Ads by Google X

رواية الخادمة الفاتنة الفصل السادس والعشرون 26

الصفحة الرئيسية

   رواية الخادمة الفاتنة الفصل السادس والعشرون


رواية الخادمة الفاتنة الفصل السادس والعشرون

توقفنا البارت اللي فات عند 
سما ورجوعها  لحالة الكآبة تاني  بسبب معرفتها بأمر الخلاص منها بعدما كانت متأملة انقاذ آسر لها وذلك بعدما أمرت انجي بقتلها فورا نتيجة إهانة آسر  لها ولابيها واقتحامه قصر المنصوري 
وتوقفنا عند اتفاق اللوا هاشم مع صديقه اللوا حافظ على الخلاص من آسر بأي طريقة كانت 
وعتاب جاسر الشديد لأسر  على تهوره  وتسرعه واتفاقهم على تنفيذ خطة الضابط حازم التي تقضي بجر رجل الجناة وايقاعهم  بفخ  يظهرون من خلاله  حتى يصل جاسر إلى مكان سما 
وتعامل الحقير بأسلوبه المعهود مع سما 
وايضا عند أوامر اللوا هاشم والد انجي لرجالته  بمراقبة آسر اول بأول دون معرفته 
وتم تنفيذ الخطة وتوقفنا عند معرفة الوحش ورجالته  بان السائق  مازال حيا لم يمت  وصدمتهم  جميعهم من كشف أمرهم 
#فهيا_بنا نرى ماذا حدث
وسمعت سما اصوات بالخارج ليس همسا  بل كلام واضح ينم  عن كارثة قد حلت  فحاولت أن تتلصص  وتسمع ماذا يقولون 
الحقير انتا بتقول ايه  ياعم مامتش  ازاي والرصاصة اللي اخدها  بقلبه واخترقت  صدره دي ومن على قرب  ما تركز ياعم 
زي ما باقولكم  كده الوحش بلغني بالمستشفى وانه عمل العملية وخف  واسترد  وعيه  وهيدلي  بتصريحاته  للنيابة  خلال أيام 
والوحش قال ايه  وايه الاوامر الجديدة 
مساعده  بصوا  سيبكم  من سما خالص بالوقت  لما يخلص موضوع السواق اللي طلع عايش ده  نبقى ننهي  أمر سما 
سمعت سما معظم كلامهم وحوارهم 
ففرحت  كثيرا  فرحت  لمعرفتها  بأن السائق  الخاص  بها والذي كانت تناديه  أبي مازال حيا 
ومعرفتها  بأنه  سيدلي  بتصريحات ستكون سبب في إنقاذها ونجاتها من بين يدي هؤلاء  السفلة 
دخل الحقير  عليها كالذليل ووجه يكسوه الحزن والاسى  لكنه أظهر بعض الغلظة  والسخرية اتجاه سما 
حظك ونهايتك  اتاجلت  حبة ياقمرر  لكن ماتقلقيش  قربت برضه
نظرت سما له باشمئزاز  محاولة أن تتحاشى  هذا الكائن   
وهي تتمتم  بسباب  وشتائم 
انتي بتقولي ايه انطقي 
سما ما باقولش  حاجة سيبوني  في حالي مالكم ومالي  انا عملتلكم  ايه ياسفلة 
هوريكي السافل  هيعمل ايه بس صبرك عليا  وخرج متجهما   اما هي فاحست  بخوفهم  من معرفتهم بنجاة  السواق الخاص بها
\\\\\\\\\\\\\\
عند هاشم 
بتقول ايه دخل مديرية الأمن وبقاله  ساعات جوه  ليه بيعمل ايه بن الهواري كل ده 
طب روح انتا وما تبعدش  عينيك عنه  انتا ورجالتك ولما يخرج راقب الأوضاع كويس بس من بعيد لبعيد ما تنساش  انك قدام  الشرطة 
ماشي ياباشا أوامرك تنفذ  في التو واللحظة
هاشم يرفع الهاتف  
الووو 
حافظ عملت ايه في اللي اتفقنا عليه 
حافظ يا صديقي تمهل  وكل اللي بتتمناه هيحصل ماتقلقش بس لازم اشوف ثغرة ادخل بيها لعالم ابن الهواري انا عايز الأمر قانوني 
هاشم  يا حافظ  ثغرة ايه وقانوني ايه احنا لسه هنصبر  مش هينفع كده انا عاوز اشوف نهايته قدام عيني في اسرع وقت 
حافظ 
لا ياهاشم  الموضوع ما يتاخدش  بالسرعة دي اولا احنا رجالة قانون 
ثانيا ده مش اي حد ده من الشخصيات المرموقة واللي ليها اسمها في السوق  فلازم تهدى وتركز شوية ما تستعجلش 
رغم انك ماحاولتش  تطلع كل اللي بقلبك ليا بخصوص ابن الهواري وعمل ايه وليه عشان تكرهوا  الكره  ده كله 
هاشم 
ياحافظ ماتقلقش  هبلغك بكل حاجة بس اخلص منه الاول وبأي طريقة بس عاوز أكسره الاول  فهمتني 
حافظ 
فهمتك يا صديقي تمام هنفذ كل اللي هاتطلبه ولينا  قعدة نفهم ايه الحكاية
هاشم 
تمام يا صديقي .....سلام
/////////////////////////
بالمديرية 
يجلس آسر وحازم بمكتب الضابط جاسر 
جاسر
 ها ايه الاخبار ياحازم
حازم
 نزلت  الخبر بالجرايد وبالاعلام وعالانترنت   لاصنع  ضجة  ويكون الخبر ذو مصداقية وتصل  لمسامعهم  لتنجح  مهمتنا 
آسر 
ها وايه المطلوب مني أنا بقا 
جاسر وحازم
 بصوت واحد 
تكون صبور وتتمهل  لحد ما نشوف خطة حازم هتجيب نتيجة ولا لا 
اسر 
ورجالتي  تحت أمركم  وانا موجود لو محتاجين أي مساعدة المهم أوصل للكلاب دووول
جاسر 
ماتقلقش  يا صديقي  هانوصلهم  زي ما وعدتك 
حازم 
وانا وزعت رجالتنا  بالمستشفى وكل نقطة فيها لينا راجل تبعنا ومتنكرين  حتى نصل للهدف  والكاميرات هتكون بتراقب  الاوضاع  حتى بالجراج  وامام المستشفى وكمان هيبقى فيه اتنين خلف  الستاير باوضة المريض  مش ظاهرين  فور دخول الجاني المستشفى
آسر وجاسر 
جميل .....كده كل حاجة تمام ..... وان شاء الله  تنجح خطتنا ..... يالا كله على مهماته
|||||||||||||||||||||||||||||
عند انجي 
الووووو ....ياوحش  
ايه الاخبار وهنعمل ايه بمصيبة  السواق اللي طلع عايش ده 
الوحش 
ماتقلقيش  يا انجي هانم 
لازم نخلص عليه قبل ما يعترف علينا ويقول اوصافنا  للنيابة 
انجي
 بس  اكيد المستشفى فيه أمن وحراسة عالمريض  ..... لازم ماتتسرعوش  وتكون كل حاجة بهدوء 
الوحش 
يا هانم انا هابعت  واحد من رجالتي الموثوق فيهم  وهو عارف اوصاف السواق  وهيدخل  المستشفى متنكر بزي ممرض بهوية مزيفة جهزتهاله  للحظة  دي  ....واول ما يدخل أوضة المريض  هيديه ابره  تنهي  حياته بلحظة 
انجي 
مش هوصيك يا وحش 
انا بعيد عن كل ده ..... وماتتسرعوش  وتخلوا  بالكم من تحركات الشرطة او عيون الحراس  وتخلص الموضوع وتبلغني وبعدها تخلص عالخدامة  دي وكل واحد فينا يروح بطريقه وواخد  حقه وبزيادة
الوحش 
اكيد يا هانم انتي ماتقلقيش  خالص كل حاجة هتخلص بكرة وخبر الاتنين هيوصلك  في نفس اليوم  واسمك  بعيد خالص 
انجي 
تمام يا وحش..... يالا سلام بالوقت ومنتظرة  أخبار جديدة منك تفرحني 
انجي 
تمام يا  هانم  .....في رعاية الله
_ _ _ _ __ __ __ __ __ __
الوحش رفع هاتفه ليتصل  برجالته
الووو 
انتا يابني عاوز السواق اللي معاكم اللي كان بيسوق العربية وقت خطف سما 
تمام يا كبير 
منصور يامنصور  ....كلم الوحش عاوزك 
السواق  
 الووو ..... تحت امرك ياوحش ايه الاخبار  والأوامر الجديدة 
الوحش 
الغبي اللي عندك ما قدرش اعتمد عليه بمهمة زي دي  ....وكمان جابر مساعدي واكيد مكشوف او معروف اوي .... انما انتا ذكي وهادي وماليكش  سوابق كمان وقت الجريمة كنت بالعربية  شوفت السواق الخاص بسما  لكن هو ما شافك 
السواق 
تمام يا كبير ..... كلامك مفهوم 
بس برضه مافهمتش  ....وبعدين ايه المطلوب مني بالوقت 
الوحش 
هتروح المستشفى اللي فيها السواق تبع سما  وهتخلص  عليه قبل ما يقول اوصافكم  للنيابة  ..... هيجي واحد بعربية  ياخدك  وهيقولك  عالمكان وتدخل ازاي وتعمل ايه ومش هتاخد وقت وهتخلص  عليه بسرعة وتطلع من المستشفى وهيجيبك  لنفس  المكان ولا من شاف ولا من دري
السواق بصدمة 
قتل😳
قتل تاني ياوحش  .... يعني هنزود  الجريمة جريمتين  وكمان هاقتل  وانا عمري ماقتلت  حد  
الوحش 
يابني  اسمعني .... انا مخطط لكل حاجة ماتقلقش  .....كل حاجة هتتم  بسرعة ....غير كده لازم نخلص منه لانه لو عدى يوم كمان هيقول  اوصافكم للنيابة  وهيطلع  البحث الجنائي  بملفاتكم   وهتفضلوا  طول عمركم مطاردين او مسجونين
السواق 
ياوحش  .....مالقيتش  غيري للمهمة  دي ....ما انتا ادرى وسيد العارفين انا مقتلتش  قبل كده وكمان مش ممكن يكون فيه حراسة وامن  
الوحش  ماتقلقش  من حاجة هتدخل  متنكر وهتديه  ابره  فيها سم هتخلص  عليه بثواني  معدودة  ....وماتنساش  مانتا بررضه  هتشارك بقتل سما ولا دي جريمة ودي جريمة يامنصور 😏
السواق 
تمام يا كبير منتظر أوامرك وهنفذ  ....يارب نخلص بقا عشان تعبت  تعبت😥
 الوحش  كلنا هنخلص وهناخد  مبلغ محترم وكل واحد فينا هيروح بطريقه
يالا سلام بالوقت  ..... والواد  هيجي ياخدك من مكانك لحد المستشفى بكرة الصبح 
السواق منصور 
سلام يا وحش🤨   .. .... ربنا يستر 😔
*********************
جن الليل على الجميع بهدوءه  الغريب والغير معهود كالهدوء  الذي يسبق العاصفة 
وأتى الصباح بإشراقة شمسا  جديدة على الجميع فسما يتردد بداخلها امل  النجاة وان عشقها  آسر سينقذها  من ايدي السفلة 
وأشرق النهار على انجي وبداخلها  خوف ورهبة  من حدوث شيئ  آخر يجلب لها مصيبة وتناجي  نفسها  على أمل نجاح خطتها  في الخلاص من سما و سائقها  بليلة واحدة
واشرق  يوما  جديدا على قصر آسر الهواري    الذي استيقظ وأخذ حماما  دافئا  وارتدى  ثيابه وقلبه ينبض بقرب نجاة محبوبته وامله  في نجاح خطة الضابط حازم 
فنزل على  الدرج وجد مدام نوال رئيسة الخدم تستقبله  بوجه بشوش 
اعددت  لك الفطار ياسيدي تناوله ودع  كل حمولك  وهمومك على الله فهو الكفيل بحلها  ونظرت لعينيه  فهي بمثابة والدة له  فلمعت  عينيه  مع هذه الكلمات على نجاة معشوقته  الفاتنة 
فامال  براسه  للامام مع ابتسامة امل  وتفاؤل يالا حضري الفطار يادادة  وافطري  معايا هالمرة 
تفاجئت  مدام نوال  التي ابتسمت من تبدل حال رب عملها  وصرخت في الخدم  بإحضار الفطار حالا 
فتناولوا  فطارهم سويا وودعته  قائلة ستعود سما ياسيدي باذن الله  
وخرج فوجد رجاله  حول السيارات  فتكلم مع مساعده  البت اللي اسمها بشرى دي عملتوا فيها ايه 
مقيدة بالقصر ياسيدي كما أمرت 
آسر اطعمهوها  وخلوا بالكم  منها حتى اعود  لأرى ماذا سأفعل  معها  هيا 
وركبوا  السيارات جميعهم وغادروا 
في نفس  اللحظة وفي مكانا اخر قد وصلت سيارة الوحش  لتاخذ  السائق منصور احد الجناة ليذهب  به للمشفى   ليتخلصوا  من سائق سما قبل أن يفضح هويتهم  وغادروا  من موقعهم 
بحضور مساعد الوحش الذي ودعهم 
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
ووصل حازم إلى المستشفى ودخل بزي عادي مثل رجاله حتى يضمن نجاح خطته واستعدوا  كما خطط 
وبنفس الوقت وصل آسر ورجاله إلى العمارة المواجهة للمشفى واخذوا  احد طوابقها  يترقبوا  الأوضاع واي جديد 
على الناحية الأخرى وبجراج  المستشفى وصلت سيارة ونزل منها منصور  الذي ارتدى زي ممرض ومعها سلاح صغير يخفيه بخصره  والابرة  بجيبه  مملؤة  ب سم شديد الخطورة    وصعد سلم المؤدي إلى  غرفة التمريض لكي يخرج منها حتى لا يشك أحدا فيه او يكون موضع ريبة 
ورجال حازم متخفون  بداخل الغرفة  أحدهم تحت السرير واثنين خلف الستائر 
ووضع منصور هويته  على صدره وتحرك نحو الاستقبال  سائلا عن غرفة المريض وادلى  باوصافه  حتى دلوه  على مكانه  فصعد  إلى الطابق الثاني حيث غرفة السائق الخاص ب سما 
مشى منصور بخطى مترنحة  يشوبها  القلق والتردد والخوف  حتى وصل إلى باب الغرفة وامسك  بمقبضها  وفتح الباب 
دخل منصور على السائق  الذي تظاهر بالنوم وفقدان الوعي 
 واقترب من المحلول بعدما اطمئن  بأن الأمور تسير كما هو مخطط لها  ونظر المتخفون  من خلف الستار  فوجدوه  قد اخرج من جيبه ابرة معبأة  بمادة مجهولة  وقبل أن يغرسها  بالمحلول  خرج  رجال حازم 
سلم نفسك وارفع ايدك لفوق .....ولا حركة 😳🧟‍♂️🙆‍♂️.......

يتبع الفصل السابع والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent