل وذهب مكان لمقابلة احد ما

رحيم وهو يضع فلاشة علي الطاوله وقال: تمت اول مهمة

الشخص: عاوزين نعرف الرئيس بتاعهم مين اللي بيشتغل معاهم

رحيم: تمام يافندم

خرج رحيم من المبني وذهب الي الشركة وهو يفكر في ماضيه

"فلاش باك

رحيم : ماما انت رايحيه فين

فيروز وهي تحمل حقيبة قالت: خارجة مع بابا هنروح نشتري هدوم لنونو

رحيم: اجي معاكم

فيروز: لا يا حبيبي انت عليك امتحانات ذاكر كويس عشان معتش فاضل غير كام اسبوع وتقابل اخواتك

رحيم وهو ينظر الي فيروز ولا ياعلم لماذا ينظر اليها هكذا ..... بعد فتره استمع من الخدم ان السيد والسيده حدث لهم حادث وانهم في المشفي ذهب رحيم الي المشفي وهو لا يصدق انهم توفوا
عندما وصل كان يخرج الطبيب من غرفة العمليات وبعدها جاءت الممرضه معها اخويه

استفق رحيم من تفكيره عندما وصل الي الشركة نزل من سيارته ودخل الي الشركة والكل يرتعد منه لانه في العمل لا يعرف احد الكل عنده سواء لكن من يغلط يواجه وحش رحيم الذي لا يظهر امام احد من اسرته

وصل رحيم الي مكتبه وجد جميله تجلس علي المكتب وهي متبهدله المنظر نظر اليها رحيم وهو مستغرب
دخل الي مكتبه وجد قمر تجلس علي كرسيه وهي تلف به

وقفت قمر وهي تبتسم ثم كشرت عندما وجدت جميله تدخل المكتب

ذهب رحيم الي ناحية قمر
ابتعدت قمر وجلس رحيم ونظر الي قمر وهو مستغرب نظراتها لجميله

قمر برقه: حبيبي انا عاوزه عصير فراولة

نظر اليها رحيم استغرب طريقة كلامها معه لكن فهم انها تثبت ملكيته لجميله التي تقف ترمق قمر بغل

شد رحيم قمر واجلسها علي قدمه
ومرر يده علي خدها ونظر في عينها وقال لجميله: هاتيلها عصير فراولة
ذهبت جميله وهي غاضبة

نظرت قمر الي عيون رحيم وهي تبتسم بخجل رق رحيم كثيرا

رحيم: حبيبتي متعرفيش اللي حصل لجميله

قمر وهي تعض شفتها ثم نظرت في كل اتجاه وهي ترمش كثيرا
قالت: انا م م معرفش

مش رحيم اصابعه علي شفيف قمر وابعدها عن اسنانها وقال: متعضيش الكرز وانت متأكدة انك متعرفيش حاجه
قمر ببلاهة قالت: بس انا ممعيش كرز

والبنت دي انا محبتهاش شفلها شغلانه تانيه
دخلت عليهم جميله وهي تدعي الرعب من قمر وقالت ببكاء مصطنع اغاظ قمر كثيرا: العصير يا رحيم باشا

رحيم: مالك

جميله بزعل وصوت ضعيف : مش عايزه اعمل مشاكل

رحيم: مشاكل ايه احكلي اي اللى حصل

جميله ودموع تنزل من عينها وتنظر الي قمر التي وقفت ونظرت اليها تترقب ماذا ستفعل : مدام قمر ضربتني عشان بمنعها عن دخول مكتب حضرتك انا مكنتش اعرفها وبتقول عليا اني من مستوى متدني ودون

فتحت قمر فمها من كذب جميله نظرت الي رحيم وجدته متعصب جدا لم تره بهذا الغضب من قبل
قمر: رحيم انا
رحيم وهو يصق علي اسنانه قال: انتي ضربتيها

قمر: ايوا بس
تكلمت جميله قبل ان تكمل قمر كلامها خشيت ان تكذبها ويصدقها: انا اسفه يا رحيم بشا اني قولتك انا مش عايزه اعمل مشاكل بينكم

قمر: اسكتي خلني اكمل كلامي
ضرب رحيم علي المكتب وقال لقمر: اعتزريلها

قمر: نعم

رحيم: قولتلك يا قمر اعتزريلها انا مش بحب حد يقلل من قيمة موظفيني

قمر بعند: وانا مش هعتزر منها

وقبل ان يتحدث رحيم رن هاتفه
نظر رحيم علي المتصل وجده يوسف
فتح اللاتصال استمع الي صوت ملك وجنه وهي يتعاركون

يوسف: انزل تحت بسرعه في مشكله وغلق الخط
قفل رحيم الخط ووقف ونزل الي اسفل ونزلت ورائه كلا من قمر وجميله

دخل رحيم الي مكتب سيف وجد سيف يمسك نجمه ومالك يحاول ازاحت ملك من فوق مي

قبل قدوم رحيم

مي وهي تصطنع البكاء: شفت يا سيف باشا بتكلمني ازاي انا معملتش معها حاجه انا بس بقولها متدخليش جوة لقتها غلطت فيا وانا رديت عليها باحترام لقتها بتضرب فيا

سيف: بس ياملك

جنه بشراسه قالت: بت انتي بطلي كدب

مي ببكاء مصطنع: انا مش بكدب ولا عمري كدبت في حياتي انتي ظالمه

ملك وهي تنظر الي مي قالت: وربنا انتي كدابه
سيف: ملك اعتزري لها

ملك: انا مش هعتزر لحد
ثم نظرت الي مي وجدت مي تبتسم بتشفي اغاظت ملك وجنه ثم نظرت الي جنه وهي تصق اسنانها ثم هجموا عليها وهم يضربوها

حاول كلا من مالك وسيف تخليص مي من يد البنات
هم مستغربين من افعالهم

نظر سيف اليهم وهو يريد اضحك لكن كاتم نفسه
سيف: يوسف شوف رحيم فين خليه يجي

رن يوسف علي رحيم ثم اغلق الخط

مر بعض الوقت ودخل رحيم الي المكتب

رحيم بغضب: باس انتو بتعملوا ايه

ابتعدت ملك من فوق مي وهي تنظر الي رحيم ثم وقفت بجوار جنه وقالت: رحيم

رحيم بغضب: اي المهزله اللي بتحصل دي

مي وهي تبكي من شدة الوجع قالت: رحيم باشا شوف البنات دي عملت فيا ايه

دخل رحيم وجلس علي المقعد و قال: انا عاوز اعرف ايه اللى حصل بالظبط

وقفت قمر بجوار جنه وملك وقال: ايه اللى حصل

ملك: بوصي كدا علي نظرت قمر الي مي وجدت جميله تقف بجوارها

قمر: الطيور علي اشكالها تقع

رحيم: انا عاوز اعرف ايه اللي حصل

مي: يافندم هي ضربتني من غير سبب ولما كلمت سيف باشا لما عرفت نفسها غلطانه ضربتني هي والأستاذة دي وشاورت علي جنه

نظر رحيم اليهم وقال: اعتزروا حالا

قمر وملك وجنه بعند
اغاظ رحيم كثيرا: مش معتزرين لحد هم اللي يعتزرو لينا لانهم كدابين

خبط رحيم علي المكتب بسبب عند زوجته واخوته: حسابنا في البيت
ثم نظر الي مي وجميله وقال: تقدروا تروحوا انهاردة وتعويض علي اللي حصل هيوصلكم

ملك: تعويض لي ايه انت حكمت من وجهة نظر وحده اسمع الطرفين

تكلمت مي لكي لا يكون في مجال لحديث وكشف انهم يكذبون: خلاص يارحيم باشا انا همشي سلام

وقفت جنه علي الباب وقالت: رحيم انتا زعقتلنا من غير متسمع الطرف التاني وهما مش هيخرجوا من هنا غير لما الحقيقة تتقال وهم يعتزروا لينا 

يتبع الفصل الثالث والعشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent