رواية الخادمة الفاتنة الفصل الثالث والعشرون
رواية الخادمة الفاتنة الفصل الثالث والعشرون
توقفنا البارت اللي فات عند اتصال انجي ببشرى بخصوص المتهم ووالدته
ومعرفة الضابط جاسر ومساعده حازم لهوية المجرمين الآخرين بعد تطابق هويتهم مع أوصاف السائق
و آسر اندهاشه بمعرفة الجاسوسة بشرى واصدار أوامره لرجاله باحضارهم الفتاة للقصر القديم فوق الجبل
واتصال جاسر ب آسر و معرفة جاسر بأمر بشرى ومعرفة آسر بهوية الآخرين وحصوله على نسخة من ملفاتهم للبحث خلفهم
وأيضا إقبال سما على الحياة وتفاؤلها في النجاة من ايدي السفلة
وإحضار رجال آسر للخادمة بشرىبالقصر القديم ووصدمتها برؤية آسر فهيا بنا
خدروها وخرجوا بها من القصر ووضعها أحدهم بالمقعد الخلفي وانطلقوا جميعا نحو القصر القديم
وهناك وضعوها على مقعد وقيدوها من قدميها وهي فاقدة للوعي منتظرين وصول السيد آسر
ففاقت الفتاة واستعادت وعيها وصرخت من أنتم واين انا وركلت الأرض بقدميها صارخة بعلو صوتها ظانة بأن هناك من سيسمعها بهذا الجبل الفارغ من البشر
فاقترب أحدهم من الفتاة صارخا بصوتا الجمها اخرسي ما اسمعش صوتك مرة تانية
فصمتت الفتاة وسمعوا هناك بالخارج اصطفاف إحدى السيارات فعلموا ان السيد آسر قد وصل
فدخل آسر بهو القصر ورجاله على جانبي الممر يؤدون التحية له اهلا بك ياباشا كله تمام والبنت بالداخل ومعها واحد من الرجالة
فدخل آسر الغرفة وجد الفتاة مقيدة وتركل الأرض بقدميها منكسة الراس تبكي
رجله اهلا بك ياباشا كله تمام تحت امر سيادتك
رفعت بشرى راسها وهي مفزوعة حينما رأت امامها وجه السيد آسر
من ..... السيد آسر 😳😳😳آسر نعم انا يا بشرى ..... من تظنين غيري .....لحد هنا وانتهى الأمر
بشرى سيدي انا ...انا ... انا
آسر انتي ايه يا بنت ال ....
بتستغفليني وبتشتغلي لصالح ناس تانية وانتي جوه قصري بتاخدي اجرك واكلك مني ورفع يده شافها وجهها حتى وقعت بالكرسي عالارض
فرفعها احد رجاله
وجدها قد نزفت من فمها فمسح فمها بمنديله
فاقترب منها آسر مرة أخرى ماسكا اياها من ذراعيها بكلتا يديه حتى كادت ذراعيها ان تتحطم
انطقي .... بتشتغلي لصالح مين ..... وايه علاقتك بخطف سما ..... وكنتي بتعملي ايه ببيت المجرم اللي خطبها
انطقي ...
بشرى اقسم لك ياسيدي لا أعرف من خطف سماآسر نعم ...😡😡😡
بشرى اقسم لك لا أعرف من خطفها وليس لي علاقة بالمتهم ولا احد
آسر وقد تجهم وجهه وتملك الغضب منه حتى كاد أن يفتك بها صارخا بعلو صوته
مادمتي ليس لكي علاقة بهم ماذا كنتي تفعلين هناك اذا ولما دخلتي لبيته منتقبة ونزعتيه عند دخولك قصري اتكلمي والا قسما عظما هاقتلك حالا وادفن جثتك هنا
بشرى وهي تعلم غضب السيد آسر وأنه ان وعد بشيئ سينفذه قررت أن تبوح بكل ماتعرفه
آسر وقد مل من صمتها الطويل
رفع يده وصرخ بها .....انطقي يا حقيرة
بشرى وهي تنكمش بين اضلعها من الخوف ....حاضر ...حاضر ...هاتكلم اهو ياسيدي .
آسر قولي كل مالديكي ولاتخبي عليا شيئ مهما كان .
بشرى سأخبرك ياسيدي بشرط أن تعدني بأن لا تقتلني .
آسر انتي هتتشرطي يا بنت ال
ده انا اخلي رجالتي ياخدوا منك كل حاجة ويدفنوكي هنا من غير ما اوسخ ايدي بدمك القذر
بشرى وهي تبكي ... سأخبرك ياسيدي
لكن أرجوك لا تقتلني ولا تدعهم يلمسسوني ارجوك🥺🥺🥺
آسر اعدك بذلك لكن ان تبين لي كذبك بشيئ ساقتلك
بشرى لا لا لن اكذب اعدك
ونادى آسر رجاله بجلب كوب ماء لتلك الفتاة حتى تحكي كل ما عندهاوعند سما
الوحش ايه الاخبار
احد رجاله كله تمام بس البنت فيها حاجة غريبة بعد ما كانت ما بتاكلش بدأت تاكل وبشراهة
الوحش يعني ايه
احد رجاله ما عرفش بعد ماكنت شايف بعيونها الحزن والاحباط والانكسار لقيت عيونها وملامحها اتغيرت كأن فيه حاجة عطيتها دافع للحياة
الوحش يعني ايه ... شافت آسر بالمنام مثلا 😏
والله زي ما باقولك ياسيدي
طيب راقبها وفتح عينك.كويس وشوف ايه نظامها
وهانت خلاص كلها يوم ولا يومين وهنخلص منها
حاضر يا كبير كله هيكون تحت السيطرة
انا ماشي بالوقت ولما تتصل انجي ونشوف قصتها
ونخلص عليها ونخلص من الموضوع ده
تمام ياكببير
وغادر الوحش المكان .... ودخل مساعده عند سما
وفي مديرية الأمن
حازم
ياجاسر باشا الموضوع رغم انه متعقد لكن هنوصلهم ماتقلقش
جاسر
ازاي بس وانا مش فاهم ايه العلاقة بين الجناة وسما دي فتاة بريئة وكمان بشرى دي وايه علاقتها بالحقير ده والو فيه طرف تاني هيكون مين
حازم
انا عرفت بيوت المشتبهين ووضعت عليهم نقاط مراقبة
وكمان السائق اخفيت قصة نجاته حاليا لكن ناوي على خطة ان ما وصلناش للجناة في اقرب وقت
جاسر
ايه الخطة دي .... تاني حاجة ماتنساش ان السيد آسر أمسك ببشرى ومن الممكن أن تفيدني بالمعلومات اللي هتقولها يمكن نوصلهم
حازم
وانا ممكن اعمل مزامنة للخطة تبعي مع المعلومات اللي هتوصلنا من السيد آسر
جاسر
تمام يا حازم..... لكن ايه الخطة دي
حازم
الخطة اننا نشيع إنقاذ السائق الخاص بالسيد آسر في الصحف ونكتب مانشيت عنوانه عودة السائق لوعيه ومن المحتمل أن يدلي بتصريحات هامة حول المتهمين بالمستشفى العام
جاسر
وبعدين .....هنستفاد ايه ماهي احنا وصلنا لاوصافهم ومافيش واحد منهم ظهر ولا قدرنا نوصل لحد منهم
حازم
ياباشا الخطة دي هتتعمل لسببين
منها هنربكهم ومنها اكيد هيتهوروا وهيحاولوا التخلص من السائق لانه شافهم واكيد هيكون خطر عليهم
جاسر
برافوو عليك يا حازم ..... ننتظر بس شوية حتى نصل لمعلومات من السيد آسر .... وبعدها تنفذ خطتك ونشوف
حازم
تمام ياباشا .....تحت أمر سيادتك .... انتا بس ارتاح شويه عشان بذلت مجهود مضاعف اليومين اللي فاتوا
جاسر
مش هارتاح قبل ما اوصل للسفلة واعاقبهم وأعرف مين اللي وراهم
حازم
ربنا يعينك ياباشا .... انا هاخرج بالوقت عشان عندي مأمورية شغل من بعد اذنك
جاسر
تمام يا حازم.....روح انتا شوف شغلك وانا هارتاح شوية وبعدين اروح
حازم
تمام ياباشا ..... ربنا يعينك ..... استئذن انا بقا
جاسر
وقد نهض من على كرسيه بعد خروج حازم وتمدد على مقعد أمام المكتب لاحساسه بالتعب والإرهاق
تفاعل جامد بقا واضغطوووو متابعة للحساب عشان يستمر
بالكتابة والنشر يلا
وعند السيد آسر بالقصر القديم فوق الجبل
آسر ناولها كوباية مية يابني عشان تتكلم
حاضر ياباشا ..... وجابلها كوباية مية
آسر اشربي يا بنت انتي واتكلمي بدون ملاوعة أحسنلك
بشرى وهي تشرب المياه بيد مرتعشة ...حاا.ااض.ضر ياباشا
بص انا خدامة بقصرك بس من لحظة ما دخلت قصرك وشوفتك وانا معجبة بيك واتمناك بكل لحظة ولا أرى غيرك وكنت مستعدة أن أتنازل لك عن كل شيئ في سبيل ان احظى بك واكون مقربة منك مثل من كانوا معك وبين يديك من قبل
آسر وهو ينظر لها باحتقار من جرأتها وحقاراتها
اكملي
وحاولت كثيرا ان اجذبك نحوي او ألفت انتباهك لي لكنك لم تعر لي اهتماما والو بنظرة عين تأسرني
فحزنت بداخلي ... ومع هذا تمنيت أن ترسلني مدام نوال لك بالقصر اخدمك واكون قريبة منك لكن لم احظى بذلك
آسر مندهشا .... وماذا بعد يا فتاة؟
بشرى وهي تتلعثم وعندما أتت سما احببتها وكنت قريبة منها واحببت طيبتها وبراءتها وشعرت انها مسكينة مثلي
فاتخذتها صديقة لي وكنت معها بأغلب الأوقات بمهجع الخادمات
آسر بغضب ...مادامت صديقة لكي لماذا تعاونتي على خطفها ولماذا ؟
بشرى اقسم لك انني لم أفعل ذلك ولا أعرف شيئ عنها
آسر وهو يلوح بيده غاضبا يا فتاة لا تجننيني كل ما ذكرته لكي وكلامك هذا الذي خلفه شي وتقولين لم أشارك بخطفها
ياسيدي كلامك صحيح لكن لست انا من فعل ل سما وليس باستطاعتي هذا فأنا خادمة
آسر اكملي لأرى ما وراءك
بشرى لكن منذدخول سما القصر وانبهارك بجمالها ووقوعك اسير في انوثتها وحبك لها
امتلأ قلبي بالكره لك والحقد عليها ولكني لم أحاول إظهار هذا .... وظهرت بوجه الفتاة الثرثارة المرحة ... ولكن لم أحاول أن اتخلص منكم ابدا ولم يخطر ببالي ذلك
آسر وما دخلك بالمتهم وليه انتقبتي عند الدخول عنده
بشرى ياسيدي انا مجرد مرسال وكان مطلوب مني ان اتخفى حتى لا تكشف هويتي لكن لم أعلم أن ذلك سيجعلني بدايرة المتهمين انا كنت بزيارة لأجل ست مريضة وابنتها الصغيرة اما باقي الموضوع مالي دخل فيه
آسر انتظري ...مرسال ماذا وممن وماعلاقتك به
بشرى وقد صمتت وانعقد لسانها عن الكلام وهي منكسة الراس
آسر وتجهم وجهه وتملك الغضب منه ولوح بيديه مرة أخرى
سكتي لييه ...انطقي...مالك يا بنت في ايه 😡😠
بشرى بتردد وتلعثم
انا انا انا
آسر انطقي انتي ايه خلصيني وانجزي 😠
بشرى ياباشا انا كنت باعمل واشية لصالح الست انجي وبانقلها اخباركم انتا وسما باستمرار وباخد مقابل
أرجوك ما تعرفهاش اني قولتلك ممكن تعمل فيا حاجة وهي من حبها ليك اعماها وخلاها كمان تستغلني وانا من حقدي عليكم انتا وسما ساعدتها كتير بمطالبها مني
آسر مندهشا ومتعجبا ....ماذا بك يا فتاة ايه الدوامة دي
انجي مين هذه..... وايه دخلكم بمجرم له سوابق وخطف سما ..... جننتوني واصبتوني بالدوار ...ااااه ياراسي
وجلس على كرسيه
بشرى اقسم لك ياسيدي لا علاقة لي بها المجرم انا مجرد مرسال ارسلتني السيدة انجي لبيت امه واخته لاطمئن عليهما واعطيهم مبلغا من المال وابلغها بامرهما واخذ اجري نظير ذلك
آسر وهو عابس يا بنت اهدي وقوليلي
انجي مين ..... وارسلتك لمجرم ليه ..... وايه علاقتها بخطف سما ..... انطقي😠
بشرى انجي ياسيدي هي السيدة انجي بنت اللواء المتقاعد منصور الهاشمي ورجل الاعمال المعروف اللي كانت على علاقة بيك وجاتلك القصر قبل كده وطردتها منه ...هي بقا مانسيتش ده وأقسمت انها تدمر علاقتك ب سما وترجعلها وتكون ليها لوحدها
آسر وهو سارح يربط الأمور ببعضها هوية ومجرم وسائق شاهد وبشرى وزيارة له ومن ارسلها هي انجي فنهض مذعورا من على كرسيه وتكلم بصدمة تتخللها غضبة تحرق الأخضر واليابس
انتي بتقولي ايه ..... انجي المنصوري😳😠
ياولاد الكااااااااالب .....ياسفلة
وديني وما أعبد ما هارحمكم ..... هاولع فيكم أحياء
بشرى وقد تكورت كالخنفساء مقرفصة بين ضلوعها من الرعب ودموعها تنساب على خديها
والله ماليا دخل ... انا ماعملتش حاجة وربنا ...استنى ابوس ايدك ماليش ذنب
آسر اخرسي يا حقيرة .....اخرسي مش عاوز اسمع صوتك خالص .... وصرخ بعلو صوته ..... على أحد رجاله
حااامد ......حااااااااااامد
دخل احد رجاله مذعورا 😳 .....نعم باباشا تحت امرك
آسر جهز الرجالة والعربيات والسلاح عندنا موضوع ولازم ننهيه الليلة
وانتا خليك مكانك هنا معاها ... واي حركة او صوت خلص عليها
بشرى مذعورة لا لا ياباشا انا خدمتك .... وانتا وعدتني ....ابوس رجلك سيبني وانا هامشي واختفي من هنا خالص ومش هتشوفني تاني وعد منيييي🥺😭
آسر وركلها بقدمه ومبتعدا عنها اخرسوا ياولاد الكلب
بنت بريئة في حالها عملتلكم ايه...انا قدامكم ما اذيتونيش انا ليييه ياسفلة
وصرخ بعلو صوته يعلوه غضب فظيع
انجيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ....
يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية الخادمة الفاتنة" اضغط على اسم الرواية