Ads by Google X

رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شمس العمراوي

الصفحة الرئيسية

       رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل السادس والعشرون  بقلم شمس العمراوي


رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل السادس والعشرون 

نظر رحيم الي اللاب وهو يتفقد الصفقات و الملفات

نظر يوسف الي جنه التي تجلس بجوار رحيم شعر بنار تغلي في عروقه
لا يصدق انه يغار عليها من رحيم لهذه الدرجه تحكم يوسف في غيرته
وقال وهو يكز علي اسنانه: جنه انت بتعرفي تهكري من امتى
نظرت جنه الي يوسف لا تعرف لماذا شعرت بالخوف عندما نظرت الي عينه انها اول مره تتلقي نظره مثل هذه ابتلعت ريقها وقالت: بقلي خمس سنين

سيف: مين الي علمك تهكري واتعلمتيه ليه

جنه: انا علمت نفسي لكن اتعلمته ليه
لان حد هكر جهازي وخد حاجتى اللي عليه عشان كدا اتعلمت اهكر وعرفت مين الي هكر جهازي و انا هكرتله جهازه مش هكرته بس لا وكمان بوظة بورة التلفون وحرقتهوله

اطلق مالك صفيرا علينا وقال: الله عليكي يا جامده

ملك بهزار : انا بجد فخوره بكي يابنتشي طمرت فيكي التشربيه

نظرت اليها جنه وقالت: تربية مين يابيئه دا انا كبر منك وانا معرفكيش غير من سنه

اخراجت ملك لسانها لجنه وقالت: انت تطولي اصلا

جوري: خلاص ياجنه

نظر رحيم الي سيف طولا

وقف سيف وقال: طيب استاذنكم شويه وجي

نظرت ملك الي سيف وهو خارج كثيرا ثم نظرت الي رحيم وقالت: رحيم انت هتعمل ايه

نظر رحيم الي ملك بطريقة ارعبتها

ملك: خلاص انا هخرج وقفت ملك وذهبت الي الخارج

كل هذا وجاسر ينظر الي جوري
وكانت جوري تسترق النظر اليه وهي مستغربه نظراته

ثم وقف رحيم وقال لجنه

رحيم: جنه عوزك3 في المكتب نظر الي جاسر ويوسف ومازن وقال: وريا

دخلت جنه مع رحيم ويوسف ومازن وجاسر واتي سيف اليهم

رحيم: جنه عوزك تهكري كام جهاز تقدري

جنه: علي حسب نظام الحمايه

رحيم: تمام تقدري تمشي خرجت جنه من المكتب وذهبت الي البنات

رحيم: سيف اتكلم مع جنه وجوري وقالهم علي طلب جاسر ويوسف

سيف: ماشي

مازن: رحيم الوقت اتأخر انا همشي

جاسر: و انا كمان اشوفكم بكرة
ااه صحيح كامل باشا عاوزك بكراة

رحيم: ليه
جاسر: مش عارف بس عاوزنا كلنا
سلام انا بقى

يوسف: وانا كمان ماشي سلام

جلس رحيم وهو يفكر ماذا حصل
لكي يستدعيه كامل باشا ان المهمه لم تنتهي بعد

سيف: رحيم هتعمل ايه في ادوارد

رحيم: وقته قرب ينتهي

وقف سيف وقال: تمام انا هطلع انام سلام

بقي رحيم في المكتب شارد الذهن

عند قمر في الغرفة كانت تجلس تقرأ رواية ، نظرات قمر الي ساعه وجدتها الثانيه عشر والنصف

قمر: هو رحيم اتاخر كدا ليه
اما انزل اشوفه

وقفت قمر ووضعا الحجاب علي شعرها وقبل ان تفتح الباب وجدت رحيم يفتحه

نظر رحيم الي قمر وقال: لسه منمتيش

فركت قمر يدها وقالت: انا كنت بقرأ
قمر في خاطرها، اعمل اي ماعتش بعرف انام غير في حضنك

رحيم: طيب متقولي انك مش بتعرفي تاني غير في حضني

قمر هي منصدمه قالت في خطرها: يالهوي هوا عرف انا بفكر في اي ازاى

رحيم: مالك مزبهلة كدا ليه وبعدين يا حبيبتي عادي انا زي جوزك برضو

نظرت قمر اليه وهي خجله كثيرا اصبحت مثل الفراولة
قمر وهي تنظر الي رحيم وقالت: انت قولت يا ايه
قبل رحيم خدها وقال:حبيبتي
قمر: احم انا حضرت الحمام اااممم انا انا هنام
وذهبت الي السرير ودخلت تحت الغطاء
وخبت وجهها عن رحيم
نظر رحيم اليها بحب ثم
دخل رحيم الي المرحاض.... لا ينكر ان حياته مع قمر اكثر متعه، اصبح يعشق كل تفصيل تفعلها له يعشق عندما يعود من العمل يجدها تهتم بتجهيز المرحاض للاستحمام.... يحب اهتمامها بتجهيز الملابسه،.... اهتمامها بطعامه
، اصبح عاشق لقهوتها
يعشقك عندما يكون نائم وهي تحتضنه

خرج من المرحاض وجدها تجلس علي السرير وهي ترتدي بجامه مرسوم عليها اسبونش بوب صفراء نظر اليها طويلا لا يصدق ان اسبونش بوب يثيره لهذه الدرجه كيف ستكون في....
ثم نفض هذه الأفكار ونام علي السرير

رحيم: قمر
قمر: نعم
رحيم: تعالي في حضني
ذهبت قمر الي رحيم ونامت في احضانه

رحيم: دا مكانك متبعديش عنه تاني

ابتسمت قمر وذهبت في النوم

في يوم جديد

ذهب رحيم الي مكتب كامل
طرق علي باب المكتب ودخل وادي التحيه العسكريه لمديره
نعم ان رحيم رائد في القوات الخاصه
يخفي هويته في شركاته
ويلقب بالصقر

رحيم: طلبتني يا كامل باشا
كامل: اتفضل يارحيم

جلس رحيم
كامل: جتلنا معلومات ان البترو معاه فلاشة موجود عليها كل معلومات الناس الي بيبعلهم المواد المخدره في البلد

مهمتك انك تجيب لنا الفلاشه دي

خرج رحيم من مكتب مديره وذهب الي شركته وبدأ رسم خطه لتنفيذها
وبعدها استدعي سيف ومازن وجاسر ويوسف فهم جميعنا يعملون سوين

بدأ رحيم في شرح كيفية دخول بيت البترو ووضعو جميع الاحتمالات

اتفقو علي التنفيذ يوم غد

وخرج كل واحد الي عمله

ذهب رحيم الي المنزل

في المنزل كانت جنه وملك ومالك وجوري يلعبن فيديو جم وكانت قمر تجلس علي الاريكه تقرأ
نظرت ملك الي جوري وقالت: جهزي نفسك للرهان

جوري وهي تمسك دراع اللعبة قالت: مش انا اللي أخسر

مالك: بطلوا رغي والعبوا

جنه: عالم رغايه بشكل ولا ايه ياقمر

نظرت قمر اليهم وقالت: انتو بتقولوا ايه مختش بالي

جوري: خليكي يا قمر يا حبيبتي في الكتاب اللي معاكي

قمر: وماله بقا الكتاب اللي معايا ياست جوري

جوري: ملوش انا اصلا مش عرفه اي حبك في قراءة الصفح ابيض واسود
ياختي مافيش صور تفتح النفس فيها

ملك: فكرتني بي بيال في الأميرة والوحش لما كانوا بيسموها دودة الكتب

قمر: اولا اللي عاشق القراءه بيعيش الف مغامرة في اليوم، وبعدين مسمعتيش عن مقوله ـــ ولنا في الخيال حياه ـــ

مالك: قوللي انتي بتقري ايه

قمر: رويا "احببتك اكثر مما ينبغي"

دخل عليهم رحيم وهو يقول
رحيم: جنه ممكن تيجي لحظه في التراس
جنه: حاضر

وقفت جنه وذهبت خلف رحيم

عند سيف كان سيف يجلس علي الطاوله وامامه سوزان

سوزان: ايوا ياسيف عوز مني ايه

سيف: مش هتبطلي

سوزان: أبطل ايه مش فاهمه

سيف: لا انت فهمه قصدي كويس
انت عوزه اي من البترو
وروحتي قابلتيه ليه

سوزان: انت عرفة ازاي اني قابلته

سيف: عرفت منين دا شيء يخصني لكن انك تتفقي معاه علي تدمير رحيم
محدش هيقف في وشك غيري

سوزان: انت اتجننت ازاي تكلمني بالطريقه دي اصلا، وبعدين انت عارف ان احنا عايشين مع رحيم عشان نستولي علي ثروته وندمره

سيف: ان كنتي مفكره ان رحيم هيسكت علي اللي بتعمليه تبقى غلطانة

وبعدين الثروه اللي جمعها بتعبه بعد ما أخدتوا منه ثروة عمو احمد.... مش هسمح انك تاخدى من ثروة رحيم حاجه

انت اللي فضلتي تزني علي ودان بابا عشان يدخل في مناقصة خسرانه من الأول

سوزان: ريحني ياسيف محدش يقدر يقف في وشي وبعدين انت من امتى تعرف رحيم انت متعرفهوش غير من سنه

سيف: سوزان هانم اللي متعرفهوش ان انا ورحيم صحاب من الطفوله... وحاجه كمان في اتنين متقدمين لجنه وجوري

سوزان: مين دول

سيف: يوسف وجاسر صاحبي

سوزان: مش موفقه انا بناتي مش هيتجوزا مجرد مهندسين متوظفين في شركة رحيم

وقف سيف وقال: انا علي بلغتك سلام
.. بابا جي بكرة وهما هيجوا يطلبوهم رسمي بعد بكرة سلام يا سوزان هانم 

يتبع الفصل السابع والعشرون اضغط هنا  
google-playkhamsatmostaqltradent